Škoda Felicia 2013: „Felda” se vrátí, Octavii Tour bude konec (ilustrace)

Již nějaký ten pátek se spekuluje o dalším rozšíření modelové řady české Škody. Důvod je prostý, mezi malou a relativně levnou Fabiií a o poznání dražší a větší Octavií existuje prostor pro slušně velké levné auto, na které jsou hlavně zákazníci z východnějších částí Evropy u škodovky zvyklí. Dosud jeho úlohu plnila donedávna stále vyráběná Octavia první novodobé generace, známá pod jménem Octavia Tour. Jenže ta letos z nabídky zmizela a její nástupce v podobě Octavie Tour 2, tedy přefaceliftové „oktávky” generace druhé, je již očividným kompromisem. Automobilka se zjevně bojí, aby nový Tour nekanibalizoval prodeje současné Octavie, a tak jej nabízí v podobě, která není tak atraktivní jako dosud. Chce to zkrátka něco nového.

Že takto uvažuje i sama Škoda není tajemstvím. Již podle dřívějších prohlášení automobilky firma plánuje od roku vyrábět model, který bude větší než Fabia, menší než Octavia a zároveň se i cenově postaví mezi ně. V nabídce Škody má zcela nahradit model Tour, který by se právě roku 2013 měl přestat vyrábět spolu s koncem životního cyklu současné Octavie. A podle našich informací by novinka měla vsadit na staronové jméno Felicia.

Nová Škoda Felicia by se měla vyrábět jako malý sedan a kombi a stát na technických základech současného Roomsteru, tedy kombinaci relativně levné starší techniky předchozích modelů. S délkou okolo 4,5 metru a rozvorem přibližně 2,6 metru by měl nabídnout velmi uspokojivý vnitřní prostor i pro menší rodinu, ostatně jak to kdysi dokázala první novodobá Felicie.

Za motory by měly posloužit koncernové benzinové i naftové 1,4 a 1,6 s výkonem mezi 80 a 105 koňmi, žádné technické výstřelky ale očekávat nelze. Pro vůz budou klíčovými trhy ty východní, kde dnes boduje Octavia Tour, ale třeba i Dacia Logan, kterému by škodovka ráda více zatopila. Velký úspěch si od nové Felicie automobilka slibuje v Rusku, kde vozy tohoto jména byly a jsou oblíbené a i proto věříme tomu, že se druhé reinkarnace označení kdysi elegantního kabrioletu opravdu dočkáme.

A jak by mohla nová Felicia vypadat? Podle našich grafiků, kteří vycházeli z dosud známých informací, třeba tak jak vidíte na přiložených ilustracích. Pojetí novinky by mělo být inspirováno hlavně ztvárněním nového Superbu, který nejlépe reprezentuje současné smýšlení škodováckých designérů.

Otázkou tedy je, zda by se vám právě takto pojatá Felicia vlastně již třetí generace líbila. Vůz by se mohl představit světu za nějaké dva roky a pokud s jeho vzhledem má Škoda ještě něco udělat, je nyní nejvyšší čas začít. A váš názor ji jistě bude zajímat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Škoda Felicia a Felicia Combi pro rok 2013 by mohly vypadat právě takto

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků