Favorit v italském střihu byl na svoji dobu velmi dobrý. Ty ideologické kecy o socialistických kompromisech si strčte - víte kam! Neplivejte na práci svých předků! Nesaháte jim ani po tkaničky.
Všichni jste čuráci pojebaní, čehuni i čoboli
Problém předních světel nebyl v “rovnosti” skel (to by klidně mohla být nízká jako v prvních návrzích), ale v tom že v palu vyráběli poměrně čerstvě velké paraboly pro ladu samaru a nešlo investovat do nové, proto favorit musel mít stejnou parabolu a ve finále tedy velké světlo.
jj a topeni z podniku autobrzdy;-)
A kde jsou ty socialistické kompromisy? Na malůvkách to vždy (i dnes) vypadá trochu jinak než skutečné auto. Mimochodem ta černobílá fotka vypadá zezadu jako VW Golf1 a ty červené obrázky - tam je Renault 11 a taky Alfa 145. Je vidět, že žádný návrh nakonec nepřišel nazmar. Nazdar.
Světla, laky, celý interiér. Koženka místo stropního panelu, mizerná sedadla, směšné výplně dveří, nekvalitní, pod sluncem se kroutící plasty.To auto mělo dobrou koncepci, ale klasicky odfláklé socialistické provedení. Dotáhl to až VW.
VW to dotáhl téměř k dokonalosti zejména v r. 1993 reklamou na 548 vylepšení (nebo 549?): https://www.youtube.com/watch... ;-)
K dokonalosti dotazena az Skoda Henlein... https://www.youtube.com/watch...
Skoda Octavia 2019 mohla byt krasna. Potom na nu dopadli kapitalisticke uctovne kompromisy materskeho koncernu.
A proč nebyla krásná na svoji dobu neměla chybu
Ja uz mam sice sklerosu, ale pamatuju, ze o Skode s motorem vpredu mluvili v radiu, kdyz jsem byl na vojne, nejpozdeji na jare 82. Mluvili dokonce o novem motoru, ktery se vyviji-nakonec tam dali ohavu z 1000MB. Ono po 20 letech flakani tezko muzete chtit po konstrukterech nejakou praci. Pamatuju, jakou delali vedu s Al karburatorem, ktery se v dobe zahajeni vyroby na normalnich autech uz nepouzival. Jinak se omlouvam za diakritiku.
Ovláště, pokud vy rudé svině jste platily konstruktéry hůře, než uklízečky vagonů.
ten karbec pierburg tam musel být aby to šlo vyvážet, nakonec se vyráběl u nás licenčně.
Ale v té době už vládlo vstřikování. Buď na to škodovka neměla nebo to byly technologie podléhající embargu.
Favorit nebyl krásný ani škaredý. Původní designové skicy jsou vždycky malinko hezčí a extravagantnejší. Než jaký se pak udělá kompromis z hlediska vyrobitelnosti, nákladů, bezpečnosti a tak. Kritizovat by se mohla měkká a korozi nevzdorující kastle. Ale vzhled, prostornost a motor byly v pohodě.
Některé kompromisy ovlivnily vzhled dost výrazně. Jsou to už známá světla, pak nelakované spodky nárazníků a taky výplně dveří. Soudě podle zdejších fotek s texty, u těch nárazníků a výplní dveří se doposledka počítalo s tím, že to půjde.
Tak.
To je ale pritroublej nadpis, to to Favo vznikalo v na Marsu a pak ho sem privezli a komanci to zprznili nebo co?! Vzdy se delaji kompromisy, vzdy a vsude:-/... PS: Nechci hajit komance, ale ani je pranyrovat, je to soucast nasi historie a tak se s tim proste smirte...
Když uvážíme, jak vypadala třeba Škoda Roomster jako původní studie na autosalonu a jak pak vypadala produkční verze, tak by šlo tak nějak podobně napsat, že na ni asi dolehly kapitalistické kompromisy? ;-)
je pěkně, svátek je svoboda a tak projedu kapitalistickou káru, kterou nám komouši nepřáli a nevím jestli prasata vytáhnou favority, 120, moskiče a žigulíky. Ani ty jawy nechcu vidět stím modrým kouřem.
Tak tobě svou jawou rád pošlu modrý dým, havloide.
joo komunista se nezapře, kolik loděnic zbourals skautům? Vezmi si ten rudý šátek ty hovado a na hlavu přilbu si přilbu neber, gumo.
Na tobě je vidět, jak jsou fanatičtí antikomunisti úplně stejní jako ti komunisti. Žádný jiný názor není povolen, a vše odlišné je třeba potlačit třeba i násilím.
já umím rozlišovat a nikdy jse nenapadl komunistu z donucení.
Ty vidíš komunistu v každém, kdo s tebou nesouhlasí nebo má jiný názor. U tebe je to psychická porucha, a to jsou mi pak milejší ti komunisti. Nechci, aby naši zemi řídili nemocní lidé.
ten nick měníš jak často, co nick tak jiný názor?:-D
Paranoia se dá léčit, Péťo. I když u tebe je šance na úspěch mizivá.
U tebe Nassire bohužel žádná....:-))
ty vyměníš nick a je hotovo, kolikrát za den ho měníš? To je paranoia. Ale už končím, brambora čeká, musím vyhnat pavouky z nerezovýho výfuku.:-D
Omlouvám se, tobě už není pomoci. Tvůj stav je nevratný.
Doufam, ze jsou minimalne od Akrapovice ;-)
nevím, možná podle čísla by se to dalo vypátrat, parohy, vedení i tlumiče včetně katu, je to z výroby a to by tam muselo to slovo akrapovic po čísle dodatku být.
Hochu hochu běž si hrát na píseček a nepleť se do něčeho o čem nemáš sebemenší znalost.:-/
Ty jsi vůl.
Přáli. Jenže na kapitalistické káry nebyly prašule. Zloději, většinou zelináři, řezníci, pumpaři, veksláci a jim podobní, ti si jezdili i tenkrát v Mercedesu, Mustangu. Chrysleru. Ty auta tu byly. Malé Renaulty a Fiaty bylo možné v Praze spatřit častěji. Otázka je, proč vůbec na tebe reaguji? Nevím.
protože nežiji v praze, kolik tych aut tam bylo? Rozpovídej se, jaký tys měl auto, byls ve skautu, byls na vojně a u čeho, jen povídej......Co budeš dělat dnes, vytáhneš komunistický auto nebo kapitalistický. I bez peněz se dalo bojovat proti komunismu a tedy nevím proč píšeš, že na kapitalský káry nebyli prašule.
Dopoledne byla venku komunistická kára 110R a odpo bude kapitalistická Manta.
:-))
Odpovím ti já. Taky jsem nežil v Praze, ale na severu v Tanvaldě.Řidičák jsem dělal v roce 65 a už v roce 68 jsem dostal od otce našeho rodinného Spartaka, strýc měl Fiata 600, další známí kteří měli taky auta( neměl auto každý)jeden měl Simku 1300 později 1301 Speciál, soused vedle mé garáže měl Hilmana Minx, kolega v práci Renault Dauphin, další měl Alfu Romeo Alfettu a jedno auto které jsme záviděli všichni měla jedna rodina, která měla tetičku ve Švédsku ti měli AMC GREMLIN, tehdy asi s motorem pro nás opravdu velkém , měl objem 4 litry.Já sám jsem měl postupně v roce 73 Fiat 850 sport cupé, v 77 Fiat 125 Special a v roce 85 jsem si už mohl dovolit koupit Alfu Romeo Giulia Super, samozřejmě že jeté.Takže ono se zase tak špatně nežilo a já odmítám plivat na svůj život který jsem mohl prožít bez obav a stresu. Jako učeň jsem měl třetím rokem 650 korun, v dalších letech to šlo nahoru a v roce 85 jsem měl 17 korun na hodinu.A upozorňuji, nikdy jsem nebyl v pionýru, ssm ani ve straně poctivě jsem chodil do kostela. Už nechodím.V roce 2005 jsem vstoupil do KSČM.
Takže klasickej rudej parazit, co v hodinovce prožral zisk fabriky a teď na to vzpomíná se slzou v oku. Budiž vám přáno. Svoji párty jste si užili, ale už se to nevrátí.
trollovina
Vstoupit v roce 2005 do KSČM? Pane, jdete nějak proti proudu. Pochopil bych cestu nejmenšího odporu a pochlebování rudým někde mezi lety 1968 a 1989, ale v roce 2005 ne. Vaše věc no :-|
KSC ~ zlocinecka organizace. KSCM je jeji pohrobek, ktery se nijak aktivne od minulosti neodstrihl. Navic rada clemu KSCM bagatelizuje/popira zlociny minule ery. Tudiz vstoupit do KSCM ~ moralni zlocin.
Koukam ze oba prispevky maji vice minusu jak plusu. Chcete rict, ze vetsi castr ctenaru je zde komunisticka? No to snad ne. :-O
No nevybocoval jste rady a mozna nemel ambice, ktere by vam komousove neschvalili. Takze jste se mel dobre, jako spousta dalsich. Nic vic, nic min. Mozna jste nemel v rodine nezaudouci osobu. Mozna jste se dostal rozumne k vlastnimu bydleni. Mozna jste nechtel na VS, mozna jste nechtel cestovat nebo poslouchat bigbit, mozna vam nevadily lzi na kazdem kroku. Nesoudim. I za fyrera se zilo (nekterym nemcum a okupovanym) Nemcum dobre.
Tak udělám ještě jednu vyjimku a odpovím. Vybočoval jsem z řady a to dost, tím že jsem chodil s matkou do kostela jsem byl neustále v pozornosti státní bezpečnosti, už jsme dobře věděli kdo to je. Do 68 jsem se měl opravdu lépe než mnozí a to díky tátovy, který byl ve straně a byl vyhlášeným montérem potiskovacích strojů, často byl mimo domov a jezdil montovat stroje i do kapitalistických států. Po 68 už nemohl, omlátil totiž stranickou knížku o halvu předsedovy krajského výboru.Moji dva bratranci utekli ilegálně z republiky někdy 79tém roce.Byl jsem rád, že jsem se vyučil a na VŠ jsem neměl, cestovat jsem chtěl a žádal jsem celkem 5x o devizový příslib a výjezdní doložku, nikdy nebylo v zájmu ČR.S bydlením to bylo v socializmu celkem jednoduché, stačilo podepsat závazek, že budete deset let pracovat v podniku a dostal jsem vždy přidělen byt, nejprve 1+1 později 3+1.Poslouchal jsem svobodnou evropu a Italskou muziku, kterou vysílala i naše televize nejoblíbenější skupinou mi byla ale DDBMT s Anglie, vadilo mi toho hodně a nejvíc že socializmus s lidskou tváří skončil už v 68osmém. Soudím jenom dobu kterou jsem prožil, nikdy ne tu, kterou jsem neprožil a mám ji jen z doslechu.
Dělník, montrér, komouš a rudá svině je jedno a totéž, a s tím bytem......ano, vy rudé svině jste byty dostávali, slušní, pracovití a kvalifikovaní lidé nikoli. Byty dostávali přednostně fízlové, lampasáci, komouši, dělníci a podobná verbež. Slušný, a kvalifikovaný člověk neměl šanci.
Kecy, kecy, kecy.
to je agitka jak z učebnice-préj s bydlením nebyl problém, stačilo podepsat závazek.......:-D:-D:-D
Rada podniku (hute, sachty) opravdu 'davala' byty celkem rychle. Dost se stavelo (druzstva) a sance na nove bydleni bydla rozhodne vyssi nez dnes.
Vyšší šance byla pro nekvalifikované manuální lemply, kterým režim podkuřoval, a přeplácel je. Pro slušné a pracovité lidi je to mnohem jednodušší dnes.
Ano? Metr ctverecni za 100 tisic (Praha)? Kdyz vetsina lidi nedosahne ani na prumernou mzdu?
Toto nebylo vubec nutne, nicmene diky (a za slusnost). Dovolim si oponovat v jednom - socik s lidskou tvari tady nebyl. Rozhodne ne behem kolektivizace, znarodnovani, politickych procesu atd. Socialni jistoty (zdravotni pece, skolky), bydleni, 'povinne' resp dostupne zamestnani atp... chapu, ze tohle mnohym muze chybet.
Sráči najprv machrovali ,ale potom sme im boli dobrý naše peniaze nesmrdeli. To je inteligencia v jednaní /pri jednaní s japoncami nechceli vidieť škodovku./
Chytáte se úplně nepodstatné epizody a ještě ani nevíte co tomu předcházelo a nakonec si děláte zbytečné starosti. Jáký my, vy a ještě někdo další něco platil ze svého ? Že se takováto jednání dělají velice individuálně a bez zbytečné publicity pro okolí je naprosto normální a běžné, žádný soc-kom fňuk fňuk.
Jako vaše peniaze? No těch teda bolo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.