Škoda Favorit: modelová řada v roce 1990 (prospekt)

TakyGoGo  |  28. 10. 2012 08:27

Benzin super měl tehdy 96 oktanů a ne 95. 95 měl až pak natural.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  28. 10. 2012 08:43

Presne tak, redaktor holt Super nezazil :))).

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  28. 10. 2012 08:47

Natural 95 má mít minimálně 95. Klidně může mít 96

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  28. 10. 2012 08:56

Požadavek normy na oktanové číslo výzkumnou metodou je min. 95

Více zde: http://www.atpetrol.cz/technicke-info/natural-95/...

Odpovědět  |   | 
Patas  |  28. 10. 2012 10:38

Tak nevim, ale v tech udajich tam je pro 135 o.c. 90 a pro 136 o.c. 95.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  28. 10. 2012 16:54

Jenže tenkrát na benzínovejch stojanech bylo opravdu psáno Super 96. To byl ten olovnatý a až později přišel bezolovnatý Natural 95 (někde nazývaný Super 95).

Odpovědět  |   | 
Jyrki  |  18. 11. 2012 23:15

motor 136 mel totiz jina sedla ventilu atd. a umoznoval beh na Natural 95 i Super 96.

Odpovědět  |   | 
Nick  |  28. 10. 2012 09:00

Čekal jsem na něj v pořadníku, ale než jsem se dostal na řadu podražil z 80000,- na 120000,-kč Tak jsem se ho stejně nedočkal Teď už nelituju!

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  28. 10. 2012 09:29

už máš Dacii?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 10. 2013 22:15

nějak tu dobu vidíte růžově, 80 tis. (dvacet pět průměrných platů) Favorit nikdy nestál

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  28. 10. 2012 09:57

Pohotovostní hmotnost 840kg, užitečná 450 kg. Z toho by si měli vzít výrobci dnešních aut příklad.

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  28. 10. 2012 09:58

Já měl po odbourání zbytečností 700kg

Odpovědět  |   | 
petr k.  |  28. 10. 2012 14:04

Když, tak leda všichni. Nerad bych se v 840kg autě srazil s 2,5 tunovým Touaregem ;) či i vlastně jakýmkoliv jiným rodinným autem se standardní váhou dnešní doby (1500-1700 kg). Výsledek je předem daný.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 10. 2012 13:38

No lahsie nemusi znamenat nevyhnutne bezpecnejsie, tu treba porovnavat porovnatelne. Kde je napisane ze sa (nedajboze neprajem nikomu) nezrazite v touaregu s Volvom FH12, ze. Mne sa skor zda ze autor predchadzajuceho prispevku chcel poukazat na nosnost, resp.uzitocnu hmotnost a v tom smere suhlas. Pozrite si kolko vazi a kolko odvezie taky LS600h (naco su tam 4 sedadla mi je pravdupovediac zahadou). No a
o niektorych SUV s ich prebobtnalymi kasnami a poddimenzovanymi podvozkami ani nehovoriac, par som ich uz videl zospodu a nevychadzal som z uzasu co vsetko sa da predavat a vyhlasovat za udajne robustne a poctivo postavene.

Odpovědět  |   | 
Majk  |  29. 10. 2012 17:00

Radši ne, při jednoduchých havárkách, ze kterých dneska vyleze řidič akorát tak nasraný, se to mačkalo jak krabička do sirek. Favorit otočený přes budku byl vhodný tak na přestavbu na šikmý kabriolet, jemný náraz do dveří z nich zase dělal hluboké lavóry (pak tam byly tuším nějaké výztuhy).

Odpovědět  |   | 
k22  |  03. 10. 2013 16:16

A v crashtestech pět křížků

Odpovědět  |   | 
Asafa  |  28. 10. 2012 14:46

Tak mě ten přehled standardní a příplatkové výbavy tak komický nepřijde, zdá se mi to dost podobné tomu, jak sestavuje Škodovka výbavu dnes (co všechno vlastně považují za výbavu a ne za naprostou samozřejmost) a za co všechno si musíte připlatit

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  28. 10. 2012 20:44

tak tak, od těch dob se moc nezměnilo

Odpovědět  |   | 
goro  |  28. 10. 2012 15:01

"a stálý převod prodloužený ze standardních 3,895 na 4,167"

zkrácený, vyšší číslo skutečné neznamená delší...

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, máte pravdu!!! Samozřejmě, zkrácený. Děkuji, opraveno.

Odpovědět  |   | 
lm  |  28. 10. 2012 21:20

Favoše (r.v. 1988) jsem zdědil po dědovi, s tatkou jsme ho mírně opravili a jezdím s ním dodnes. Spoustu věcí si na něm lze opravit doma v garáži. Nedám na něj dopustit

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  28. 10. 2012 21:20

Dakujem za nedelnu chvilku poezie. Super!

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  28. 10. 2012 21:22

Tak čao. Garážníci

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  28. 10. 2012 21:27

powerball jak slyší feťák tak hned rozdává BANY zmrd Tak sbohem

Odpovědět  |   | 
asdf  |  28. 10. 2012 21:59

Copak ti zas provedli, Petře? V jakym vláknu alespoň, ať si navečer počtu

Odpovědět  |   | 
asdf  |  28. 10. 2012 22:05

VZKAZY

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  29. 10. 2012 11:28

Jak je feťák moderátor,tak to není vono

Odpovědět  |   | 
Růžový panter  |  31. 10. 2012 01:58

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  29. 10. 2012 11:46

Nutno podotknout, že vzhled Favoritu byl do velké míry ovlivněn neschopností tehdejšího PALu vyrobit jiné přední světlo. Od toho se vlastně odvíjel vzhled celého auta. Bertone měl tehdy nevrhnuto několik variant jak by auto mělo vypadat. Povětšinou se odvíjely od toho co bylo předtím již navrženo ve Škodě (nutno podotknout, že většina návrhů Škody používala světla z modelu 120). Jenže potom mu škodováci přinesli přední světlo s tím, že jiné neumějí udělat a bylo hotovo, tím byl vzhled exteriéru prakticky jasně dán.

To samé interiér, palubní deska byla vytvořena podle toho co se dalo vyrobit. Interiér byl poměrně výrazně změněn po vstupu Škody do VW, kdy se Škoda dostala k modernějším způsobům výroby palubních desek.

Nakonec bezpečnost a hlučnost vozu byla výrazně ovlivněna neochotou dodavatele topení dodat systém který by bylo možné montovat do dvojité přepážky mezi motorem a kabinou. To se bohužel nezměnilo ani po vstupu do VW, kdy nebyl zájem přepracovávat základový skelet vozu tak aby se mohla začlenit původně uvažovaná dvojitá přepážka.

Tou nejvýraznější změnou která však nastala u všech modelů téměř okamžitě po revoluci, bylo nahrazení spínačů světel v pátých dveřích svazkem kabelů. Škoda tehdy volila tohle velmi nespolehlivé řešení spínači kvůli tomu, že část světel byla umístěna do pátých dveří a nikdo z tehdejších dodavatelů nedokázal vyrobit dostatečně odolnou a pružnou trubku, kterou by bylo možné kabely do dveří protáhnout. Navíc by se tímto postupem protáhla montáž jednoho vozu o 10 minut na kus.

Odpovědět  |   | 
Jean  |  29. 10. 2012 16:33

Ja som mal posledný facelift formana (karburátor a 50kW bez katu :o) ) doma 7 rokov a mne sa to auto páči aj dnes. Keby to nezačalo masívne hrdzavieť v 16. roku života, tak ho mám dodnes. Ten motor bol ostrý, nezvonilo to iba pri 98 okt. benzíne

Odpovědět  |   | 
Ondra S  |  22. 08. 2013 13:51

Taky jsme měli, ale jednoho z prvních favoritů 47kW Nebylo to zas taková hrůza, ale pro snesitelný vzhled interieru by jste museli mít verzi superlux, což jsme neměli, ale aspoň že to mělo ten otáčkoměr.
Ta karoserie rezavěla hlavně na prazích (příplatkové přední zástěrky nebyly pro parádu) a potom páté dveře. Pokud ale majitel nebyl debil, tak auto hnedka v zánovním stavu opravdu pořádně vystříkal konzervací na dutiny, ponatíral spodek gumoasvaltovým lakem a životnost kastle se tím pak podstatně prodloužila. Jinak karoserie byla dost měkká, protože byla vyrobena z tenkých plechů, takže se i při drobné nehodě zbortila jako z papíru, ale zase byla celkem lehká.
Co se týče jízdních vlasností, tak Škoda AZNP je až nechutně přechválila, že to zavánělo až uvedením zákazníků v omyl. Při danném rozchodu+rozvoru a výšce vozu a obutí nelze ani čekat nic moc. Především favoritům chyběl stabilizítor přední nápravy a rozpěrka v motorovém prostoru mezi blatníky.
Motor pro normální jízdu bez větší zátěže nebyl tak strašný byl ukázkově pružný, stavěný na střední a nižšší otáčky, akorát výkonovou špičku měl mizernou, karburátor jikov se furt rozštelovával a potom se měnily vlasnosti motoru, takže by jste museli ladit 1x za měsíc, pokud by jste chtěli maximum živosti a minimální spotřebu. Zpřevodování bylo vzhledem k výkonu a hmotnosti vozu dost dlouhé. Jestli motor klepal s 95 naturálem, tak je to pouze o seřízení předstihu a sladění se seřízením karbecu. Z mého pohledu je škoda, že se nakonec nemontovala zamýšlená kubatura 1500ccm, která by i naloženého favorita bez problémů nedeklasovala na brzdu provozu.

Odpovědět  |   | 
Majk  |  29. 10. 2012 17:04

Původní návrhy připomínaly mnohem víc pozdější Fabii - oblé reflektory, složitěji tvarované plechy s jiným lícováním... Ale PAL prostě uměl jen rovné světlo a hutě se na vysokotažné plechy taky nedívaly s nadšením. Tak z toho vznikla technicky nenáročná a poměrně nepěkná krabice.
Je nutno zavzpomínat na dvě technické "vychytávky" původního Fáčka. Automatický sytič (či spíše permanentní zvyšovač spotřeby) který si zoufalí majitelé předělávali na ruční a úžasné spolehlivé kontakty pro zadní světla.

Odpovědět  |   | 
Sílokoule  |  29. 10. 2012 18:51

ještě ,že tam nebyl feťák z autorevue.

Odpovědět  |   | 
Jean  |  29. 10. 2012 21:28

Po facelifte kontakty vyhodili a dali tam normálne káble. A kto si preletoval poistkovú skrinku, tak viac s elektrinou problém nemal. V SPP mali služobné formany, ktoré mali aj elektrické okná

Odpovědět  |   | 
Rover623  |  29. 10. 2012 21:57

Já jsem chtěl hlavně říct co všechno bylo již před zahájením výroby v plánu a kde to nakonec kvůli mizerným dodavatelům skončilo. Nakonec v plánu byla i karoserie typu sedan. Docela málo se ví, že zavěšení u Favorita dělali konstruktéři od Porsche, bohužel opět kvůli dodavatelům a technologii výroby si to musela Škoda "ohnout" tak aby se to u nás dalo vůbec vyrobit

Odpovědět  |   | 
petr  |  01. 10. 2013 20:38

No ano i ne. Bylo to kvůli zástavbě dieselu od VW. Mulu sice dělalo fáčko, ale výsledný produkt byla felda. Jinak na přední partii nejvíc oddřel Tomáš Lonzin a Jirka Vaněk.

Odpovědět  |   | 
Lukas-e21  |  03. 10. 2013 02:45

Omyl ;)
Kdyz se podivate na nakresy a makety tak favorit byl velice podobny citroenu ZX, jenze jak ste psal, pal byl rad, ze zvladl svetla ktera zname a tak by se dalo pokracovat az z docela zsjimaveho modelu vznikl favorit.

Odpovědět  |   | 
Rattus rattus  |  31. 10. 2012 17:52

http://garaz.autorevue.cz/memberlist.php... uhráček ,feťák a ubožák žádný nový nick nebude. Dokud tam budeš pičo ty.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  01. 11. 2012 19:05

Renault Fluence 2013,s motory 1,2Tce a 1,6Dci paráda
http://www.planeterenault.com/1-gamme/8-futures/5160-fl... ...

Odpovědět  |   | 
 |  01. 10. 2013 20:15

jednu 136tku mám dodnes. v perfektním stavu, jezdí jako nová... po městě za 7....
už v ní ale nejezdím, tak jsem to pronajal kamarádovi mýho kamaráda za 4 tisíce na rok... je spokojenej, a nechce mi ho vrátit...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 10. 2013 22:36

FAVORIT BYLA SRA*ČKA za strašné peníze, která trpěla kde jakými poruchami, ale nostalgie je nestalgie, také hodotím stejně nekvalitní filmy na csfd.cz pozitivně, protože je to jen a jen nostalgie, není na tom nic špatného, ale je hloupost si nalhávat něco jiného

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 01. 2014 16:25

doplňuji: zde se komuši snažili moc nekritizovat šunku zvanou Favorit, ale i tak to je strašné, jaký to byl šunt: https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 98 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A