Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

Každý si určitě vzpomene na test Škody Yeti ve slavném britském motoristickém pořadu Top Gear (16. řada z roku 2011). Do paměti se vrylo hned několik okamžiků, ke kterým patřilo i testování klimatizace projížděním hořící budovou se zmrzlinou v ruce. Testu se ujal Jeremy Clarkson.

Škoda má ale v tomto pořadu zářezů víc a české automobily se na britských obrazovkách objevovaly ještě v původním Top Gearu, který se vysílal v letech 1977 až 2001. Původně ale vůbec nešlo o zábavný pořad, k tomuto směru jej dovedl až právě Jeremy Clarkson, tehdy ještě mladý, štíhlý novinář s květákem na hlavě.

Vztah Jamese Maye a Dacie Sandero měl smutný konec. Vypátrali jsme, jak vznikl

Vztah Jamese Maye a Dacie Sandero měl smutný konec. Vypátrali jsme, jak vznikl

Testu v původním pořadu se tedy nevyhnula ani Škoda Felicia, která se na obrazovkách objevila v roce 1995. Český hatchback na britském trhu dostával celkem dost prostoru. Vyčníval prý především slušnou cenou a příjemnou jízdou. V roce 1997 Felicia dokonce vyhrála britskou anketu o nejlepší dostupné auto, kde porazila Citroën AX a Fiat Cinquecento Sporting.

Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Při testu Felicie v Top Gearu se před kameru postavil Jeremy Clarkson. Novinářským vozem byl kousek ve výbavě GLXi s hliníkovými koly a metalízou. Jeremy při testu nebyl moc vlídný k výkonu třináctistovky, ale pochvaloval si zpracování interiéru. Ve Favoritu prý stačilo za jízdy kýchnout a palubní deska se rozpadla. Typický Clarkson.

Největší problém měl Jeremy s cenou testovaného vozu. V Británii se totiž prodával za 7900 liber, což tehdy v přepočtu bylo asi 331.000 Kč. Za podobné peníze údajně konkurence nabídla lepší výbavu, načež se Jeremy snažil vyslovit název automobilky Daewoo. Základní verze za 5600 liber se prý ale dala považovat za slušné malé auto. Celý test najdete níže.

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

dnes | Jiří Baborský | 5 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků