Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

Každý si určitě vzpomene na test Škody Yeti ve slavném britském motoristickém pořadu Top Gear (16. řada z roku 2011). Do paměti se vrylo hned několik okamžiků, ke kterým patřilo i testování klimatizace projížděním hořící budovou se zmrzlinou v ruce. Testu se ujal Jeremy Clarkson.

Škoda má ale v tomto pořadu zářezů víc a české automobily se na britských obrazovkách objevovaly ještě v původním Top Gearu, který se vysílal v letech 1977 až 2001. Původně ale vůbec nešlo o zábavný pořad, k tomuto směru jej dovedl až právě Jeremy Clarkson, tehdy ještě mladý, štíhlý novinář s květákem na hlavě.

Vztah Jamese Maye a Dacie Sandero měl smutný konec. Vypátrali jsme, jak vznikl

Vztah Jamese Maye a Dacie Sandero měl smutný konec. Vypátrali jsme, jak vznikl

Testu v původním pořadu se tedy nevyhnula ani Škoda Felicia, která se na obrazovkách objevila v roce 1995. Český hatchback na britském trhu dostával celkem dost prostoru. Vyčníval prý především slušnou cenou a příjemnou jízdou. V roce 1997 Felicia dokonce vyhrála britskou anketu o nejlepší dostupné auto, kde porazila Citroën AX a Fiat Cinquecento Sporting.

Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Při testu Felicie v Top Gearu se před kameru postavil Jeremy Clarkson. Novinářským vozem byl kousek ve výbavě GLXi s hliníkovými koly a metalízou. Jeremy při testu nebyl moc vlídný k výkonu třináctistovky, ale pochvaloval si zpracování interiéru. Ve Favoritu prý stačilo za jízdy kýchnout a palubní deska se rozpadla. Typický Clarkson.

Největší problém měl Jeremy s cenou testovaného vozu. V Británii se totiž prodával za 7900 liber, což tehdy v přepočtu bylo asi 331.000 Kč. Za podobné peníze údajně konkurence nabídla lepší výbavu, načež se Jeremy snažil vyslovit název automobilky Daewoo. Základní verze za 5600 liber se prý ale dala považovat za slušné malé auto. Celý test najdete níže.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků