Felícia bola skvelé auto vo svojej dobe... Ale bola nenormálne drahá. Pamätám si ako dnes, keď si sused kúpil ako jeden z prvých svetlo modrú Felíciu s elektrónmi... V základe tuším cca 250 000 korún. V prepočte na výplaty to bolo možno 50 výplat. Dnes je za to auto strednej triedy so slušnou výbavou. Vo Felícii nebolo nič v základe. ale taká bola doba - všetko bolo drahé a národný majetok sa rozkrádal jedna radosť (pekne to vystihuje pesnička Kabát - Colorado).Už vtedy boli aj oveľa lepšie autá, ale Felícia bola o dosť lacnejšia. Autá ako Samara a podobné neboli zďaleka tak kvalitné ako Felícia.V časoch najväčšej slávy Felícii som jazdil na otcovej Škode 110L. Vtedy som bol šťastný, keď som sa mohol previezť napr na firemnej Felícii :). V mojom vlastníctve som nikdy žiadnu nemal, lebo keď som kupoval auto, tak Felície už boli staré "šroty".Ak ale porovnám Felíciu s Mazdou 626 r.v. 1992, ktorú mal známy, tak Felicia bola dosť obyčajné auto - bola ale 3x lacnejšia.
ja som dostal Feli 1.6 za nejakych 320.ooo SK vtedajsich a k tomu kartu na 5tisic na tankovanie, v tych casoch podla mna nadcasovy bonus. Bolo to holoauto, dokupil som par praktickych malickosti. Auto...nebolo to lacne na tie casy. Ale sluzbu, ktoru spravila, mozem povedat ze to bol najlepsi kup aky som spravil. Stacilo sa dvakrat za rok postarat o uplne normalnu udrzbu a fungovala nemilosrdne spolahlivo. Jednoduche vozitko. Dnes by sa take nieco dalo do vyroby zbastlit doslova za par supiek a moze sa vozit cely narod. To bol naozaj ten pravy folks-vagen, auto pre lud. Bola viac fau-ve ako cela dnesna produkcia dohromady.
Felda v LPG byla poslední spolehlivá Škodovka s díly za pár kč a jenom díky ní jsem šel do dalších Škodovek a to do O I s LPG a také do F I s LPG pro manželku, když nám Feldu sežrala rez. O I šla po 3 letech z domu a F I dokonce do dvou let a od té doby už mě nesmí Škodovka přes práh. Dnes Subaru s LPG a druhý vůz Renault a spokojenost. Nicméně na Felicii nedám dopustit a vzpomínám na ní pouze v dobrém, protože kdyby nezrezla, jezdila by dodnes. Jinak u 1,3 MPi šlo mít buď pouze klimatizaci a nebo pouze posilovač řízení, oboje najednou u 1,3 MPi nebylo možné. Nicméně ta klima ve městě byla u ní tragédie, protože fungovala dobře až při okreskových rychlostech, tj. 80km/hod. a více.
A nebolo to nahodou skor tym LPG? :-)
Právě, že ne, protože motorizace byly na těch vozech jediné nezmary a držáky, ale zbytek vozu za nic nestál a stále něco. Navíc ten klasický "škodovácký folklór", jako stahovačky, zatékání do vozu, blbnutí imobilizéru, mikrospínače v zámcích a tím svévolné zamykání auta, čidla i tam, kde by je člověk nečekal a obzvláště fičury typu čidlo na čidlo. Navíc to všechno byli dvoulilitry, tak celkem trpěla i přední náprava a xenony u Fabky byla doslova svíticí bída. Xenony u té O I proti tomu bylo úplně o něčem jiném. Nicméně od té doby vím, že co na Škodovce není, to se nemůže pokazit :-)
''Felicia je vlastně velkým faceliftem Favoritu''????????????????????????????????????????????????????
odpoved: kokotina na osemnastu a to sa drzim pri zemi. Pozn.prekl.
No ty mudrc, ktorý podvozkový, motorový, alebo napr. brzdový diel nepasuje z filcky na favo? Ešte aj prístrojová doska pasuje...
@jean (a Tebe podobni), neplet si prosim hrusky a jablka. To, co opisujes sa nazyva unifikacia. Rozumej, moznost pouzit jeden diel na viacero modelov. Typickym prikladom je trebars touareg a cayenne prvej generacie. Netreba chodit daleko: najdi si zoznam spolocnych dielov a uvidis ze je celkom slusne obsiahly. Toto nema s faceliftom spolocne absolutne nic, inak by sme potom cayenne museli povazovat za fejslift touaregu, co je (ako tusis a tentokrat spravne), uplna hovadina. Co sa tyka faceliftu, nalezite je vysvetleny tu> https://sk.wikipedia.org/wiki/Facelift... Felda a favo su dva rozdielne modely. Mozu samozrejme zdielat (a to aj robia, co je uplne v poriadku) spolocne, cize unifikovane diely, ale o facelift sa tu zarucene nejedna. Faceliftom presla felicia ked sa okrem ineho menil dizajn prednej masky (a vela dalsich technickych zmien k tomu). Pevne verim ze vec je uz teraz jasna.
Hm, tož fajne, akurát Cayenne je Porsche a Touareg je VW. Felda a favo sú z jednej automobilky. Ak je unifikácia to, že sa zaoblia blatníky a dvere, tak ok, je to úplne iné auto :-D.
Wikipedie :Porsche Cayenne je pětisedadlový luxusní crossover střední velikosti vyráběný německou automobilkou Porsche od roku 2002 v továrně v Lipsku. Karoserie vzniká v Bratislavě (Volkswagen Slovakia v Devínské Nové Vsi). Je to první automobil s vidlicovým osmiválcem společnosti Porsche od roku 1995, kdy se přestal vyrábět model Porsche 928.
...karoseriou to zdaleka nekoncilo, este raz, vylezte si ten zoznam spolocnych dielov a vyfiltrujte to trebars v exceli, preboha. A dalej, Cayenne vyrabany v Lipsku samozrejme nebol, tam sa len nalepil pohon na takmer hotove auto, ktore sa nalozilo v Bratislave na vlak. Preco sa miesate do niecoho, comu nerozumiete…?
Cela hromada mechanickych sucasti je totozna medzi Touaregom a Cayennom, rozoberte si obidve a uvidite ako vyzera unifikacia, pripadne sa spytajte hociktoreho dodavatela. Ked si rozoberiete Feldu a Favo, uvidite ze sa jedna takisto o unifikaciu a uvidite to iste. Mimochodom, co sa tyka rozdielov Fava a Feldy, jednym z tych zakladnych su trebars prvky pasivnej bezpecnosti. To, ze favo je hranate a felda gulata, to naozaj facelift nie je :-)Facelift uvidite ak si rozoberiete feldu z prveho a posledneho roku. Ano, to bude facelift.
Len keby si ty videl posledný model favoritu, tak by si netlápal, lebo ten mal výstuhy ako felicia. Nápravy mal rovnaké ako felicia, ešte aj tapacíre dverí po malom znásilnení pasovali. Ano, porša a fvé sú unifikovaná rada, vyrábaná v jednej dobe. Ale... aj tak nemá cenu niečo písať.
aj s airbagom ze.
Inak, pre tych, ktori vyleteli z STK len kvoli nefunkcnemu zriadovaniu vysky svetlometov, co je (pri 'vykone') feli svetiel jednoznacne uplne 'brutalnou' zavadou... a vseobecnou statno-pablbo-korporatnou buzeraciou:a/ objednajte to u hocihoho, je to jedno (nikdy to nevyuzijete), do 500korun sa vojdete;b/ ak niekto tvrdi ze na to treba demontovat palubku, dajte mu aj za mna cez hubu;c/ zvladnete to sami. Treba na to spomenutu lacnu h.vadinu, noznice a cca...20 minut casu, plus, jeden krizovy sroubovak. Nastavenie svetiel zvladnete za pomoci najblizsieho mur, steny, hocicoho.
Moje první auto se servořízením. Světle zelená metalíza, po dceři právníka, v plné výbavě. Voňavka ve výborném stavu. Vzpomínám si na tu příšernou ergonomii. Volant napevno, sedák se dal nastavovat jen jako kolíbka. V dnešní době mi to připadá jako pravěk automobilismu, přitom někteří v ní jezdí ještě dnes. Jako mladík sem z ní byl i tak vyplesknul.B-]
V tom pripade Ste pravdepodobne mali 1.6. Inak ta ergonomia bola podla mna vyborna. Jedine, co Ste mali, bola jedna rada tlacitok na stredovej konzole. A tie tlacitka boli tak velke, ze by ich trafil aj parkinson v pred-terminalnom stadiu.
Zmiňuji volant a sedadlo a vy o tlačítkách. Jezdil sem na dlouhý ruce a krátký nohy, takže o dobré ergonomii nemůže být řeč. Dnes bych si auto bez podélně stavitelného volantu a výškově seřiditelného sedadla neuměl představit.
pardon, zabudol som takisto velku dvojicu tlacitok nalavo. Ak niekto netrafil toto, zrejme by ani netrafil stodolu a ma problem so svalovou motorikou. Podla mna, ergonomicky raj. Ano, nebolo to pekne, ale co je lepsie? Stlacite - funkcia aktivna (analogovy panel indikuje). Stlacite znovu - funkcia vypnuta. Na toto dotykac naozaj nepotrebujem.
Tyké si myslím, že ergo byla ok. Kupoval jsem ji v roce 95 a byl jsem s ní spokojený. Dva roky, potom přišla Octávka. Mimochodem s motorem 1,6 55 kW na který nedám dopustit. Jediný velký problém Feldy je hooodně nízký posaz a málo otevřené dveře. Pro např. staršího člověka je vystoupení z auta předkem do kopce téměř dokonalý problém.
Moje je červenec 97. 1.3 mpi 40kwTáhne jak zběsilá, i 130 jsem z toho dostal.Platil jsem za ni 229k tehdy, a musím říct že je to byla dobrá investice.21 let, najeto 77k a pořád jede jak zamlada.
Taxík by vyšiel lacnejšie. Ale 77 tisíc na ten motor je tak zábeh, koncern má tú peknú vlastnosť, že keď konečne dorieši životnosť motora, tak ho prestane vyrábať. Šiel som na filckách s 300+ tisíc km a motor býval jediná nezničená vec.
S taxíkem je to pěkný nápad, ale nejbližší větší město je půl hodiny cesty autem.No doufám, že ještě chvilku poslouží, teď s ní jezdí manželka a od loňska máme novou Fabii 1.0mpi 55kw, která je přece jen po všech směrech jinde.Jen nevím, zda ten malý tříválec vydrží totéž co stará dobrá Felda.Dojeli jsme s ní několikrát až do Bulharska a nikde mě nenechala.Jen koroze už trochu pracuje no.
77 tis. km za 21 let? Nic ve zlém, ale to se nebojte, to už vás ta fábka přežije. A hlavně vás nezabije při každém trošku větším karambolu, jak to umí felicie.
Ale proč ne - jednoduché lacné auto, ktoré sa na nič nehralo a nepotrebovalo nejakú veľkú a drahú údržbu. Len neviem, ako dokázali tak dodrbať antikoroznu ochranu, pretože posledné favority/formany hrdzaveli podstatne pomalšie ako hociktorá felicia. Aj dnes je ľahšie nájsť pekný favorit ako peknú feliciu.
Možná je to tím že kupec fáčka s tou korozí počítal a lépe se staral, u Feldy byl marketing jak nehnije protože má pozink prahy
Mal som to fáčko a ozaj som sa o to nestaral, jak? Jednoducho to bolo lepšie spravené
Proč bych se na ni díval do galerie, když se stačí podívat z okna?:-D A jestli nezrezne tak se na ni nejspíš budu dívat i za dalších 20 let což se o autě vyrobeném letos rozhodně říct nedá...
Krasne kulatouckych 17 let je prece nadherne vyroci!
Výročí 17 let. Co si takto připomenout výročí například Opel Kadett ? WTF?! Co je tohle za články? PR Škody pane mačkači klávesnice?
Dobrý den,díky za tip, pane Brekeke! V diskusích pod články jsem se čtenářů párkrát ptal, co jim na webu chybí, ale zřejmě neměli dost odvahy (nebo nápadů) pro odpověď. Asi už nastal čas dotaz oprášit ;-).Honza
Ano,toto je udalost desetileti,a zhava aktualita k tomu.Super!
No pro Honzu je to symbol ČR - to dokresluje absurdnost této doby a této redakce. Karel IV, historie, vědci a hrdinové - vše smazáno - Felicia je SYMBOL ČR a strká vše do kapsy. Jako veterán bude vyvažována zlatem a ještě za tisíc let si budou lidé potichu a s úýžasem vyprávět báje o tomto etalonu....BRAVO...
Pane Mičko,přijdou vám normální projevy tohoto individua, které též vystupuje či vystupovalo pod nicky Kvíčala, Jan Zlatoústý, ugo, majkl, damien, Haftan? Za celou dobu jeho rádoby "výstupů" jsem neviděl, že by přispěl nějakým věcným příspěvkem, který by se netýkal koncernu VW. Přitom on sám zvrací pod články netýkající se VW(př. Proč v nadpisu není "francouzská Octavie"?). Tímto žádám o jeho konečné zablokování.
Dobrý den,vzhledem ke stávajícímu formátu diskusí se s tím bohužel nedá nic moc dělat. Samozřejmě kromě mazání příspěvků, ale pokud nejsou vulgární, nemá to smysl. Kdyby se tak zaměstnavatel dozvěděl, co Kvíčala, Jan Zlatoústý, ugo, majkl, damien, Haftan dělá v pracovní době, byla by to celkem sranda.Honza
Honzo, tenhle článek je tak strašná srágora, recyklát a posté opsaná věc, že je to na ostudu tvojí než těchto dementních výkřikářů.
Pájo? :-)
Jo:-))Nemám rád tyhle recykláty, nějak nevidím ani výročí, či něco podobného.
Pane Mičko, netvrďte, že se nedá nic dělat. Když už nic jiného, tak třeba povinná registrace jako na auto.cz. Tam se tenhle problém téměř nevyskytuje. To vám v redakci opravdu nedochází, že banda primitivů odežene ty slušné kteří si chtějí normálně pokecat? Vždyť těch normálních už bývá pod článkem tak do deseti procent. A co se týče toho individua, podle mne to bude nějaký neschopný a líný lempl na dávkách, s rezavou plečkou před ubytovnou, závidící všechno a všem.
Dobrý večer,je to v podstatě tak, jak píše Anti-automat. Pokud si to dobře pamatuju, registrace na Autorevue nikdy nebyla povinná, diskuse byly otevřené, a možná i z toho důvodu to tady občas pod některými články žije. Chtít po někom dneska, aby se povinně registroval, v kontextu třeba s problémem Facebooku docela "smrdí", navíc pokud chce být troll fakt aktivní, klidně si udělá několik profilů a šaráda pokračuje. Takhle to svého času bylo na Auto.cz, s tím rozdílem, že se ten člověk sice choval jako prase, ale věděl toho fakt hodně. Lidi ho začali ignorovat, on se k poslednímu dni v roce sebral a teatrálně odešel.Pokud bude situace hodně vyhrocená, budeme muset vymyslet řešení, jak by mohl být přístup k diskusi pořád příjemný, ale zároveň jsme se vyhnuli individuím typu Kvíčala. Několikrát jsem ho vyzýval, aby nadhodil něco věcného, ale bez výsledku. Od té doby ho sice neignoruju, ale nehodlám na něj reagovat.Bylo by fajn, kdyby komunita skalních čtenářů držela pohromadě. Pojďme vymyslet sraz, někam sednout, pokecat a podobně. Ono je lepší o některých věcech pokecat napřímo, než to zbytečně troubit do světa.Honza
Honzo, ale gilgit neodesel, podle me jen v pritmi ceka na svou prilezitost a pod jinym nickem se nam na acz vrati :))
Tenkrát jsem si říkal, že do roka a do dne. On tak úplně nezmizel, psal ještě redaktorům docela ostré soukromé zprávy, ale už je to fakt dlouho. Uvidíme :-P
V tomto pripade by som zaviedol osobitnu rubriku. Za mna, ano, obcas sa rozcertim, ale taka nejaka rubrika specializovana na hadky, spory, PRUSERY apod by bola zabavna. Ma to dalsiu vyhodu, kedze raz za cas sa tam dostane aj relevantny prispevok.
Toto je problem. Pretoze ludia, po neblahych skusenostiach, su na slova ako 'registracia' , velmi citlivi, za co mozeme 'dakovat' obchodnikom a smejdom. Jednoducho NEVERIA hocicomu, co pozaduje hocijaku 'registraciu' a toto snad nie je tazke pochopit. A ja sa k nim pridavam a v tomto smere redakcii fandim. Hocijaka stranka, ktora u mna pozaduje 'registraciu', je viac podozriva ako ktorekolvek pornoforum.Redakcia drzi otvorenu diskusiu a v tomto smere sa sprava demokraticky. Tak dajme prilezitost kazdemu. Preco nie?
Tak jestli ti ten zdejší vývoj nevadí, tak prečo nie.
Nevadi. Nevadil ani evolucii. Nemam dovod branit vyvoju. Viac empirickych dat, tym lepsie. Uvedomme si, ze ak branime sireniu INFORMACIE, potom, mame problem v tom, ze si vychovame a vypestujeme taku spolocnost, ktora dopadne ako po invazii kralikov tam u protinozcov. Veci sa treba postavit celne a dosledne.
...ak nejaku pracu vobec ma. :-(
"Zaměstnavatel" se dá nahradit "učitel", "pracovní doba" zas "vyučování", pokud se skutečně jedná o znuděného puberťáka.
Nedam na nu dopustit, ta liatinova 1.6 davala ovela viac ako v papieroch. Ta moja bola jedna z poslednych, kde sa niektore problemy s koroziou uz podarilo zvladnut. Po 3oo.ooo mala uz rozkvitnute zadne lemy, ale to sa da dat doporiadku svojpomocne. Zavada bola jedna jedina, tesne po kupe odisiel termostat, co by som chapal ako vadny kus vo vyrobe. Odvtedy nemilosrdne spolahlive auto, po rovine letela ako delova gula :-)Stacilo sa o nu aspon trochu slusne postarat, sluzila skvele!
Měl jsem dvě fely a u obou odcházely termostaty, takže to byla slabina felicií. Naštěstí vždy odešly způsobem, že otevíraly furt velký okruh, takže přechlazovaly . Ale oprava se dala udělat za pár minut doma a termostat stál 200, sranda. Byli to dříči. Solidní spotřeba, dostačující výkon, cestovat se v tom dalo, mi se líbil interiér, ikdyž je dosti kritizován. Jen světlá výška nic moc, furt jsem visel na břuchu, pak jsem měl Sandero a to bylo jak off road proti fele. ;-)
Mám stejnou zkušenost, za 7 let odešel jednou. Kupovali jsme jeden z posledních Trumfů, byl vyrobený koncem května 2001, v petrol green se střešním oknem :-))
Na nasej Feli 1.6 to bola jedina zavada lenze tu bolo nastavenie ine. Motor sa prehrial. V najblizsej osade som si vypytal lavor a kombinacky. Vylial som vodu, vyhodil tu hovadinu a slo sa dalej. Vadna bola vyrobna seria. Po vymene to fungovalo do 3oo.ooo a funguje dalej.
aby som si odpovedal, v rodine este mame 1.3 50kW. Podobna skusenost, ma vyhodu vyssej svetlej vysky (ked sa pozriete pod 1.6, zistite preco). Pri priamom porovnani je jazdnym komfortom (pruzenie) jemne pohodlnejsia, ale vykon 1.6 je uplne inde. Tu sa vymienal zadny diel vyfuku a Hallov snimac inak spotrebak, raz natieklo do zadneho svetla (mal som to vonku a naozaj som nevedel kade), spravil som dole dva otvory na odtok a bolo. Jazdi okolo mesta po okrese a kym ju nik nerozbije, pojazdi vecne.
No nevím. Favorit, to byl strojařský posun. Ale Felicia byl jen faceliftovaný Favorit. V téměř nové Felicii 1.3 jsem dělal autoškolu. Ještě neměla posilovač řízení. Jsem rád, že jsem si mohl tak jednoduché auto bez elektroniky osahat. Pak jsem přesedlal na svoje první auto, auto aut, bazarový Opel Corsa, rv. 95???. Musím říci, že se Corsa řídila neporovnatelně příjemněji a jednodušeji než Felicia. Všechno bylo provedeno lépe. Posad za volantem, výhled z vozu, točení volantem, jak šel vůz do zatáček, jak se lépe vytáčel motor, brzdy, dráhy řazení. Felicia se dívala na veškerou konkurenci z povzdálí a to nebyla vůbec levná. První srovnatelné vozy se světovou konkurencí přišli až s první generací Octavie, Fabie.
tak F III je taky jen facelift F I :-)
samozrejme :-D
Zname prislovie hovori: tazko na cvicisku, lahko na bojisku. Ja som vodicak robil na uzovke.A Felda naozaj nebola ziadny fejslift Fava. To mate velmi pomylene, tento nazor sa lisi od skutocnosti asi tak ako vzdialenost nasej planet od Slnka a Neptuna. Ak neverite, zabehnite na vrakac a rozoberte si trebars...no, trebars dvere, zadny dekel, motorovy priestor, unterboden...vyberte si sam.V tomto smere nerozumiem tej reakcii na Corsu. Tu uz moja logika konci.
A proto si tuningáři dávali do Fáva přístrojovku a motor z Feldy :-D
Mario povysil tuning na facelift :-D
Takze garazovana a udrzovana?
Take stastie nemala. Bola normalne ako kazde ine auto vonku. Dvakrat do roka som ju umyl (rucne, do umyvacich liniek nechodim) a presiel turtlewaxom. Na tom snad nie je nic zlozite.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.