Škoda Favorit 115 S (1989): základ, který se do výroby nedostal

155 komentářů (155 nových)

Frederik
14. října 2020 • 19:30

Môj Dedo kúpil jeden z prototypov Favoritu 115 z Čech. Taká škoda že ho predal, dnes má ďaleko vyššiu hodnotu ako vtedy.

pepa
23. února 2015 • 16:34

proti řadě 105-120-130 to byl rozdíl favorit zrezl za 5 let a neuvěřitelně se všechno třáslo:

Neser
25. února 2015 • 14:03

š 120 nezrezla nikdy. Ta rovnou shnila :-D

Vikýř
23. února 2015 • 16:08

Mám dodnes (už ve stodole jako příštího veterána) Favorit 136/L Vrchlabí, topolová zeleň, r.v. 1989, motor na BA 96 Super, karbu Pierbourg. Najeto 140 tis. km vždy a jedině /mimo záběhového M3A/ na dobové nejlepší oleje /Mobil F-1/. Auto bylo léta v zahraničí, kde se nesolí=originál původní plechy a lak. Dodnes nebere olej a jezdí kolem 7,5lt./100 km Naturalu 95. Letos opět bez problému po STK. REÁLNÁ cena včetně tažného zařízení a autorádia s přehrávačem kazet /individuální dokoupení vč. antény/ a potahy byla v r. 1989 někde těsně nad 100 tis. Kčs (tehdejší průměrný plat v Praze cca 10 x menší než dnes tj. mezi 2200-2400 Kčs). Takže rána peněz. Při dodýchávání Š 125 s motorem vzadu mohl Favorit 115 být jistým řešením jako přechodovka a v dalších letech jako vůz pro čsl. poštu apod. Problém byl ale v nedostatečné kapacitě výroby a kvalitě subdodávek /gumy OR 37, převodovky z ČZ, polská pojistková skříň, ramínka stěračů apod./. Takže zavádět vedle Favorita a Formana 115 by asi bylo jen ke škodě věci.

Zelí
23. února 2015 • 13:17

Na favoritu je v designu jeden výrazný spojovací prvek mezi ním a poslední verzí superbu.
Je to tzv. wing prolis, který v úrovni klik jde přes celý boční profil auta. Vyznačuje se mimo jiné tím, že prolis tvoří symbolické křídlo tím, že je v horní část přesazená nad spodní Je to prvek na kterém si pan Kabaň hodně zakládá a nevím, jestli si toho na favoritu všimnul.

Antiautomat
23. února 2015 • 8:24

mam za to ze rozhodnutie nepustit to do seriovej vyroby bolo spravne. Drzat dalsi model len kvoli usetrenym par plastom je holym nezmyslom. Na rozdiel od neuspechu dnesneho sitigov vedeli uz vtedy ze sa to neoplati a vcas to stopli este pred seriou. Inak za ten sitigov by debilek s vysokou z excelu /rozumej ten ich vypatlany genius z fajnensu/ zasluzil par takych faciek ze to este svet nevidel a postavit k miesacke /co by asi dopadlo takisto zle, ale aspon by si tie nemozne hnaty tam zlamal/. Krucinal, konstrukter vymysli tak vyborne auto /skuste si to a uvidite ze pre mladych pripadne malu rodinku idealne/ a tradicne nenazrany tandem marketing-fajnens mu to takto sk.rvi. Na jeho mieste by som asi vzal hever a isiel im ho j.bnut o hlavu. Kazdopadne ale na feliciu 1.6 to z pohladu jednoduchosti, spolahlivosti a uzitkovej hodnoty stale nema. Mal som ju a nedam na nu dopustit, to auto malo skratka g.le, bolo to auto pre chlapa. Stacilo tomu dat fercinkt kasnu a mohlo sa to vyrabat a predavat ako cerstve rozky.

automat
23. února 2015 • 12:08

za tie svoje prihlúple príspevky by si si zaslúžil nakopať, prefackať, zastreliť a spopolniť. Samozrejme tú nemožne hlúpu násadku na krku potom ešte odrezať. Na záver heverom vylepšiť a zakázať prístup k internetu. Lúčim sa s pozdravom, nech ti tabletky chutia a ošetrovateľov poslúchaj.

Antiautomat
23. února 2015 • 19:24

Podla priznakov...Ekonomicka? Marketing? Trefa, ze. Chapem ze konstatovanie holych faktov zaboli, ale s tym nic nenarobis. Ostatne uz na nasich cias sme si tu haved na vecierky zasadne nepustili. Ako vidiet, dopadlo by to dost zle a len by svojimi premudrelostami o svojej dolezitosti obtazovali az kym by sme ten b.rdel nemuseli vyhodit na ulicu. Zmier sa s tym ze takych ako Ty je nadbytok, nic nove ste nepostavili, nic uzitocne ste nevymysleli, nic hmatatelne nevytvorili, rypete sa v nezmysloch a dokola vynachadzate to iste. Dokazom /teda okrem toho ako to dnes vyzera/ su aj podobne omyly ako som spominal hore. Ale k veci. Nesuhlas s tvrdenim hore? Nuz tak potom dalsi /druhy/ fakt a tym je uchvatne 12. miesto v predaji za prve tri kvartaly 2014. A teraz bud vysyp kopec vyhovoriek, alebo radsej dorob tabulecku a oprav si makro, nieco Ti tam zjavne nesedi /a vedz ze na tom aj tak prd zalezi/. Takze klud a nohy v teple.

Roman
23. února 2015 • 21:29

Pobavil si ma. Zjavne vo svojej obmedzenosti nechápeš. Hlúpučký štýl a silácke reči s vražednými predstavami nie sú prejav inteligentného človeka. A rozhodne nepatrí na automobilový server. Troška som ťa sparodoval .. Doporučujem zvýšiť dávky tabletiek a veľa čítať. Možno sa to zlepší. Nevzdávaj sa.

Antiautomat
24. února 2015 • 17:29

Mas pravdu, automatova zmienka o nejakom strielani pobavila aj mna.

Perkins
22. února 2015 • 18:28

Dodnes vzpomínám, kdy táta v roce 1990 přivezl Fáčko domů.Byl pyšný na to, že má doma konečně české auto konkurenceschopné oproti Fordu Escort, kterého kvůli tomu prodal.
Jak rychle prozřel ! Asi 14 dnů mě vozil v kufru, kde jsem musel hledat neuvěřitelné pazvuky 5 dveří. Neskutečná sra*ka !! Asi po 6 měsících to prodal a koupil si SIERRU.Zlatá devadesátá...
Už tenkrát to bylo Simply Never.

Zelí
22. února 2015 • 20:30

V roce 1990 byl eskort neskutečně zastaralá plečka. Cca 30 let za tím fáčkem. Ford postupně u všech řad v devadesátých letech na koncepci s motorem vpředu napříč a pohonem přední nápravy. Tedy až po tatovým fáčku.

Ja
22. února 2015 • 13:20

Kupodivu ale několik těchto Favoritů vzniklo a jezdí. Paradoxně asi jedna z nějvětších rarit je tahle absolutně sociální verze :-Dhttp://s29.postimg.org/7d5o1fjo6/IMG_0094.jpg...

Tycoon
22. února 2015 • 16:06

Ale plato zavazadelníku tam je, takže úplně nejsociálnější verze to není :-D

Ja
22. února 2015 • 16:48

To si asi dokoupil, nemělo ani ty plastové šňůrky, aby se zvedalo :-D Jinak to vzadu mělo napevno okna. Zadní sedačky bez opěrek hlavy, vpředu v kapličce měl jen tachometr, palivoměr a vodu. Pásy vypadaly, že snad ani vzadu nejsou a vpředu jen obyčejné. Taky tam chyběl ten stropní panel se slunečníma clonkama a lampičkou. Zajímalo by mě, kdo tuhle raritku má, asi nějákej důchodce. Potkal jsem ho stát kousek od baráku, ale jinak asi garážuje - byl bez jedinnýho flíčku koroze, jako by zrovna sjel z linky. Na budíku měl asi 12 000km. Jestli ho potkám znovu, tak mu dám lísteček za stěrač.

Heha
22. února 2015 • 11:35

Favorit uz pri predstaveni byl dvacet az tricet let za zapadem. Motor z padesatych let, atd. Ale vlastne ne, mel mcphersoon tak to byl vykrik techniky, honda s tom zacala az nedavno!

Marty
22. února 2015 • 22:21

Americani motor z 50 let pouzivaj doted. Ohv v8

Petr
25. února 2015 • 15:44

on je rozdíl bolševiku v tom, co je prezentováno jako výkřit schopností a tím, když je nějaký motor stále v nabídce, protože si jej zákaznci oblíbili

Petr
11. ledna 2014 • 1:30

zde se komuši snažili moc nekritizovat šunku zvanou Favorit, ale i tak to je strašné, jaký to byl šunt: https://www.youtube.com/watch...

Tomáš
22. března 2014 • 19:03
favorit sedan
30. prosince 2013 • 18:46

favorit bol aj ako sedan. v syrii jazdia alebo jazdili takeho vozidla.

Tomáš
22. března 2014 • 19:05

To boli len na zákazku prerobené Formany, pretože podľa nejakých ortodoxných moslimských pravidiel musí byť batožinový priestor oddelený od priestoru pre cestujúcich. Aspoň tak som to čítal.

chong
30. prosince 2013 • 16:12

měl vynikat slabším motorem........:-D:-D:-D To je oxtymoron ako noha....:-D:-DKto by chcel--vynikat slabším motorem-- to uz radsej byciklovat bez motoradnes som bol v supermarketoch.. hlava na hlavem, hlavne dochodci a starsi ludiamladych pomalo, vsetci su v zahranicii lebo nenazranci musia mat aj keby je tu posledna generacia ... po nas potopa..este ze ten komunizmus padol.. a to mam uz pred 40 kou

JirkaK
23. září 2013 • 7:47

Ačkoliv jsem nikdy žádnou škodovku neměl, přiznám se že Favorit svým způsobem beru a jeho tvůrci mají můj obdiv. Možná měl spoustu porodních bolestí, ale základ auta byl vyvinutý maximálně kvalitně - samozřejmě na svou dobu a možnosti. Rozhodně se Favoritu nestávalo, že by mu po pár desítkách tisíc km hořely ventily nebo praskaly rozvody :-D. Měl sice spoustu nedostatků a nedotažeností, ale spolehlivě jezdil, což se dnes o většině nových aut bohužel nedá říct.
No a když už sem taháte politiku - za sebe můžu říct, že když komunisti vypadli od válu, měl jsem radost a věřil jsem že všechno půjde k lepšímu. Uteklo dvacet let, a když jsem to zbilancoval, chce se mi zvracet. Omlouvá mě jen to, že mi v 89. bylo osmnáct. Ona totiž spousta věcí funguje jinak než jsme si tenkrát naivně mysleli.

kolemjdoucí
23. září 2013 • 14:36

O té spolehlivosti Favorita bych směle pochyboval. Člověk si to zpětně hodně idealizuje a zapomíná, co vše bylo nutné dělat, jak málo se jezdilo apod.Těch problémů s Favoritem bylo hodně, a to včetně problémů s ventily (stačilo jet ze Slovenska s připojeným menším karavanem a byla to loterie, v jakém stavu favorit dojede). Oblíbený problém byly brzdy, elektrika, byly tam slabé a nekvalitní tlumiče, častěji odcházely čepy atd. Je koneckonců výmluvné, že dnes častěji potkávám výrazně starší 105/120 než Favority. Naprostá většina Favoritů je už dávno na vrakovištích a ty, které jezdí, mají za sebou často více oprav, než ty "stodvácy" (a to taky nebylo nijak úžasné auto).Ač mám k dnešnímu autoprůmyslu celou řadu výhrad, nemohu popřít fakt, že současná auta jsou mnohem kvalitnější a vydrží mnohem déle s menší údržbou. Že se najdou snad u každé firmy problémové modely či série, je normální, to se dělo vždy. Však se taky za 15 či 20 už nebude vzpomínat na problémové TSI, ale spíše na starší 1.9 TDI, které bude ještě hodně dlouho držákem (sám ten motor nemám rád kvůli značně "gumovému" odezvě, ale je fakt, že ten motor vydrží hodně). Sice na Favorita (i Š 105/120) vzpomínám rád, protože v "užovce" jsem prožil dětství při cestách na Rujánu, ve Fávu jsem zase odjezdil první roky svého řidičáku. Mám k těm autům zkrátka nostalgický vztah, ale dnes už bych je nechtěl. V pohodlí domova dnes vzpomínám s úsměvem na chvíle, kdy jsme v noci u Kolína dávali u Favorita dohromady vadnou vodní pumpu, bavím se vzpomínkou na to, jak nám v Krušných horách vyplivly brzdy a my ten vyhlášený krpál z Cínovce sjížděli v mlze na dvojku s ruční brzdou... Krásně se na to vzpomíná, ale už bych to raději nechtěl prožít znovu.

kik
23. října 2013 • 18:56

Myslim ze muzu porovnat vsechny Skody s vyjimkou S1000. Na 105/120 jsem delal ridicak, pak jsem nekolik let vlastnil S100 (s litrovym motorem) a dale Favorita 135LSe (dovezeny ze Nemecka - motor s neprimym vstrikem a katalyzatorem). Krome toho jsem dost casto ridil sluzebniho Favorita nebo Formana, posleze Felicii a posleze i Fabii I s motorem 1.4. Favorit mel ten problem ze mel dost nekvalitni protikorozni ochranu a tak dost rychle hnil. Na druhou stranu se s nim dala na dalnicich celkem slusne dodrzovat predepsana maximalka, jen s tim stresnim boxem na ceste na dovolenou mu to chvili trvalo nez se na tech 130 dostal:-)) Ale da se rici ze nas nikdy nenechal ve stychu.
Myslim si ze kdyby se tenkrat ta verze 115S vyrabela asi by nasla dost kupcu. S105S se taky celkem dost slusne prodavala.

JirkaK
23. září 2013 • 16:02

S těmi ventily to bylo trochu jinak, i když je pravda že se Slovenskem to souvislost mělo. Totiž v rafinériích Slovnaft se jim tenkrát podařilo vymyslet benzín, který obsahoval nesmyslně vysoké množství parafínu. A začaly problémy, protože nejen u favoritů, ale i u tehdy dovážených Daewoo Racerů a u dalších aut s modernější konstrukcí motoru se začaly přidírat ventily. Ten parafín je prostě zalepil tak, že nedovíraly. Stávalo se i to, že auto normálně dojelo domů, ale po vystydnutí motoru a pokusu o nastartování to v motoru zamlátilo a bylo po ptákách, protože usazený ztuhlý parafín ty ventily úplně zalepil a zůstaly otevřené. Dost se to tehdy rozpitvávalo ve Světě Motorů, kde se vedení Slovnaftu bránilo tím, že množství parafínu v benzínu žádná norma neurčuje a tak je vše v pořádku.:-D

baboon
26. září 2013 • 11:43

Také děkuji za Vaši poznámku - na tohle se vůbec nepamatuji, i když jsem tehdy SM kupoval ... :-). A je fajn, když někdo přidá příspěvek, který má hlavu a patu, logiku a přinese i něco nového! Super! :-)

Petr
23. září 2013 • 16:59

excelentní připomenutí, nevzpomenete si jak se to v té době řešilo, matně si vzpomínám, že se pro jistotu něco do benzínu přílévalo, ale nejsem si jist

Dr.River
23. září 2013 • 9:31

Na ja na, muzeme si za to sami. Co cekat od naroda, ktery si zvoli za prezidenta vecne ozralyho burana...

baboon
22. září 2013 • 18:31

Pokusím se o pár svých postřehů ke Škodě Favorit 115 a to bez emocí obojího druhu:
osobně jsem se s Fav. setkal velmi brzy, jeden můj známý jej získal zcela mimořádnou protekcí z první dodávky do Prahy. Najel jsem s ním asi 300 km v době, kdy mne tehdejší VB zastavovala proto, aby si novou škodovku prohlédliVšichni víme, jak obrovský skok to byl ve srovnání s řadou 105 - 130. Pohledem oné doby bych určitě neřekl, že byl Favorit chudě či špatně vybavený, samozřejmě šlo víceméně o drobnosti navíc ke standardu, s čímž ale každý v té době musel počítat - rozmanitost příplatkové výbavy u tehdy srovnatelných Kadettu E, Una či Fiesty není argumentem, to v našich podmínkách přece ještě dlouho možné nebylo!
Obdivuji p. ing. Hrdličku za doslova buldočí vytrvalost, s jakou Favorit vydupal ze země - jeho vinou 100% není fakt, že nový model přišel opět opožděně a s mimořádně dlouhými porodními bolestmi. Pokud by se uskutečnila výroba např. některého návrhu ing. Brokeše, mohl Favorit jezdit o 5 - 6 let dříve!
Dále si myslím, že spartánský 115 mohl najít poměrně dost zájemců - třebas z řad důchodců, či těch, kteří jezdí většinou sami, na krátkou vzdálenost, nebo jim na tom prostě nezáleží. Osobně bych si vzpomněl ještě nyní - po letech - nejméně na desítku lidí, kteří o koupi 115 uvažovali jako o reálné možnosti, pak se dočkali rozčarování, bohužel ...
Myslím si, že (v každé době) není uměním vyrobit automobil, byť pro široké vrstvy, s objemným seznamem seriové výbavy, ale je mnoho lidí, kteří čekají na ten základ - a z příslušenství by si vybrali třeba právě to mechanické spouštění zadních okenních skel, dokoupili přehrávač a závěs.
Takže si myslím, že Favorit 115 by nebyl nesmyslným počinem - prostě přišel jen do složité doby, jak se v dějinách automobilů stalo již mnohokrát.

