Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový speciál. Od VW nepoužila jen silný motor

Vzpomínáme na siláckou „felinu“, která byla neúmyslnou předzvěstí budoucích sportovních modelů Škody.

Historii novodobých sportovních modelů RS začala Škoda psát v roce 2000 s uvedením první generace Octavie RS a následně o tři roky později s první Fabií RS. Hatchback Felicia z 90. let se tedy za svou dobu existence v nabídce žádné ostřejší silniční varianty oficiálně nedočkal. Přesto ale jedna silná varianta s přímou vazbou na mladoboleslavskou značku vznikla, ačkoliv od inženýrů Škody nepocházela.

V druhé polovině devadesátek se britské zastoupení Škody pustilo do dnes známého propagačnímu triku. Zájem o standardní Felici se snažilo povýšit stavbou speciální verze, přesněji schowcaru, který by jméno Felicia ukázal v jiném světle. Zatímco tehdejší pick-up Fun zvolil uvolněný charakter, projekt Felicie VR6 zamířil směrem řízné sportovnosti a hot hatchů.

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

U specialisty na úpravy koncernových vozů Awesome GTI tak zadala Škoda stavbu Felicie s vnitřnostmi tehdy silných Volkswagenů. A nemělo jít o pouhý statický koncept, výsledek měl být připraven vyrazit v plné funkčnosti na silnice.

Z Golfu třetí generace putoval pod kapotu Felicie šestiválcový motor VR6 o objemu 2,8 litru, který obdržel další ladění. S ostřejšími vačkami, novým sáním a zakázkovým výfukem překračoval výkon 200 koní (147 kW) a 270 N.m točivého momentu. Z Golfu pocházel i chladič nebo posilovač řízení, zatímco úpravou prošlo i uložení motoru se zesíleným podvozkem a tlumiči a pružinami AVO.

Vzácné AML Lanta s technikou Tatry 700 stále existuje. Na silnici ale pořád nesmí

Vzácné AML Lanta s technikou Tatry 700 stále existuje. Na silnici ale pořád nesmí

Obzvláště sportovní punc zajistila 17palcová kola Ace, která obutá do pneumatik Yokohama těsně vyplňovala blatníky Felicie. K posílení brzdové soustavy také posloužil sklad koncernových dílů, přesněji zde našly místo brzdy z Volkswagenu Corrado s ventilovanými kotouči vpředu i vzadu.

S Felicií Fun měl projekt společnou i zvolenou barvu karoserie, přičemž po vzoru pick-upu se tento odstín žluté podíval v rozsáhlé formě i do interiéru nebo pod kapotu. Například přístrojový štít se žlutými budíky pocházel přímo z Funu. S ohledem na tehdejší tuningovou scénu pak nepřekvapí, že kufr Felicie vyplnila speciální zástavba audiosystému s dvojicí 12palcových subwooferů JBL, zesilovači v podlaze a dalšími reproduktory v bočnicích.  

Chtěli byste Scalu RS? Škoda v Německu nabízí něco podobného, spoléhá na ABT

Chtěli byste Scalu RS? Škoda v Německu nabízí něco podobného, spoléhá na ABT

Poté, co Felicia VR6 udělala kolečko po výstavách a showroomech britského zastoupení Škody, málo používaný showcar se prodal do soukromých rukou. Majitele dodnes změnil hned několikrát. Naposledy se na veřejné inzerci objevil někdy kolem roku 2016, kdy měl mít najeto asi 23.000 kilometrů a ceněný byl na zhruba 275.000 Kč.

Není pochyb, že až se žlutý speciál ukáže na prodej znova, vzbudí mezi fanoušky Škody opět pozdvižení. Navíc, když přihlášení vozu s volantem na druhé straně dnes není v Česku žádný problém.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička