Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

Každý si určitě vzpomene na test Škody Yeti ve slavném britském motoristickém pořadu Top Gear (16. řada z roku 2011). Do paměti se vrylo hned několik okamžiků, ke kterým patřilo i testování klimatizace projížděním hořící budovou se zmrzlinou v ruce. Testu se ujal Jeremy Clarkson.

Škoda má ale v tomto pořadu zářezů víc a české automobily se na britských obrazovkách objevovaly ještě v původním Top Gearu, který se vysílal v letech 1977 až 2001. Původně ale vůbec nešlo o zábavný pořad, k tomuto směru jej dovedl až právě Jeremy Clarkson, tehdy ještě mladý, štíhlý novinář s květákem na hlavě.

Vztah Jamese Maye a Dacie Sandero měl smutný konec. Vypátrali jsme, jak vznikl

Vztah Jamese Maye a Dacie Sandero měl smutný konec. Vypátrali jsme, jak vznikl

Testu v původním pořadu se tedy nevyhnula ani Škoda Felicia, která se na obrazovkách objevila v roce 1995. Český hatchback na britském trhu dostával celkem dost prostoru. Vyčníval prý především slušnou cenou a příjemnou jízdou. V roce 1997 Felicia dokonce vyhrála britskou anketu o nejlepší dostupné auto, kde porazila Citroën AX a Fiat Cinquecento Sporting.

Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Při testu Felicie v Top Gearu se před kameru postavil Jeremy Clarkson. Novinářským vozem byl kousek ve výbavě GLXi s hliníkovými koly a metalízou. Jeremy při testu nebyl moc vlídný k výkonu třináctistovky, ale pochvaloval si zpracování interiéru. Ve Favoritu prý stačilo za jízdy kýchnout a palubní deska se rozpadla. Typický Clarkson.

Největší problém měl Jeremy s cenou testovaného vozu. V Británii se totiž prodával za 7900 liber, což tehdy v přepočtu bylo asi 331.000 Kč. Za podobné peníze údajně konkurence nabídla lepší výbavu, načež se Jeremy snažil vyslovit název automobilky Daewoo. Základní verze za 5600 liber se prý ale dala považovat za slušné malé auto. Celý test najdete níže.

Škoda Yeti

Škoda Yeti bylo první SUV v historii značky Škoda. Bylo k dispozici s pohonem 4x2 i 4x4 a mělo variabilní interiér podobně jako některá MPV. Výroba Škody Yeti skončila v roce 2017. Jejím nástupcem je Škoda Karoq.

Ceny • Test

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera