Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Německý Auto Bild a spolu s ním i tuzemský motoristický čtrnáctideník Auto Tip ve svém nejnovějším vydání informují o plánech mladoboleslavské značky v oblasti elektromobility.

Nejprve kabriolet, následně rodinný automobil odvozený z favoritu. V těchto případech dosud značka Škoda použila libozvučné jméno Felicia.

Za několik let by se s ním zákazníci značky s hlavou indiána ve znaku mohli začít setkávat znovu. Alespoň to bez udání zdroje uvádí časopis Auto Tip, který informace převzal z německého Auto Bildu. Podle nich by celé označení modelu mělo znít Felicia E. Z toho lze jednoznačně vyvodit, že to bude "čistý" elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Chystaná Felicia a její předešlé reinkarnace 

Auto dostane platformu pro elektromobily koncernu Volkswagen s označením MEB. Ta se již prezentovala například při představení konceptu Volkswagen I.D. Právě se sériovým modelem odvozeným od tohoto konceptu bude chystaná Felicia sdílet techniku. Včetně dojezdu kolem 400-500 kilometrů, 125kilowattového motoru uloženého vzadu a baterií uložených v podlaze uprostřed auta.

Klepněte pro větší obrázek

Takto by mělo vypadat technické uspořádání

Cena by měla být o něco nižší, než v případě obdobného vozu značky VW. Ten již před několika měsíci slíbil, že takový automobil nebude prodávat za vyšší cenu, než v současnosti stojí dieselová verze golfu. A to je v současnosti na českém trhu necelých 514 000 Kč.

Markantním designovým znakem škodováckých elektromobilů bude absence tradičního krytu chladiče. Logo sice zůstane tam, kde jen dnes, ale pod ním je pouze hladká plocha.

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Ozvláštněním na boku vozu se stane dlouhá ozdobná lišta táhnoucí se od blatníku přes celé přední dveře a zasahující i do těch zadních. V přední části je do ní zakomponováno také logo automobilky. Jedná se o evoluci prvku, který Škoda použila například v šedesátých letech na modelu 1000 MB. O tom, že se mu právě tento prvek na minulých škodovkách líbí, hovořil již před lety nyní již exšéf designu Škoda Auto Jozef Kabaň s autorem tohoto článku. I když Kabaň odešel z Mladé Boleslavi již na jaře, ještě stihl odprezentovat designové návrhy mnoha budoucích škodovek, tedy včetně chystaných elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek

I ve skromných socialistických poměrech se dělal velmi zajímavý design

Škoda ovšem na počátek třetího desetiletí chystá i další elektromobily. Doslova hitem by se mohlo stát elektrické čtyřdveřové kupé. "I když bude tento automobil o patnáct centimetrů kratší než superb, nabídne cestujícím více prostoru. A pokud se z Coupé E stane prodejní hit, ve hře je i sportovní provedení shooting brake," uvádí Auto Tip. Vůz by prý mohly pohánět dva elektromotory s celkovým výkonem zhruba 224 kW.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Prvním škodováckým elektromobilem se ovšem již v roce 2020 stane elektrické SUV. Jeho linie již Škoda prezentovala na dubnovém autosalonu v Číně a pozměněná verze bude k vidění na stánku Škody v září na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem.

Další informace o elektrické budoucnosti Škody, a dokonce i o jejím autonomním voze, najdete v novém vydání časopisu Auto Tip.

Na oficiální snímky elektrického konceptu Škoda ze Šanghaje se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 28 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek