Škoda Fabia Tour: stará Fabia nyní levněji

Pomalu se i u Škody stává tradicí, že model, který je nahrazen novým, se i poté souběžně vyrábí s přívlastkem Tour. Škoda s tím začala u Octavie první generace a hodlá v tom pokračovat i v případě menší Fabie.

Zatímco v případě „O1” je situace poměrně jednoduchá - starý model zůstal v nabídce s přívlastkem Tour pouze v několika málo provedení - u Fabie to bude trochu komplikovanější. Mladoboleslavské mini první generace ve totiž bude i nadále vyrábět jak s přívlastkem Tour, tak bez něj. A aby to bylo ještě složitější, škodovka tento přístup uplatní pouze u karosářské varianty sedan.

Raději si to shrňme: Škoda Fabia bude nyní dostupná v obou svých generacích. Ta starší bude nadále nabízena jako hatchback, kombi i sedan v obvyklých provedeních, ale v případě třetího typu karoserie vypadne z nabídky výbava Classic, kterou nahradí provedení Tour.

Základní strukturu nabídky Škody Fabia jsme si ujasnili, pojďme se na sedan Tour podívat trochu blíže. Nové provedení Fabie I bude k dispozici jen s tříválci 1,2 HTP v obou výkonových variantách, tedy 40 kW (55 k) a 47 kW (64 k).

Nic zajímavého? Omyl, klíčovou informací je totiž cena tohoto provedení. Základní model Tour s motorem o výkonu 40 kW bude stát jen 229 900 Kč, což jen lehce přesahuje cenu dočista vyholeného modelu Junior. Za tuto sumu ovšem nezískáte model bez krytu přihrádky spolujezdce, ale aspoň rozumně vybavený vůz s jedním airbagem, ABS, brzdovým asistentem, posilovačem řízení, tónovaným skly a zadními dělenými sedadly. U silnější verze za 239 900 Kč navíc dostanete i centrální zamykání a elektrické ovládání oken.

Příplatková výbava sice bude k dispozici, ale nebude tak bohatá, jako u klasického modelu sedan.

Proti modelu Fabia Sedan Classic tak při nákupu Tour ušetříte přes 50 000 Kč, což je u vozu s cenou lehce přes 200 tisíc Kč sleva velmi významná. Otázkou ovšem je, zda to poněkud nepopulárnímu sedanu pomůže k významně lepším prodejům. Nicméně minimálně u Dacie mají ode dneška o čem přemýšlet...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia sedan. S touto jezdíval kdysi Petr Broža, slavný autor mnoha bestsellerů
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků