Škoda hodlá vrátit do hry jméno Felicia. Ovšem už s elektromotorem

Německý Auto Bild a spolu s ním i tuzemský motoristický čtrnáctideník Auto Tip ve svém nejnovějším vydání informují o plánech mladoboleslavské značky v oblasti elektromobility.

Nejprve kabriolet, následně rodinný automobil odvozený z favoritu. V těchto případech dosud značka Škoda použila libozvučné jméno Felicia.

Za několik let by se s ním zákazníci značky s hlavou indiána ve znaku mohli začít setkávat znovu. Alespoň to bez udání zdroje uvádí časopis Auto Tip, který informace převzal z německého Auto Bildu. Podle nich by celé označení modelu mělo znít Felicia E. Z toho lze jednoznačně vyvodit, že to bude "čistý" elektromobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Chystaná Felicia a její předešlé reinkarnace 

Auto dostane platformu pro elektromobily koncernu Volkswagen s označením MEB. Ta se již prezentovala například při představení konceptu Volkswagen I.D. Právě se sériovým modelem odvozeným od tohoto konceptu bude chystaná Felicia sdílet techniku. Včetně dojezdu kolem 400-500 kilometrů, 125kilowattového motoru uloženého vzadu a baterií uložených v podlaze uprostřed auta.

Klepněte pro větší obrázek

Takto by mělo vypadat technické uspořádání

Cena by měla být o něco nižší, než v případě obdobného vozu značky VW. Ten již před několika měsíci slíbil, že takový automobil nebude prodávat za vyšší cenu, než v současnosti stojí dieselová verze golfu. A to je v současnosti na českém trhu necelých 514 000 Kč.

Markantním designovým znakem škodováckých elektromobilů bude absence tradičního krytu chladiče. Logo sice zůstane tam, kde jen dnes, ale pod ním je pouze hladká plocha.

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Ozvláštněním na boku vozu se stane dlouhá ozdobná lišta táhnoucí se od blatníku přes celé přední dveře a zasahující i do těch zadních. V přední části je do ní zakomponováno také logo automobilky. Jedná se o evoluci prvku, který Škoda použila například v šedesátých letech na modelu 1000 MB. O tom, že se mu právě tento prvek na minulých škodovkách líbí, hovořil již před lety nyní již exšéf designu Škoda Auto Jozef Kabaň s autorem tohoto článku. I když Kabaň odešel z Mladé Boleslavi již na jaře, ještě stihl odprezentovat designové návrhy mnoha budoucích škodovek, tedy včetně chystaných elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek

I ve skromných socialistických poměrech se dělal velmi zajímavý design

Škoda ovšem na počátek třetího desetiletí chystá i další elektromobily. Doslova hitem by se mohlo stát elektrické čtyřdveřové kupé. "I když bude tento automobil o patnáct centimetrů kratší než superb, nabídne cestujícím více prostoru. A pokud se z Coupé E stane prodejní hit, ve hře je i sportovní provedení shooting brake," uvádí Auto Tip. Vůz by prý mohly pohánět dva elektromotory s celkovým výkonem zhruba 224 kW.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Prvním škodováckým elektromobilem se ovšem již v roce 2020 stane elektrické SUV. Jeho linie již Škoda prezentovala na dubnovém autosalonu v Číně a pozměněná verze bude k vidění na stánku Škody v září na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem.

Další informace o elektrické budoucnosti Škody, a dokonce i o jejím autonomním voze, najdete v novém vydání časopisu Auto Tip.

Na oficiální snímky elektrického konceptu Škoda ze Šanghaje se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků