Historii novodobých sportovních modelů RS začala Škoda psát v roce 2000 s uvedením první generace Octavie RS a následně o tři roky později s první Fabií RS. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

Historii novodobých sportovních modelů RS začala Škoda psát v roce 2000 s uvedením první generace Octavie RS a následně o tři roky později s první Fabií RS. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

Hatchback Felicia z 90. let se tedy za svou dobu existence v nabídce žádné ostřejší silniční varianty oficiálně nedočkal. Přesto ale jedna silná varianta s přímou vazbou na mladoboleslavskou značku vznikla, ačkoliv od inženýrů Škody nepocházela. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

Hatchback Felicia z 90. let se tedy za svou dobu existence v nabídce žádné ostřejší silniční varianty oficiálně nedočkal. Přesto ale jedna silná varianta s přímou vazbou na mladoboleslavskou značku vznikla, ačkoliv od inženýrů Škody nepocházela. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

V druhé polovině devadesátek se britské zastoupení Škody pustilo do dnes známého propagačnímu triku. Zájem o standardní Felici se snažilo povýšit stavbou speciální verze, přesněji schowcaru, který by jméno Felicia ukázal v jiném světle. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

V druhé polovině devadesátek se britské zastoupení Škody pustilo do dnes známého propagačnímu triku. Zájem o standardní Felici se snažilo povýšit stavbou speciální verze, přesněji schowcaru, který by jméno Felicia ukázal v jiném světle. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

Zatímco tehdejší  pick-up Fun zvolil uvolněný charakter , projekt Felicie VR6 zamířil směrem řízné sportovnosti a hot hatchů. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

Zatímco tehdejší pick-up Fun zvolil uvolněný charakter, projekt Felicie VR6 zamířil směrem řízné sportovnosti a hot hatchů. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

U specialisty na úpravy koncernových vozů Awesome GTI tak zadala Škoda stavbu Felicie s vnitřnostmi tehdy silných Volkswagenů. A nemělo jít o pouhý statický koncept, výsledek měl být připraven vyrazit v plné funkčnosti na silnice. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

U specialisty na úpravy koncernových vozů Awesome GTI tak zadala Škoda stavbu Felicie s vnitřnostmi tehdy silných Volkswagenů. A nemělo jít o pouhý statický koncept, výsledek měl být připraven vyrazit v plné funkčnosti na silnice. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

Z Golfu třetí generace putoval pod kapotu Felicie šestiválcový motor VR6 o objemu 2,8 litru, který obdržel další ladění. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

Z Golfu třetí generace putoval pod kapotu Felicie šestiválcový motor VR6 o objemu 2,8 litru, který obdržel další ladění. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

S ostřejšími vačkami, novým sáním a zakázkovým výfukem překračoval výkon 200 koní (147 kW) a 270 N.m točivého momentu. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

S ostřejšími vačkami, novým sáním a zakázkovým výfukem překračoval výkon 200 koní (147 kW) a 270 N.m točivého momentu. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

Z Golfu pocházel i chladič nebo posilovač řízení, zatímco úpravou prošlo i uložení motoru se zesíleným podvozkem a tlumiči a pružinami AVO. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

Z Golfu pocházel i chladič nebo posilovač řízení, zatímco úpravou prošlo i uložení motoru se zesíleným podvozkem a tlumiči a pružinami AVO. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

Obzvláště sportovní punc zajistila 17palcová kola Ace, která obutá do pneumatik Yokohama těsně vyplňovala blatníky Felicie. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

Obzvláště sportovní punc zajistila 17palcová kola Ace, která obutá do pneumatik Yokohama těsně vyplňovala blatníky Felicie. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

K posílení brzdové soustavy také posloužil sklad koncernových dílů, přesněji zde našly místo brzdy z Volkswagenu Corrado s ventilovanými kotouči vpředu i vzadu. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

K posílení brzdové soustavy také posloužil sklad koncernových dílů, přesněji zde našly místo brzdy z Volkswagenu Corrado s ventilovanými kotouči vpředu i vzadu. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

S Felicií Fun měl projekt společnou i zvolenou barvu karoserie, přičemž po vzoru pick-upu se tento odstín žluté podíval v rozsáhlé formě i do interiéru nebo pod kapotu. Například přístrojový štít se žlutými budíky pocházel přímo z Funu. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

S Felicií Fun měl projekt společnou i zvolenou barvu karoserie, přičemž po vzoru pick-upu se tento odstín žluté podíval v rozsáhlé formě i do interiéru nebo pod kapotu. Například přístrojový štít se žlutými budíky pocházel přímo z Funu. | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

S ohledem na tehdejší tuningovou scénu pak nepřekvapí, že kufr Felicie vyplnila speciální zástavba audiosystému s dvojicí 12palcových subwooferů JBL, zesilovači v podlaze a dalšími reproduktory v bočnicích. Více v článku... | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv

S ohledem na tehdejší tuningovou scénu pak nepřekvapí, že kufr Felicie vyplnila speciální zástavba audiosystému s dvojicí 12palcových subwooferů JBL, zesilovači v podlaze a dalšími reproduktory v bočnicích. Více v článku... | Škoda Felicia VR6 | Zdroj: archiv

Hatchback Felicia z 90. let se tedy za svou dobu existence v nabídce žádné ostřejší silniční varianty oficiálně nedočkal. Přesto ale jedna silná varianta s přímou vazbou na mladoboleslavskou značku vznikla, ačkoliv od inženýrů Škody nepocházela. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv
V druhé polovině devadesátek se britské zastoupení Škody pustilo do dnes známého propagačnímu triku. Zájem o standardní Felici se snažilo povýšit stavbou speciální verze, přesněji schowcaru, který by jméno Felicia ukázal v jiném světle. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv
Zatímco tehdejší  pick-up Fun zvolil uvolněný charakter , projekt Felicie VR6 zamířil směrem řízné sportovnosti a hot hatchů. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv
U specialisty na úpravy koncernových vozů Awesome GTI tak zadala Škoda stavbu Felicie s vnitřnostmi tehdy silných Volkswagenů. A nemělo jít o pouhý statický koncept, výsledek měl být připraven vyrazit v plné funkčnosti na silnice. | Škoda Felicia VR6 Zdroj: archiv
12
Fotogalerie

Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový speciál. Od VW nepoužila jen silný motor

Vzpomínáme na siláckou „felinu“, která byla neúmyslnou předzvěstí budoucích sportovních modelů Škody.

Historii novodobých sportovních modelů RS začala Škoda psát v roce 2000 s uvedením první generace Octavie RS a následně o tři roky později s první Fabií RS. Hatchback Felicia z 90. let se tedy za svou dobu existence v nabídce žádné ostřejší silniční varianty oficiálně nedočkal. Přesto ale jedna silná varianta s přímou vazbou na mladoboleslavskou značku vznikla, ačkoliv od inženýrů Škody nepocházela.

V druhé polovině devadesátek se britské zastoupení Škody pustilo do dnes známého propagačnímu triku. Zájem o standardní Felici se snažilo povýšit stavbou speciální verze, přesněji schowcaru, který by jméno Felicia ukázal v jiném světle. Zatímco tehdejší pick-up Fun zvolil uvolněný charakter, projekt Felicie VR6 zamířil směrem řízné sportovnosti a hot hatchů.

U specialisty na úpravy koncernových vozů Awesome GTI tak zadala Škoda stavbu Felicie s vnitřnostmi tehdy silných Volkswagenů. A nemělo jít o pouhý statický koncept, výsledek měl být připraven vyrazit v plné funkčnosti na silnice.

Z Golfu třetí generace putoval pod kapotu Felicie šestiválcový motor VR6 o objemu 2,8 litru, který obdržel další ladění. S ostřejšími vačkami, novým sáním a zakázkovým výfukem překračoval výkon 200 koní (147 kW) a 270 N.m točivého momentu. Z Golfu pocházel i chladič nebo posilovač řízení, zatímco úpravou prošlo i uložení motoru se zesíleným podvozkem a tlumiči a pružinami AVO.

Obzvláště sportovní punc zajistila 17palcová kola Ace, která obutá do pneumatik Yokohama těsně vyplňovala blatníky Felicie. K posílení brzdové soustavy také posloužil sklad koncernových dílů, přesněji zde našly místo brzdy z Volkswagenu Corrado s ventilovanými kotouči vpředu i vzadu.

S Felicií Fun měl projekt společnou i zvolenou barvu karoserie, přičemž po vzoru pick-upu se tento odstín žluté podíval v rozsáhlé formě i do interiéru nebo pod kapotu. Například přístrojový štít se žlutými budíky pocházel přímo z Funu. S ohledem na tehdejší tuningovou scénu pak nepřekvapí, že kufr Felicie vyplnila speciální zástavba audiosystému s dvojicí 12palcových subwooferů JBL, zesilovači v podlaze a dalšími reproduktory v bočnicích.  

Poté, co Felicia VR6 udělala kolečko po výstavách a showroomech britského zastoupení Škody, málo používaný showcar se prodal do soukromých rukou. Majitele dodnes změnil hned několikrát. Naposledy se na veřejné inzerci objevil někdy kolem roku 2016, kdy měl mít najeto asi 23.000 kilometrů a ceněný byl na zhruba 275.000 Kč.

Není pochyb, že až se žlutý speciál ukáže na prodej znova, vzbudí mezi fanoušky Škody opět pozdvižení. Navíc, když přihlášení vozu s volantem na druhé straně dnes není v Česku žádný problém.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud