Škoda i Hyundai se chlubí nejlepším rokem v ČR, rekordní byl i celý trh

Škoda i Hyundai se chlubí nejlepším rokem v ČR, rekordní byl i celý trh

Podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) bylo v roce 2015 v České republice zaregistrováno 230 057 nových osobních automobilů – více než kdykoliv v historii. 

Rekordních výsledků dosáhl nejen celý trh, ale logicky i mnohé značky. Lídrem zůstává nadále Škoda, která si připsala 73 927 registrací. Meziročně si tak polepšila o více než 27 procent a dosáhla tržního podílu 32 % (v roce 2014 to bylo 30,2 %).

Nejlepším rokem v historii působení na českém trhu se v tiskové zprávě pochlubila rovněž značka Hyundai. Podle vlastního tvrzení byla v roce 2015 dvojkou na českém trhu, statistiky SDA jí však s 19 688 auty a podílem 8,53 % přisuzují až 3. příčku za Volkswagenem. Ten má 23 754 registrací a podíl 10,29 %. (Hyundai statistiky SDA neuznává s poukazem na to, že jsou v nich údajně zahrnuty takzvané reexporty a „účelové registrace“.) 

Podrobné zhodnocení výsledků českého trhu 2015 včetně žebříčků nejprodávanějších modelů v jednotlivých kategoriích připravujeme. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků