Škoda Felicia slaví výročí. Připomeňte si ji ve velké fotogalerii

62 komentářů

Pali3x
22. června • 14:39

Felícia bola skvelé auto vo svojej dobe... Ale bola nenormálne drahá. Pamätám si ako dnes, keď si sused kúpil ako jeden z prvých svetlo modrú Felíciu s elektrónmi... V základe tuším cca 250 000 korún. V prepočte na výplaty to bolo možno 50 výplat. Dnes je za to auto strednej triedy so slušnou výbavou. Vo Felícii nebolo nič v základe. ale taká bola doba - všetko bolo drahé a národný majetok sa rozkrádal jedna radosť (pekne to vystihuje pesnička Kabát - Colorado).
Už vtedy boli aj oveľa lepšie autá, ale Felícia bola o dosť lacnejšia. Autá ako Samara a podobné neboli zďaleka tak kvalitné ako Felícia.
V časoch najväčšej slávy Felícii som jazdil na otcovej Škode 110L. Vtedy som bol šťastný, keď som sa mohol previezť napr na firemnej Felícii :). V mojom vlastníctve som nikdy žiadnu nemal, lebo keď som kupoval auto, tak Felície už boli staré "šroty".Ak ale porovnám Felíciu s Mazdou 626 r.v. 1992, ktorú mal známy, tak Felicia bola dosť obyčajné auto - bola ale 3x lacnejšia.

Anti-automat
22. června • 20:52

ja som dostal Feli 1.6 za nejakych 320.ooo SK vtedajsich a k tomu kartu na 5tisic na tankovanie, v tych casoch podla mna nadcasovy bonus. Bolo to holoauto, dokupil som par praktickych malickosti. Auto...nebolo to lacne na tie casy. Ale sluzbu, ktoru spravila, mozem povedat ze to bol najlepsi kup aky som spravil. Stacilo sa dvakrat za rok postarat o uplne normalnu udrzbu a fungovala nemilosrdne spolahlivo. Jednoduche vozitko. Dnes by sa take nieco dalo do vyroby zbastlit doslova za par supiek a moze sa vozit cely narod. To bol naozaj ten pravy folks-vagen, auto pre lud. Bola viac fau-ve ako cela dnesna produkcia dohromady.

Marex
21. června • 2:35

Felda v LPG byla poslední spolehlivá Škodovka s díly za pár kč a jenom díky ní jsem šel do dalších Škodovek a to do O I s LPG a také do F I s LPG pro manželku, když nám Feldu sežrala rez. O I šla po 3 letech z domu a F I dokonce do dvou let a od té doby už mě nesmí Škodovka přes práh. Dnes Subaru s LPG a druhý vůz Renault a spokojenost. Nicméně na Felicii nedám dopustit a vzpomínám na ní pouze v dobrém, protože kdyby nezrezla, jezdila by dodnes. Jinak u 1,3 MPi šlo mít buď pouze klimatizaci a nebo pouze posilovač řízení, oboje najednou u 1,3 MPi nebylo možné. Nicméně ta klima ve městě byla u ní tragédie, protože fungovala dobře až při okreskových rychlostech, tj. 80km/hod. a více.

Anti-automat
21. června • 7:56

A nebolo to nahodou skor tym LPG? :-)

Marex
23. června • 0:22

Právě, že ne, protože motorizace byly na těch vozech jediné nezmary a držáky, ale zbytek vozu za nic nestál a stále něco. Navíc ten klasický "škodovácký folklór", jako stahovačky, zatékání do vozu, blbnutí imobilizéru, mikrospínače v zámcích a tím svévolné zamykání auta, čidla i tam, kde by je člověk nečekal a obzvláště fičury typu čidlo na čidlo. Navíc to všechno byli dvoulilitry, tak celkem trpěla i přední náprava a xenony u Fabky byla doslova svíticí bída. Xenony u té O I proti tomu bylo úplně o něčem jiném. Nicméně od té doby vím, že co na Škodovce není, to se nemůže pokazit :-)

Anti-automat
20. června • 19:51

''Felicia je vlastně velkým faceliftem Favoritu''????????????????????????????????????????????????????

Anti-automat
20. června • 19:53

odpoved: kokotina na osemnastu a to sa drzim pri zemi. Pozn.prekl.

jean
20. června • 22:25

No ty mudrc, ktorý podvozkový, motorový, alebo napr. brzdový diel nepasuje z filcky na favo? Ešte aj prístrojová doska pasuje...

Anti-automat
21. června • 7:52

@jean (a Tebe podobni), neplet si prosim hrusky a jablka. To, co opisujes sa nazyva unifikacia. Rozumej, moznost pouzit jeden diel na viacero modelov. Typickym prikladom je trebars touareg a cayenne prvej generacie. Netreba chodit daleko: najdi si zoznam spolocnych dielov a uvidis ze je celkom slusne obsiahly. Toto nema s faceliftom spolocne absolutne nic, inak by sme potom cayenne museli povazovat za fejslift touaregu, co je (ako tusis a tentokrat spravne), uplna hovadina. Co sa tyka faceliftu, nalezite je vysvetleny tu> https://sk.wikipedia.org/wiki/Facelift... Felda a favo su dva rozdielne modely. Mozu samozrejme zdielat (a to aj robia, co je uplne v poriadku) spolocne, cize unifikovane diely, ale o facelift sa tu zarucene nejedna. Faceliftom presla felicia ked sa okrem ineho menil dizajn prednej masky (a vela dalsich technickych zmien k tomu). Pevne verim ze vec je uz teraz jasna.

jean
21. června • 9:34

Hm, tož fajne, akurát Cayenne je Porsche a Touareg je VW. Felda a favo sú z jednej automobilky. Ak je unifikácia to, že sa zaoblia blatníky a dvere, tak ok, je to úplne iné auto :-D.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter
22. června • 8:48

Wikipedie :
Porsche Cayenne je pětisedadlový luxusní crossover střední velikosti vyráběný německou automobilkou Porsche od roku 2002 v továrně v Lipsku. Karoserie vzniká v Bratislavě (Volkswagen Slovakia v Devínské Nové Vsi). Je to první automobil s vidlicovým osmiválcem společnosti Porsche od roku 1995, kdy se přestal vyrábět model Porsche 928.

Anti-automat
22. června • 20:45

...karoseriou to zdaleka nekoncilo, este raz, vylezte si ten zoznam spolocnych dielov a vyfiltrujte to trebars v exceli, preboha. A dalej, Cayenne vyrabany v Lipsku samozrejme nebol, tam sa len nalepil pohon na takmer hotove auto, ktore sa nalozilo v Bratislave na vlak. Preco sa miesate do niecoho, comu nerozumiete…?

Anti-automat
21. června • 14:21

Cela hromada mechanickych sucasti je totozna medzi Touaregom a Cayennom, rozoberte si obidve a uvidite ako vyzera unifikacia, pripadne sa spytajte hociktoreho dodavatela. Ked si rozoberiete Feldu a Favo, uvidite ze sa jedna takisto o unifikaciu a uvidite to iste. Mimochodom, co sa tyka rozdielov Fava a Feldy, jednym z tych zakladnych su trebars prvky pasivnej bezpecnosti. To, ze favo je hranate a felda gulata, to naozaj facelift nie je :-)Facelift uvidite ak si rozoberiete feldu z prveho a posledneho roku. Ano, to bude facelift.

jean
21. června • 19:15

Len keby si ty videl posledný model favoritu, tak by si netlápal, lebo ten mal výstuhy ako felicia. Nápravy mal rovnaké ako felicia, ešte aj tapacíre dverí po malom znásilnení pasovali. Ano, porša a fvé sú unifikovaná rada, vyrábaná v jednej dobe. Ale... aj tak nemá cenu niečo písať.

Anti-automat
21. června • 20:08

aj s airbagom ze.

Anti-automat
20. června • 19:39

Inak, pre tych, ktori vyleteli z STK len kvoli nefunkcnemu zriadovaniu vysky svetlometov, co je (pri 'vykone') feli svetiel jednoznacne uplne 'brutalnou' zavadou... a vseobecnou statno-pablbo-korporatnou buzeraciou:a/ objednajte to u hocihoho, je to jedno (nikdy to nevyuzijete), do 500korun sa vojdete;
b/ ak niekto tvrdi ze na to treba demontovat palubku, dajte mu aj za mna cez hubu;
c/ zvladnete to sami. Treba na to spomenutu lacnu h.vadinu, noznice a cca...20 minut casu, plus, jeden krizovy sroubovak. Nastavenie svetiel zvladnete za pomoci najblizsieho mur, steny, hocicoho.

mijunior
20. června • 18:50

Moje první auto se servořízením. Světle zelená metalíza, po dceři právníka, v plné výbavě. Voňavka ve výborném stavu. Vzpomínám si na tu příšernou ergonomii. Volant napevno, sedák se dal nastavovat jen jako kolíbka. V dnešní době mi to připadá jako pravěk automobilismu, přitom někteří v ní jezdí ještě dnes. Jako mladík sem z ní byl i tak vyplesknul.B-]

Anti-automat
20. června • 19:06

V tom pripade Ste pravdepodobne mali 1.6. Inak ta ergonomia bola podla mna vyborna. Jedine, co Ste mali, bola jedna rada tlacitok na stredovej konzole. A tie tlacitka boli tak velke, ze by ich trafil aj parkinson v pred-terminalnom stadiu.

mijunior
21. června • 17:06

Zmiňuji volant a sedadlo a vy o tlačítkách. Jezdil sem na dlouhý ruce a krátký nohy, takže o dobré ergonomii nemůže být řeč. Dnes bych si auto bez podélně stavitelného volantu a výškově seřiditelného sedadla neuměl představit.

Anti-automat
20. června • 19:11

pardon, zabudol som takisto velku dvojicu tlacitok nalavo. Ak niekto netrafil toto, zrejme by ani netrafil stodolu a ma problem so svalovou motorikou. Podla mna, ergonomicky raj. Ano, nebolo to pekne, ale co je lepsie? Stlacite - funkcia aktivna (analogovy panel indikuje). Stlacite znovu - funkcia vypnuta. Na toto dotykac naozaj nepotrebujem.

JirkaX
20. června • 19:22

Tyké si myslím, že ergo byla ok. Kupoval jsem ji v roce 95 a byl jsem s ní spokojený. Dva roky, potom přišla Octávka. Mimochodem s motorem 1,6 55 kW na který nedám dopustit.
Jediný velký problém Feldy je hooodně nízký posaz a málo otevřené dveře. Pro např. staršího člověka je vystoupení z auta předkem do kopce téměř dokonalý problém.

Miloš
20. června • 16:18

Moje je červenec 97. 1.3 mpi 40kw
Táhne jak zběsilá, i 130 jsem z toho dostal.
Platil jsem za ni 229k tehdy, a musím říct že je to byla dobrá investice.
21 let, najeto 77k a pořád jede jak zamlada.

jean
20. června • 22:22

Taxík by vyšiel lacnejšie. Ale 77 tisíc na ten motor je tak zábeh, koncern má tú peknú vlastnosť, že keď konečne dorieši životnosť motora, tak ho prestane vyrábať. Šiel som na filckách s 300+ tisíc km a motor býval jediná nezničená vec.

Miloš
21. června • 8:32

S taxíkem je to pěkný nápad, ale nejbližší větší město je půl hodiny cesty autem.
No doufám, že ještě chvilku poslouží, teď s ní jezdí manželka a od loňska máme novou Fabii 1.0mpi 55kw, která je přece jen po všech směrech jinde.
Jen nevím, zda ten malý tříválec vydrží totéž co stará dobrá Felda.
Dojeli jsme s ní několikrát až do Bulharska a nikde mě nenechala.
Jen koroze už trochu pracuje no.

Petr
25. června • 8:00

77 tis. km za 21 let? Nic ve zlém, ale to se nebojte, to už vás ta fábka přežije. A hlavně vás nezabije při každém trošku větším karambolu, jak to umí felicie.

jean
20. června • 15:03

Ale proč ne - jednoduché lacné auto, ktoré sa na nič nehralo a nepotrebovalo nejakú veľkú a drahú údržbu. Len neviem, ako dokázali tak dodrbať antikoroznu ochranu, pretože posledné favority/formany hrdzaveli podstatne pomalšie ako hociktorá felicia. Aj dnes je ľahšie nájsť pekný favorit ako peknú feliciu.

king014
20. června • 15:45

Možná je to tím že kupec fáčka s tou korozí počítal a lépe se staral, u Feldy byl marketing jak nehnije protože má pozink prahy

jean
20. června • 16:28

Mal som to fáčko a ozaj som sa o to nestaral, jak? Jednoducho to bolo lepšie spravené

Neurotic
20. června • 14:26

Proč bych se na ni díval do galerie, když se stačí podívat z okna?:-D A jestli nezrezne tak se na ni nejspíš budu dívat i za dalších 20 let což se o autě vyrobeném letos rozhodně říct nedá...

dan
20. června • 14:13

Krasne kulatouckych 17 let je prece nadherne vyroci!

Brekeke
20. června • 14:01

Výročí 17 let. Co si takto připomenout výročí například Opel Kadett ? WTF?! Co je tohle za články? PR Škody pane mačkači klávesnice?

Jan Mička
20. června • 14:12 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,díky za tip, pane Brekeke! V diskusích pod články jsem se čtenářů párkrát ptal, co jim na webu chybí, ale zřejmě neměli dost odvahy (nebo nápadů) pro odpověď. Asi už nastal čas dotaz oprášit ;-).Honza

Hans
20. června • 13:38

Ano,toto je udalost desetileti,a zhava aktualita k tomu.Super!

HAFTAN
20. června • 17:02

No pro Honzu je to symbol ČR - to dokresluje absurdnost této doby a této redakce. Karel IV, historie, vědci a hrdinové - vše smazáno - Felicia je SYMBOL ČR a strká vše do kapsy. Jako veterán bude vyvažována zlatem a ještě za tisíc let si budou lidé potichu a s úýžasem vyprávět báje o tomto etalonu....BRAVO...

Hmm
20. června • 14:00

Pane Mičko,
přijdou vám normální projevy tohoto individua, které též vystupuje či vystupovalo pod nicky Kvíčala, Jan Zlatoústý, ugo, majkl, damien, Haftan? Za celou dobu jeho rádoby "výstupů" jsem neviděl, že by přispěl nějakým věcným příspěvkem, který by se netýkal koncernu VW. Přitom on sám zvrací pod články netýkající se VW(př. Proč v nadpisu není "francouzská Octavie"?). Tímto žádám o jeho konečné zablokování.

Jan Mička
20. června • 14:15 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den,vzhledem ke stávajícímu formátu diskusí se s tím bohužel nedá nic moc dělat. Samozřejmě kromě mazání příspěvků, ale pokud nejsou vulgární, nemá to smysl. Kdyby se tak zaměstnavatel dozvěděl, co Kvíčala, Jan Zlatoústý, ugo, majkl, damien, Haftan dělá v pracovní době, byla by to celkem sranda.Honza

WP
21. června • 4:22

Honzo, tenhle článek je tak strašná srágora, recyklát a posté opsaná věc, že je to na ostudu tvojí než těchto dementních výkřikářů.

Jan Mička
21. června • 6:25 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Pájo? :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
21. června • 6:55

Jo:-))Nemám rád tyhle recykláty, nějak nevidím ani výročí, či něco podobného.

JirkaX
20. června • 19:10

Pane Mičko, netvrďte, že se nedá nic dělat. Když už nic jiného, tak třeba povinná registrace jako na auto.cz. Tam se tenhle problém téměř nevyskytuje. To vám v redakci opravdu nedochází, že banda primitivů odežene ty slušné kteří si chtějí normálně pokecat? Vždyť těch normálních už bývá pod článkem tak do deseti procent. A co se týče toho individua, podle mne to bude nějaký neschopný a líný lempl na dávkách, s rezavou plečkou před ubytovnou, závidící všechno a všem.

Jan Mička
20. června • 21:37 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý večer,je to v podstatě tak, jak píše Anti-automat. Pokud si to dobře pamatuju, registrace na Autorevue nikdy nebyla povinná, diskuse byly otevřené, a možná i z toho důvodu to tady občas pod některými články žije. Chtít po někom dneska, aby se povinně registroval, v kontextu třeba s problémem Facebooku docela "smrdí", navíc pokud chce být troll fakt aktivní, klidně si udělá několik profilů a šaráda pokračuje. Takhle to svého času bylo na Auto.cz, s tím rozdílem, že se ten člověk sice choval jako prase, ale věděl toho fakt hodně. Lidi ho začali ignorovat, on se k poslednímu dni v roce sebral a teatrálně odešel.Pokud bude situace hodně vyhrocená, budeme muset vymyslet řešení, jak by mohl být přístup k diskusi pořád příjemný, ale zároveň jsme se vyhnuli individuím typu Kvíčala. Několikrát jsem ho vyzýval, aby nadhodil něco věcného, ale bez výsledku. Od té doby ho sice neignoruju, ale nehodlám na něj reagovat.Bylo by fajn, kdyby komunita skalních čtenářů držela pohromadě. Pojďme vymyslet sraz, někam sednout, pokecat a podobně. Ono je lepší o některých věcech pokecat napřímo, než to zbytečně troubit do světa.Honza

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dawson
21. června • 1:16

Honzo, ale gilgit neodesel, podle me jen v pritmi ceka na svou prilezitost a pod jinym nickem se nam na acz vrati :))

Jan Mička
21. června • 6:19 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Tenkrát jsem si říkal, že do roka a do dne. On tak úplně nezmizel, psal ještě redaktorům docela ostré soukromé zprávy, ale už je to fakt dlouho. Uvidíme :-P

Anti-automat
23. června • 13:51

V tomto pripade by som zaviedol osobitnu rubriku. Za mna, ano, obcas sa rozcertim, ale taka nejaka rubrika specializovana na hadky, spory, PRUSERY apod by bola zabavna. Ma to dalsiu vyhodu, kedze raz za cas sa tam dostane aj relevantny prispevok.

Anti-automat
20. června • 19:26

Toto je problem. Pretoze ludia, po neblahych skusenostiach, su na slova ako 'registracia' , velmi citlivi, za co mozeme 'dakovat' obchodnikom a smejdom. Jednoducho NEVERIA hocicomu, co pozaduje hocijaku 'registraciu' a toto snad nie je tazke pochopit. A ja sa k nim pridavam a v tomto smere redakcii fandim. Hocijaka stranka, ktora u mna pozaduje 'registraciu', je viac podozriva ako ktorekolvek pornoforum.Redakcia drzi otvorenu diskusiu a v tomto smere sa sprava demokraticky. Tak dajme prilezitost kazdemu. Preco nie?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
20. června • 19:32

Tak jestli ti ten zdejší vývoj nevadí, tak prečo nie.

Anti-automat
20. června • 19:44

Nevadi. Nevadil ani evolucii. Nemam dovod branit vyvoju. Viac empirickych dat, tym lepsie. Uvedomme si, ze ak branime sireniu INFORMACIE, potom, mame problem v tom, ze si vychovame a vypestujeme taku spolocnost, ktora dopadne ako po invazii kralikov tam u protinozcov. Veci sa treba postavit celne a dosledne.

Anti-automat
20. června • 19:02

...ak nejaku pracu vobec ma. :-(

Hmm
20. června • 19:06

"Zaměstnavatel" se dá nahradit "učitel", "pracovní doba" zas "vyučování", pokud se skutečně jedná o znuděného puberťáka.

Anti-automat
20. června • 13:20

Nedam na nu dopustit, ta liatinova 1.6 davala ovela viac ako v papieroch. Ta moja bola jedna z poslednych, kde sa niektore problemy s koroziou uz podarilo zvladnut. Po 3oo.ooo mala uz rozkvitnute zadne lemy, ale to sa da dat doporiadku svojpomocne. Zavada bola jedna jedina, tesne po kupe odisiel termostat, co by som chapal ako vadny kus vo vyrobe. Odvtedy nemilosrdne spolahlive auto, po rovine letela ako delova gula :-)Stacilo sa o nu aspon trochu slusne postarat, sluzila skvele!

Defender 110
21. června • 6:53

Měl jsem dvě fely a u obou odcházely termostaty, takže to byla slabina felicií. Naštěstí vždy odešly způsobem, že otevíraly furt velký okruh, takže přechlazovaly . Ale oprava se dala udělat za pár minut doma a termostat stál 200, sranda. Byli to dříči. Solidní spotřeba, dostačující výkon, cestovat se v tom dalo, mi se líbil interiér, ikdyž je dosti kritizován. Jen světlá výška nic moc, furt jsem visel na břuchu, pak jsem měl Sandero a to bylo jak off road proti fele.
;-)

Jan Mička
21. června • 9:05 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Mám stejnou zkušenost, za 7 let odešel jednou. Kupovali jsme jeden z posledních Trumfů, byl vyrobený koncem května 2001, v petrol green se střešním oknem :-))

Anti-automat
23. června • 13:44

Na nasej Feli 1.6 to bola jedina zavada lenze tu bolo nastavenie ine. Motor sa prehrial. V najblizsej osade som si vypytal lavor a kombinacky. Vylial som vodu, vyhodil tu hovadinu a slo sa dalej. Vadna bola vyrobna seria. Po vymene to fungovalo do 3oo.ooo a funguje dalej.

Anti-automat
20. června • 13:26

aby som si odpovedal, v rodine este mame 1.3 50kW. Podobna skusenost, ma vyhodu vyssej svetlej vysky (ked sa pozriete pod 1.6, zistite preco). Pri priamom porovnani je jazdnym komfortom (pruzenie) jemne pohodlnejsia, ale vykon 1.6 je uplne inde. Tu sa vymienal zadny diel vyfuku a Hallov snimac inak spotrebak, raz natieklo do zadneho svetla (mal som to vonku a naozaj som nevedel kade), spravil som dole dva otvory na odtok a bolo. Jazdi okolo mesta po okrese a kym ju nik nerozbije, pojazdi vecne.

Aladin
20. června • 13:58

No nevím. Favorit, to byl strojařský posun. Ale Felicia byl jen faceliftovaný Favorit. V téměř nové Felicii 1.3 jsem dělal autoškolu. Ještě neměla posilovač řízení. Jsem rád, že jsem si mohl tak jednoduché auto bez elektroniky osahat. Pak jsem přesedlal na svoje první auto, auto aut, bazarový Opel Corsa, rv. 95???. Musím říci, že se Corsa řídila neporovnatelně příjemněji a jednodušeji než Felicia. Všechno bylo provedeno lépe. Posad za volantem, výhled z vozu, točení volantem, jak šel vůz do zatáček, jak se lépe vytáčel motor, brzdy, dráhy řazení. Felicia se dívala na veškerou konkurenci z povzdálí a to nebyla vůbec levná. První srovnatelné vozy se světovou konkurencí přišli až s první generací Octavie, Fabie.

Ota
21. června • 8:56

tak F III je taky jen facelift F I :-)

Anti-automat
23. června • 13:40

samozrejme :-D

Anti-automat
20. června • 19:00

Zname prislovie hovori: tazko na cvicisku, lahko na bojisku. Ja som vodicak robil na uzovke.A Felda naozaj nebola ziadny fejslift Fava. To mate velmi pomylene, tento nazor sa lisi od skutocnosti asi tak ako vzdialenost nasej planet od Slnka a Neptuna. Ak neverite, zabehnite na vrakac a rozoberte si trebars...no, trebars dvere, zadny dekel, motorovy priestor, unterboden...vyberte si sam.V tomto smere nerozumiem tej reakcii na Corsu. Tu uz moja logika konci.

Mario
22. června • 10:14

A proto si tuningáři dávali do Fáva přístrojovku a motor z Feldy :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anti-automat
23. června • 13:39

Mario povysil tuning na facelift :-D

bzzz
20. června • 13:43

Takze garazovana a udrzovana?

Anti-automat
20. června • 18:55

Take stastie nemala. Bola normalne ako kazde ine auto vonku. Dvakrat do roka som ju umyl (rucne, do umyvacich liniek nechodim) a presiel turtlewaxom. Na tom snad nie je nic zlozite.

Doporučujeme

Články odjinud