Škoda Fabia přichází ve verzi WRC R5! Má 1.4 TSI a 125 koní (+video)

Pokud jste si mysleli, že pod kapotou současné generace Škody Fabia budou už vždycky jenom tříválce, byli jste na omylu.

V posledních několika dnech prosakovalo na internet poměrně velké množství spekulací o nové verzi současné generace Škody Fabia. Jak už jistě víte, té po nedávném nahrazení dvanáctistovky TSI motorem 1.0 TSI zůstaly pouze tříválce a všechno vedlo k tomu, že půjde pouze o limitovanou „designovou“ edici ve stylu Fabia Kofola. Jenže ono je to nakonec jinak.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Fotky a informace měly oficiálně vyletět do světa až 12. prosince, s týdenním předstihem se však na webu polského zastoupení Škody Auto objevil snímek Škody Fabia R5 WRC. Jak se předpokládalo, jde v podstatě o standardní Fabii v limitované edici, pod kapotou však najdeme motor, který se v této generaci modelu dosud nikdy neobjevil.

Podle dostupných informací dostane Škoda Fabia R5 WRC motor 1.4 TSI o výkonu 125 koní, který bude kombinován s převodovkou DSG. Jde tak o jednu z posledních zástaveb tohoto agregátu do „nového“ modelu, protože v příštím roce jeho výroba skončí a bude nahrazen patnáctistovkou TSI, kterou známe například z Volkswagenu Golf nebo Škody Karoq.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Vůz se liší i designově a ve standardu bude mít vyšší výbavu. Například infotainment Amundsen, adaptivní tempomat nebo parkovací kameru. Jde o edici na oslavu úspěchů Škody Fabia R5 v seriálu WRC 2. Počet kusů ani ceny pro jednotlivé trhy zatím neznáme, vůz by se však měl objevit v prodeji v první polovině příštího roku.

Podívejte se na snímky Škody Fabia R5 WRC:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků