Nejluxusnější Škoda Felicia je dnes velká rarita. O její výbavě se dřív mohlo jen snít

Po nápaditých akčních favoritech a formanech pokračovala v této chvályhodné tradici i felicia. Největšího přepychu se dočkala rok po premiéře – kůží čalouněným interiérem se pochlubilo jen 3806 vozů.

Sté výročí založení si Škoda v roce 1995 připomněla stylově. A přestože její tehdejší nabídku reprezentoval jediný model, úkol zvládla bravurně. Omezenou sérií vzdala hold zakladatelům. Lidový vůz se prezentoval temně modrým metalickým lakem s perleťovým efektem. Vůbec poprvé se sériová škodovka dočkala i lakovaných nárazníků a krytů zrcátek, skvostné byly lité disky v retro designu.

To hlavní ale na zájemce o vlajkovou loď čekalo po otevření dveří. Poprvé v novodobých dějinách se totiž posádka usadila do kožených sedadel! Kůže se stala i hlavním obkladem dveřních výplní. Výbava tomu odpovídala – cestující nebyli ochuzeni o čelní airbagy, elektrické seřizování zrcátek ani vyhřívání sedadel. Navíc je před nechtěným smykem chránilo ABS.

Krásné palubní desce vévodilo špičkové autorádio Blaupunkt Casablanca s šesti paměťmi stanic, přehrávačem kazet a RDS. A především s kódovací přístupovou kartou, která majiteli dodávala na důležitosti. O rok později se tentýž přístroj stal drahým příplatkem u octavií. Řidič nejdražší felicie se dotýkal výhradně kožených segmentů a ještě většího bohatství si užíval v modelu Combi. Ten byl vždy osazen zážehovou šestnáctistovkou z koncernu Volkswagen, krátký hatchback poháněla „jen“ silnější z českých hliníkových třináctistovek.

Oba benzinové motory se chlubily úsporným provozem, což znamená řádově šestilitrovou spotřebu. Škoda že u laurinky nedošlo na posilovač řízení, jenž se v případě motoru 1.6 MPI a vznětového čtyřválce 1.9 D stal standardem až v dalších letech. Bez něj působily parkovací manévry s tak ušlechtilým vozem nedůstojně.

Nejkrásnější Škoda Felicia Trumf v české inzerci má ohromnou cenu. Je to ale trik

Nejkrásnější Škoda Felicia Trumf v české inzerci má ohromnou cenu. Je to ale trik

Samostatnou kapitolu představovaly ceny. Jestliže spousta akčních škodovek nebyla určena pro každého, u L&K to platí dvojnásob. Základní sumy hatchbacku startovaly vysoko nad třísettisícovou hranicí, combi se vyšplhalo téměř na 400.000 Kč. Exkluzivita tomu odpovídá – krátkých verzí bylo vyrobeno 1477 a kombíků jen 2329 kusů. A schválně – zkuste si dnes nějaký najít!

Vzorně zachovalý hatchback z fotografií vlastní Václav Zykmund z Plzně. Nejprve ho před čtyřmi lety v klatovské STK oslnilo kombi, ale majitel nechtěl o prodeji slyšet. Po roce se na Vaška konečně usmálo štěstí a v inzerci objevil krásný hatchback. Původní majitelkou byla lékařka, jež za nové auto zaplatila částku 322.000 Kč.

Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový speciál. Od VW nepoužila jen silný motor

Škoda Felicia VR6 byla skvělý zakázkový speciál. Od VW nepoužila jen silný motor

O tom, jak silnému zájmu se Felicie L&K těšily, svědčí historie konkrétního vozu – ze skladu Škody byl vyexpedován 21. listopadu 1995 a už 8. prosince zaregistrován. Možná šlo o velkorysý vánoční dárek… Přestože kožené čalounění se později objevilo i ve fabiích, v případě klasické felicie působí tahle kombinace vznešeněji a už teď jde o jednu z nejvyhledávanějších klasických škodovek.

Neznámá vlajková loď

Verze Laurin & Klement se v případě felicie prezentovala jako limitovaný akční model, jenže Škodovka měla ve stejné době v plánu i luxusní specifikaci „nastálo“. Vlajková loď Felicia SLX měla v roce 1995 nabízet výhradně motor VW 1.6 MPI/55 kW. Samozřejmostí měly být lakované nárazníky a kryty zrcátek, tónovaná skla, zbarvené přístroje s odlišnou barvou ukazatelů, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání nebo alternátor 14 V-70 A.

Favorit Silver line byl zrozen z blahobytu. Měl 548 zlepšení, přesto jezdil mizerně

Favorit Silver line byl zrozen z blahobytu. Měl 548 zlepšení, přesto jezdil mizerně

Laky byly omezeny na odstíny bílá perlová, červená romantická, modrá ledová metalíza a červenofialová metalíza. Mezi příplatky nechyběly airbagy, ABS, litá kola, rádia, imobilizér ani klimatizace. Jenže osud Felicii SLX nepřál – přepychová výbava se na trh nedostala, prvky v ní obsažené ano. První a zároveň poslední škodovka s označením SLX se představila za rok. Octavia SLX se vyráběla od podzimu 1996 do léta 2000, kdy špičková verze vsadila na označení Elegance.

Škoda Felicia Laurin & Klement: Standardní výbava a ceny

  • Exkluzivní metalický lak Indigo s perleťovým efektem
  • Lakované nárazníky a kryty zrcátek
  • 13palcová litá kola
  • Přední mlhovky a ostřikovače světlometů
  • Výklopné střešní okno
  • Tónovaná okenní skla
  • Ozdobné nápisy na sloupcích a dveřích zavazadelníku
  • Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
  • Elektrické seřizování zrcátek
  • Kožené čalounění sedaček a výplní dveří
  • Kožený věnec volantu, hlavice řadičky a ruční brzdy
  • Středová konzola
  • Čelní airbagy a ABS
  • Autorádio Blaupunkt Casablanca
  • Elektrické vyhřívání předních sedadel
  • Pro verzi Combi motor 1.6 MPI/55 kW a podélné ližiny
  • Základní ceny v roce 1995:
    - Felicia Laurin & Klement 1.3 OHV/50 kW: 328.700 Kč
    - Felicia Combi Laurin & Klement 1.6 MPI/55 kW: 392.900 Kč

Článek vyšel v Auto Tipu Klassik 05/2021. Časopis si můžete koupit na ikiosek.cz.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků