Škoda Felicia letos slaví 20 let, připomeňme legendární reklamu

23 komentářů

Tereza
21. září • 18:38

Preciznost! Co ty prožrané karoserie po pár letech? To je hanba. Fuj a o bezpečnosti raději ani nemluvím a o tom kolik vyhaslo životů ve Favoritu nebo ve Felicii už vůbec ne.

defender110
2. května • 12:06

No myslím si , že Felicie byal pro Škodovku velmi dobrým krokem, bylo to vcelku spolehlivé auto, s nějakými neduhy, které znají asi všichni češi (i ti co Felu nikdy neměli). Rozhodně to bylo dobré auto a ostatně to potvrzují i ceny některých ojetin. A ač jsou už 14 let staré stále se prodávají za až neuvěřitelně vysoké částky(berme vzhledem k vybavenosti ,bezpečnosti,věku a výkonu auta). Neřadil bych ji sice jako nejlepší škodovku, ale rozhodně jako jednu z nejúspěšnějších. A její poměr, výkon, cena, pohodlí, prostor, provozní náklady, jsou téměř bezkonkurenční.
Sám jsem vlastnil 2 (krátkou starší, a dlouhou novější) a obě jezdily bez problémů. Obě akorát potřebovaly výměnu termostatu. (ale ten se dá koupit za 200,- co to je???
Takže ať si jsou zde škarohlídové, kteří ji nesnáší, nebo milovníci, kteří ji uctívají, každý bude mít v něčem pravdu, ale faktem zůstává, že už teď patří mezi legendu našeho automobilismu.
;-)

JeCh
22. září • 15:09

No legendu. V té době to bylo jediný vyráběný český auto. Vláda musela zakázat dovozy ze zahraničí, protože proti 5 let starým ojetinám ze západu se nemohla chytat v jedinym parametru a cena byla dvojnásobná. Poměr cena/výkon byl u Felicie naprosto katastrofální.Felicie se prodávaly za víc než 200 000 Kč, což při průměrnym platu 7 000 Kř (v roce 1994) bylo cca 30 měsíčních platů. Dneska si za 30 průměrných platů (24 000 Kč) můžu koupit slušně vybavené auto střední třídy a ne malý přibližovadlo s 15 let zastaralou technikou.

JirkaK
1. května • 13:03

Pravdou je, že Felicie byla posledním autem od Škodovky, které bylo jednoduché a servisně nenáročné, které šlo bez problémů spravovat doma. Na druhou stranu už je většina Felicií shnilá na šrot. Když kolegovi v práci nedávno felicie shořela na cestě (mimochodem je to už druhý případ shořelé felicie o kterém vím), v podstatě už mu poradili ať se po další feldě neshání, slušnou už stejně nesežene a radši si došetří na jedničkovou Fabii...

Rover623
2. května • 3:24

Felicie má stále nedořešenou konstrukční vadu, která provází Škodovky od modelu 100. Při poškození vedení paliva, vytéká palivo přímo na výfuk nebo odstřikuje na blok motoru, u hodně zhuntovaných aut to potom může vést až k vzplanutí.

JeCh
22. září • 14:54

Těch nedořešených konstrukčních vad má Škodovka mnohem víc. B-]

Abentojer
30. dubna • 12:43

:-D:-D:-D felicia bola na svoju dobu zastarane auto bez vybavy,
ale ako v podstate ako vylepsenie favorita to bolo fajn . nenarocne na udrzu aj prevadzku

Fantomas
1. května • 8:56

V porovnání s auty stejné kategorie a stejné doby felicie o moc horší nebyla. Častá chyba je, že se to porovnává s lepšími auty, ale nejde porovnávat neporovnatelné.

JeCh
22. září • 14:53

Tak pokud ji porovnám třeba s Opelem Kadettem z roku 1985, byla oproti němu pořád minimálně 5 let pozadu ve všech směrech. V motorech to bylo asi nejhorší. Možná by snesla srovnání s předchozí verzí Kadetta D z roku '79.Byl to lehce faceliftovanej Favorit, čili auto patřící technikou do 70. let.

Jan
30. dubna • 12:29

Felicia byl strašnej křáp,nespolehlivá,hlučná,slabá bezpečnost,zlatá francouzká auta;-)

David
13. prosince • 9:46

Felicie-nespolehlivá, no nevim sám jsem sní odlítal 200 000 a to jsem ji kupoval starší, jak po městě, tak venku. Závady: výměna oleje, výfuku a jednou nedobíjel alternátor, jinak bez závad.Do auta jsem sednul a jel. Je nutno si uvědomit v jaké době se vyráběla a na svou dobu bezproblémové auto. Poté jsem měl citroena mnohém více závad a opravy za mnohem vyšší cenu. Mám na feldu dobré vzpomínky.:-D

Tobias Valach
30. dubna • 14:10

Doma máme 2 autá zhodnou okolností rovnaký rok výroby: Peugeot 406 1.8 (1995) a Škoda Felicia Combi 1.3i (1995). Čo sa týka spoľahlivosti Peugeot je na tom o niečo horšie, čo sa týka motora a náprav; vady: pokazené čerpadlo 2 krát, imobilizér, pokazenie motorčekov predných okien, vyskakuje 5 rýchlosť, poruchy elektriky, deravý výfuk. Oproti tomu Felícia má ešte pôvodné nápravy a jedina vážnejšia vada motoru bolo pokazené relé, ktoré zkratovalo zapaľovanie a samozrejme plechy, ktoré hnijú. Inak nájazd tých aút je u Peugeota vyše 350 000km a Felicia pomaly ženie na 500 000km, takže vady sú skôr vekom. Pozn. Peugeot kupovaný ako nový a Felda bola po 1. majiteľovi.

Tobias Valach
30. dubna • 14:10

Doma máme 2 autá zhodnou okolností rovnaký rok výroby: Peugeot 406 1.8 (1995) a Škoda Felicia Combi 1.3i (1995). Čo sa týka spoľahlivosti Peugeot je na tom o niečo horšie, čo sa týka motora a náprav; vady: pokazené čerpadlo 2 krát, imobilizér, pokazenie motorčekov predných okien, vyskakuje 5 rýchlosť, poruchy elektriky, deravý výfuk. Oproti tomu Felícia má ešte pôvodné nápravy a jedina vážnejšia vada motoru bolo pokazené relé, ktoré zkratovalo zapaľovanie a samozrejme plechy, ktoré hnijú. Inak nájazd tých aút je u Peugeota vyše 350 000km a Felicia pomaly ženie na 500 000km, takže vady sú skôr vekom. Pozn. Peugeot kupovaný ako nový a Felda bola po 1. majiteľovi.

Antiautomat
30. dubna • 13:02

Ako vtip dobre. Zalezi od verzie a roku vyroby. Tak napriklad ta moja (1.6 benzin s 'novou' maskou) mala nalietane 3oo.ooo+ (a to v plnom zdravi), jedinym problemom bol (iba raz) termostat, no a raz odkvitol zadny diel vyfuku. Pocet inych zavad = 0. Oboje stacilo vyhodit a pokracovalo sa v jazde. Hlucnost (pri 3500 otackach sla nieco kolo 125kmh co staci aj na dlhe cesty) nebol takisto problem, spotreba pri tomto tempe cca 6.3-6.5. Na rozdiel od dnesnych TSi menej zrala, lepsie isla (doslova) a pojem 'odtah' absolutne neznamy (teda pokial som netahal nejakeho frantika). Aj po 3oo.ooo stale mala spolahlivu elektriku, prevodovku, brzdila symetricky a hlavne vynikajuci motor - ukazte mi jedineho frantika z tej doby, ktory to dokaze. Bezpecnost....ci (zakonite) rozpadajuci sa frantik je bezpecnejsi ako felda, ktora mimochodom je bezpecnejsia (odhliadnuc od airbagov) ako fabia prvej generacie co sa ostatne v teste aj potvrdilo, nie je tazka otazka a odpoved snad jasna. Stacilo malo uprav a mohla sa veselo vyrabat dalej a zazivat uspech dacie (a s ovela vyssou kvalitou). Stara dobra spolahliva a neznicitelna felda.

Tom
22. září • 6:26

Vy jste fakt nemocnej :-D

M
19. září • 16:39

s tou bezpecnosti ses asi po*ral ne?

Moje Jméno
1. května • 8:37

Souhlasím s Vámi pouze v tom, že Felicie byla velmi spolehlivá a dlouho vydržela.To, jak jste ji srovnal s TSI jen potvrzuje, že jste s TSI-čkem nikdy v životě nejel. A bezpečnost lepší než Fabia ? To si děláte srandu ??

itsafake
30. dubna • 11:56
Tom
2. května • 13:59

To ses mimo. Nebyl to podvod, ale opravdu to tak fungovalo. Pote probehl podobny pokus za pritomnosti novinaru a ti se museli za reportaz v tebou danem odkazu omluvit...

Petr
20. září • 9:46

obě videa mají jeden zásadní rozdíl, a to způsob zavěšení v rekalmě je důsledně vertikální, auto je vyvážené a v pořadu je asi bez vyrovnávacího zatížení v zadní části, opravdu je otázka, zda by to dobadlo stejně být to vyvážené

k22
21. září • 11:13

VAG je známý svou klamavou reklamou již hodně dlouho - důležitá je "vnímaná kvalita", tu skutečnou hledejte jinde...

Ivan
20. září • 9:24

Pokud to bylo opakováno před novináři, máš někde odkaz na video nebo jiný důkaz, že to proběhlo a že to dopadlo jinak než v původní reportáži? Pošli ho sem, jinak jsem přesvědčený, že to podvod byl :)

broom
30. dubna • 17:07

:-D

Doporučujeme

Články odjinud