Škoda Favorit přiměla Čechy stát fronty i spát venku. Ani vysoká cena jim nevadila

83 komentářů

Filip81
25. srpna • 13:33

Favorita jsme měli:-)) teď člověka mrzí, že jsme jej někdy kolem roku 2000 pustili za pár korun na vrakáč.

FAN.
24. srpna • 19:50

A já ho měl i bez nocování a bez nějakého většího čekání.

Eurohujer
23. srpna • 17:58

Akorat uz v ty dobe to byl zastaralej srac s motorem z roku 1955, chapu italskej dizajn se musel projevit v cene, ale ostatni vyrobci byli asi 20 let v budoucnosti. Budme radi ze nemec skodovku koupil cesi proste neumej a neumeli staci se kouknout do historie kdy po prvni valce se vse ukradlo rakusakum a jen se z toho zilo par desitek let nez to kleklo pro neschopnost ceskych zlatych rucicek.

Anton Hrabiš
24. srpna • 15:10

Přesně tak. Proto taky přesouvám své podniky do Německa a Rakouska. Tady ať poslední zhasne.

Petr Svoboda
22. srpna • 13:08

Mám ho jak novyho. Koupě květen 90 najeto 67 tisíc. Kamkoli přijedu lidi se ohlíží

Jyrka Syrka
22. srpna • 21:47

67 tisíc za 30 let ?
Není šance,že by někdo uvěřil, že to není stočený, ale zázraky se dějí:-)

Rokyta ex Acz
23. srpna • 6:40

Platí známý oxymorón, čím starší auto, tím méně najeto. Dřív běžně auta jezdila třeba 2-5k km ročně. Až jsou z nich dědečkové, tak číslo narůstá leda cestou na sraz a na stk, takže proč ne. Nebo kolik si myslíš, že najedou majitelé Trabantů a Š1000MB dneska? Proto jsou také obavy z matematického průměru stáří vozového parku směšné. Že cca polovina aut včetně starých má do počítadla zasahováno, to je věc druhá. Tady je podstatnější, zda to (ne)jezdilo v zimě a zda je suchá garáž. Mohou být vraky s 20k km a hezké kusy s 80k km.

Jyrka Syrka
23. srpna • 8:15

Ale jo, no problemo, jak jsem psal výše to Garge 20 let 20 tisíc km a cena 25 tisíc Kč.
Sice cca 10 let nazpět, ale jak říkám zázraky se dějí.

Petr Svoboda
22. srpna • 22:08

Jsem původní majitel v zimě prakticky nejety. Už byli solidní nabídky.Neprodam,jsem rád že ho mám

Mink
22. srpna • 14:29

No ještě aby ne, když vejde do tramvaje bezdomovec, také se všichni dívají. :-D

Jyrka Syrka
22. srpna • 21:49

Minku, já jsem viděl 20 let starý Garde jako z fabriky najetro cca 20 tisíc a čučel jsem jako puk.

Petr
22. srpna • 12:15

Byla to popelnice už v době uvedení

petr r. (petrumr)
22. srpna • 12:41

Ne, bylo to přelomové auto nebo tys měl 105? Já jsem měl 1000mb-jednookruhový brzdy, nádrž v deformační zoně atd. tohle komunisti chtěli, favorit byl vyráběn antikomunisty a už se plánovalo zvrat komoušů.

Jožko
23. srpna • 5:25

Vy nebudete v reálu moc chytrý že? Mohu se prosím zeptat, jaký vůz máte nyní?

Rokyta ex Acz
22. srpna • 12:34

Jak v čem. Favorit byl směrově nestabilní, nepéroval hezky a byl velmi hlučný. Karoserie byla velmi měkká a hnila. Na druhou stranu oproti čirému koncentrovanému zlu Škoda 742 to byl učebnicový krok vpřed. A vzhledem k tomu jaké měl pan Hrdlička st. podmínky, tak to byla vlastně velmi slušná práce. Už jen prostornost a odolnost motoru. My ale měli pro jistotu Žigulíka a pak Vento ;-)

Jyrka Syrka
22. srpna • 19:17

Hodně dobrou a myslím že objektivní recenzi udělal na favase Martin Vaculík.
Doporučuji shlédnout
https://www.youtube.com/watch...

Peter(Charouz)
22. srpna • 17:48

V 87 jsme si se ženou koupili 742 - Škoda 120L. Bez pořádnou, bez čekání. Když jsem pak na veletrhu v Brně viděl Favorita a pote se v něm i svezl, skonstatoval jsem, ze tohle doma nikdy nechci. Se 120 jsme za 4 roky najezdili 100tkma šla do světa. Funkční, nerezavá. Nahradila ji Honda Civic v únoru 91 Hyundai Pony 4D 1,5 GLS, kterému Favorit nesahal po kliku u dveří. Pak ještě jeden a pak už jen vozy z 🇯🇵. A tak už to zůstane.

Jožko
23. srpna • 5:23

25.000 Km ročně ve Š120? :-O To by zanechalo následky každému. Prosím ostatní čtenáře aby uvolnili pánovi výše místo k sezení, přinesli nějakou minerálku a vitamíny a otevřeli okno. Je zázrak, že zatím komunikuje s okolím.:-D

homer
22. srpna • 21:13

favorita si nechtel abys nebyl za blbce zes koupil dobrovolne tragickou stodvacitku, technicky to byl totiz jinej vesmir

Peter(Charouz)
23. srpna • 7:50

Technicky možná, ale cítil jsem se ve 120 pohodlněji a vzhledem k tomu kdo se mi technicky o auto staral jsem ani jízdně nestrádal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter(Charouz)
23. srpna • 10:08

Zajímalo by mne, jak ten co mi dal mínus může vědět, jak jsem se v tom autě cítil, jak jsem na tehdejší dobu s ním byl spokojen atd.

pacho
23. srpna • 11:29

úplne jednoducho, tiež som porovnal š1230s favoritom, a ten čo povie, že sa lepšie cíti v 120, tak nehovorí pravdu, je to skôr sebaklam, aby si sa necítil za sprostého. Skús prosim ťa napísať, v čom bola ta 120pocitovo lepšia ako favorit?. + favorit oproti 120: tichšie, lepšie jazdné vlastnosti, väčší a lepšie prístupny kufor, s možnosťou sklopiť sedačky, priestrannejší interier, lepší výhľad lepšie brzdy, nižšia spotreba, 5°prevodovka...... ja tam fakt nevidím žiadne plus pre š120. iba ak nižšia cena 55 000kčs verzus 85 000kčs.

OTTO
24. srpna • 20:14

Musím tak trochu souhlasit s kolegou výše. Ve Škodě 120 jsem si alespoň připadal tak nějak jako v autě, sice možná líném, hlučném a špatném, ale pořád v autě. Kdežto Favorit mi spíš připomínal cosi jako "socialistický přístroj na přepravu osob", tak divný pocit z jízdy jako ve Favoritu jsem nikdy v žádném jiném autě nikdy neměl... Sorry jako :-D

Peter(Charouz)
23. srpna • 15:18

Mé postřehy - lepší (bytelnější) sedadla, minimum levných plastů v interiéru, prostoru jsem měl dost, jezdili jsme 2. Favorit, aspoň v začátku otřesné slícování dílů. Spotřeba 6,15/ léto, 6,25/ zima. Nestála 55 ale 65 000( to není přednost, jenom informace). Je to už 30 let, takže na vse si nevzpomínám. Jezdil jsem potom i s Favoritem (rodiče) i s Felicií a opravdu jsem to auto nikdy nechtěl i když dovolit jsem si ho mohl.

Pavel
22. srpna • 10:53

Super auto, Favorita mám od roku 96 do dnes, i když už pět let stojí, asi se ho nikdy nevzdám. Karburátor s LPG, žádné snímače, elektronika...nikdy mě nezradil!!! :-D

jean
22. srpna • 17:20

Ked je taky super, preco uz 5 rokov stoji?

tom
22. srpna • 9:34

tam nešlo o to být mezi prvními jako o to ho vůbec dostat. pamatuji jak se spaly fronty u Motokovu na Simsony, jak nocovali na Vinohradské před Merkurií ptž měli Electrolux ledničky. jsem neskonale šťastný že je tahle zku.vená doba za náma

Jyrka Syrka
22. srpna • 12:17

Tak je všeobecně známo,že soudruzi v NDR nebyli schopni nasytit "motoristický trh" ,
Auta v době kdy se tady prodával Favorit volně tam byla na mnohaletý pořadník. Nevím jak to bylo se Simpsonem, ale domnívám se že ty dodávky sem byly také limitované. U Favorita se předpokládalo, že to bude hlavní výrobní program. Ty počáteční fronty nedočkavců stejně po pár měsících zmizely.

Jerry
22. srpna • 10:47

V té z-k-u-r-v-e-n-é době jsem se narodil já a možná i vy i miliony dalších. Zajímavé je, že to byly tak zlé časy, že natalita Čechů a Slováků byla zdaleka nejvyšší a to podle mnohých vlastně nic neměli, tj. jejich podmínky pro rozmnožování byly špatné a měli se držet na pozoru. A dnes si můžou koupit, co chtějí, spíš je problém si (správně) vybrat, pěnez mají jako šlupek a nataila je nevyjšší u koho - ano správně, u "Římanů" (modří vědí...), zatímco
Češi a Slováci postupně vymírají. Ale tak hlavně, že nemusíme čekat na Favorita a Mandarinky. Pro obyčejného mladého člověka nebo mladou rodinu, je mnohem důležitější mít jistotu bydlení a práce. A tak zatímco tehdá se stavěly králíkárny a lidi dostávali byty zadarmo nebo za pakatel, dnes si můžou dopřát hotový přepych, stačí se zadlužit do konce života a být otrokem. To se totiž vůbec nezměnilo - každý režim potřebuje ušlápnuté otroky, co budou držet hubu a krok.

Véna
22. srpna • 17:18

To jste tedy minulý režim pořádně nezažil, jestli ho považujete za lepší. Co se týká bytů, ty slavné králíkárny zadarmo nebyly, s byty se kupčilo a kšeftovalo, i když se to tehdy nesmělo. A o držení kroku a huby, buďte rád, že jste to neschytal naplno.

vana
22. srpna • 15:35

Co to plácáš o bytech ? Zadarmo nedostal byt nikdo, Byty byly státní a v těch se platil nájem, nebo sis mohl koupit po několikaletém čekání družstevní a taky ses slušně zadlužil. A stejně jsi platil, tak jako dnes když máš svůj bytRozdíl je že tehdy jsi na byt čekal a doprošoval se, dnes si můžeš vybírat z okamžité nabídky

Joe Doe
22. srpna • 22:09

Pleties si nadobudnutie a uzivanie bytu.Nadobudol si ho prakticky zadarmo - bol ti prideleny podnikom (podnikove byty) alebo statom. Potom si, samozrejme, platil najom atd.

Tommy
23. srpna • 12:30

Za komunismu NEEXSITOVALO nic jako vlastnictví bytové jednotky. Zásadně. Každý byt byl jen v užívání. V osobním vlastnictví jsi mohl mít jen RD a to jen proto, že kdyby začali brát venkovanům chalupy nad hlavou, vzali by na ně vidle. Ale v i RD ti mohli vyměřit nadměrné metry a nacpat ti tam nájemníka, což dělali buržoustům ve městech (ne ovšem komoušům, co se stěhovali do vil buržoustům ukradeným).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
23. srpna • 17:09

RD byl ve vlastnictví, ale na pronajatém pozemku.

olomouc
23. srpna • 16:36

V tých bytoch zo socializmu sme doteraz, tak tvrdenia že sme ich nedostali sú nejaké pomýlené. (za pár tisíc nám ich po prevrate odpredali , aby nám mohli dať exekúciu a byt zobrať , keby sme náhodou neplatili nejaké výpalné - napr. zdravotné poplatky - podľa ústavy je zdravotníctvo zadarmo , takže všade na každom kroku zdieračstvo, okrádanie)

olomouc
23. srpna • 16:44

..peniaze za byt chceli až po prevrate, za socializmu boli zadarmo. Také sú fakty, len zúriví oblížení antikoko**munisti sa nevedia zmierť že niečo bolo za socializmu aj lepšie

olomouc
23. srpna • 16:54

a tvrdenie že sa platilo nájomné, tak to nebolo zadarmo ...no teraz v odkúpenom svojom byte platím nájom 200 eur , vtedy 200 Kčs. Ešte aj ta socialistická mena bola silná , akurát som zarába 2300 Kčs a nie 700 eur

vana
23. srpna • 17:04

A komu platíš ten nájem za tvůj vlastní byt ?

Tommy
25. srpna • 21:27

Ten je tak blbej, že nejspíš sousedovi. A nepřijde mu to divný...:-D

.
23. srpna • 17:10

Asi manželce. :-D

vana
22. srpna • 22:23

Nic takového si nepletu. Nájemní byt si dnes můžeš pořídit taky, navíc mnohem snadněji a rychleji. Anebo si ho byt koupíš, což je také daleko snadnější než kdysi. Furt netuším kde vidíš ten rozdíl, kromě toho že dřív bylo bytů mnohem míň a proto se muselo čekat i několik let. S výjimkou podnikových bytů, ty byly většinou celkem rychle

Radil
22. srpna • 11:21

I tak beru 100x raději dnešní dobu. Jsem zvyklý za sebe ručit sám. Nejsem proti sociálnímu státu, ale to před revolucí už bylo moc.

Jyrka Syrka
22. srpna • 9:28

Co mě osobně, kromě přímo fanatické úsilí mít to auto mezi prvními, byl fenomén, který se snad jinde nevidí.
Češi si okamžitě ve stanovém táboře samo- zorganizovali vejbor dotátli tam psací stroj a vytvořili si pořadník. Každé/mám dojem/ že 4 hodiny byl nástup a kdo nebyl přítomen tak ho vyškrtli ze seznamu.
Jeden tatík tam nocoval ve staré oktávce a protože mu bylo zima tak si ráno jel domů pro nějaké deky. A protože to nestihl za 4 hodiny tak se rázem ocitnul na konci pořadníku,:-))
Tak taková to byla doba.

Tommy
23. srpna • 12:26

No a pak se to rozkřiklo a Mototechna oficiálně prohlásila, že na samozvané pořadníky nebude brát ohled :-D

Stary pes
22. srpna • 12:25

Presne tak to bolo aj u nas, kto zadriemal a nehlasil sa bol vyskrtnuty zo zoznamu.

Axel Toronto (xax41)
22. srpna • 9:21

To je za posledni mesic asi petistej clanek o Fanousovi.

xy
22. srpna • 18:23

A kdo zplodil tebe snad raději nechceme vědět.

XYZ
22. srpna • 8:47

Někteří se z toho opojení dodneška neprobudili a radši budou mít Fabii v holobytu nebo oktávku s 300 tisícema na hrbu, než by si koupili za stejné peníze lépe vybaveného a pohodlnějšího francouze nebo dokonce korejce. Pak to dopadá tak, že si koupí "škhouda esjůví" a aby ušetřili, tak v těch nesmyslně obrovsky vykrojených blatnících (jak u Hummeru) vozí zimní plecháče 15", takže to auto leze po břiše.

Alexandras Mikulkas
23. srpna • 13:42

Bez ohledu na velikost disku je průměr kola s pneumatikou stále stejný, tak nediskutuj o věcech, kterým nerozumíš.

Jyrka Syrka
23. srpna • 23:00

Jako že 13" s pneumatikou má stejný průměr jako 19" s pneumatikou ?
Aha, to jsem nevěděl, asi jsem nebyl ve škole když se to probíralo.

koncernový antipíčus
24. srpna • 12:36

Samozřejmě! Například 225/80 R13 má stejný průměr jako 225/45 R19. Tohle se ve škole stejně neučí, tohle je totiž každému normálnímu člověku naprosto jasné už ve školce.

Jyrka Syrka
24. srpna • 13:42

antipíčus
Tys fakt objevil Ameriku a proto nemusíš co školky ani do školy.
Co ti chybí na průměru disku nahradíš profilem. To je přímo geniální. Na to bych fakt nepřišel. Ještě mě prosím experte prozraď kde se dá rozměr 225/80/13 koupit a hlavně na kterým autě se to používá.:-D

Jyrka Syrka
22. srpna • 19:09

Fabia v holobytu je za cca 220K a oktávka s 300K km zhruba za 80K. Zato se dá koupit lépe vybavený a pohodlný nový francouz nebo korejec ? Sem s ním beru.
Momentálně mám "škhouda esjůví". Léto 17" zima 16" plecháče. Ne kvůli šetření, ale protože na liťáky není radno dávat řetězy.
Rozdíl mezi 17" a vámi uvedených 15" na disku v průměru to je 5 cm to znamená na poloměru se celková výška sníží o "dramatických 2,5 cm. To je přímo katastrofa. Ani neargumentuji tím, že 17" jsou povoleny pouze nízkoprofil takže ve finále to nemusí být ani těch 2,5 cm
Jo a vážně uvažuji že ty 17"x225 prodám a i na léto pořídím 16"x205 protože se s tím lépe zatáčí a neskáče to jak koza.
Pokud by byl zájem ozvěte se, rád vám je prodám..;-)

homer
22. srpna • 21:06

retezy na 4x4 a kam je davas? anebo si kokot co ma suv jenom s prednim nahonem?

Jyrka Syrka
22. srpna • 21:09

jsem kokot co ma suv iba s predným pohonom.
:-P

Medved
22. srpna • 21:59

Snížit světlou výšku na zimu o 2,5 je sakra dost, pokud se člověk pohybuje tam kde dost často pravidelně snezi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka Syrka
22. srpna • 23:13

Medvěde, Jako nehodlám se v tom nimrat, ale co napsal XYZ je kravina na druhou.
1. I kdybych připustil jeho variantu 17" vs 15" tak auto určitě netahá spodek po silnici.
2. I kdybych připustil tvou námitku že oněch 2,5 cm je hodně tak to by se v krajích kde hodně sněží nechytala jiná auta než se světlou výškou pod 155 mm. což jsou kromě Off roadů,SUV a scautů prakticky všechna ostatní.

Ludovít
23. srpna • 7:57

Na 15" a 17" se dává pneumatika jiných rozměrů. Vnější průměr zůstává stejný. A jestli ne, tak se nejedná o doporučený rozměr.

Jyrka Syrka
23. srpna • 8:23

Ludovít
Já mám 17" a 16" specifikováno dle TP. Je fakt že ty 17" mají nižší profil. Tak to dnes zkusím změřit a dám vědět. Samotného mě to zajímá.

Ludovít
23. srpna • 8:48

Ano, napiš. :-)

Jyrka Syrka
23. srpna • 9:31

Našel jsem něco lepšího pro srovnání
http://pneukalkulacka.cz/... U mých 17" vs 16" je tam na poloměru rozdíl 12,45 mm což myslím není žádné drama i když připouštím, že opticky se zdají být menší.
Při výpočtech také hodně záleží na profilu takže to může být někdy i těch 25 mm.

Ludovít
23. srpna • 11:03

Tak přece jsou rozdíly. Ono to tedy jde jednoduše spočítat, kdyby člověk nebyl tak líný.

Jyrka Syrka
23. srpna • 11:09

Myslím že ta kalkulačka je dobrá, netřeba si lámat hlavu s počty.
Pravda je že podle TP je přesně stanoveno co lze a co nelze. Myslím, že já bych tam 15" ani nemohl použít.

pacho
23. srpna • 11:20

asi tak pri doporučených pneu pre konkrétny typ, sa priemer kolesa len minimálne mení. Ja mám rozdiel medzi 16" 17", 3mm, čo nie je ani opotrebovanie pneu. Mne hoci v prospekte sú napísane 15", sa ani nedaju namontovať pre elektronickú brzdu. Takže vždy sa treba riadiť podľa TP.

Jyrka Syrka
23. srpna • 22:57

Jak píšu, záleží také na profilu těch porovnávaných pneu.
Já mám 225/50/17" letní vs 205/55/16" zimní.Schválně jsem to změřil a rozdíl na průměru je 2,5 cm. Takže ta tabulka je přesná

koncernový antipíčus
24. srpna • 12:41

Protože to máš blbě. Tebou popisované rozměry nejsou alternativní k sobě navzájem. Ty letní mají oproti těm zimním (klasika Golf 4-8 nebo Octavia 1-3) o 5 procentních bodů větší profil než by měly mít. 205/55 R16 odpovídají 225/45 R17.Ale je fakt, že klaunů, co si dávají na Yetiho zimáky pro Octávku vídám taky docela hodně. O kolik jim pak proměřuje tachometr? Asi o dost...

Jyrka Syrka
24. srpna • 13:47

Tak nevím antipičus, blbě to má asi škodovka když to má v TP

koncernový antipíčus
24. srpna • 15:01

Jo, asi to v TP tak opravdu napsané mají, ale to z toho nedělá menší nesmysl. O tolik menší kola už jsou podle mě mimo...

Jyrka Syrka
24. srpna • 13:48

PS
Tvoje dojmy kdo je a kdo není klaun mě fakt nezajímají. :-P

Stary pes
22. srpna • 12:23

Po dvoch skodovkach sme si kupili do rodiny noveho francuza. Bola to tragicka chyba a som rad, ze momentalne mam znova Skodu. Prveho favorita som vystal v jagrovych drvicoch mrazu a s becherovkou pod kabatom sa to dalo zvladnut. Farba Apollo.

pacho
22. srpna • 15:03

skús byť trocha konkrétnejší, lebo ja mám len francúzov, a nedám na nich dopustiť. Škoda v súčasnosti im nesiaha ani po členky. Jeny z najepších dízlových motorov v súčasnosti , pohodlné podstatne lepšie jazdné vlastnosti,..... losý test octávia 72km verzus p308 82km, čiže dosť podstatný rozdiel pre bezpečnosť. ..... použité materiály akvalita spracovanie neporovnateľná.

p 22
22. srpna • 19:07

Za mňa radšej francúza ako korejca ale iba Renault alebo Peugeot.Citroen má momentálne aspoň pre mna nekúpitelný model.Čo sa týka tvojej preferovanej 308 známi ma v tom viezol tak čo sa týka vnútorných materiálov super,design prístrojovky až na ten volant OK ale to auto je dosť nízke takže nad hlavou priestorovo nič moc,grafika a podsvietenie budíkov je dosť za zenitom a vraj nový model chcú predstaviť až tak o dva roky /ak vôbec bude / takže neviem čo chcú najbližšie dva roky s dva krát faceliftovaným autom predávať.On mal 2.0 HDI s automatom akože ťahalo dobre ale zdal sa mi podvozok dosť mäkký takže sme trochu plávali.A ešte k momentálnej 308 to auto nemá poriadny štvorválcový benzínový motor a kedže nie každý chce diesel takže tam by som si ja nevybral.Nakoniec mi s francúzov iba Renault.Ale ináč ten známi je s ním spokojný.Každý nech si kúpi čo chce ale fakt je ten že 308 je momentálne už dosť za zenitom.PS.Čo sa týka losích testov tam dosť záleží aj od vodiča a hlavne od "pneumatík".Takže ak chcú na km77 testovať autá mali by mať triedy áut rovnaký priemer kolies,profil pneumatík,šírku gúm a samozrejme rovnakú značku pneumatík.Nech slúži

pacho
22. srpna • 22:46

začnem od konca, podľa mňa práve, že beru na losí test auta z "obchodu" a nie špeciálne pripravené, má tu správnu výpovednú hodnotu, a človek si vie porovnať presne to čo kúpi v obchode. K 308, čke. treba si uvedomiť, že to auto je na trhu od r 2013, bez väčšej zmeny, a stále sa relatívne dobre predáva. Je pravda, že auto je relatívne nízke a má pomerne vysoké prahy, takže to nastupovanie, nie je celkom ideálne, ale to sa ti odvdačí, že karoséria je pevná, nekrúti sa, preto má aj veľmi dobré jazdné vlastnosti, a ani po 7mich rokoch ti plasty nevrzgajú ako u konkurencii. Svetlosť podvozka je tuším len 10cm, čo nie je veľ, ale to je zasa otázka na výbornú aerodynamiku a z toho plynúca nízka spotreba a nízky aerodynamický hluk. PSA má benzínovú 1,6 4 válec, teraz nie som si istý, či ju ešte motujú do 308, ale napriek počiatočným problémom je to jeden veľmi podarený motor. O dizloch sa nejdem baviť, lebo ťažko v europe k ním nájdeš konkurenciu. Detto platí aj o renaultu. Tiež by som sa nebél korejcov, poviem pravdu po jednom poškuľuje, konkrétne po Korande, jediný problém, sú dlhé dodacie doby, čo ma odrádza od kúpy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p 22
23. srpna • 7:26

Čo sa týka HDI tak hlavne 2.0 bol na tv Auto motor und sport vychválený a to je už čo povedať a odoberal ich od Peugeotu aj Ford Tdci takže tie sú ozaj výborné však to boli myslím prvé common rail na trhu spolu s JTD od Fiatu tak tam nie je o čom ale keď chce momentálne niekto benzín tak má v ponuke iba trojválcový 1.2 Pure tech a dokonca diesel je v ponuke iba nový 1.5 HDI.Takže momentálne je Megane asi jediné francúzske auto v tomto segmente ktoré je pre mna zaujímavé.Ináč ten benzínový 1.6 THP robili s BMW a mal dosť velké problémy tak ho stiahli z ponuky.Len teraz ide o to že asi pred rokom boli na nete fotky novej 308 /vyzerala super/ ale nedávno písali že premiéra ak vôbec bude tak až v roku 2022 tak tie predaje pôjdu asi dole lebo konkurencia napr.Focus,Corolla,Mazda 3 alebo Golf majú novšie modely.Korando som videl ale ako som už písal radšej európana ako kórejca /volako im nemôžem prísť na chuť aj keď môžu byť kvalitný / takže skôr by som asi pozrel napr. Kadjar alebo 3008.

pacho
23. srpna • 11:12

asi tak, renault má asi najlepšiu ponuku benzínov, ani ta nafta nie je na zohodenie. 3008, mám tiež v merku, len ja by som potreboval ťahať príves apoň do 2000kg, čiže 2,0 HDi, a tam je cena už privysoko. Obdoba , korando vyjde možno o 8 000 € menej. Je pravda, že ten interier nie je boh vie čo, hlavne ten volič prevodových stupňom pre automat. Veľke plus AT AISIN, ale ako som už spomínal odrádza ma dlhá čakacia doba.

p 22
23. srpna • 11:27

Tak hlavne aby si dobre vybral a bol spokojný.

petr r. (petrumr)
22. srpna • 8:21

Na favorita stáli frontu přes noc babička i dědeček a dostal jsem ho, bleděmodrý, dvoutác ve předu, vzadu čtyřkolečko. Škodovku dobří lidé nekupovali, do té doby, než koncern změnil rozteč na 4x100.

jean
22. srpna • 8:48

Co to zas blabolis? :-D

petr r. (petrumr)
22. srpna • 12:32

eska nebo favorit?

mrazik
24. srpna • 14:15

Ja mel Liberta, co vypadalo jak favorit.

jean
22. srpna • 17:17

Mal som esku, dnes mam favorit, ktory chcel sused hodit do odpadu. Otazka sa nemeni, co to porad blabolis?

petr r. (petrumr)
22. srpna • 17:36

esku dostávali komunisti jako dárek za lojálnost. Jenok tak zkouším, kdo patřil k té menšině.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jean
22. srpna • 23:54

ty si fakt vylízaný, dostal som ju v roku 1991. A keby si nebol totálne vylízaný, tak by si vedel, že pre bežného smrteľníka bola dostupná max. tá eska a favo bolo pod pultom pre kovaných súdruhov....

Doporučujeme

Články odjinud