Škoda hlásí rekordní zisk 10 miliard

51 komentářů

Ondra S.
29. července • 23:31

Cenová politika škodovky je opravdu připlať si za výbavu a výkon. Však se podívejte třeba do konfigurátoru. Základní cena pro ČR není malá. Tak třeba nová fábie s HTP 44kW od 249tis, stará fábie combi s HTP 40kW 280tis. To jsou ale modely clasic bez výbavy, (tzv. social edicion). Pokud chceš ale auto s pořádným motorem, třeba 2,0 85kW tak si ji u staré comby musíš koupit ve výbavě ambiente, nebo elegance a chtějí za tu ambiente 403900 a v 1,9 TDi 74kW 428tis. V eleganci je to 2,0 85kW 442tis a 1,9TDi 467tis.
Neveřím ale škodovce, že ten konstrukčně starý koncernový dvoulitr je tak drahý na výrobu, oproti třeba základní 1,2HTP, aby byl o 86tis dražší. To považuji za velmi nepřiměřené! V eleganci je to 85tis příplatek za silnější motor 2,0 verzus 1,2.
Dislové motory byly dražší vždycky než benzinové, ale tam je nejslabší 1,4TDi 51kW a 1,9TDi 74kW dražší jen o 41tis, což už je trošku adekvátnější, ale pořád ještě dost.
Další věc je, že pokud si chcete koupit fábii třeba v ambiente a k tomu klimu, tak vám cena vyskočí tak, že už je výhodnější vzhledem k výbavě ji vzít v eleganci, kde je už v ceně a ještě spousta dalších hejblat. Taky nevím, proč škodovka dává světlý interier onyx-ivory jen do elegance a dealeři zájemce všemožně odrazují od jeho koupě, přestože je to ten nejhezčí vnitřek, který tam můžete mít. Je to ale jen pro ty čistotnější lidi.
Dále jsou ve škodovkách neadekvátní příplatky, třeba za rádia, protože za ten z továrny uvedený příplatek by bylo jedno z nejlepších autorádií i s GPS a funkcemi úplně někde jinde. Rada tedy zní, rádio nebrat z fabriky, ale vybrat si sám, nechat si ho namontovat u dealera a ještě to bude podle vašeho gusta a lepší než z fabriky.
Fábie jde sehnat i levněji, než tady uvádím. Dealer se dá většinou ukecat na slevu až 30tis, nebo firma AAA auto dováží fungl nové fábie 1,2htp v clasicu, nebo bez výbavy ze Slovenska, kde není taková kupní síla obyvatelstva a tak tam je levnější a prodává je s plnou zárukou kolem 200tis jako nové, jsou to ale sociální verze bez výbavy. Pokud by jste chtěli takové auto ze Slovenska z výbavou a pořádným motorem, tak už ten rozdíl tam je jen malý.Další kapitolou jsou Octavie, které jsou v ČR opět drahší, než za hranicemi v okolních státech, protože ti blbí češi to stejně i tak koupí. Kdo má zájem, ať se zkusí podívat na zahraniční stránky Škodovky a porovná ceny, možná se bude docela divit!

fabia rs
30. července • 7:28

No neviem, keď som si nakonfiguroval rovnakú octavku u nás v SR a u Vás, tak mi v ČR pri prepočte aktulánym kurozom (bez zliav u dílerov) vyšla lacnejšia o cca 40000 Sk. Tak neviem, kde sú tie ceny škodoviek nižšie.

Ondra S.
4. srpna • 22:57

Octavia na Slovensku, je možná drahší, ale ne v Německu a Rakousku! Tam se také nabízejí skoro vždy v plné výbavě a s nejvýkonějšími motory a cena té sestavy je nižšší, než by byla v Česku i kdyby dal český dealer pěknou slevu 30 000kč.
Já jsem ale myslel, ty nejzákladnější a nejočesanější fábie (sociál edition) v základu jsou na Slovensku levnější než v Česku. Ty do ČR ze SR právě nové dováží firma AAA auto.

martinV
29. července • 23:58

Koukni se na ceníky ostatních automobilek. Ano třeba rádio se připlácí, ale nejen u Škodovky. Jinak ceny příplatků nejsou všechny nejdražší ze všech. Např. za ESP se do Octavie připlácí cca 13 tis.Kč. U jiných je to i přes 20tis.Kč. To samé např.metalíza za 8500,- Kč u jiných 14 a více tisíc Kč. To samé třeba navigace. Do Octavie je jedna z nejlevnějších.Prostě ne všechny příplatky jsou nejvyšší a v konečných cenách to vychází +- stejně.
Jinak to , že se při vyšších požadavcích vyplatí vzít vyšší výbavu je přece naprosto v pořádku. Když máš vyšší požadavky tak tím vlastně uštříš. Co je na tom špatného? Mí to tak více automobilek. Kde je tedy problém.
Já naopak oceňuji u Škodovky velkou možnost složit si jakoukoliv výbavu k jakémukoliv motoru.
Když jsem např.chtěl Ford Focus s 1,6 motorem, tak byl promě problém v tom , že se nabízí pouze v nejnižších výbavách. Tzn., že když jsem chtěl dvouzónovou klimu, loketní opěrku, všechny okna okna v el.,tempomat, musel jsem se to hodně draze doplatit. Je to jako kdybzch vzal u Octavie výbavu Ambiente a dokupoval na Eleganci, vyšlo by to mnohem dráž. Bylo jednodušší a levnější vzít rovnou Eleganci. U Focuse tohle prostě nejde.

Ondra S.
29. července • 23:51

Jo, ještě jsem zapomněl na CHIPTUNNING. Chiptuning je vlastně softwarová úprava datových polí uložených v řídící jednotce pro řízení motoru (vstřikování, zapalování-předstih) Deklarovaný výkon a chování některých motorů (1,2HTP) není moc dobré. Je tam elektronický pedál plynu (žádné lanko) a škrtící klapku otevírá servomotorek. Standardní nastavení má při prudkém přidání dost prodlevu. Kvalitní chiptunning to může odstranit a nejen to, přidá točivý moment v celém spektru otáček. To v praxi znamená, že kopce pojedete třeba o rychlostní stupeň výše, auto půjde více po plynu a taky vám paradoxně klesne spotřeba. Zde doporučuji firmu CIMBU. Jsou to lidé, kteří dříve pracovali ve škodovce a vědí, kde a jak tomu motoru mohou přidat. Dají vám také po chipu záruku na motor. Pokud se vás domluví víc, je možné dostat slevu. Provádějí chipování všech motorů, které škodovka montuje do svých modelů, ale ceny se liší a jsou na jejich stránkách. Nejvíce se dá přidat u turbodislů ale i u motoru benzinových s turbem.

Jig
30. července • 9:58

no hlavně čiptuning :-D:-D:-D:-D aby ty kamna pořádně pouštěli saze

Ondra S.
4. srpna • 22:45

Ty se moc ne :-D směj, taková softwarová úprava tomu fakt přidá hodně, třeba u 1,2HTP, který je z výroby seškrcen, aby nekonkuroval výkonem té starší 1,4MPi. Zlepší se i chování motoru při přidání plynu a auto obživne, protože motor konečně povalí naplno. Chce to pak jen dbát na tankování kvalitního paliva a včasnou výměnu oleje, pokud jezdíš často po městě, doporučuje se tato proběhová lhůta zkrátit.
Nepiš mi tady taky nic o hulení, benzinové motory nepouští nikdy saze, ani po chiptuningu, ani předtím. Ty tak maximálně kouří modře a to už jsou po smrti nebo na go a žerou olej.
Hulí černé saze jen disly bez filtru pevných částic, pokud tomu pořádně šlapeš. Jsou to ty sportovně naladěné, jako je třeba ve staré fábii RS, nebo ty staré a rozdrbané. Nejhorší jsou ty staré od forda, opla, fiatu, nebo japonci. Ti v 80 a 90 letech moc disly neuměli. Mezi ty lepší disly patří z té doby zase Peguot a citroen, také koncern WV s legendárním TDi, které zdaleka není zas tak skvělé, jak se o něm říká, jen bylo tehdy první z lepších dislů, zvláště v dnešní době už je dávno překonané.

dastax
29. července • 19:14

Nevím, jestli je předražená, ale když vidíte průměrný hrubý zisk na jednom autě kolem 30 000kč, tak to tolik není. Kdyby těch 30 000 slevili, tak by to pak dělali vlastně zadarmo? Jen za cenu nákladů.....a stejně byste říkali, že je to drahé ....

Dread
29. července • 22:48

a cosnizit naklady:-D

dastax
29. července • 22:53

a jak? že se budou podle odborů zvyšovat platy zaměstnancům? Jedině v tom případě pak vyhazovat lidi nebo modernizovat technologie? (to první by pak asi nestíhali a to druhý, to ještě jde víc modernizovat? Ale za jaký prachy?). Já myslím, že to nebude tak jednoduchý. A ono říct snížit náklady je lehký,ale udělat to je celkem problém

Dread
30. července • 15:40

vhledem k tomu jaka je ta fabrika skoro manufaktura tak by tam usetrit by slo urcite dost ;-)

lunochod
29. července • 19:30

Nežije z prodeje nových vozů, ale ze servisu. Z kur..sky drahých autorizovaných servisů 3-[

dastax
29. července • 19:38

no vidíš a to je v tom započítaný, protože je to celkový zisk vydělený počtem aut.... takže 30 000 i se servisama. Takže už to auto opravdu zlevnit nejde?:(

Martin
29. července • 20:55

Ked sa povie,ze vyrobok je predrazeny neznamena to automaticky, ze vyrobca ma vysoky zisk, pretoze koncova cena je hrubo tvorena vstupy+rezia+planovany_zisk. Mozete mat nizky planovany zisk, ale ak si planujete reziu na urovni 25% tak potom sa musi uz nizsi manazment vozit na BMW5/A6... alebo mat kancle s 25m2/osobu. Dalsia polozka, ktora je najvyznamnejsia su vstupy a ked jednoducho kupi Skoda origos autoradio s CD tak,ze nevie toho viac ako blaupankt za 4000, nema pozlatene ovladace a predava ho za 12t, tak potom je niekde naozaj problem. Ono skusme si zrovnat trebars Octavia 2.0tdi a trebars Focus 2.0tdci pripadne inych konkurentov triedy tak zistime,ze Skodovka k lacnym autam nepatri. Inak myslim si,ze v ramci kategorie su to auta s priemernou cenou, neurazia ale ani nenadchnu. Na druhej strane nechapem ako niekto moze dat za 330xd C320CDI4M a spol takmer 2 mega to mi pripada SILNE neadekvatne, nielen kvoli rozmerom.

lunochod
29. července • 20:14

V zahraničí to jde. Možná právě z tvý kapsy posílají "rozvojovou pomoc" nějakýmu chudýmu sasíkovi, frantíkovi, vlámovi, dánovi apod. Češi jsou hauři, ti na to mají :-)

petr r. (petrumr)
29. července • 8:27

jen tak dál,jen cvoci,kteří koupí předraženou škodu zvětší zisk této fašistické firmy.3-[

M-a-r-t-a-s
29. července • 11:24

Nechápu, jak někdo může říct, že je Škoda předražená. Schválně jsem si teď udělal porovnání Fabie Classic 1.2 HTP 44 kW a Corsou Enjoy 1.0 44 kW.
Auta byla sice chudě vybavena (centrál, manuální klima, rádio s CD), u Corsy vyšla cena na 336.900 Kč. Takže na tuto cenu jsem vybavil Fabii. Nakonec měla Fabia oproti Corse navíc rádio s MP3 a ESP.
A pokud auto za stejnou cenu má větší výbavu a někdo ho povařuje za předražené, tak by vážně mel vyhledat doktora.

Petr
30. července • 8:54

Ford Fusion v akci stoji 300,000 a taky ma klimu, silnejsi motor , v kufru vic mista, ve vnitr vic mista...

martinV
30. července • 17:56

To je sice pravda, ale ber to tak , že to je něco jako doprodejová akce. Jako nový a bez nynější akční ceny vycházel Fusion minimálně o 100 000,- Kč dráž.

Ondras
30. července • 8:32

Souhlas,nehledě na to,že ta Fábča pojede s mnohem lépe,protože Corsa je o 100kg těžší-a přesto tam cpou tak slabý motor!!O výbavě ani nemluvím,prostě Fábie je holt POŘÁD nejvýhodnější z nové řady konkurentů(Corsa,GP,Clio,207,Yaris).
Nebudu se tady s nikým dohadovat o tom zda mám nebo nemám pravdu-mrkněte do ceníku a porovnávejte-zjistíte to taky!Musíte vzít také v potaz to,že jsou to všechno nové modely a že vám dealer dá jen minimální slevu oproti ceníkové,takže bych s tím nijak nekalkuloval,nehledě na to,že má Škoda nejlepší leasingové podmínky a nepochybně zázemí domácí automobilky...
Fabia se mi také ze začátku nelíbila,ale s postupem času jí víc a víc přicházím na chuť....;-)

lunochod
29. července • 12:23

Tím se myslí předražená vůči (západnímu) zahraničí, kde se Škoda podbízí a nabízí tutéž konfiguraci levněji než v Česku. Škodovka bere svůj zisk v Česku z "víry svaté" frustrovaných Čechů, kteří už od 60. let chtějí kultovní embéčko a jsou ochotni za to zaplatit cokoliv. Jejich guru v Bolehlavi jim pak za nadsazenou cenu jejich předmět uctívání rád dodá a vytoužená modla, určená k pucování, leštění a klanění, je doma v garáži. Je to klasické uctívání zlatého telete, nic víc. Spadá to do kategorie výzkumu davového sektářství a v anonymním zástupu jemu podobných blouznivců se Čecháček odjakživa cítí nejlépe (viz fotbal, hokej). Když pak kolem sebe v dopravní zácpě vidí samé škodovky, je šťasten, že patří mezi vyvolené a propadá náboženské extázi, někdy i orgasmu. Je to výzkum české mentality, podporovaný z fondů EU. Za chléb, hry a škodovku udělá Čecháček cokoliv :-D B-]

ITTI
29. července • 14:02

Tys to teď, génie,nandal celému národu,moh bys k velkému Profesorovi do týmu.Zkus mluvit sám za sebe a nehrej si na sociologa.Co to je Čecháček? Obyvatel nějakého města,vesnice,území...já to nevím.B-]

mildahp
29. července • 15:06

Skodovka je obycejna mrdka,,mel jsem pred tim octavku silne tdi-cko a na to ze to bylo nove auto porad se palily zarovky a furt se neco mrdalo,,kolikrat me neseplo turbo(nataceni lopatek) tak sem musel vypnout motor a znovu nastarnovat.....porad nejaky problem...servis drahej jak pica a pristup to byl vrchol....rekly me ze je to normalni ze jsou horsi kousky......ted jsem si koupil BMW 330D a je to sto a jedna za skoro ty same prachy co stoji oktavka ale to je neco jineho uplne jine auto,,a proto rikam ze oktavka je mrdka potazmo skoda je shit!!! preji hezky den

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dread
29. července • 22:44

Tak to s tebou nesouhlasim tdi u oktavek je to nejlepsi co z jejich bran vubec v vyjizdi (ze nejsou skodovacky tak to vi snad kazdej) jedou, nezerou olej ani moc nafty, co chtit vic???? jo a srovnavat skodku s BMW :-P blazene BMW je uplne jinej level

jojo
29. července • 15:28

Asi sis koupil nějakýho "zmetka" z výroby...já jsem měl jednoho diesla (81 Kw) a naprosto bez problémů, teď mám TFSI a taky bez problémů...něco mi říká, že servis v BMW je o "něco" dražší než ve škodovce...možná namítneš, že s ním nejezdíš na rozdíl od Octavie pořád do servisu, ale myslím, že za to dáš víc jak u Octavky...pokud sis teda nekoupil nějaký starší 330D...protože novou za cenu Octávky určitě neseženeš...:-D

martinV
29. července • 15:26

No tak bych rád viděl nový BMW 330D za skoro stejný prachy. Ty jsi další adept na návštěvu doktora.

mildahp
29. července • 15:31

Tak musis kokotko otevrit oci a zamyslet se nad sebou.....podivej se kolik stoji oktavka dneska a kolik stoji BMW a porovnej cenovej rozdil....... jo a BMW ma kurva drahej servis,ale ja ho proste nepotrebuju a jestly ho nastivim tak jednou za 5 let a ne kazdej rok nebo pul rok jak s tou mrdkou oktavkou.......

bob
29. července • 22:16

Kecá. Jestli koupil nové auto, tak stejně musí na servisní prohlídky. A jestli staré, pak za cenu oktávky koupil starou hodně jetou šunku (dělm i pro BMW, tak mám jisté drobné zkušenosti ...)

JK
29. července • 19:39

Hmm, dobrej vůl, octávku v základu koupím za 420 tis. Kolik stojí trojkový bavor? Myslím, žw nwumíš počítat a nemáš ani řidičák.
Mimochodem česky neumíš, takže to co jsi napsal asi ani nebude z tvých zkušeností, že?

martinV
29. července • 16:54

Kokot seš tady akorát tak Ty. A ještě ke všemu neumíš počítat. Tak otevři oči a najdi cestu zpátky do školy.

max
29. července • 15:19

hehe no tak za prvné jak jsi stím motorem jezdil a za druhé za to že nefachalyty lopatky jak měly může styl jízdy a navíc škoda za to nemůže neb ten motor nevarábí ale odebíra z německa či odjinuď kde ho vyraběly (nemám přehled kde byl vyráběn) a pokud má to BMW servis levnější tak prosím když ti dělá radost ....

lunochod
29. července • 19:26

Je ti patnáct nebo kolik? Prodává to pod svým jménem, takže cokoliv, co je škodovce od jiného výrobce, je, jako by vyrobila Škodovka sama - nese za to záruku a kůži na trh. Ale jestli chce, ať si ty motory bere třeba od BMW ... :-P

max
29. července • 20:22

no 15 mi rozhodně není a klidně napíšu že mi je 20... a pokud se ti na škodě něco nelibí nemusel sis jí vůbec kupovat a mohl jsi jít klidně do BMW na kterém se najde taky pár chyb ... a jsou to jen drobnosti a je to na každém autě novým a dle tvé mluvy bych typl že jsi prase za volantem a nedivím se že ti ten motor zlobil ... hlavně to turbo....

lunochod
29. července • 20:46

Podle mluvy prase za volantem? Já jsem o žádném turbu nepsal ... :-(

max
29. července • 21:53

sorry ale bylo směřováno na "mildahp" ;-)

Alfons
29. července • 13:00

Myslím že je taky poznat vliv zázemí dostupného servisu.

Dread
29. července • 22:39

to by me zajimalo kolik skodovkaru jezdi do "znackovych" servisu, jsou to naprosty vydridusi a jsou si schopny rict za nic takovy prachy az je z toho cloveku soufl (pokud tam clovek jezdi kuli zaruce tak to beru ale po jejim zkonceni to dela jen naprostej ....)

jojo
29. července • 12:54

V "západním" světě je škodovka určitě o něco levnější, ale to tam je většina aut...Vlastním také jednu Škodu, možná bych měl propadat davovému šílenství, náboženské extázi nebo dokonce orgasmu...ale nemusím to dělat, protože auto používám jako dopravní prostředek o které náležitě pečuji...možná je to "čecháčství",ale myslíš si, že Němec si o své auto nepečuje? A v poměru ceny a kvality je škoda jedno z nejvýhodnějších aut...a jestli seš toho názoru, že má zisk 10 mld. za prodej 20 tis. aut u nás...tak to asi ne...

Nacelnikvelkypero
29. července • 11:29

Asi bylo myšlen rozdíl provozní náklad vs. prodejní cena...
Ale když to lidi kupujou, tak nezbývá nic jiného než tleskat Škodě za vynikající výsldek...B-]

petr
29. července • 11:03

V tom případě ostatní automobilky prodávají nehorázně předražená auta

Honza
29. července • 10:24

Myslel jsem, že dementi přístup k netu nemají :-/

Tonda
29. července • 11:04

Ale prvni pulka toho prispevku je prece cista pravda, ne? B-]

ITTI
29. července • 13:40

tak tam půjdete ve dvojce :-D

bojler
29. července • 8:54

dneska je sice nedele, ale hned v pondeli utikej k panu doktorovi

Vladimír (dělník)
29. července • 4:54

kteří dřou na montážních linkách na 3 směny dnem i nocí, aby pro vícepříjmové občany z vyšších vrstev vyráběli kvalitní vozy, byť sami na nový drahý vůz Škoda finančně nedosáhnou. :-/:-/:-/

Petr
30. července • 16:25

áááá ukňouraný Vladimír se svým mindrákem. Mimochodem auto každý rok za pakatel je jednou ze zaměstnaneckých výhod.

petr
29. července • 8:16

Dělníci ve Škodovce by měli poděkovat managementu, že jim zajišťuje práci, takže mají z čeho žít, navíc mají až 2x vyšší platy než dělníci v jiných továrnách a taky mají automobily Škoda za výhodných podmínek o čemž se jiným dělníkům jen sní.

Tom
30. července • 14:38

Přesně tak. Mají tam několik možností jak si pořídit výhodně Škodovku. Buď jednorázově se slevou (každých x let) nebo i jakýmsi nepřetržitým leasingem, kdy mají každý rok nové auto.

joe
29. července • 6:53

delnici v NASA robia na raketoplane ale sami si ho nikdy nebudu moct dovolit. stavbari robia velkej budovy, ale sami si taku nikdy nebudu moct kupit. mam pokracovat? tak prestan zvatlat hluposti.

tendy
19. dubna • 18:16

No tomáš pravdu pekář peče chleba,pekárnu kvuli tomu aby si mohl koupit chleba.
Určitě kupovat nemusí.Kdo tady žvatla blbosti si ty.Ty dělnici do práce chodí pěšky.
Nezlob se,ale blbější názor ani nemůže být. Fizik si taky nekupuje domů atomovou bombu.
Mám pokračovat?

CyberVic
29. července • 3:16

BRAVO.... jen tak dal... Moc takovejc firem-tahounu v Cecho kocourkove nemame...

Doporučujeme

Články odjinud