O tom, že se české automobilce Škoda daří, není třeba příliš hovořit. Prodeje jsou výborné a automobilka každoročně navyšuje prodeje, tržby a zavádí zcela nové modely. Škoda nyní zveřejnila své hospodářské výsledky za rok 2006 a lze směle říci, že minulý rok byl opět rokem rekordním.
Automobilka loni vyrobila 556 347 vozů všech modelů, což představuje meziroční růst o 12,6 procenta. Zákazníkům pak dodala 549 667 vozů, což prozměnu představuje meziroční růst 11,7 procenta.
Škoda loni dosáhla historických tržeb ve výši 203,7 mld. Kč, což je o 8,7 procent více, než v roce 2005. Provozní výsledek pak vzrostl dokonce o 34,5 procent na 14,6 mld. Kč. Zisk před zdaněním pak dosáhl výše 14,2 mld. Kč, což je meziroční růst o fantastických 41 procent.
Automobilka zaznamenala velké úspěchy na všech trzích, kam směřuje její výroba. Export se meziročně zvýšil na 164,2 mld. Kč, což představuje 7,7 procenta celkového českého exportu.
Také počet zaměstnanců mírně vzrostl a to o 2,1 procent na konečných 27 680. Počet agenturních zaměstnanců pak naopak poklesl na 3 358, což ukazuje na fakt, že Škoda si v této době drží více svých vlastních zaměstnanců, než v minulosti.
Hospodářský výsledek
|
2005
|
2006
|
Změna
|
Tržby
|
|
187 382
|
203 659
|
+ 8,7 %
|
Zisk před zdaněním
|
|
10 073
|
14 198
|
+ 41 %
|
v mil. Kč
|
Tržby dle regionů
|
2005
|
2006
|
Změna
|
Česko
|
24 973
|
25 631
|
+ 2,6 %
|
Střední Evropa (bez ČR)
|
23 114
|
24 394
|
+ 5,5 %
|
Východní Evropa
|
13 661
|
19 914
|
+ 45,8 %
|
Západní Evropa
|
114 249
|
120 411
|
+ 5,4 %
|
Ostatní
|
11 385
|
13 309
|
+ 16,9 %
|
|
Celkem
|
187 382
|
203 659
|
+ 8,7 %
|
v mil. Kč
|
Prodeje vozů
Škoda loni prodala 549 667 vozů modelových řad Fabia, Roomster, Octavia a Superb, což představuje meziroční růst o 11,7 procenta.
Poprvé v novodobé historii není nejprodávanějším model Fabia, ale model Octavia, kterého si ve všech verzích a obou generacích kupilo 270 274 zákazníků, což představuje meziroční růst o 15,8 procenta.
Model Fabia si pak zakoupilo 243 982 zákazníků, což představuje meziroční růst o 3,1 procenta.
Modelu Superb se prodalo 20 989 a nového modelu Roomster pak 14 422.
Nový model Roomster se navíc stal autem roku v Estonsku, Finsku, Bulharsku a v kategoriích „rodinné vozy” pak i ve Švédsku a Belgii. U nás obsadil Roomster druhé místo.
Nejlepšími trhy, co se týká růstu byly země střední a východní Evropy (bez ČR), kde se prodalo 146 612 vozů, to představuje meziroční růst 21,6 procent. V západní evropě vzrostly prodeje o slušných 9,1 procenta na 301 343 vozů.