JirkaK
23. září 2013 • 16:09

Je možná potřeba se na ten Favorit 115 podívat víc v souvislostech. Většina lidí kteří měla zájem o Favorit, totiž měla těch 85 tisíc našetřených a jen čekali v pořadnících až se dočkají. Kdo chtěl levné auto, mohl si pořídit dobíhající stopětky a stodvacítky, které už nikdo nechtěl, stály tehdy celé měsíce na skladovacích plochách a rozprodávaly se snad i pod cenou. Na benzínu by slabší verzí nic neušetřil, protože by vzala ještě víc než silnější a ani o povinné ručení nešlo, protože bylo 144 Kčs pro všechny, jedno jestli Trabant, žigulík nebo šestsettřináctka. Později už se rozjel dovoz ojetin ze západu a o levné holátko by tak asi skutečně nebyl zájem. I mě se to tehdy zdálo jako nesmyslná neprodejná varianta.

mirda
23. září 2013 • 10:36

Joska Brokeš nebyl inženýr, ale sochař. Navíc se na designu fáčka vůbec nepodílel. To dělal Kindl, Bednář, Drvota. Posledně jmenovaného maketa byla tenkrát oceněna. Čas pak ukázal, že byla tvarově daleko hodnotnější, než krabice od bot, kterou dodal Bertone. Nicméně nebyl ve straně, takže musel z kola ven. Dokonce i z fabriky. Hrdla nebyl žádný buldok. Byl to komunistický exponent, který nahradil Patočku. Práce by tenkrát běžely svým tempem, ať už s ním, či bez něho. Takhle jsme to tenkrát vnímali v Česaně, ale dnes je jiná doba, tak je zřejmě třeba to trochu mýtizovat.

Fino
30. prosince 2013 • 12:16

Je to podobné, jako o mýtu pana H. Ledwinky v Kopřivnické Tatře. Málokdo ví, že pravým autorem konceptu "aerodynamického automobilu s motorem vzadu" byl ve skutečnosti nějaký pan E. Überlacker. H. Ledwinka tento projekt pouze dozoroval.

Zelí
22. února 2015 • 20:24

Ano, to je 100% pravda. Ale v konstrukčních kancelářích to tak chodí, na autě se podílí spousta lidí.

baboon
23. září 2013 • 20:59

Ad "Mirda":
Díky za opravu mého omylu o p. Brokešovi.
Samozřejmě se vše, co je psáno v autobiografické knize, musí brát s reservou.
Myslím, že to byl zrovna prototyp p. Kindla, který jsem úplně náhodou viděl v Řeznické ulici v Praze naproti bývalému Tuzexu. Měl jasně červenou barvu, a pokud se pamatuji, tak na masce žádný znak. Ovšem podle některých použitých součástí nebylo těžké uhodnout, že jde o nějaký prototyp škodovky. To bylo někdy v I. pol. 80. let, kdy se o nějakém škodováckém konceptu "vše vpředu" veřejně nemluvilo ...
Nakonec už jen taková reflexe: ono se vždycky říká (či píše), že to a to auto je zásluhou toho či onoho člověka, ale až na případy z dřevních dob motorismu, kdy si tehd. vynálezce a konstrukter v jedné osobě vše vymyslel, zkonstruoval a vyrobil, je to kolektivní práce. Takže kolektiv p. Hrdličky, ale myslím (můj osobní dojem), že i tak je to zásluha, že se povedlo něco v našich podmínkách tak průlomového.

Miras13
22. září 2013 • 23:30

Než někdo bude obdivovat p. Hrdličku tak by to chtělo si dát některá hiostorická fakta do hromady a vyjde mu že p. Hrdlička jen slízl smetánku.

Pavel
23. září 2013 • 10:46

Možná by jste si měl o panu Hrdličkovi něco přečíst. Doporučuji knihu V soukolí okřídleného šípu. Má velkou zásluhu na tom, že favorit vůbec vzniknul a nemyslím si že slízl jenom smetánku.

ikocka
24. září 2013 • 19:46

Nevím proč stále adorujete soudruha Ing.P.Hrdličku, CSc, který dostal favorita jako stranický úkol a tudíž měl ve všem prioritu.

Petr
23. září 2013 • 13:44

To že to Hrdlička o sobě tvrdí v knize nemusí být vůbec pravda. V tehdejší společností bylo normální, že komunističtí exponenti vydávali za své dokonce i to na čem se vůbec nepodíleli. Koukněte na Medvědy (Potkali se u Kolína) lidská svině, estábák Pojar je považován za jejich tvůrce, ale tím nikdy nebyl, tím byl Štěpánek, kterému bylo později zakázáno i v oboru pracovat. Štěpánek točil Medvědy i když byl Pojar v Kandadě a díly vycházely se jmenovkou Pojara.

Petr
22. září 2013 • 20:05

zda by to byl dobrý počin lze posoudit jen na zákaldě ceny a ta nikdy nebyla stanovana, hlavně v kontextu vyšší spotřeby, možná, že projekt dostal stopku také z důvodu, že cena nemohla být výhodná, zisk na Favoritu mělo AZNP velmi nízký

Petr
22. září 2013 • 12:16

Když vidím toto auto uvědomuji si ubohost toho v čem jsem žili. Děda si koupil jeden u prvním modelů pro soukromníky na konci roku 1988. Těch drobných poruch, od otevírání dveří, problémy s el. až po absolutní zkroucení přístrojové desky od sluníčka, strašná cena k poměru k platům a na západě byl úplně jiný svět špičkových aut bez pořádníků, front a úplatků. Lidé zapomínají a vídí minulost lépe než byla, už ani toto si neumí přiznat. Už si nevzpomínají na to ponižování co člověk musel udělat, když si chtěl koupit auto a nechtěl čekat několik let, což pokračovalo nedej bože, když člověk potřeboval náhradní díly...

Tom
24. září 2013 • 22:02

Tak zrovna favorit byl vyvinut dobre, horsi jizdni vlastnosti byly dany pouzitim tlumicu a pruzin kolisave kvality. Jel jste nekdy v seriovem favoritu, ktery mel pouze jine silentbloky a tlumice treba HP? To bylo jak nebe a dudy. A trosku si tu situaci za hranicemi idealizujete, treba dvojkovy golf, ktery byl technikou favoritu velmi podobny (kdyz pominu priplatkovou vybavu a vetsi vyber motoru), jste taky nekoupil za 4 platy, nybrz za ca 15. Ano, auta byly bez poradniku apod, ale normalni pracujici si taky nemohli koupit kazdych 5 let nove auto...

Petr007
22. září 2013 • 20:02

Ubohost? Materiálně možná. V té době byl Favorit špičkové auto na to jak hospodářství fungovalo !!!!OT: Dnes je to stejné jako za minulého režimu, ba co víc, je to horší.
Demokracie nefunguje, svoboda slova také ne, všude samé dluhy, chemie v jídle, neléčící léky, samé války za "svobodu" made by USA v Tunisku, v Egyptě, v Sýrii, v Afgánistánu, v Iráku, Kadáfí, NSA, FBI, CIA, Snowden, The Pirate Bay, Wiki Leaks, atd.... .. I dnes již máme politické procesy a politické vězně. Bohužel to byla v tom ´89 špatná cesta..... .Ale to jsem trochu odbočil.

hafan
22. září 2013 • 21:58

Nevím jak ty ale já jsem z té chemie v jídle zdravý jak řípa, na bankovním účtu mám naspořeno pár set tisíc a to jsem zaměstnany jako obyčejný dělník.

Marty
22. února 2015 • 22:18

To si jen myslis ze si zdravy. A taky to, ze cim te krmi media. Je to ucelova propaganda usa a kapitalistickych zemi jak drzet ovce v nevedomosti a v ramci konzumni spolecnosti je drzet v sachu pomoci penez

xxx
22. září 2013 • 14:44

chudaku jdi se lecit volim KSCM

Petr
22. září 2013 • 15:10

typická odpověď chátry, žádný argumet, vyhrožování, urážky

Zelí
22. září 2013 • 14:35

Trochu se vzpamatuj. Jestli si myslíš, že auta v zahraničí vypadala nějak zásadně jinak než favorit. Omyl. Stačí se podívat na bavoráka, ve kterém se zabil Dubček.

Lukas-e21
22. září 2013 • 15:01

Lol, e32-ka vs. Fagot, prober se z bezvedomi.
Ze zarval Dubcek byla smula( inicmene vysetrovani nehody bylo vic nez zajimave....), ridic vyvaz v pohode....., z fagota by zbyla placka.

JirkaK
23. září 2013 • 7:56

Že pan Dubček umřel nebyla smůla, ale blbost řidiče který nepochopil že v sto padesáti za deště holt může chytit aquaplanink i v (tehdy) supermoderním bouráku, a blbost pana Dubčeka. Kdyby měl zapnuté bezpečnostní pásy, nic by se mu nejspíš nestalo.
To samé se potom opakovalo i lady Dianou a Doddim. Bodyguard na předním sedadle, když viděl která bije, si zapnul pásy a přežil.
Nemá smysl za tím hledat nějaké konspirační teorie. V obou případech si o svém životě dotyční rozhodli sami.

Zelí
22. února 2015 • 20:16

On se zabil jenom kvůli tomu, že v těch podmínkách seděl ve špatném autě. Kdyby jel ve 130kmh v těch podmínkách favoritem, o kterém je úvodní článek, tak byl v pohodě. Nehoda se stala jenom proto, že jel bavorským zmetkem..

Fantomas
22. září 2013 • 13:41

Možná jen dáváš autu moc velký význam. Pro spoustu lidí je to naopak naprosto nepodstatný předmět. Takže ta ubohost je spíš jen materiální a nebyla tak důležitá, jak jsme si zvykli dnes. Tenkrát byli mnozí lidé spokojenější, než jsou dnes. Hrálo se víc na mezilidské vztahy a na životní jistoty.

Kaktus
22. února 2015 • 21:00

Mezilidské vztahy...hm...
pokud nemyslíte tu nejbližší rodinu, tak se vám zřejmě stýská po té všeobjímající závisti a vzájemnému bonzování. Krádeže stěračů a antén.Mě se tedy nestýská vůbec.

Marty
22. února 2015 • 21:47

Driv si lidi meli cas sednout, popovidat, pomoc si treba na stavbe ci pri opravach. Dneska nikdo nema cas a jen honi prachy aby mohl zacalovat vse.

neodborník
22. února 2015 • 12:02

Spousta je většinou první osoba jednotného čísla, proto je lepší mluvit za sebe a neschovávat za dav (to jsou asi ty "jistoty"). Proč teda byly ty pořadníky a fronty na pořadníky pro ty nespousty lidí, když bylo auto věc tak nepotřebná ?

Petr
22. září 2013 • 14:53

O auto pišu, protože jsem na automobilovém webu.
O co z materiálních věcí bylo k dostání bez front a úplatků?
O jakých mezilidské vztazích mluvíte? Politikaření na každém kroku. Pracovní zvýhodňování straníků. Kádrování už dětí na ZDŠ, kde se ji zakládali osobní složky, jak jsou perspektivní pro socialistické zřízení. Všude přítomný strach z udání. Výchova dětí: to nahals nesmíš nikdy říce nebo to co jsi slyšel doma nikde nesníš říct. Všude přítomí udavašči a agenti StB.
Neopak splečnost byla daleko více materilalizována, protože nic nebylo a na materiání věci jsme museli vynakládat násobně více času než dnes. V podstatě společnost byla založena na shánění věcí k životu.
O jakých životních jistotách mluvíte?
Přidělení odporného nekvalitního bytu v paneláku pro čtyřčlenou rodinu po deseti letech v pořadníku (pokud jste si nechtěl zničit zdraví v těžkíém průmyslu, kde jste byt dostal rychleji), bezdětný dvacet let v pořadníku? Nemožnost si vybrat svobodně zaměstnání díky nízkému počtu oborů a kapacitě na školách? Nemožnost studovat některé obory pro politickou perzekuci? Nekvalitní zdravotníctví bez moderních léků a přístorojů, kde kvetly úplatky jako všude a kde vám doktor řekl, že léky na vaši nemoc nemají, ale jsou na západě, zda někoho znáte, kdo by vám je mohl přivézt. Nedostatek všeho, nutnost stát fornty, uplácet (dokonce i pro státní podniky mezi sebou navzájem). Rozkrádání všeho a všude http://petrcech.blog.idnes.cz/c/284348/Jak-se-kradlo-za... ... (kdo nekrade, okrádá rodinu). Jistota v povinných umístěnkách, kdy jste nemohl měnit zaměstnání? Ztráta všech "jistoto" jakmile jste se zapojil do odporu proti totalitě. Jistota práce v podnicích vyrábějící nekonkurenceschopný šunt? Jistota za platy, za které jste si nic nekoupil?
Tak znova, jaké jistoty jste měl na mysli.
PS: Neveřil, bych že naše společnost je plná lidí vaší úrovně. Budovatele socialismu holt nikdo nezmění, proto to tu vypadá jak to tu vypadá.
Sedm divů socialisnu:
1. Všichni mají práci.
2. Přesto, že všichni mají práci, nikdo nepracuje.
3. Třebaže nikdo nepracuje, plán je plněn na 100%.
4. I když je plán plněn na 100%, není nic k dostání.
5. I když není nic k dostání, všichni všechno mají.
6. Bez ohledu na to, že všichni všechno mají, každý krade.
7. Přesto, že všichni kradou, nikde nic nechybí

Jirka
27. října 2018 • 13:30

......Přidělení odporného nekvalitního bytu v paneláku....Hele, ty chytráku, třeba už jsi z těch keců za těch 5 let vyrostl a zmoudřel, ale ten můj odpornej byt v paneláku má dneska má dneska cenu 5 mega.....a včíl mudruj....hlupáku... :-D

Marty
22. února 2015 • 21:46

Ve stredu je 68 let od vitezneho unora. Tak bacha aby to s tebou neseklo:)

Tomas.
22. února 2015 • 18:42

To jste citoval současnost.
Děkuji za to.

Šmejky
23. září 2013 • 15:44

Jen poznámka k tomu odporného nekvalitního bytu v paneláku pro čtyřčlenou rodinu...v roce 2009 jsem zakoupil za cca 3 milióny Kč byt 2+kk od společnosti Canaba (zhotovitel a developer v jedné osobě), nemyslím si, že se jedná o něco kvalitativně lepšího, něž komunistické paneláky posledních letech výstavby, ba právě naopak.....

Barrichello
23. února 2015 • 9:23

Kvalita materiálů bývá lepší, kvalita práce stejná nebo ještě horší jak za totáče

Antiautomat
22. září 2013 • 19:08

Poviem to strucne: klamete. Ked ste sa pytali, zaco dostavate tie minusky, chodte sa spytat na ulicu tej vacsiny, ktora tu zije na pokraji socialnej katastrofy na ukor toho Vasho vysnivaneho Zapadu, ktoreho parazitizmus na nas uz dosiel tak daleko, ze by sa to smelo dalo nazvat genocidou naroda. Vysvetlite im, ako za minuleho rezimu bolo strasne zle a biedne a ako uzasne sa maju teraz. Potom pridte naspat a pokecame.

Petr
22. září 2013 • 19:54

Kterou většinu máte na mysli?
50% obyvatel bere medián 22 tisíc korun, 25% obyvatel bere průměrný plat 25 tisíc korun, zbytek jsou nízko a vysoko příjmové skupiny, 82% obyvatel bydlí ve svém, 13% procent obyvatel bydlí v nájemních bytech s bývalým regulovaným nájmem, 5% obyvatel bydlí v nájmech s komerčním nájemným. 50% obyvatel tráví dovolenou minimálně jednou za rok u moře. Co to uhlaný lupme zkoušíte!
http://wiki.aktualne.centrum.cz/finance/minimalni-mzda-pr... ... Ale veřím vám a jsem rád, že tu lidé jako vy žijí na pokraji sociální katastrofy. Komunisti, co byli zvyklí místo práce mlátit hubou, si nic jiného nezaslouží.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
22. února 2015 • 21:54

Zapadni ucova propaganda nemajici s realitou nic spolecneho stejne jako zpravy z ukrajiny ci islamskeho statu

Ludek_II
29. prosince 2013 • 21:08

Peťo, nechceš už jít s tou politikou do h@jzlu ? B-]

Roca
16. listopadu 2013 • 7:53

To Petr antikomunisto vytahni si tu svou hlavu z mezihyzdi a rozhledni v jakym kapitalistickym bordelu na urovni 19 stoleti zijes!!! 70% obyvatel nedosahne realne na prumernou HRUBOU MZDU TO JE DNES TA BRUTALNI REALITA Osobne znam lidi co maji duchod po 40 letech 6000 kc Mura nlahobytu se nemeri prostym zpumerovanim platu a prepoctu co koupis i lidli neno v globusu ale co ti realne zustane na mesic po zaplaceni energii dani hypoteky a dalsich splatek Jses netolerantni a bez respektu a kskladni kiry empatie vuci druhym ledem i tom ze nerespektujes nazor druhych byt se ti nelibi ani nemluvim

Tvuj ucitel ekonomiky
22. února 2015 • 12:53

Ty nevis, co je to median, vid? :-D

Barrichello
23. února 2015 • 9:22

Hlavně to bydlení, y čeho ty průyzkumy vychází? Jako z toho, že kdo má kde trvalé bydliště a jestli je to jeho?No jenže kolik lidí má trvalý bydliště u rodičů a v reálu žije v pronajatým kvartýru ve velkém městě.
A co soudruzi hypotékaři?
Ty sou taky ve škatulce osobní vlastnictví? Ale to je zásadní omyl, ono to jejich vůbec není, dokud nemají splaceno.Takže reál ve velkých městech bude osobní vlastnictví tak 45-60% max a ten venkov? Půlka starý ratejny leckde víc jak 60-80 let i víc.

JirkaK
23. září 2013 • 8:01

Nevím kde se berou ve Wikipedii ty čísla, ale jsou to totální nesmysly. Těch zmíněných 50 procent obyvatel si 22 000 vydělá, ale asi tak za dva měsíce.

pacho
22. září 2013 • 15:16

len tak medzi nami, toto je wed o autách a nie PŠM, alebo marx-leninizmu, zrejme si si zmýlil adresu. Ešte si mohol napísať, že za socializmu neboli mobily. Trocha prehľad a nepozerať na svet len čiernobielo. V tej dobe favorit, bol porovnatelný s autami, zo "západu", keĎ porovnávaš porovnateľné. Porovnaj v tej dobe vyrábane auta, ako bol Golf, R19, Fiat, atd, tak zistíš, že favorit sa medzi nimi nestratil. V živote som socializmus nechválil, ani neobhajoval, ale ani tento tebou vysnívaný kapitalizmus nemám prečo chváliť, hlavne nie v post komunistických krajinách. Zlatý klinec je tvoje porovnanie zdravotníctv, a školstva. Dnes Ťa kľudne nechaju zomrieť pred nemocnicou, a o školstve radšej ani nehovorím, kde sme mali väčšinu školy na vysokej úrovni (nemám na mysli M-L, a podobné, ale také ako napr. ČVUT, SVŠT, VŠDS, lekárske fakulty a mnohé ďalšie.) , a za dvadsť rokov, z ních dokázali spraviť tak akurát rozdávačov (rozpredávačov) diplomov

Petr
22. září 2013 • 15:29

1/ Reagoval jsem na příspěvek lháře, tak jako reaguji va lháře jako jste vy.
2/ Porovnat auta můžete a zjistíte, že Škoda byla ještě něco hrošího než dnes Dacia. Nejlevnější brak, který jste na západě mohli koupit.
3/ Nevím jak to máte na Slovensku, ale u nás máme povinné zdravotní pojištění a nemajetným jej platí stát, dostane se ošetření vždy všem. Pokud máte potvrzení jako bezmajetný, máte dokonce léky bez doplatku a nepaltíte poplatky. Vámi prezentovaná tupá lež jen svědčí o vaší úrovni.
4/ Zádné školy na vysoké úrovní jsme neměli, to je tradovaná lež šířená komunisty. Koukněte se do mezinárodního hodnocení vysokých škol OECD.
Říci, takovu lež mezi studenty, že na těchto školách někdo rozdává diplomy, tak vám dají po držce. To je tak něco sprostého, že to nemá obdoby.
Podobně komouši šíří lži o kvalitním zdravotnictví, nepř. předních místech ve světě v nízké úmrtnosti kojenců což je zase absolutní lež: http://cs.wikipedia.org/wiki/Úmrtnost...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pacho
31. prosince 2013 • 18:33

po čase som sa dostal k téjto diskuzii, ale žasnem ako niekto môže mať tak zetemnený mozog, to je fakt sila. Ja som si myslel, že to len za komunistov existovali zdebnenci, ale vdím ako som sa hlboko na omyle.
Niekoľko poznámočiek k tvojim bludom. Chcel by som vidieť nemajetného bezdomovca, ako si chodí po úradoch vybavovať potvrdenia, ýe je nemajetný, to je fakt vtip týždňa. Ale keby sa náhodou na to odhodlal, pri dnešnej byrokraciia korupcii, pokiaľ by si ten lejster vybavil, dávno by zomrel bez ošetrenia. Čo sa týka tych škol, je to veľmi smutné, ale situácia je taká ako píšem, a po huby, by som dostal len za to že by som povedal pravdu. To že sa v Trenčíne, na univerzite A Dubčeka ( ten sa musí v hrobe oracať) diplomy predávali, to je holý fakt, zua čo aj vyhodili dekana. To že sa v ČR podobne veci nepraktizujú o tom pochybujem. Zasa, čo sa týka úrovni škol, za socializmu, pre zmenu, zaslúžil by si po hube pre zmenu ty. Už na naše škôlky chodili zo západu pozerať, ako to funguje, a len pár VŠ z čias ČSSR: Karlová univerzita, ČVUT, STU, VŠD, lekárska fakula Martin, a mnoho mnoho ďalších, na ktoréí sa v dnešnej dobe VŠ ani nechytajú. Na záver po česky "vzúru do modrého bezvedomí, a magorom zdar.

Tvuj ucitel ekonomiky
22. února 2015 • 12:56

Co tys bolseviku kdy pro nejakyho toho bezdomovce udelal? Kdybys nejakymu aspon zavolal sanitku, kdybys znal doktory z Emergency, vedel bys, ze je osetrujou stejne jako tebe nebo me. Samozrejme v ramci neporovnatelne kvalitnejsi zdravotni pece.

pacho
22. září 2013 • 15:19

ešte len taký dovetok: A si o tom skalopevne presvedčený, že dnes a, ani za 20rokov v naších republikách sa nič nerozkradlo, tak to fakt tento názor môže mať len slušne poviem divný človek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
yoggi
29. prosince 2013 • 22:34

Vies v com je problem, po 89 po pade komunizmu, kto ostal v politike a v riadeni a radach podnikov (zase len komunisti) co prezliekli kabat. Cize to co robili dovtedy, robia doteraz. Ano ludia spominaju na to v dobrom, lebo nejaky stryc s hornej dolnej mohol hodit trubku a tehly cez plot a poobede zobrat domov.
Priznajte si to, ze keby dnes toto funguje znova vsetci budu na to spominat v dobrom. Dnes ludia jednoducho zavidia tym hore, ze kradnu iba oni a ostatni, co su dole uz nemozu. ;-)Kapitalizmus ma chyby ( v nasom vychodnom regione ), ale komunizmus by som nechcel vratit (nastastie som v nom zil iba ako decko). Keby sa to ma vratit ujdem do zahranicia :-P

oh.c
22. února 2015 • 22:45

Souhlas. Vždy, když slyším hlášky jaká byla za soudruhů morálky, zvedá se mi žaludek. Hesla "Kdo nekrade okrádá rodinu", "Co je tvoje, je i moje. A co je moje, do to ho ti je h***o" jsou opravdu "výborná". Bohužel platná dodnes. Generace zlodějů plodí další generace zlodějů. Výhodou dneška je, že se jedincům zastávající takovéto názory nemusím zpovídat. Kdykoli se mohu sbalit a odfrčet, kam je mi libo. To samé platí ostatně i pro ně. V době minulé byla pouze na všem poklička, toť vše. Naprosto souhlasím s výrokem člověka kterého si vážím, řekl něco ve smyslu: " Společnost je víc komunistická, než si myslí". Je tu prostě více "klausů", "zemanů" než "mašínů" :-(. Ale přiznávám, jedná se pouze o můj názor.
P.S. Vozy z MB bych nějak extra nehaněl. Představovaly maximum možného v dané době.

Petr
23. února 2015 • 9:18
Barrichello
23. února 2015 • 11:50

dřív se kradlo za tisíce, dens za miliardy:-D:-))Nejvíc se okrádá obyvatelstvo tím, že sme levná pracovní síla evropy, ale už i korey a ameriky. Nízké mzdy, vysoké náklady na energie, jediné bydlení (nájmy) je nižší než na západě. Potraviny jak co.
Zbytek ej tu stejně drahý či dražší, navíc méně kvalitní, neb sposuty věcí si skopčácic vyrábí jen pro sebe a na export to jde z fabriky v polksu, která ale nevyrábí shodnou kvalitu. Nucený konzumní styl společnosti vede ke stresu, špatné výchově dětí, nedostatku času, ničí to manžesltví a vztahy, nikdo nemá čas a jen se honí aby splatil hzpotéku, leasing a mohl dětem koupit stále nové a nové pitomosti, které výrobci v rámci konzumu hustí všem do hlavy jako nezbytné.Fakt super doba, a super kvlaitní lidé.Představte si, že by byl ted na 14 dní blackout.
To byste viděl úroven obyvatel - za 2 dny už by začli rabovat a krást, za týden zbnásilnovat a vyřizovat si staré účty.

Petr
23. února 2015 • 17:26

neříkej bolševiku, dříve se ukradlo úplně všechno a více než všechno ukrást opravdu nejde

Marty
23. února 2015 • 23:48

Reakcionáři, nešlo ukrást něco, co nebylo - tudíž co nikdo neměl.A tvoje vysoce prosperující první republika a poválečné československo mělo statisíce nezaměstnaných a další statisíce co tak tak vyžili nebo se dřeli od rána do večera na kousku pole.
A další makali jak otroci na velkostatcích, továrnách a jako služky a služebnictvo panstva. Proto stáli v ulicích v letech 1945-1948 v počtech 400 000 lidí. Taková byla prosperita.To co se podle tebe ukradlo, se ukradlo tedy z větší části nabubřelých buržoustům, kteří svůj majetek získali otorčením ostatních ve svůj prospěch a dále zabaverním majetku odsunutých němců a na základě benešových dekretů.Což bylo dávno před únorem, revanšistická lůzo školená CIC a NSA.Všimni si, že používám tvůj slovník, kašpare.Spousta rolníku dala dobrovolně svá malá políčka do kolchozů, protože se nechtěla dřív na kousku kamenité půdy jako černý otrok někde v usa před 200 lety.
Samozřejmě velkostatkáři bu dobrovolně nedali nic a pak pár starých rolnických rodin zejména na moravě lpělo na svých tradicích a nechtěli tam jít. Neměli je nutit, oni by časem prohlédli.A co si dodne nepochopil, slouho západní revašistické mašinerie, že v 48 stáli na ulicích čeští lidé. žádní agenti nkvd, sovětší vojáci nebo mongolové, ale čeští občané, kteří neměli práci, němli čím nakrmit děti a které mlátilo četnictvo za to, že se srocovali a nechtěli se nechat dál vzkořistovat od bandy továrníků a statkářů s vzžraným panděrem. A ti se strašně báli síly lidu, jednotného šiku, protože věděli, že je to jejich konec.Zamlčuješ, že polovina obyvatel po roce 1945 sympatizovala s levicí, že ksč vyhrála legálně volby a že lid nezapoměl, jak se k nám západ zachoval za období tzv. Mnichova.Zapoměl si, že komunisti byli pronásledováni před rokem 1948 stejně jako disidenti poté, byli byti, vyslícháni, byly dělány zásahy a cenzura při vydávání rudého práva atd.Je to boj dvou ideologií a každý boj má své oběti a každá strana někoho utiskovala. POUZE tvé účelové lži zminují jen jednu stranu mince.A nezpoměn, kolik komunistů bojovalo proti fašistům na východní frontě, u partyzánů, v dímácím odboji a jinde. Nebýt jich, nebyl by si dnes vůbec na světě.Míru zdar

Petr
23. února 2015 • 23:56

Komouši copak zavzpomínals na hodiny z ulhané marxistické historie o zlých kapitalistech?
Z vás ta rudá táhne až za roh! :-D:-D:-D
Už se s tím smiřte, všechno jste prohráli, jste nuly a jako nuly zemřeta a už aby to bylo, škoda, že se nedožijete spravedlivých soudů.

Barrichello
24. února 2015 • 9:20

Všichni sou bolševici jen ty si udával gestapu vid, resp. tvoje rodina. Tak ste to měli kádrově polepený no.To víš no, tomu se říká špatnej odhad. Na pozůstatek zdegenrované šlechty nevypadáš a na potomka velkostatkáře či továrníka taky ne, takže podle mě fašista co pak přešel na stranu usa:-)):-D

Barrichello
23. února 2015 • 9:14

Vrazi Mašínové jsou ten správný příklad, LOL

Petr
23. února 2015 • 9:21

odpal bolševická lůzo, zvolili jste násilí a teror, zavraždili jste tisíce lidí, Mašínové používali jen stejné prostředky jako vy a to ještě k honbě za svou záchranou, ale vy jste vrařdili lidi například jen aby jste se mohli dostat k sedlákovic majetku a znárodnit jej

Barrichello
23. února 2015 • 11:40

Mohli opustit čssr i bez použití zbraní, jako tisíce jiných...

Petr
23. února 2015 • 17:21

nemohli, byl na ně všude vydán zatykač, museli uprchnout okamžitě a sehnat prostředky na cestu, proč by neměli mít právo na násilný odboj po vzoru partizánů, když bojovali proti nejkrvavějšímu režimu všech dob, když partizání zabíjeli nacisty nebo kolaboranty nebo jejich ozbrojence, nikdo to nebral negativně

Marty
23. února 2015 • 23:29

A proč neutekli, než na ně byl vydán zatykač?Jistě, tak oni chtěli opustit vlast, kde se jim nelbilo, takže měli právo na ozbrojený útok. Takže vaší logickou, když ted zavřou nacistu, kterému se nelíbí současný systém, tak si může prostřílet cestu z vězení. Anarchisti, komunisti a monarchisti také - těm všem se současný systém také nelíbí. Takže až na ně vydá třeba interpol mezinárodní zatykač za propagaci svých myšlenek, mohou střílet, zabíjet a dělat sabotázní akce. Výborně.

Petr
23. února 2015 • 23:51

tak takovýto text může napsat jen bolševik
neutekli, protože netušili, že za nic na ně bude vydán zatykač, netušili co jste vy komunisti za zrůdnou a krvavou ideologii, podle mé logiky dnes není totalitní krvavý režim a v té době byl, to je dost rozdíl komanči, jo a oni si prostříleli cestu z vězení, nepovídej komanči

Neser
25. února 2015 • 11:30

Jací vy komunisti? Chceš do rypáku zmetku?

Soudruh Uljanov
24. února 2015 • 8:36

Kolik lidi zabili tvi nohsledi? Cirkve, americka armada od roku 1945, cic, nsa, cia a dalsi. Pod smysleny zaminkami jako v Iraku, kde se zadne zbrane nenasli. Pouze snaha ovladat svet, ekonomicke a strategicke plany. Usa i gb sou agresori

Petr
24. února 2015 • 19:06

rudá ulhaná lůzo, samozřejmně, že se zbraně hromadného ničení v Iráku našly: http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/12... ...

Marty
24. února 2015 • 21:28

Nelži revanšisto, žádné takové zbraně tam nikdo nenašel, sama CIA i agličani to posléze přiznali!!
Byla to jen trapná záminka k rozpoutání konfilktu a cesta jak se dostat k irácké ropě.

Petr
25. února 2015 • 12:51

rudý blbe proč se tak zprapňuješ, vložil jsem tam řádně zdroj z Českého rozhlasu

Petr
22. září 2013 • 15:32

Jste normální, kde jsem něco takového naznačil?
Nemohu, ža to, že se vám udělalo rudo před očima, když jsem kritizoval komunisty.
Zapamtujte si jadnu věc: Čím víc gauner vašeho typu bude lhát, tím víc na to doplatí odhalením jeho lží.
http://petrcech.blog.idnes.cz/c/284881/Statni-dluh-za-v... ...

Roca
16. listopadu 2013 • 7:44

ty agresivni antikomunisto uz prestan druhym lidem nadavat do gauneru jenom proto za si dovoli s tebou polemizovat ze neco prece jenom mohlo byt subjektivne lepsi nez ted TY MUSIS BYT BRACHA CIBULKY to je same stb kgb gru vsichni jsou agenti a gauneri TY POTREBUJES TEPLOU STUDENOU A DO KLECE chovej se pri diskuzich na webu slusne !!!

Marty
22. února 2015 • 21:51

Ja sem agent GRU a pana Petra uz mame na seznamu. My mame lidi s nazorem radi - jak rikal soudruh Dzerzinskyj- aspon vome s kym mame tu cest. Nejhorsi sou lidi bez nazoru.
Vyhrnme si rukavy, kdyz se kola zastavi, hej rup hola hej do prace se dej :)

Demonicus
22. února 2015 • 14:02

Komunisti jsou špíny a všechny do jednoho bych nechal postřílet.
Každopádně toto je diskuze o automobilech, politiku si nechte na novinky.cz nebo idnes.cz

špína
22. února 2015 • 14:37

I fotra s dědkem?:-D

Petr
23. února 2015 • 23:57

každej neměl fotra s dědkem jako ty

Barrichello
24. února 2015 • 9:15

Copaak, měl si to kádrově polopený, že tatík s dědem byli kulaci nebo donašeči gestapa?:-D

Petr
24. února 2015 • 19:04

větina donašečů gestapa a nácků okamžitě převlékla z hnědé na rudou a byli z nic nejzarytější komouši, díky bohu jsem žádné takévé výhody neměl

Roca
16. listopadu 2013 • 7:45

ODPOVED PATRI ANTIKOMOUSOVI PETR !!!

pacho
22. září 2013 • 23:10

Neviem či to dobre chápem, ale asi Ste ma nazval "gaunerom", a "lháčom". No po jednom diskuznom príspevku to o niekom napísať, je dosť odvážne, a zreme svedčí o vašom charaktere. Bohu žiaľ, tak ako za komunistov čo mali červený zákal, dnes žiju ľudia čo majú modrý zákal, a realitu jednoducho nevnímaju. Som presvedčený, keby ste prežili hlboký "totáč", bol by z Vás dokonalý ideológ, čo by mohol kľudne prednášať na VUML.
Skúste prosím Vas mi napísať, v čom som klamal, to by ma fakt zaujímalo. To, že Favorit, v dobe vzniku, bol konkurenčne schopný, to je jednoducho fakt, hoci ako vy píšete na úrovní dnešnej Dáčie. Verťe, Pokiaľ Ste si nevšimli, tak ta Vami opovrhovaná Dáčia sa predáva, ľudia ju kupujú, a výrobné čísla stúpaju, to viac k tomui dodať. Tiež by sme mohli do nekonečna diskutovať, aký podieľ mal Favorit, na tom že "WV" odkúpil Škodu. Pochybujem, že by sa nemec "ulakomil" na Š105S. To že ľudia zomieraju pred nemocnicami to je tiež fakt, napriek tomu Vášmu úžasnemu ospevovanému systému, ktorý má jediný problém, že nefunguje, a zdravotníctvo je dlhodobo podfinancované. Jedno som možna trocha prehnal, je školstvo, ale to že Inžiniersky diplom sa za pomocí penazí dá získať za dva roky, je tiež proste holý fakt, (zajdite si do Trenčína) tak isto sa dajú, doslova kúpiť doktoprandské tytuly, ale proste kto nechce tak nevidí. To, že za posledných 20rokov sa kradne, to tiež nedokážete vyvrátiť. V dnešnej dobe, keď to porovnávam, tak komunisti boli len slabí amatéry a diletanti, čo sa týka kradnutia. A to , že za komunistov neboli mobily to je tiež pravda. Ešte raz pre ťažko chápavého zopakujem, v živote som nemal rád komunistov, ale fakta jednoducho nepustia, toto čo Vy tu vychvalujete do neba, je tiež o ničom. Taktiež napíšem, že v súčasnoti sa mám podstatne lepšie ako predtým, to sa nemôžem sťažovať, ale to nieje dôvod nevydieť realitu a mať modrý zákal. Taktiež Vám napíšem to, že dodnes mám vyše 24, ročného pojazdného Favorita, napriek tomu, že som medzičasom vystriedal viacero značiek, veľmi rád sa s ním aspoň cez vikend preveziem, a sa vôbec za to nehambím.

motorol
22. září 2013 • 10:49

Pamatuju,ze v příručce u favoritů byla i verze 115. Měla mít i jiné budíky- jen tachometr uprostřed.

Zdenek
22. září 2013 • 9:11

Nechápu, proč by měl jiný motor, s menším objemem, snížit výrobní náklady. I když motor nikoliv nový, ale upravený. I na něm musel někdo pracovat. Vývoj určitě nebyl zadarmo. Kromě toho to pak znamená větší počet náhradních dílů. A to se určitě "vyplatí".
Stejně tak nechápu, proč se dnes dávají do vozů úplně stejné motory, pouze různě naladěné. Vlastně chápu to. Na ten silnější si přirazí deset tisíc. A to při stejných výrobních nákladech!

Potooczech
23. února 2015 • 19:57

Souhlasím. Bral bych to jako úsporu, pokud by základ byl stejný, ale použily by se jen levnější komponenty a něco z výbavy by se vynechalo. Pak by to mohlo stát méně. Ono tehdy byla Škoda v dost špatné situaci. Na západním trhu se Favorit moc nečapal a za RVHP byl zase docela drahý. Přeci jen předchozí škodovky byly kolem 50-65 tisíc a Favorit začal na 90 tisících a šlo to nahoru. Při průměrném platu 3000 hrubého a v situaci, kdy nikdo neznal nic jako leasing nebo úvěr na auto, to nevypadalo zrovna nadějně, co se počtu prodaných aut týká.
To auto prostě začínalo na 30 platech a tak se snažili najít cestu, jak udělat levnější variantu. Dnes máte za 30 průměrných platů nového Superba, v takové pozici byl tehdy Favorit :).

Petr
22. září 2013 • 12:18

To nechápete správně! Žáídné nákaldy to samozřejmě nesnížilo. To zase nějaký politruk vymyslel a nikdo se na nic nemohl ptát, jen měl povinnost to realizovat.

furgon
22. září 2013 • 11:34

tak švihadla jsou dneska výrobně dražší než el. ovládání, ale stejně je el. vzadu často za příplatek

Karel
22. září 2013 • 17:53

To platilo hodně dávno, dneska už je to zase "v normálu" - protože se ovládání od začátku vyvíjí tak, aby mělo co nejvíc společných dílů. Zjednodušeně řečeno je dneska manuál stejný jako elektrika, jen místo motorku s klikou. Největší šetření je ale na drátech a spínačích, ty se totiž instalují a kontrolují ručně.

Petr
22. září 2013 • 12:09

to už bylo i v letech osmdesátých u všech západních automobilek, ovládání oken kličkami prodražovalo auto, ale dělalo se, aby byly dvě varanty

Petr
22. září 2013 • 15:15

koukám, že místní inteligenti bez argumentů se budou přít s informací, kterou jsem četl v 80' letech v AMuS a ověřil v 90' letech od řiditele výroby automobilů u ŠA ve Vrchalbí

Zelí
22. září 2013 • 14:33

Většina prodaných focusů má vzadu švihadla. A to jsme v roce 2013.

Lukáš
22. září 2013 • 10:43

Důvod je jediný - lidi jsou ochotni si za silnější připlatit. Jinak pak náklady na výrobu s tim nemají nic společnýho. Proto taky automobilky když dělaji nějakou akci, tak jen neochotně slevují z ceny, ale velmi ochotně přidávají další stupně výbavy.

Big S
22. září 2013 • 10:28

V tom druhém odstavci nemusíš mít pokaždé pravdu - motor sice při různém naladění může zůstat stejný, ale ostatní komponenty v autě ne - jiná převodovka, silnější spojka, větší brzdy atd.

Zdenek
22. února 2015 • 18:29

Vracím se k diskusi. Nyní, únor 2015, je u Fabie rozdíl mezi motory 44kW a 55kW 18 000,-Kč. A to při naprosto stejné výbavě. Jinými slovy, ta dvě auta se liší jen a pouze tím, že jsou do řídící jednotky nahrané jiné "jedničky a nuly" . Samozřejmě, že názory na tento stav můžou být různé. Já jsem toho názoru, že je to nemorální, ne-li okrádání zákazníků.

veto
25. února 2015 • 14:07

no podla mna to nie je len vec softu, to by okamzite chiptuningovali nas5 na 55kw.
Podla mna veci ako sanie, vyfukovy systen budu upravene na nizsiu hodnotu.

furgon
22. září 2013 • 9:07

škodovka už měla na 115 i vydanou dílenskou příručku, tam jsou i fotky a další detaily té holoty... někde bych jí asi i vyhrabal mořná

Jozef Kostelansky
22. září 2013 • 6:56

Takže chýbajúce plató a osekaný interiér vo Fabii Junior 1.0 bol len odkazom na 20 rokov starú koncepciu Favorita. Súdruhovia však vtedy hneď pochopili, že je to nezmysel, nemeckému manažmentu to ale trvalo o hodne dlhšie.
Ľudia ani za komoušov neboli sprostí. Iba museli takpovediac variť z vody a improvizovať.

Potooczech
23. února 2015 • 19:50

No tak on ten Favorit 115 by možná zase takové tragédie nebyla, protože měl sice slabý motor, ale nevážil ani 900kg. Prakticky to auto se dvěma pasažéry muž a žena mohlo mít kolem tuny a na to 52 koní může stačit. V podstatě není ani problém, že to nemá posilovač řízení.
Ale Fabia junior s tím litrovým motorem, kdy měla oproti Favoritu prakticky 200kg navíc ... to byla skutečně tragédie, protože ten motor v ní měl možná ještě o pár koní méně. Navíc to auto mělo řízení dělané na posilovač, který tam ale nebyl, takže to byl skutečně jen uřvanej a nenažranej krám, za kterej navíc chtěla škodovka 270 tisíc :D.
Škodovka to měla za komunismu těžké. Rozhodně by uměla udělat lepší auta, ale bohužel každý v RVHP měl svoji úlohu a tak prostě jen vyráběla evoluční verze auta ze šedesátých let až do konce let 80. Vyráběla jen to, co jí soudruzi dovolili, aby nemohla konkurovat ostatním značkám východního bloku.
Favorit byl oproti svým předchůdcům opravdu velký krok kupředu a je to jediný důvod, proč si VW Škodu vybral a proč do ní investoval. Ono můžeme dnes na VW nadávat jak chceme, ale zůstat škoda samotná, tak to dodnes máme jen toho Favorita. Stačí se podívat, na co se zmohla taková Lada. Než do ní vstoupili partneři ze západu, tak jen recyklovala Samaru.

antipropaganda
24. února 2015 • 17:27

"za komunismu"? proboha...:-(

DDT
23. února 2015 • 5:53

"Petr" + "94.113.121.xxx"
ignorujte toho debila, patrně je to neléčená diagnóza...
vždy, když se zde vyskytne článek o nějakém autě z dob socialismu, made in nějaký stát RVHP, ihned jako hladový sup přiběhne a začne vyvolávat flame, počínaje tím jaký to byl křáp, po komunisty a politiku, konče osobními invektivami vůči tomu, kdo z neznalosti s ním začne diskutovat.

Petr
22. září 2013 • 12:34

Fabie Junior 1.0 vznikla halvně pro trhy, kde daňově zvýhodňovaly motory do jednoho litru. Motor měl také nižší spotřebu než ostatní 1,4. Opodstatnění měla i na našem trhu, lidé si mohli koupit auto o 20 tisíc levněji díky specifikaci Junior. Na trhu se auto setkalo se slušným zájmem, to svědčí o tom, že lidé raději ušetřili 20 tisíc než mít kryt zavazadelníku. PS: Komunisti 115 nevyrobili protože by něco pochopili, že je to nesmysl (to by auto nevyvinuli do finální verze a dokonce nenatiskli servisní příručky, což byl jen důkaz, že jim nic nedocházalo a mrhali prostředky), ale protože se ekonomicky zhroutili, přišel 89 a už nemohli realizovat své hospodářské zázraky.

Rastislav Hrušovský
14. srpna 2022 • 21:17

K svojmu Favoritu 136L vyrobeneho 20.10.1989 som dostal manual aj na 115 S/L. Zaujimava bola pristrojovka s odometrom v strede.

Ello
22. února 2015 • 20:48

Petr ja s tvojim nazorom suhlasim.Favorita som vlastnil a ked som ho v r.1997 vymenil za Escorta bolo to "nebe a dudy".Na obranu Skody zas treba povedat,ze vdaka "sudruzskej spolupraci" v RVHP zostalo mnozstvo dobrych napadov a rieseni len na papiery.

Tycoon
22. února 2015 • 16:26

Specifikace Junior přinesla Škodovce hlavně posměch a moc se neujala. Díval jsem se do inzerce a Juinorů 1.0 MPI jsem našel celkem málo a co je zajímavé - většina z nich má dodělávané lakované nárazníky, všechny mají plato zavazadelníku, často mají už 14" kola místo 13", prostě ať není poznat, že to je Junior. Dokonce i v motorističtí novináři si dovolili tento model Škodovky kritizovat a to už je co říct.
http://www.autorevue.cz/test-skoda-fabia-junior-1... ...
Junior 1.0 MPI nevydržel na trhu ani rok (nahradila ho verze verze 1.2 HTP Junior).

michal
30. prosince 2013 • 12:09

kryt zavazadelníku??? slyšel jsi o tom,že junior nemá servo a stabilizátor přední nápravy??? a 13" kola atd?

Jyrki
22. září 2013 • 20:43

jeste ze to nedotahli. Bylo by to mrhani prostredky. Tehdy ale bezel projekt motoru 790, coz byla moderni celohlinikova pohonna jednotka OHC 1.6 8V a tento projekt se nezastavil padem komunismu, ale az vstupem nemeckeho kapitalu. Mozna tedy prece jen rozumne uvazovani?

janecekk
22. září 2013 • 20:02

Já ti dal mínus protože si nemyslim, že motor 1.0 žere míň - ve zkutečnosti musel člověk hnát s plynem na podlaze, hučelo to jak vysavač a žralo jak nic před tim. Průměrná životnost motoru byla tak 100k, kupovali to jen hlupáci a jako ojetina je to dnes neprodejné. Jů?

Martin
19. března 2014 • 18:43

Dovolil bych si nesouhlasit. Mám Fabii 1,0 , jede v pohodě, není sice tak živá, ale průměrná spotřeba cca 6,2l/100km. Mám najeto 250tis. km a motor šlape jak hodinky. Na takovo spotřebu žádná jiná Fabie nedosáhne ani na "volnoběh z kopce"

Pan Kája
23. února 2015 • 16:50

Taky Fábie 1.4 16v kombík. Stokoňová verze (tj. s kratším převodováním), také čtvrtmilionu a žere obvykle do 6,5l s tím, že skutečně není problém dostávat se pod 6l.
Vlastně ani olej moc nežere...ale bohužel, už se trochu sype zbytek auta :)

Tycoon
22. února 2015 • 16:36

S Fabkou 2.0 jsem měl průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km a tipuju, že jsem jezdil o dost svižněji.

Lumpo
22. února 2015 • 16:26

Proboha, vzdyt s 16V 1,4kou kombi jseM mel dlouhodobej prumer dle tankovani 6,1 tak kde je ta uspornost litru? Nehlede na to ze naftaky jezdi okolo i p9d 5l. Tak tady neoblbujte lidi!

Petr
22. září 2013 • 20:13

Bože to je snad průměrně zkušenému člověku jasné. Citoval jsem jen ofiko zdroje.
Míň prostě byly papírové hodnoty (dohledejte si je) a těm se může přiblížit, tak akorát dědula co jezdí z vesnice do vesnice ekorelly a roční nájezd udělá 10 tisíc a pro toho to auto bylo určené.

Petr007
22. září 2013 • 19:52

"....ale protože se ekonomicky zhroutili, přišel 89..."Minulý režim (komunistický) se nezhroutil ekonomicky. Byl řízeně změněn z venku na režim kapitalistický. B-]

Tvuj ucitel ekonomiky
22. února 2015 • 12:12

Ne oni se ekonomicky nezhroutili. V SSSR probihala obcanska valka, byl nedostatek zakladnich potravin a valut takove miry, ze odmital dodavat dale suroviny svym satelitum za zvyhodnene ceny, NDR byla ve fazi bankrotu kvuli nesplacenym zahranicnim pujckam, v Rumunsku hlad a bida rozmeru 19. stoleti v dusledku nesplaceni zahranicnich pujcek, v Polsku vyjimecny stav a ekonomicky kolaps v dusledku nesplaceni zahranicnich pujcek, Madarsko tizily vysoke zahranicni pujcky a deficit zahr. obchodu, v Jugoslavii byla hluboka recese s padivou inflaci a pocinajici obcanskou valkou a uprostred toho stala jako hraz socialismu CSSR, jejiz hospodarstvi na vyse jmenovanych zavislo z kolika? 60 nebo 80%. Jste opravdu tak natvrdli? Hladomor jste nezazili jen diky globalizaci a volnemu obchodu nastartovanym na zapade v 70. a 80. letech.

Marty
22. února 2015 • 21:41

Jasne, v polsku a sssr byla obcanska valka. Uz to nehulte, ten matros vam leze na mozek. Obcanska valka by byla, kdyby proti sobe v sssr staly dva tabory lidi o sile tak 6 milionu lidi. Ty valko

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tvuj ucitel ekonomiky
24. února 2015 • 11:59

No jo, smudlo, od roku 1988 probihala valka o Nahorni Karabach
http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1lka_o_N%C3%A1... ... Pobalti uz se zcela otevrene stavelo proti sovetske okupaci:
http://www.rozhlas.cz/zpravy/historie/_zprava/z... ... Vase definice obcanske valky jako konfliktu, kde proti sobe stojim min. 6mil lidi, je nekde zakotvena, nebo jste si ji prave vydojil z palce?V Polsku museli v letech 81-82 vyhlasit vyjimecny stav:
http://zpravy.idnes.cz/pred-30-lety-vyhlasili-v-... ... A v cervnu 89 (!!) tam probehly prvni svobodne volby, ve kterych drtive vyhrala opozicni Solidarita:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/exkluzivne-na-ct24/5... ... 9. listopadu 89 (tedy 8 dni pred 17. listopadem 89) padla Berlinska zed:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/291566-padem-be... ... Mazi cervnem a zarim 89 probihalo v Madarsku jednani komunistu s opozici, ktere skoncilo madarskou verzi Sametu, tedy predani moci:
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1d_komunismu_v... ... V Jugoslavii, cela 80. leta probiha hospodarska krize, zvysuje se nezamestnanost, devalvuje mena, rozbiha se padiva inflace a nacionalisticke pnuti:
http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1lka_v_Jugosl%... ... A uprostred toho jste stali vy, soudruzi, s vasima tramvajema z CKD na pridel a novou Skodou Favorit. No hodne stesti...

Home
28. dubna 2019 • 21:26

Jojo :)) Tak tak.

Marty
24. února 2015 • 21:26

válka, kde válcí 2 z 15ti svazových republik, není občanská válka, šmudlo, stejně jako pár tisíc lidí v loděnicích. Občanská válka je, když se polovina národa postaví proti sobě. V podmníkách USA či SSSR, tedy unie či svazových republik - když je půlka států proti sobě.

Tvuj ucitel ekonomiky
26. února 2015 • 11:35

No samozrejme, neco jako kdyby valcily 2 z 14 ceskych kraju. Treba Ustecky s Karlovarskym. Proste pohoda cigaro, zadnej stres, pojdme koupit nejaky tramvaje a letadla od CSSR....
Vy mate takovy stesti, ze vas kapitalisti zachranili.

Petr
24. února 2015 • 19:01

dobrá a profesionální utěrka místních komoušů jako Marty, gratuluji ;-)

Atnarfus
29. prosince 2013 • 19:22

Poslechněte si pozorně přednášku Pana Hrdličky. Hovořil v ní i o ekonomické situaci AZNP. Nějaká ta miliarda dluhu v tehdejších korunách tam byla. Kdyby vláda automobilku neoddlužila, nikdo by jí nechtěl ani zadarmo.

ikocka
30. prosince 2013 • 18:21

Soudruh P.Hrdlička odjakživa účelově lhal a lže dodnes.

Petr
22. září 2013 • 13:17

mínusáři napište nějaký argument

Ludek_II
23. února 2015 • 7:45

A ještě dodej, že jsme všichni komunisti. :-D

J
22. září 2013 • 22:59

Fabia bola proti Felicii extremne draha, islo tam o preklenutie ceny.

Atnarfus
29. prosince 2013 • 19:18

Fabia byla extrémně drahá? Krátká Felicie 1.3 LX se v roce 2000 doprodávala za 215 tisíc. Fabia se začala prodávat za 249 tisíc. 34 tisíc navíc za novinku úplně jiné technické úrovně je extrém?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Václav Holec
30. prosince 2013 • 9:37

Felicia se v roce 2000 nedoprodávala, ještě se vyráběla až do následujícího roku. Fabia měla vyšší úroveň techniky a bezpečnosti, to je pochopitelné. Ale vážila taky o nějaké dva metráky více a jinak na ní bylo všechno špatně: design (obzvláště palubky), menší kufr, méně prostoru uvnitř. A ten litrový motor byl pro tak těžké auto skutečný výsměch, obzvlášť za čtvrt milionu v holé výbavě. Ano, já vím, za Felicii Combi nebyl problém dát půl milionu, když si člověk navymýšlel výbavu... :o). Ale s dieselem, nebo 1,6kou...

George
29. prosince 2013 • 19:32

V roce 1997 stála má 1.3 .(krátká) 50KW jen s lávovou zelenou metal.,a šedým stropem(jinak nic) 237tis. kč.Takže kecy o drahých ,dnešních Škodovkách,nějak nechápu.Navíc ,kolik se bralo tehdy ;-)

Atnarfus
29. prosince 2013 • 20:13

Já mám dodnes Felicii combi 1.6GLX z roku 98. Příplatková tam byla pouze vínová metalíza a tažné zařízení. Vyšlo to na neuvěřitelných 380 tisíc. Přitom to z dnešního pohledu nemá vůbec žádnou výbavu. Žádná klima, žádné ABS, žádné airbagy, okna na kličku. Pouze zrcátka jsou elektrická.
V současnosti je za tu sumu trojková Octavia a to zanedbávám co tehdy znamenalo 380 tisíc a co dnes.

Petr Maleček (dj.kure)
25. února 2015 • 12:26

A proč jste tehdy nesáhl pro jiném výrobci? I tehdy se dalo sehnat vozidlo třeba od francouzů, které za stejné peníze nabízelo nesrovnatelně více.

George
29. prosince 2013 • 21:00

To ovšem debilům s nahnojenou palicí, typu antisocialista Petr, stejně nevysvětlíte :D

Petr
25. února 2015 • 15:47

a co mi má jako vysvětlovat, čekám

ubral
22. září 2013 • 15:50

Je to smutné když se jediným argumentem stane tlačítko mínus.

Doporučujeme

Články odjinud