Škoda hlásí rekordní rok. Prodeje v západní Evropě ale klesly

Navzdory krizi hlásí mladoboleslavská automobilky rekordní prodeje. Celosvětově vzrostl počet dodávek oproti roku 2011 o 6,8 %. Konečná suma vyrobených automobilů nemá daleko k jednomu milionu.
Škoda hlásí rekordní rok. Prodeje v západní Evropě ale klesly

Společnost Škoda Auto hlásí úspěšný rok 2012. Oproti tomu minulému, kdy dodala svým zákazníkům 879 200 vozů, vzrostl počet dodávek na konečných 939 200 (+6,8 %). Škodovce se daří díky čínským zájemcům. Tamní prodeje zaznamenaly v porovnání s rokem 2011 nárůst o 7,1 % a na čínské silnice se tak dostalo celkem 235 700 automobilů. Prodeje rostly také ve východní Evropě, a to o výrazných 26,4 % (celkem 137 100 vozů). Jenom do Ruska se prodalo 99 100 automobilů (+33,7%).

Cena nové Octavie začíná na 334 900 korunách

Cena nové Octavie začíná na 334 900 korunách

Naopak v západní Evropě prodeje klesají. Zatímco v roce 2011 zde mladoboleslavská automobilka prodala 361 800 vozů, v minulém roce to bylo 358 400 vozů. Střední Evropa pak vykázala nárůst ze 123 200 automobilů na 124 000. K tomu všemu Škodovka ještě doplňuje informaci o rekordním prosinci, kdy bylo dodáno téměř 66 200 exemplářů. Nárůst by se měl týkat také České republiky, kde v roce 2012 skončilo 59 700 aut (v roce 2011 to bylo 58 200 vozů).

Statistiky sledující počet nových registrovaných automobilů ovšem vykazují trochu jiné hodnoty. Podle nich bylo v období od ledna do prosince 2012 zaregistrováno 53 778 nových vozů značky Škoda, zatímco o rok dříve to bylo 53 050. Samotný prosinec podle tohoto zdroje pro české dealery příliš úspěšný nebyl, když prodeje klesly o 516 automobilů na konečných 3819. Za zmínku určitě také stojí fakt, že v prvním pololetí hlásila automobilka 530 000 vozů. Druhá polovina roku tedy i přes příchod modelu Rapid tak úspěšná nebyla. 

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Škoda Auto

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků