Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Německý Auto Bild a spolu s ním i tuzemský motoristický čtrnáctideník Auto Tip ve svém nejnovějším vydání informují o plánech mladoboleslavské značky v oblasti elektromobility.

Nejprve kabriolet, následně rodinný automobil odvozený z favoritu. V těchto případech dosud značka Škoda použila libozvučné jméno Felicia.

Za několik let by se s ním zákazníci značky s hlavou indiána ve znaku mohli začít setkávat znovu. Alespoň to bez udání zdroje uvádí časopis Auto Tip, který informace převzal z německého Auto Bildu. Podle nich by celé označení modelu mělo znít Felicia E. Z toho lze jednoznačně vyvodit, že to bude "čistý" elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Chystaná Felicia a její předešlé reinkarnace 

Auto dostane platformu pro elektromobily koncernu Volkswagen s označením MEB. Ta se již prezentovala například při představení konceptu Volkswagen I.D. Právě se sériovým modelem odvozeným od tohoto konceptu bude chystaná Felicia sdílet techniku. Včetně dojezdu kolem 400-500 kilometrů, 125kilowattového motoru uloženého vzadu a baterií uložených v podlaze uprostřed auta.

Klepněte pro větší obrázek

Takto by mělo vypadat technické uspořádání

Cena by měla být o něco nižší, než v případě obdobného vozu značky VW. Ten již před několika měsíci slíbil, že takový automobil nebude prodávat za vyšší cenu, než v současnosti stojí dieselová verze golfu. A to je v současnosti na českém trhu necelých 514 000 Kč.

Markantním designovým znakem škodováckých elektromobilů bude absence tradičního krytu chladiče. Logo sice zůstane tam, kde jen dnes, ale pod ním je pouze hladká plocha.

Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Ozvláštněním na boku vozu se stane dlouhá ozdobná lišta táhnoucí se od blatníku přes celé přední dveře a zasahující i do těch zadních. V přední části je do ní zakomponováno také logo automobilky. Jedná se o evoluci prvku, který Škoda použila například v šedesátých letech na modelu 1000 MB. O tom, že se mu právě tento prvek na minulých škodovkách líbí, hovořil již před lety nyní již exšéf designu Škoda Auto Jozef Kabaň s autorem tohoto článku. I když Kabaň odešel z Mladé Boleslavi již na jaře, ještě stihl odprezentovat designové návrhy mnoha budoucích škodovek, tedy včetně chystaných elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek

I ve skromných socialistických poměrech se dělal velmi zajímavý design

Škoda ovšem na počátek třetího desetiletí chystá i další elektromobily. Doslova hitem by se mohlo stát elektrické čtyřdveřové kupé. "I když bude tento automobil o patnáct centimetrů kratší než superb, nabídne cestujícím více prostoru. A pokud se z Coupé E stane prodejní hit, ve hře je i sportovní provedení shooting brake," uvádí Auto Tip. Vůz by prý mohly pohánět dva elektromotory s celkovým výkonem zhruba 224 kW.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Prvním škodováckým elektromobilem se ovšem již v roce 2020 stane elektrické SUV. Jeho linie již Škoda prezentovala na dubnovém autosalonu v Číně a pozměněná verze bude k vidění na stánku Škody v září na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem.

Další informace o elektrické budoucnosti Škody, a dokonce i o jejím autonomním voze, najdete v novém vydání časopisu Auto Tip.

Na oficiální snímky elektrického konceptu Škoda ze Šanghaje se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků