Škoda Fabia přichází ve verzi WRC R5! Má 1.4 TSI a 125 koní (+video)

Pokud jste si mysleli, že pod kapotou současné generace Škody Fabia budou už vždycky jenom tříválce, byli jste na omylu.

V posledních několika dnech prosakovalo na internet poměrně velké množství spekulací o nové verzi současné generace Škody Fabia. Jak už jistě víte, té po nedávném nahrazení dvanáctistovky TSI motorem 1.0 TSI zůstaly pouze tříválce a všechno vedlo k tomu, že půjde pouze o limitovanou „designovou“ edici ve stylu Fabia Kofola. Jenže ono je to nakonec jinak.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Fotky a informace měly oficiálně vyletět do světa až 12. prosince, s týdenním předstihem se však na webu polského zastoupení Škody Auto objevil snímek Škody Fabia R5 WRC. Jak se předpokládalo, jde v podstatě o standardní Fabii v limitované edici, pod kapotou však najdeme motor, který se v této generaci modelu dosud nikdy neobjevil.

Podle dostupných informací dostane Škoda Fabia R5 WRC motor 1.4 TSI o výkonu 125 koní, který bude kombinován s převodovkou DSG. Jde tak o jednu z posledních zástaveb tohoto agregátu do „nového“ modelu, protože v příštím roce jeho výroba skončí a bude nahrazen patnáctistovkou TSI, kterou známe například z Volkswagenu Golf nebo Škody Karoq.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Vůz se liší i designově a ve standardu bude mít vyšší výbavu. Například infotainment Amundsen, adaptivní tempomat nebo parkovací kameru. Jde o edici na oslavu úspěchů Škody Fabia R5 v seriálu WRC 2. Počet kusů ani ceny pro jednotlivé trhy zatím neznáme, vůz by se však měl objevit v prodeji v první polovině příštího roku.

Podívejte se na snímky Škody Fabia R5 WRC:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků