Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Německý Auto Bild a spolu s ním i tuzemský motoristický čtrnáctideník Auto Tip ve svém nejnovějším vydání informují o plánech mladoboleslavské značky v oblasti elektromobility.

Nejprve kabriolet, následně rodinný automobil odvozený z favoritu. V těchto případech dosud značka Škoda použila libozvučné jméno Felicia.

Za několik let by se s ním zákazníci značky s hlavou indiána ve znaku mohli začít setkávat znovu. Alespoň to bez udání zdroje uvádí časopis Auto Tip, který informace převzal z německého Auto Bildu. Podle nich by celé označení modelu mělo znít Felicia E. Z toho lze jednoznačně vyvodit, že to bude "čistý" elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Chystaná Felicia a její předešlé reinkarnace 

Auto dostane platformu pro elektromobily koncernu Volkswagen s označením MEB. Ta se již prezentovala například při představení konceptu Volkswagen I.D. Právě se sériovým modelem odvozeným od tohoto konceptu bude chystaná Felicia sdílet techniku. Včetně dojezdu kolem 400-500 kilometrů, 125kilowattového motoru uloženého vzadu a baterií uložených v podlaze uprostřed auta.

Klepněte pro větší obrázek

Takto by mělo vypadat technické uspořádání

Cena by měla být o něco nižší, než v případě obdobného vozu značky VW. Ten již před několika měsíci slíbil, že takový automobil nebude prodávat za vyšší cenu, než v současnosti stojí dieselová verze golfu. A to je v současnosti na českém trhu necelých 514 000 Kč.

Markantním designovým znakem škodováckých elektromobilů bude absence tradičního krytu chladiče. Logo sice zůstane tam, kde jen dnes, ale pod ním je pouze hladká plocha.

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Ozvláštněním na boku vozu se stane dlouhá ozdobná lišta táhnoucí se od blatníku přes celé přední dveře a zasahující i do těch zadních. V přední části je do ní zakomponováno také logo automobilky. Jedná se o evoluci prvku, který Škoda použila například v šedesátých letech na modelu 1000 MB. O tom, že se mu právě tento prvek na minulých škodovkách líbí, hovořil již před lety nyní již exšéf designu Škoda Auto Jozef Kabaň s autorem tohoto článku. I když Kabaň odešel z Mladé Boleslavi již na jaře, ještě stihl odprezentovat designové návrhy mnoha budoucích škodovek, tedy včetně chystaných elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek

I ve skromných socialistických poměrech se dělal velmi zajímavý design

Škoda ovšem na počátek třetího desetiletí chystá i další elektromobily. Doslova hitem by se mohlo stát elektrické čtyřdveřové kupé. "I když bude tento automobil o patnáct centimetrů kratší než superb, nabídne cestujícím více prostoru. A pokud se z Coupé E stane prodejní hit, ve hře je i sportovní provedení shooting brake," uvádí Auto Tip. Vůz by prý mohly pohánět dva elektromotory s celkovým výkonem zhruba 224 kW.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Prvním škodováckým elektromobilem se ovšem již v roce 2020 stane elektrické SUV. Jeho linie již Škoda prezentovala na dubnovém autosalonu v Číně a pozměněná verze bude k vidění na stánku Škody v září na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem.

Další informace o elektrické budoucnosti Škody, a dokonce i o jejím autonomním voze, najdete v novém vydání časopisu Auto Tip.

Na oficiální snímky elektrického konceptu Škoda ze Šanghaje se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků