Škoda investuje v Číně přes dvě miliardy eur do výroby SUV

Investice mají pomoci rozjet výrobu tří nových modelů kategorie SUV včetně nové generace Yeti. Čína je pro Škodu velice důležitý trh.
Škoda investuje v Číně přes dvě miliardy eur do výroby SUV

Česká automobilka Škoda plánuje během následujících pěti let investovat v Číně okolo dvou miliard eur, tedy více než 50 miliard korun. Investice mají pomoci rozjet výrobu tří nových modelů kategorie SUV včetně nové generace Yeti a připravovaného sedmimístného modelu, který bude vycházet z konceptu Škoda VisionS.

Čína je pro Škodu velice důležitý trh – vlastně největší samostatný trh. Díky Číně prodává ročně přes milion aut. Jen v roce 2015 prodala značka v Číně celkem 281 700 nových vozů. Do roku 2020 chce ale Škoda toto číslo zdvojnásobit.

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Velká část plánované investice padne na nákup podílu v jedné z joint venture společností koncernu Volkswagen, píší Automotive News. Pokud jde o sedmimístné SUV, to se začne v Číně prodávat v polovině příštího roku.

Součástí veliké škodovácké investice jsou i plánované výdaje za vývoj elektrických systému pohonu, nových možností konektivity a digitalizace. Pokud jde o systémy autonomní jízdy, na nich pracuje VW a Audi. Škoda pak zřejmě jen převezme vyzkoušený koncernový standard.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků