Zdravim,
Moje prvni auto byla Opel Calibra 2.0i 8V z roku 1991. Po uprave svodu, vyfukove soustavy, vstriku a sani + svicky jsem se dostal na nejakych 135HP. Auto jezdilo bezvadne ale zralo to tak 15l naturalu 95 pri mym stylu jizdy. Kdyz jsem se rozhodoval co misto Cali, padla mi do oka Fabia RS, koneckoncu i proto ze jsem nechtel uz zadnou ojetinu, ale nove auto s alespon podobnou dynamikou na jakou jsem byl zvykly a pokud mozno za rozumnou cenu a provozni naklady. Tak jsem si RS na den pujcil a testoval. Vysledky jsou primo sokujici. Pri stejnem stylu jizdy a to prosim berme v uvahu mou tendenci vytacet motor podle navyku u Cali, kde to chytalo druhy dech na 4000RPM, jsem se dostal na bez problemu na 8,5l nafty. Rovnez kroutici moment u Cali po uprave cca 200Nm zatimco u Fabie RS v serii 300Nm.
Proste Fabii RS jsem si nakonec koupil a jsem velice spokojen. Jedine na co si musim zvyknout je jiny rezim prubehu tociveho momentu a vykonu u preplnovaneho naftoveho motoru. Dostal jsem jeste slevu protoze to byla predvadecka. Takze suma sumarum, muze mi nekdo rict jestli za 450.000,- ktery jsem za ni dal si koupim neco lepsiho nez Fabii RS. Navic to ma 5 dveri takze se v tom da vozit i ta rodina.
velmi zaujimava diskusia...pridam par skusenosti:
mam vo firme 4 rocnu Octaviu 81kW TDI, rocne Toledo 110kW diesel a rocnu Vectru 2.2DTI/92kW.
v Octavii bol naprv chip, potom naviac PowerBox. Chodilo to ako diabol (policajti jej raz namerali 215km/h).Priemerna spotreba pod 6litrov a to aj pri rychlej jazde.Vzdy boli problemy so servisom (mate tam chip, 17"kolesa-tak sa nedivte, ze sa vam to kazi).Octaviu som znenavidel.Vybrali sme chip aj powerbox-auto sa vyrazne (!) stisilo a jazdi super . Ak sa naozaj ponahlam,tak spotreba 6,5l ak idem do 130km/h tak 5.5. 81kW TDI je neuveritelne auto, co sa spotreby a vykonu tyka! Kolega ma bezproblemovu Octaviu, najazdene 330tis km bez problemov!
Toledo je na 15" diskoch, nikdy neupravovane a co to auto dokaze, je zazrak! Uzasna pruznost, zrychlenie, podvozok omnoho lepsi nez Octavia!! (uz sa tesim na vase reakcie-ale je to tak!) spotreba okolo 6l jazdi sa 150-160 po normalnej ceste, 100 v obciach (ale mame naozaj rovne cesty )
a nakoniec Vectra-podla mna podcenovane auto. Fantasticky tiche a pohodlne auto, ESPplus, super podvozok. S nou jazdim po dialnici 200, po beznej ceste okolo 150km/h (nechvalim sa-ide mi o to aby som definoval podmienky spotreby.Slor sa hanbim za rychlu jazdu, ale ked sa clovek stale ponahla...) Spotreba na Vectre okolo 8l ! Ked idem podla predpisov, tak 7l.
a teraz preco to pisem.My najazdime rocne okolo 50tis km. Na Slovensku je benzin za 32Sk, nafta za 30,5 - niekedy je to za rovnaku cenu. Nechapem, preco si ludia kupuju diesle. Su hlucne, v zime nekuria aj 50km (Toledo), maju väcsie servisne naklady. Vyzaduju neustale radenie pri predbiehani-najmä Toledo taha od 1800 do 2200ot/min. Vectra ma super pruzny motor taha od 2000 do 4000ot-je to takmer polobenzin. Ako sukromne auto si urcite kupim benzin! Tych 2-3l spotreby naviac na 100km mi bohate vyvazi komfort, ticho ,pruznost, kurenie... A ked v zime (som z Popradu a -15°C je bezne) startujete diesel tak mam slzy v ociach pri tych brutalnych zvukoch z motora .A to mame moderne, super auta.
Vzdy ked sa zveziem s manzelkinou Feldou 1.6 (15" disky, cip ) tak ma zachvati euforia. Okamzita odozva na plyn, okamzity nastup kurenia, ziadne zvuky traktora... Myslim, ze tak ako si ludia nezmyselne kupuju MPV, minivany (kedy to realne vyuziju? ale zaplatia viac pri kupe bez problemov), tak si aj nezmyselne kupuju diesely. Je to modny trend. Ziaden rozumny dovod. Malokto najazdi tolko km, aby sa mu to oplatilo.
sorry za dlzku prispevku
Treba se ji este dockame, vzpomente si paris.. Kdyby bylo na me, tak do hatche nacpu 1.8t a do kombika RS bych dal tohle PDcko... To by byla idealní kombinace vozu RS..
Jo jo, takhle by to bylo fajn ....
Bohužel má Fabie RS jednu chybu-není ve verzi kombi.Osobně mám názor,že by pak prodej dost vzrostl.Kdo má rodinu pochopí.
a v com je kombik lepsi, mimo toho ze vypada u fabie priserne? je to delsi? (u Octavy neni) nebo stosovat naklad nahoru je nejaka vyhra? No nekdy se to hodi to jo, ale fabii C ombi fuj, Octava vypada ale pekne
Jak vypadá to je věc názoru,jinak klasická Fabie použitá třeba na dovolenou pro čtyřčlenou rodinu,no nevím.Bohužel ne každý má na několik aut .Jinak rozdíl velikosti kufru,dělá to zhruba 160 l.ale v reálu vypadá dvojnásobný.
Jo a ještě celkem solidní prostor za rezervou taky není k zahození/i u sedanu/
Kombi je u Fabie delší o 26 cm, zavazadlový prostor pak o nějakých 150 litrů. To je jasná výhoda.
Takyb souhlasím, určitě by to nebylo ztrátová věc....
Podle me ten ,kdo si nyni pri nabidce Rsky koupi Ibizu s tymz motorem, je nahlavu..
Koupit Ibizu si může jen pokud je mu Fabie odporná. Jinak všechny jiné aspekty hrají jednoznačně pro Fabii to to ne jen cena....
říct o Fabii RS, že je to >>>> "nezaměnitelný vůz se sportovním charakterem" <<<< je podle mně celkem slušná soda... Nevím, jestli alespoň 5% populace v houfu 20 Fábií z fleku rozezná sériovou Fábii RS. Říkam sériovou, ne nějaký votuněný péro s VOPkou ze Šturmovika .
Jinak beru, za 495000 je to adekvátní koupě. Koukl jsem se ale na web škodovky na Slovensku a ejhle - není to už celkem výhodných 495000Kč, nýbrž 690000Sk (to je kurz, panečku!) To už není žádná sláva, páč Seat Ibiza Sport se stejným motorem 96kW si tam lid koupí za 598000Sk... A ještě jim zůstanou penízky na 2800 litrů dehtu
Fabia RS má navíc ale xenony a klimatizaci... A rovněž 16" kola, Ibiza Sport tuším jen 15". A když k tomu přidáte druhou dvojici dveří, jste na plus/minus stejné ceně.
jenže když si bude chtít Slovák koupit nového nabušeného diesela pro radost z jízdy za co nejlepší peníz, nesmí se nik ve Škodovce divit, že šáhne po Seatu. Ty xenony mu tam milerádi dodělají, jak koukám, za 27000 slovenských tugriků (já osobně xenony u aut v protisměru nesnáším ), doplatek za 16" kola je cca 8000. A taky třeba rád oželí hromadu elektronických ABS/EBD/TCS, který pro radost z jízdy nepotřebuje. A za rozdíl v ceně s chutí najede víc než 30000 km...Není s podivem, že u Oktávky RS už takový zásadní rozdíl není - spíše naopak?
Ma ten seat klimošku?
Ibiza Sport nemá ani ABS/ASR, ani klimu, natož xenony.
Nedíval jste se někdy do ceníku Seata Ibizy?? Ty xenony dodávaj v paketu s ABS za 50 táců, nějaký divný, protože Ibiza TDI 96Kw jej už má. Vůbec nevím proč Seat blbne s těmi paketama, zaplaťpánbů, Škoda to nevede. Prostě si vyberu a hotovo a ne že mi budou nutit, co nechci.
PS: Stránky jsou hezčí, modrněji vypadají a hlavně se to rychle načítá a to je důležitý...
Ibiza Sport totiž v základu mimo 96kW verzi ABS nemá, proto je to v ceníku uvedeno takto; věřím, že když si budete kupovat xenony do 96kW verze, nebude to stát těch 50 tisíc, ale o cenu ABS méně.
Prima, teď se třeba můžu rozhodnout mezi Ibizou a Fabkou....tedy pokud se rozhodnu pro kategorii menších aut...
Hm, ti majitelé, kteří si koupili Fabku RS v minulém roce budou asi pěkně naštvaní po zprávě, že letošní model RS má podstatně vylepšenou převodovku, která umožňuje autu podstatnější pružnost, zvláště na 6-tý stupeň..... Nevím proč ji neudělali hned od začátku, že by to byly ty povětné mouchy při náběhu modelu ?
Me to zily vubec netrha... A vetsina much je jiz vychytana, ptz Fabii je tu jiz od roku 2000
Škoda asi po začátku prodeje zjistila, že RS není moc RS, tak musela přidat, aby to aspoň trochu jelo. Mám obyč. sériovku a RS udělám se zavřenáma očima.
Jakou seriovku? 1.2HTP?
Nepsal jsem sériovku fabii, ale jen sériovku, tj. auto bez GT, RS atd. Nějakej obyčejnej V8
Aha. Takze to byla moudra poznamka typu "muj obycejnej Aston Martin bez GT ci RS v pohode predjede Fabii RS"? No to bych fakt necekal!
No jo, prima. Ne ze bych byl fabii nejak nadsen, ale za ty prachy je to proste docela dobry auto. Za pul mega proste clovek moc novejch ve-osmicek neporidi a i kdyby, tak tezko budou jezdit za pet litru nafty. Proste fabia je kompromisni auto pro ridice s omezenym rozpoctem. Za dany prachy se moc srovnatelne vybavenejch, srovnatelne uspornejch a srovnatelne vykonnejch aut koupit neda. Takze otazka spis je, jestli to neni az moc kompromis. Jestli si auto s nazvem RS a ridic se sportovnimi ambicemi nezasluzi alespon 1.8T 132kW (nebo radeji 1.8T 165kW 4x4). Ale to uz je jina diskuse....
K prvnímu odstavci - obyčejnej mustang bez přívlastků za srovnatelných USD 18000 si tu Fabku podá.
To je svata pravda. Jenze ten Mustang si tady za 18000USD diky clum a DPH proste nekoupite. Bohuzel nejsme v americe, ale ve spidlistanu.
A i kdyby tu byl, mnoho lidi by si stejne radeji koupilo tu Fabku, protoze jezdi za min, nez za pulku, ma podstatne nizsi ruceni, pojistku i servis. Takze i kdyby porizovaci ceny byly stejne, v TCO za 4 roky vas ten Mustang vyjde treba i o 150000 draz.
Kdyby tady ten mustang za $18000 byl, klidne bych o nem uvazoval. Ale verim, ze plno lidi by radeji zustalo u te FobieRS. Jen kdyby do ni radeji soupli 2.0 TDI 16v 136kW ! Po chipu by mohla mit tak 160kW a to by i ten Mustang asi mel problemy.
Jak je to s tim 2,0 TDI 16v 136kw??? Uz sem o nem slysel mluvit tolik lidi, ale sam o nem nic nevim, nemoh by me nekdo informovat?Dik predem..
No proste nabusenejsi verze zakladniho 2.0 TDI 16v 103kW.
Neco jako je "ostrejsi" 110kW verze odvozena od 1.9 TDI PD 96kW.
Přívlastek RS bych dával za 300 koní a více...
Ford by ho IMHO mohl vyrábět i v Evropě a to za podobné výrobní ceny. Pak bychom loď, cla, 22% dph apod. neplatili a to by bylo iné kafe. Jenže EU Ford a US Ford jsou dvě různé značky.Mustang samozřejmě není auto na hltání několika desítek tisíc ročně - spíš druhý auto do rodiny, s kterým se zároveň dá vyblbnout. Když ale někdo chce malé silné auto, s kterým ty desítky tisíc km najede, je Fabia RS ideální záležitost.A proti 2.0 TDI 136 kW bych nasadil Mustang GT s 4.6 V8 260 hp a Fabka by zas měla problémy. Jinak parametry pár aktuálních výběhových mustangů máš tady.
Mustang v základu stojí v ČR včetně všech poplatků, tedy tak abys do něj mohl sednou a odjet 791 kKč
To je furt docela slusna cena, ale oproti FabiiRS je to uz docela velkej rozdil (a to pomijim rozdil ve spotrebe, servisu a pojisteni). Nicmene srovnavat Fabii a Mustanga je asi opravdu dost pochybne
Kdybych uvazoval o mustangovi, tak se budu koukat (nebo si necham dovezt) velmi mirnou ojetinu - rok stare, najeto max 30kKm. U auta typu Mustang je totiz ztrata hodnoty radikalne vyssi, nez u nejake Fabie RS, takze takhle velmi mirne jeteho mustanga by slo pri trosce stesti sehnat levneji nez tu Fabii. Kdysi mi kamarad nabizel (po strejdovi) velmi mirne jete Mitsubishi GT 3000 za 350000Kc.
Kdyby ta fabka byla v benzínu, tak by to tak pochybné nebylo - obojí jsou pak auta na hraní a ten Mustang i na machrování. Porovnatelné to je už teď třeba s P 206RC, který stojí 670k Kč nebo tvým oblíbeným Leonem 1.8T/2.8 V6.
No, mozna. Jenze fabka RS i leon cupra i treba golf GTI jsou proste jen nabrousene verze obycejnych aut, kdezto mustang je svebytne sportovni auto. Ne ze bych byl zrovna nadsen americkym designem, ale je to proste jine kafe.
Leonardo, ale tady srovnáváte auta úplně rozdílných tříd a parametrů. To je jako srovnat vašeho tuning seata s mým pasatem V6. Já mám seriový výkon 142 kw, vy tuningový xxx kw, mě to jede 230 vám 240 tach. nestačí. Já mám v autě místo pro rodinu, vy ne. Vám to strašně hučí, mě ne. Vy jezdíte po dálnici rychle, já taky. Co je to za srovnávání? Prostě ameriku (novou) za cenu Fabky RS u nás nekoupíte. Fabia RS zřejmě dlouho zůstane tím nejlepším v poměru cena/už.hodnota, co Škoda kdy vyrobila, i když bych si ji zřejmě nikdy nekoupil (averze k dieselům). Ale přesto se divím lidem kteří za podobný peníz (myšleno 0,5mega) koupí třeba Frantíka nebo rejžáka a ne Fabku RS.
PB
Základní Mustang není a nikdy nebyl sportovní. To byla vždycky třeba Corvette. Mustang vznikl jako relativně silné malé kupé (pony car), které si mohl dovolit každý, a této filosofie se víceméně dodnes drží. Proto si ho dovolím porovnávat s hot-hatch.
Jasně, 1.8T by to vyřešil
Což je celkem brutální rozdíl oproti 18500*27 = 499500 Kč.
Tak to ale bohuzel neni jen u aut, ale i u elektorniky a tak dale.... Zbyva se jen ptat: "PROC???".
No tak u auta je to celkem jasný. Musíte k tomu připočíst 22% DPH a k tomu všemu 17% clo. A aby toho nebylo málo, něco stojí doprava, což je 30.000 tis do německých Brém a min dalších 25.000 Kč z DE do ČR. takže ta cena 791 je stále slušná cena. a prodejce z toho žádný závratný zisk nemá, samozřejmě on to kupuje za dealerské ceny a ne za ceníkové.
Pokles ceny je neodiskutovatelný, taky bych se přiklonil k tomu koupit buď výprodej ze skladů minulého modelového roku, což v USA může znamenat slevu i několik desítek %, nebo něco do dvou let s rozumnou miláží. Pravda za 5 litrů nafty to stále jezdit nebude :o)
Ta dph je samozřejmě nesmysl.
4.6, 5.7 nebo co je to zač?
Předchozí generace A8 s 4.2 V8; dá se to koupit ojetý za slušný peníze a nevypadá to špatně, místo v tom je, pohoda. Radši jsem vzal něco většího jetýho, než něco menšího za stejnou cenu.
Jo, to muze bejt rozumna volba. Otazka je jen, za jakou cenu to bylo, jak moc to bylo jety, kolik stoji servis, pojistka, ruceni a kolik to zere. Takze i kdyby to bylo za stejnou cenu, jako FabkaRS, tak nakonec za 3 roky zaplatis treba i o 100000-150000 vic. Takze zalezi na tom, jestli ti to za to vetsi pohodli, bezpecnost a prostor stoji. A jestli by za podobny prachy uz nebyl novej Passat (nebo treba jen mirne jetej - par kilaku, pul roku starej - predvadeci vuz). Ale hlavne to chce se pred zadnou z moznosti neuzavirat a vzdy dobre zvazovat moznosti. Ja napriklad rozhodne nevim, jestli az si za 2 roky budu kupovat dalsi auto, jestli to bude benzin, nebo diesel, jestli to bude limuzina, kombik ci treba sportak. Proste se uvidi podle situace.
Me se A8 libi, ale kdyz vezmu, ze i Toledo je na me zbytecne velke, tak bych si to asi rozmluvil. S A8 bych v centru misto na zaparkovani asi hledal dost blbe a vzhledem k tomu, ze jsem v 95% pripadu v aute sam, tak je to fakt trochu moc. Ja jsem fakt asi spis takovej ten typickej potencionalni kupec auta typu Golf GTI - vsestrane pouzitelne auto akuratni velikosti.
Když auto, tak se mi musí líbit, a to A8 splňuje; mám za 700 k vše včetně kůže a osmiválce. Spotřeba mne netrápí, mám štěstí na dorbou práci, takže to neřeším. Líbí se hodně prostoru okolo atd. Je to trošku větší, ale parkovat mám kde, do centra s tím moc nejezdím, to si beru auto manželky. Na dovolenou je to fakt boží. Servis je drahej, ale nijak se to nerouchá, tak mi to zatím neva. Ve Fabii bych si asi připadal jako čmelák na bombonu. Manželka má starou A3, malý hezký auto, nová je dobrá, ale ty prachy bych za ni nedal.
Jezismajra kolik to zere??? Ja sem mel necelej rok A6ku 2,8quattro a s mim stylem jizdy to zralo 12-16 litru! kdyz sem se fakt loudal tak tech 11,5l ale pod 10 sem se nikdy nedostal.. Kdyz tvy osme prictu nakejch 300kg, dva valce navic a jeste dalsi puldecku objemu na kazdej valec tak mi vychazi nakejch 17-19litru..Ale zase to musi jet, co? Taky bych do toho sel, aspon na cvili, ale do ty novy, a na tu nemam..
No presne tak. Ja s 1.9TDI jezdim za 8 litru. S takovym stylem jizdy bych s 4.2 V8 jezdil za 30 ;-((
Ale kdyz na to nekdo ma a nevadi mu bejt obden u benzinky a pokazde vyplaznout 2 litry, tak proc ne.
Lidi utracej ruzne a maj ruzne preference. A asi je to jen o zvyk, je to spis o pocitech - ono se to v ostatnich nakladech asi fakt ztrati.
Těch osm je na TDI docela dost... Není to tím čipem?
Musim souhlasit s Cuprankem, ja mam ropaka Octavii Combi 1,9TDI a po meste jezdim na nadrz tak 7,5l/100km, nejhorsi je dalnice, tam sem schopnejt je do OLOMOUCE s prumerem 8,9. Jednou jsem jel do GRAZU a tech cca 600km z Prahy jsem jel za 9,3l/100km prumerem 149km/h. Pri snaze o beznou jizdu jako v TDI mi hatchback Octavia RS zere po meste 11,8l/100km, manzelce, ktera jezdi s RS jako s 1,2HTP to zere 11,2. Na dalnici se to srovnava na 10,5l pri jizde do 180km/h. Mam kamarada co jezdi se Superbem 2,8 prumerne za 9,5, ale kdykoliv si to pujcim, nedostanu se ve meste po13,5, na dalnici pod 11 l/km. Samozrejme se snazim jet jako s TDi, nevyuzivam potencialu tech jinejch motoru. Rekl bych, ze bych spotrebu neceho nad 3litry objemu asi nekousl, proste mi to asi neda a nedokazu jet s 250 konemu jako kdybych jich tam mel 75. K takovejm typkum jako ja jsou ropaci jeste celkem milosrdny....
Ježišmarja kluci neblbněte, jestliže spotřebujete tolik nafty, kde jsou pak ty úspory, kvůli kterým jste ty TDI kupovali? Že by snad kvůli fantastickému zvuku traktoru? Já jsem dnes jel s Passatem V6, 4motion trasu Praha -Znojmo s průměrnou spotřebou 9,9 Natural 95 na 100 km, při respektování povolených rychlostí s 10% navýšením. Ne že by mě to nějak zajímalo, ale byl jsem zvědav kolik ušetřím při zavedení bodovacího systému. Po cestě mě jen tak pro zajímavost předjelo 5 Pražáků s Koctavií TDI, jeden Passat 1,9 TDI a jeden Peugeot Boxer. Jinak všichni jeli slušně. Ahoj Pavel
Ale to neni pravda. Muj TDI jede jako benzinovej 2.5 V6. Kdybych s takovym benzinakem jezdil stejnym stylem, jezdil bych za 15 litru benzinu, takhle jezdim za 7.5 l nafty. Uspora je jasna, ne? Kdyz jedu 140, nezere to ani 6l !
Neco podobnyho sem chtel rict, ale zajimalo by me jakej rozumnej duvod ma 200 konovej motor v aute, ktery jezdi dle predpisu +10%. Na predjeti AVIE (nikdo uz pomalejc nejede) staci s rezervou koni 100. Jinak samozrejme v aute tridy Octavky je porad dost poznat, jestli tam je traktor nebo benzin, kdyz presednu z RSka so Ropaka, mam pocit, ze tomu motoru v jakejkoliv otackach ublizuju, ze ho trapim. Ale rozdil ve spotrebe pri stejnym stylu jizdu je uplne jasnej. Kdybych jel s Ropakem jako ten vyse vzpominanej Passat 2,8 4 Motion, zere mi to tak 4,5l/100. Druha vec je , jestli se ropak vyplati, najedu cca 80t km za 3 roky, a po serie vyhozenejch penez za novy auta asi sahnu po nejaky referencni skodivce z MB, 3/4roku, okolo 15-20t km najeto. Cenovej rozdil mezi benzinem a podobne agilnim ropakem je tam snad jeste vetsi nez u novyho auta, takze ja osobne asi skoncim do benzinu, i kdyby to po tech trech letech bylo o par korun drazsi, za to tichoucko to stoji... Kdybych ale jezdil 2x tolik, nebylo by co resit, byla by to neco v rope...
Ja mam neprijemny pocit, ze najedu rocne kilomertu docela dost, takze se mi to asi spis vyplati i kdyz u Toleda je cenovy rozdil mezi 1.8T 132kW ci 2.3V5 125kW a 1.9TDI 110kW docela znat.
Drive pro diesely jeste mluvila moznost jezdit na bionaftu. Ale ty doby, kdy byla Seta o 5Kc/litr levnejsi, nez normalni nafta, jsou diky ruznejm spidlam davno pryc, takze proste az budu kupovat priste auto, bude situace urcite jina a je klidne mozne, ze benzin u me zvitezi na cele care.
Jejda Leonardo, Váš tunning TDI jede bezesporu líp než benzinovej 2.5 V6-mám zkušenost s tímto motorem v Audi Allroad - to je strašná sračka. Pochopitelně, že nechci srovnávat spotřebu TDI se stejně silným benzínem,při stejném stylu jízdy, vždy diesel vyhraje, ale chtěl jsem pouze demonstrovat, že i bezmála 200 koňový benzíňák dokáže při jízdě "na body" sežrat jen záchovnou dávku paliva. Jinak pište dál, protože mě na rozdíl od jiných Vy ani Ace neiritujete, naopak se jako laik mnohému z Vašich příspěvků přiučím. Děkuji
Pavel Benda, Znojmo
Diky.
Nedavaj se do Audin spis motory 2.8 (ne 2.5) V6 30v, stejne jako do Superbu, Passatu, ci Seatu Leon?
Ono proste cokoli nad dejme tomu 120km/h uz zere a s kazdym km/h navic to diky odporu vzduch i dramaticky roste. Uz ani 140 neni na spotrebu moc optimalni rychlost. Tvrdi se, ze nejmin to zere pri optimalnich otackach (nejvyssi kroutak). Spotreba se casto udava pri 90ti. Ale me to urcite zere min pri 60ti na sestku, nez pri 90ti na stejny rychlostni stupen. Tak nevim.
Optimální na spotřebu je rychlost do 120, pak se dá jezdit i pod 5l. Pak už toi opravdu stoupá i díky odporu vzduchu. Když jezdím do práce (60%dálnice) a jedu 140 po dálnici spotřeba je cca 5,7l pokud ale jedu jen 120 což je hrozná nuda, tak spotřeba je 5l což je rozdíl. Nejmíň to žere když jezdím 1500 - 2000ot. což zrovna nejsou otáčky s nejvyšším krouťákem. Jízda 60km/h na 6ku nemá žádný význam, navíc motoru to asi vůbec neprospívá. Mám vyzkoušeno že nejmenší spotřeby se dá dosáhnout při jízdě na 4ku rychlostí 60-80km/h.
V zasade souhlas. Ale me to proste zere nejmin na sestku pri volnobeznych otackach, nebo jeste tak do 70km/h na tempomat. Na ten volnobeh to proste zere 3.5 litru.
A jestli to nici motor, to fakt nevim. Podle me, kdyz to neklepe, tak je to v pohode. Nechce to tento system provozovat v clenitejsim terenu ci do prudsiho kopce, ale po rovine to je OK. Podle me velka cast ridicu co ma auto se slusnejsim kroutakem (mohlo by stacit uz i nejakych 250Nm) stejne v zacpach a pri popojizdeni vubec neslapou na plyn a to ani do kopce. Auto si to proste pobere a kdyz neni kvuli kolone potreba nejakeho prudsiho zrychlovani, urcite se tim uspori i dost paliva. To delaj akorat skodivky stopetky, ze pri kazdem dvoumetrovem popojeti v kolone vytacej motor na 4000ot, aby se vubec pohnuly (spise poposkocily) z mista. Do kopce si jeste metr ucouvnou. Kdyz clovek pri rozjezdu do kopce nepouziva plyn, muze mit v pohode jednu nohu na brzde a druhou na spojce, takze si ani ucouvnout nemuze.
Motor sice neklepe, ale to je tím, že má antidetonační čidlo. V zácpách se taky rozjíždím bez plynu, ale pouze po rovině. Někdo tu psal že se tímhle stylem jízdy něco v motoru časem zničí, ale už si nepamatuju co to bylo.
Neni, je to zpusobem jizdy. Ono je to necelych osm, ale 7.5 minimalne. Jenze ja vetsinou bud jezdim kratke trasy po meste (+ pouzivam nezavisle topeni) a kdyz jedu po dalnici, mam spotrebu jeste vyssi, nez po meste. Ono s tim motorem neni problem mit spotrebu pod 5. Kdyz jedu 60 na sestku, tak to zere tak 3. Ale to je proste minimum pripadu. Proste bud popojizdeni po Praze, nebo let v nizke hladine nad dalnici ) Nekolik znamych ma TDI 81kW ciple na 103kw a maj DLOUHODOBY PRUMER pod 5 litru BIONAFTY. Ale TDI81kW je podle mne NEJUSPORNEJSIM TDI vsech dob , naopak TDI PD uspornosti zrovna nevynika.
Zatím jsem netestoval 1.4 TDI, ale to by mohlo být ještě úspornější...
No jo, 1.4 TDI v lehcim aute musi byt uspornejsi. A nejuspornejsi by bylo 0.5 TDI na kolobezce
Problem 1.4TDI je ten, ze nejede. Udelat usporny motor neni az takova veda. Veda je udelat usporny motor, ktery jede (treba ma 110kW, 330Nm a zere 5 litru nafty).
Verze 66 kW (230 Nm 1900-2200 ot) už jede docela slušně, u A2 má stovku za 10,9s... Pro běžné řidiče ideální motor
No to urcite ano. Jenze A2 je extremne lehke auto. A A2 s 1.4 TDI PD 66kW bude i (zejmene vzhledem k velikosti) extremne drahe auto, ne?
Taky by mohli delat jeste silnejsi variantu 1.4TDI, ne? Kdyz vezmu 1.9 TDI 110kW, a vynasobim to 3/4, tak mi vyjde 82.5kW. A vlastne by to mohlo byt jeste vice, protoze trivalec je ucinnejsi, nez ctyrvalec, ne? Takze by mohli delat motor stejne vykonny jako klasicka passatovsko superbovska 1.9 TDI PD 96kW, akorat ze by to byl lehci a uspornejsi 1.4 TDI PD. Pak uz to jen cipnout na nejakych 130kW a mame naftovou ctrnactku par excelance ))
jasne a poseres se z vibraci hned nebo do par minut
nemyslim, spis to bude tim PD - mam 85kW, zatim bez cipu, prvnich par nadrzi 'sem pocital a vychazelo mi 7,7 (90% praha a studenej motor - na druhou stranu se studenym (pod 90) motorem jezdim dooost opatrne - ~2000 a zadny velky pridavani)
PS: Jak se vubec lisi 85 a 96kW TDI PD? Podle me asi moc ne, je to tak? A jelikoz se 96kW a 110kW taky az tak moc nelisi a 74kW a 85kW asi taky moc ne, tak...... ))
líši, nelíši , tu je to celkom dobre popísané (ale asi to poznáš):
http://dieselpower.cz/forum/
Ja studeny motor taky netocim - jednak ho rano pul hodiny pred vyjetim ohreju Webastem a i po nastartovani predehrateho motoru to nehonim. Jenze takhle rano vjedu do zacpy a tam je spotreba pri popojizdeni proste astronomicka.
Ja motor tocim, jen kdyz jedu opravdu rychle. V beznem provozu v podstate nikdy neprekrocim 3000ot, spis jsem tak mezi 1800 a 2500. Jen kdyz jedu na dalnici nadlimitni rychlosti, tak diky absenci sedmicky, osmicky a devitky proste tocit musim, az nekam skoro k omezovaci pri prekroceni tachometrovych 240ti. Ale to je v podstate vzacny jev. Ale ono uz pri 160ti to zere docela dost (tim myslimm, ze to nejede za 5l).
Zvlastni je, ze vsichni tvrdi, ze nejnizsi spotreba je v optimalnich otackach, tedy zrejme pri maximu kroutaku. Ale to proste neni pravda. Kdyz jedu na sestku na volnobezne otacky tech cca 55km/h, tak to zere daleko mene, nez kdyz pri te sestce nastavim 90km/h na tempomatu.
Běžně 12-13 litrů, což je úplně v pohodě, ve městě se do dvaceti vejdu Ale ten zvuk, výkon atd. je k nezaplacení.
Hmmm a potom ty oci otevres a zjistis, ze jsi se vlastne probudil, vid Peto?
Ale já jsem vzhůru
Tak to už máme v republice šest stovek Hufů, co tvrdí, že Fabia RS je the best.
Poměrně "inteligentní" tvrzení. Petře, navštěvuješ psychologa?
To byla cílená provokace, proti Fabce RS samozřejmě nic nemám, ale ty diskuse okolo ní mne vždy pobaví.
554 kusu to neni zas tak moc. Cekal jsem cislo tak kolem 2 000.
Ta cena je v pomeru docela slusna. Nemit auto sel bych do ni
Spis by me zajimalo, kolik lidi si od uvedeni FabieRS koupilo hatchback elegance TDI 74kW !!!
A tem bych asi opravdu zdarma nabidl sluzeb psychiatra.
Asi stejne jako tem, kteri si i za soucasne situace kupuji bionaftu, i kdyz je o korunu drazsi, nez opravdicka nafta )
Presne tak... s tou bionaftou to bol pre mna celkom sok, ten rozdiel je k smiechu. Do starej Micry som ju daval, ale po tom priblizeni k nafte som uz na nu zanevrel. A okrem toho, v prirucke od Almery sa pise, ze neodporucaju alternativne naftu, takze je to jasne.
Ja jsem se chvalne dival, a i pro 1.9 TDI PD 110kW je bionafta vyrobcem schvalene palivo. Ale kdyz bio (Seta) u OMV stoji o korunu vice, tak bych asi byl velikej idiot, kdybych ji tam lil. Kdyz byla o 5Kc levnejsi, nez normalni nafta, tak jsem ji s klidem do TDI 66 a 81kW lil.
to bys byl fakt idiot kdybys jednou udelal neco jinak nez pro svuj osobni prospech
Co to meles?
každopádně je to alespoň bezesporu best value model, a to asi z celé nabídky Škoda.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.