Preciznost! Co ty prožrané karoserie po pár letech? To je hanba. Fuj a o bezpečnosti raději ani nemluvím a o tom kolik vyhaslo životů ve Favoritu nebo ve Felicii už vůbec ne.
No myslím si , že Felicie byal pro Škodovku velmi dobrým krokem, bylo to vcelku spolehlivé auto, s nějakými neduhy, které znají asi všichni češi (i ti co Felu nikdy neměli). Rozhodně to bylo dobré auto a ostatně to potvrzují i ceny některých ojetin. A ač jsou už 14 let staré stále se prodávají za až neuvěřitelně vysoké částky(berme vzhledem k vybavenosti ,bezpečnosti,věku a výkonu auta). Neřadil bych ji sice jako nejlepší škodovku, ale rozhodně jako jednu z nejúspěšnějších. A její poměr, výkon, cena, pohodlí, prostor, provozní náklady, jsou téměř bezkonkurenční. Sám jsem vlastnil 2 (krátkou starší, a dlouhou novější) a obě jezdily bez problémů. Obě akorát potřebovaly výměnu termostatu. (ale ten se dá koupit za 200,- co to je??? Takže ať si jsou zde škarohlídové, kteří ji nesnáší, nebo milovníci, kteří ji uctívají, každý bude mít v něčem pravdu, ale faktem zůstává, že už teď patří mezi legendu našeho automobilismu.;-)
No legendu. V té době to bylo jediný vyráběný český auto. Vláda musela zakázat dovozy ze zahraničí, protože proti 5 let starým ojetinám ze západu se nemohla chytat v jedinym parametru a cena byla dvojnásobná. Poměr cena/výkon byl u Felicie naprosto katastrofální.Felicie se prodávaly za víc než 200 000 Kč, což při průměrnym platu 7 000 Kř (v roce 1994) bylo cca 30 měsíčních platů. Dneska si za 30 průměrných platů (24 000 Kč) můžu koupit slušně vybavené auto střední třídy a ne malý přibližovadlo s 15 let zastaralou technikou.
Pravdou je, že Felicie byla posledním autem od Škodovky, které bylo jednoduché a servisně nenáročné, které šlo bez problémů spravovat doma. Na druhou stranu už je většina Felicií shnilá na šrot. Když kolegovi v práci nedávno felicie shořela na cestě (mimochodem je to už druhý případ shořelé felicie o kterém vím), v podstatě už mu poradili ať se po další feldě neshání, slušnou už stejně nesežene a radši si došetří na jedničkovou Fabii...
Felicie má stále nedořešenou konstrukční vadu, která provází Škodovky od modelu 100. Při poškození vedení paliva, vytéká palivo přímo na výfuk nebo odstřikuje na blok motoru, u hodně zhuntovaných aut to potom může vést až k vzplanutí.
Těch nedořešených konstrukčních vad má Škodovka mnohem víc. B-]
:-D:-D:-D felicia bola na svoju dobu zastarane auto bez vybavy, ale ako v podstate ako vylepsenie favorita to bolo fajn . nenarocne na udrzu aj prevadzku
V porovnání s auty stejné kategorie a stejné doby felicie o moc horší nebyla. Častá chyba je, že se to porovnává s lepšími auty, ale nejde porovnávat neporovnatelné.
Tak pokud ji porovnám třeba s Opelem Kadettem z roku 1985, byla oproti němu pořád minimálně 5 let pozadu ve všech směrech. V motorech to bylo asi nejhorší. Možná by snesla srovnání s předchozí verzí Kadetta D z roku '79.Byl to lehce faceliftovanej Favorit, čili auto patřící technikou do 70. let.
Felicia byl strašnej křáp,nespolehlivá,hlučná,slabá bezpečnost,zlatá francouzká auta;-)
Felicie-nespolehlivá, no nevim sám jsem sní odlítal 200 000 a to jsem ji kupoval starší, jak po městě, tak venku. Závady: výměna oleje, výfuku a jednou nedobíjel alternátor, jinak bez závad.Do auta jsem sednul a jel. Je nutno si uvědomit v jaké době se vyráběla a na svou dobu bezproblémové auto. Poté jsem měl citroena mnohém více závad a opravy za mnohem vyšší cenu. Mám na feldu dobré vzpomínky.:-D
Doma máme 2 autá zhodnou okolností rovnaký rok výroby: Peugeot 406 1.8 (1995) a Škoda Felicia Combi 1.3i (1995). Čo sa týka spoľahlivosti Peugeot je na tom o niečo horšie, čo sa týka motora a náprav; vady: pokazené čerpadlo 2 krát, imobilizér, pokazenie motorčekov predných okien, vyskakuje 5 rýchlosť, poruchy elektriky, deravý výfuk. Oproti tomu Felícia má ešte pôvodné nápravy a jedina vážnejšia vada motoru bolo pokazené relé, ktoré zkratovalo zapaľovanie a samozrejme plechy, ktoré hnijú. Inak nájazd tých aút je u Peugeota vyše 350 000km a Felicia pomaly ženie na 500 000km, takže vady sú skôr vekom. Pozn. Peugeot kupovaný ako nový a Felda bola po 1. majiteľovi.
Ako vtip dobre. Zalezi od verzie a roku vyroby. Tak napriklad ta moja (1.6 benzin s 'novou' maskou) mala nalietane 3oo.ooo+ (a to v plnom zdravi), jedinym problemom bol (iba raz) termostat, no a raz odkvitol zadny diel vyfuku. Pocet inych zavad = 0. Oboje stacilo vyhodit a pokracovalo sa v jazde. Hlucnost (pri 3500 otackach sla nieco kolo 125kmh co staci aj na dlhe cesty) nebol takisto problem, spotreba pri tomto tempe cca 6.3-6.5. Na rozdiel od dnesnych TSi menej zrala, lepsie isla (doslova) a pojem 'odtah' absolutne neznamy (teda pokial som netahal nejakeho frantika). Aj po 3oo.ooo stale mala spolahlivu elektriku, prevodovku, brzdila symetricky a hlavne vynikajuci motor - ukazte mi jedineho frantika z tej doby, ktory to dokaze. Bezpecnost....ci (zakonite) rozpadajuci sa frantik je bezpecnejsi ako felda, ktora mimochodom je bezpecnejsia (odhliadnuc od airbagov) ako fabia prvej generacie co sa ostatne v teste aj potvrdilo, nie je tazka otazka a odpoved snad jasna. Stacilo malo uprav a mohla sa veselo vyrabat dalej a zazivat uspech dacie (a s ovela vyssou kvalitou). Stara dobra spolahliva a neznicitelna felda.
Vy jste fakt nemocnej :-D
s tou bezpecnosti ses asi po*ral ne?
Souhlasím s Vámi pouze v tom, že Felicie byla velmi spolehlivá a dlouho vydržela.To, jak jste ji srovnal s TSI jen potvrzuje, že jste s TSI-čkem nikdy v životě nejel. A bezpečnost lepší než Fabia ? To si děláte srandu ??
čas 15:09http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10417697909-cer... ...
To ses mimo. Nebyl to podvod, ale opravdu to tak fungovalo. Pote probehl podobny pokus za pritomnosti novinaru a ti se museli za reportaz v tebou danem odkazu omluvit...
obě videa mají jeden zásadní rozdíl, a to způsob zavěšení v rekalmě je důsledně vertikální, auto je vyvážené a v pořadu je asi bez vyrovnávacího zatížení v zadní části, opravdu je otázka, zda by to dobadlo stejně být to vyvážené
VAG je známý svou klamavou reklamou již hodně dlouho - důležitá je "vnímaná kvalita", tu skutečnou hledejte jinde...
Pokud to bylo opakováno před novináři, máš někde odkaz na video nebo jiný důkaz, že to proběhlo a že to dopadlo jinak než v původní reportáži? Pošli ho sem, jinak jsem přesvědčený, že to podvod byl :)
:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.