Škoda Fabia Tour: stará Fabia nyní levněji

Škoda Fabia Tour: stará Fabia nyní levněji

Pomalu se i u Škody stává tradicí, že model, který je nahrazen novým, se i poté souběžně vyrábí s přívlastkem Tour. Škoda s tím začala u Octavie první generace a hodlá v tom pokračovat i v případě menší Fabie.

Zatímco v případě „O1” je situace poměrně jednoduchá - starý model zůstal v nabídce s přívlastkem Tour pouze v několika málo provedení - u Fabie to bude trochu komplikovanější. Mladoboleslavské mini první generace ve totiž bude i nadále vyrábět jak s přívlastkem Tour, tak bez něj. A aby to bylo ještě složitější, škodovka tento přístup uplatní pouze u karosářské varianty sedan.

Raději si to shrňme: Škoda Fabia bude nyní dostupná v obou svých generacích. Ta starší bude nadále nabízena jako hatchback, kombi i sedan v obvyklých provedeních, ale v případě třetího typu karoserie vypadne z nabídky výbava Classic, kterou nahradí provedení Tour.

Základní strukturu nabídky Škody Fabia jsme si ujasnili, pojďme se na sedan Tour podívat trochu blíže. Nové provedení Fabie I bude k dispozici jen s tříválci 1,2 HTP v obou výkonových variantách, tedy 40 kW (55 k) a 47 kW (64 k).

Nic zajímavého? Omyl, klíčovou informací je totiž cena tohoto provedení. Základní model Tour s motorem o výkonu 40 kW bude stát jen 229 900 Kč, což jen lehce přesahuje cenu dočista vyholeného modelu Junior. Za tuto sumu ovšem nezískáte model bez krytu přihrádky spolujezdce, ale aspoň rozumně vybavený vůz s jedním airbagem, ABS, brzdovým asistentem, posilovačem řízení, tónovaným skly a zadními dělenými sedadly. U silnější verze za 239 900 Kč navíc dostanete i centrální zamykání a elektrické ovládání oken.

Příplatková výbava sice bude k dispozici, ale nebude tak bohatá, jako u klasického modelu sedan.

Proti modelu Fabia Sedan Classic tak při nákupu Tour ušetříte přes 50 000 Kč, což je u vozu s cenou lehce přes 200 tisíc Kč sleva velmi významná. Otázkou ovšem je, zda to poněkud nepopulárnímu sedanu pomůže k významně lepším prodejům. Nicméně minimálně u Dacie mají ode dneška o čem přemýšlet...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia sedan. S touto jezdíval kdysi Petr Broža, slavný autor mnoha bestsellerů

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků