Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Jano  |  17. 11. 2019 08:41

Sráči najprv machrovali ,ale potom sme im boli dobrý naše peniaze nesmrdeli. To je inteligencia v jednaní /pri jednaní s japoncami nechceli vidieť škodovku./

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  17. 11. 2019 08:56

Chytáte se úplně nepodstatné epizody a ještě ani nevíte co tomu předcházelo a nakonec si děláte zbytečné starosti. Jáký my, vy a ještě někdo další něco platil ze svého ? Že se takováto jednání dělají velice individuálně a bez zbytečné publicity pro okolí je naprosto normální a běžné, žádný soc-kom fňuk fňuk.

Odpovědět  |   | 
Cicina  |  17. 11. 2019 10:34

Jako vaše peniaze? No těch teda bolo.

Odpovědět  |   | 

je pěkně, svátek je svoboda a tak projedu kapitalistickou káru, kterou nám komouši nepřáli a nevím jestli prasata vytáhnou favority, 120, moskiče a žigulíky. Ani ty jawy nechcu vidět stím modrým kouřem.

Odpovědět  |   | 
Zase pitomosti  |  17. 11. 2019 09:07

Přáli. Jenže na kapitalistické káry nebyly prašule. Zloději, většinou zelináři, řezníci, pumpaři, veksláci a jim podobní, ti si jezdili i tenkrát v Mercedesu, Mustangu. Chrysleru. Ty auta tu byly. Malé Renaulty a Fiaty bylo možné v Praze spatřit častěji. Otázka je, proč vůbec na tebe reaguji? Nevím.

Odpovědět  |   | 

protože nežiji v praze, kolik tych aut tam bylo? Rozpovídej se, jaký tys měl auto, byls ve skautu, byls na vojně a u čeho, jen povídej......Co budeš dělat dnes, vytáhneš komunistický auto nebo kapitalistický. I bez peněz se dalo bojovat proti komunismu a tedy nevím proč píšeš, že na kapitalský káry nebyli prašule.

Odpovědět  |   | 

Odpovím ti já. Taky jsem nežil v Praze, ale na severu v Tanvaldě.Řidičák jsem dělal v roce 65 a už v roce 68 jsem dostal od otce našeho rodinného Spartaka, strýc měl Fiata 600, další známí kteří měli taky auta( neměl auto každý)jeden měl Simku 1300 později 1301 Speciál, soused vedle mé garáže měl Hilmana Minx, kolega v práci Renault Dauphin, další měl Alfu Romeo Alfettu a jedno auto které jsme záviděli všichni měla jedna rodina, která měla tetičku ve Švédsku ti měli AMC GREMLIN, tehdy asi s motorem pro nás opravdu velkém , měl objem 4 litry.Já sám jsem měl postupně v roce 73 Fiat 850 sport cupé, v 77 Fiat 125 Special a v roce 85 jsem si už mohl dovolit koupit Alfu Romeo Giulia Super, samozřejmě že jeté.Takže ono se zase tak špatně nežilo a já odmítám plivat na svůj život který jsem mohl prožít bez obav a stresu. Jako učeň jsem měl třetím rokem 650 korun, v dalších letech to šlo nahoru a v roce 85 jsem měl 17 korun na hodinu.A upozorňuji, nikdy jsem nebyl v pionýru, ssm ani ve straně poctivě jsem chodil do kostela. Už nechodím.V roce 2005 jsem vstoupil do KSČM.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2019 12:37

No nevybocoval jste rady a mozna nemel ambice, ktere by vam komousove neschvalili. Takze jste se mel dobre, jako spousta dalsich. Nic vic, nic min. Mozna jste nemel v rodine nezaudouci osobu. Mozna jste se dostal rozumne k vlastnimu bydleni. Mozna jste nechtel na VS, mozna jste nechtel cestovat nebo poslouchat bigbit, mozna vam nevadily lzi na kazdem kroku. Nesoudim. I za fyrera se zilo (nekterym nemcum a okupovanym) Nemcum dobre.

Odpovědět  |   | 

Tak udělám ještě jednu vyjimku a odpovím. Vybočoval jsem z řady a to dost, tím že jsem chodil s matkou do kostela jsem byl neustále v pozornosti státní bezpečnosti, už jsme dobře věděli kdo to je. Do 68 jsem se měl opravdu lépe než mnozí a to díky tátovy, který byl ve straně a byl vyhlášeným montérem potiskovacích strojů, často byl mimo domov a jezdil montovat stroje i do kapitalistických států. Po 68 už nemohl, omlátil totiž stranickou knížku o halvu předsedovy krajského výboru.Moji dva bratranci utekli ilegálně z republiky někdy 79tém roce.Byl jsem rád, že jsem se vyučil a na VŠ jsem neměl, cestovat jsem chtěl a žádal jsem celkem 5x o devizový příslib a výjezdní doložku, nikdy nebylo v zájmu ČR.S bydlením to bylo v socializmu celkem jednoduché, stačilo podepsat závazek, že budete deset let pracovat v podniku a dostal jsem vždy přidělen byt, nejprve 1+1 později 3+1.Poslouchal jsem svobodnou evropu a Italskou muziku, kterou vysílala i naše televize nejoblíbenější skupinou mi byla ale DDBMT s Anglie, vadilo mi toho hodně a nejvíc že socializmus s lidskou tváří skončil už v 68osmém. Soudím jenom dobu kterou jsem prožil, nikdy ne tu, kterou jsem neprožil a mám ji jen z doslechu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2019 16:09

Toto nebylo vubec nutne, nicmene diky (a za slusnost). Dovolim si oponovat v jednom - socik s lidskou tvari tady nebyl. Rozhodne ne behem kolektivizace, znarodnovani, politickych procesu atd. Socialni jistoty (zdravotni pece, skolky), bydleni, 'povinne' resp dostupne zamestnani atp... chapu, ze tohle mnohym muze chybet.

Odpovědět  |   | 

to je agitka jak z učebnice-préj s bydlením nebyl problém, stačilo podepsat závazek.......

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2019 17:22

Rada podniku (hute, sachty) opravdu 'davala' byty celkem rychle. Dost se stavelo (druzstva) a sance na nove bydleni bydla rozhodne vyssi nez dnes.

Odpovědět  |   | 
Parabellum  |  20. 11. 2019 16:43

Vyšší šance byla pro nekvalifikované manuální lemply, kterým režim podkuřoval, a přeplácel je. Pro slušné a pracovité lidi je to mnohem jednodušší dnes.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 11. 2019 17:52

Ano? Metr ctverecni za 100 tisic (Praha)? Kdyz vetsina lidi nedosahne ani na prumernou mzdu?

Odpovědět  |   | 
Parabellum  |  20. 11. 2019 16:38

Dělník, montrér, komouš a rudá svině je jedno a totéž, a s tím bytem......ano, vy rudé svině jste byty dostávali, slušní, pracovití a kvalifikovaní lidé nikoli. Byty dostávali přednostně fízlové, lampasáci, komouši, dělníci a podobná verbež. Slušný, a kvalifikovaný člověk neměl šanci.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 11. 2019 17:52

Kecy, kecy, kecy.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  17. 11. 2019 16:44

Vstoupit v roce 2005 do KSČM? Pane, jdete nějak proti proudu. Pochopil bych cestu nejmenšího odporu a pochlebování rudým někde mezi lety 1968 a 1989, ale v roce 2005 ne. Vaše věc no

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2019 17:52

KSC ~ zlocinecka organizace. KSCM je jeji pohrobek, ktery se nijak aktivne od minulosti neodstrihl. Navic rada clemu KSCM bagatelizuje/popira zlociny minule ery. Tudiz vstoupit do KSCM ~ moralni zlocin.

Odpovědět  |   | 
Lubo  |  20. 11. 2019 15:55

Koukam ze oba prispevky maji vice minusu jak plusu. Chcete rict, ze vetsi castr ctenaru je zde komunisticka? No to snad ne.

Odpovědět  |   | 
fogel  |  17. 11. 2019 19:56

trollovina

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  18. 11. 2019 12:18

Takže klasickej rudej parazit, co v hodinovce prožral zisk fabriky a teď na to vzpomíná se slzou v oku. Budiž vám přáno. Svoji párty jste si užili, ale už se to nevrátí.

Odpovědět  |   | 
Q  |  17. 11. 2019 11:51

Dopoledne byla venku komunistická kára 110R a odpo bude kapitalistická Manta.

Odpovědět  |   | 

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  17. 11. 2019 10:00

Ty jsi vůl.

Odpovědět  |   | 
Cicina  |  17. 11. 2019 10:35

Tak tobě svou jawou rád pošlu modrý dým, havloide.

Odpovědět  |   | 

joo komunista se nezapře, kolik loděnic zbourals skautům? Vezmi si ten rudý šátek ty hovado a na hlavu přilbu si přilbu neber, gumo.

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  17. 11. 2019 11:02

Na tobě je vidět, jak jsou fanatičtí antikomunisti úplně stejní jako ti komunisti. Žádný jiný názor není povolen, a vše odlišné je třeba potlačit třeba i násilím.

Odpovědět  |   | 

já umím rozlišovat a nikdy jse nenapadl komunistu z donucení.

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  17. 11. 2019 11:40

Ty vidíš komunistu v každém, kdo s tebou nesouhlasí nebo má jiný názor. U tebe je to psychická porucha, a to jsou mi pak milejší ti komunisti. Nechci, aby naši zemi řídili nemocní lidé.

Odpovědět  |   | 

ten nick měníš jak často, co nick tak jiný názor?

Odpovědět  |   | 
Assire var Anahid  |  17. 11. 2019 12:45

Paranoia se dá léčit, Péťo. I když u tebe je šance na úspěch mizivá.

Odpovědět  |   | 

ty vyměníš nick a je hotovo, kolikrát za den ho měníš? To je paranoia. Ale už končím, brambora čeká, musím vyhnat pavouky z nerezovýho výfuku.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2019 12:54

Doufam, ze jsou minimalne od Akrapovice

Odpovědět  |   | 

nevím, možná podle čísla by se to dalo vypátrat, parohy, vedení i tlumiče včetně katu, je to z výroby a to by tam muselo to slovo akrapovic po čísle dodatku být.

Odpovědět  |   | 
ADS  |  17. 11. 2019 21:10

Hochu hochu běž si hrát na píseček a nepleť se do něčeho o čem nemáš sebemenší znalost.

Odpovědět  |   | 
Assire Var Anahid  |  17. 11. 2019 19:46

Omlouvám se, tobě už není pomoci. Tvůj stav je nevratný.

Odpovědět  |   | 
expat  |  19. 11. 2019 16:16

U tebe Nassire bohužel žádná....

Odpovědět  |   | 
Tomas  |  17. 11. 2019 14:35

To je ale pritroublej nadpis, to to Favo vznikalo v na Marsu a pak ho sem privezli a komanci to zprznili nebo co?! Vzdy se delaji kompromisy, vzdy a vsude... PS: Nechci hajit komance, ale ani je pranyrovat, je to soucast nasi historie a tak se s tim proste smirte...

Odpovědět  |   | 
vzpomínka  |  17. 11. 2019 22:32

Když uvážíme, jak vypadala třeba Škoda Roomster jako původní studie na autosalonu a jak pak vypadala produkční verze, tak by šlo tak nějak podobně napsat, že na ni asi dolehly kapitalistické kompromisy?

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  17. 11. 2019 17:52

Favorit nebyl krásný ani škaredý. Původní designové skicy jsou vždycky malinko hezčí a extravagantnejší. Než jaký se pak udělá kompromis z hlediska vyrobitelnosti, nákladů, bezpečnosti a tak. Kritizovat by se mohla měkká a korozi nevzdorující kastle. Ale vzhled, prostornost a motor byly v pohodě.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2019 17:56

Tak.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  18. 11. 2019 11:11

Některé kompromisy ovlivnily vzhled dost výrazně. Jsou to už známá světla, pak nelakované spodky nárazníků a taky výplně dveří. Soudě podle zdejších fotek s texty, u těch nárazníků a výplní dveří se doposledka počítalo s tím, že to půjde.

Odpovědět  |   | 
Xy  |  17. 11. 2019 20:00

Ja uz mam sice sklerosu, ale pamatuju, ze o Skode s motorem vpredu mluvili v radiu, kdyz jsem byl na vojne, nejpozdeji na jare 82. Mluvili dokonce o novem motoru, ktery se vyviji-nakonec tam dali ohavu z 1000MB. Ono po 20 letech flakani tezko muzete chtit po konstrukterech nejakou praci. Pamatuju, jakou delali vedu s Al karburatorem, ktery se v dobe zahajeni vyroby na normalnich autech uz nepouzival. Jinak se omlouvam za diakritiku.

Odpovědět  |   | 

ten karbec pierburg tam musel být aby to šlo vyvážet, nakonec se vyráběl u nás licenčně.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  18. 11. 2019 11:22

Ale v té době už vládlo vstřikování. Buď na to škodovka neměla nebo to byly technologie podléhající embargu.

Odpovědět  |   | 
Parabellum  |  20. 11. 2019 16:41

Ovláště, pokud vy rudé svině jste platily konstruktéry hůře, než uklízečky vagonů.

Odpovědět  |   | 
igor  |  18. 11. 2019 08:54

A proč nebyla krásná na svoji dobu neměla chybu

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  18. 11. 2019 09:09

Skoda Octavia 2019 mohla byt krasna. Potom na nu dopadli kapitalisticke uctovne kompromisy materskeho koncernu.

Odpovědět  |   | 
jan  |  18. 11. 2019 12:01

A kde jsou ty socialistické kompromisy? Na malůvkách to vždy (i dnes) vypadá trochu jinak než skutečné auto. Mimochodem ta černobílá fotka vypadá zezadu jako VW Golf1 a ty červené obrázky - tam je Renault 11 a taky Alfa 145. Je vidět, že žádný návrh nakonec nepřišel nazmar. Nazdar.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  18. 11. 2019 12:24

Světla, laky, celý interiér. Koženka místo stropního panelu, mizerná sedadla, směšné výplně dveří, nekvalitní, pod sluncem se kroutící plasty.
To auto mělo dobrou koncepci, ale klasicky odfláklé socialistické provedení. Dotáhl to až VW.

Odpovědět  |   | 
vzpomínka  |  18. 11. 2019 16:21

VW to dotáhl téměř k dokonalosti zejména v r. 1993 reklamou na 548 vylepšení (nebo 549?): https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 11. 2019 18:23

K dokonalosti dotazena az Skoda Henlein... https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Petr Č.  |  18. 11. 2019 23:31

Problém předních světel nebyl v “rovnosti” skel (to by klidně mohla být nízká jako v prvních návrzích), ale v tom že v palu vyráběli poměrně čerstvě velké paraboly pro ladu samaru a nešlo investovat do nové, proto favorit musel mít stejnou parabolu a ve finále tedy velké světlo.

Odpovědět  |   | 
Lubo  |  20. 11. 2019 15:53

jj a topeni z podniku autobrzdy

Odpovědět  |   | 
Peter  |  24. 11. 2019 18:32

Všichni jste čuráci pojebaní, čehuni i čoboli

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A