Škoda Fabia přichází ve verzi WRC R5! Má 1.4 TSI a 125 koní (+video)

Pokud jste si mysleli, že pod kapotou současné generace Škody Fabia budou už vždycky jenom tříválce, byli jste na omylu.

V posledních několika dnech prosakovalo na internet poměrně velké množství spekulací o nové verzi současné generace Škody Fabia. Jak už jistě víte, té po nedávném nahrazení dvanáctistovky TSI motorem 1.0 TSI zůstaly pouze tříválce a všechno vedlo k tomu, že půjde pouze o limitovanou „designovou“ edici ve stylu Fabia Kofola. Jenže ono je to nakonec jinak.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Fotky a informace měly oficiálně vyletět do světa až 12. prosince, s týdenním předstihem se však na webu polského zastoupení Škody Auto objevil snímek Škody Fabia R5 WRC. Jak se předpokládalo, jde v podstatě o standardní Fabii v limitované edici, pod kapotou však najdeme motor, který se v této generaci modelu dosud nikdy neobjevil.

Podle dostupných informací dostane Škoda Fabia R5 WRC motor 1.4 TSI o výkonu 125 koní, který bude kombinován s převodovkou DSG. Jde tak o jednu z posledních zástaveb tohoto agregátu do „nového“ modelu, protože v příštím roce jeho výroba skončí a bude nahrazen patnáctistovkou TSI, kterou známe například z Volkswagenu Golf nebo Škody Karoq.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Vůz se liší i designově a ve standardu bude mít vyšší výbavu. Například infotainment Amundsen, adaptivní tempomat nebo parkovací kameru. Jde o edici na oslavu úspěchů Škody Fabia R5 v seriálu WRC 2. Počet kusů ani ceny pro jednotlivé trhy zatím neznáme, vůz by se však měl objevit v prodeji v první polovině příštího roku.

Podívejte se na snímky Škody Fabia R5 WRC:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků