Škoda Fabia Tour: stará Fabia nyní levněji

Pomalu se i u Škody stává tradicí, že model, který je nahrazen novým, se i poté souběžně vyrábí s přívlastkem Tour. Škoda s tím začala u Octavie první generace a hodlá v tom pokračovat i v případě menší Fabie.

Zatímco v případě „O1” je situace poměrně jednoduchá - starý model zůstal v nabídce s přívlastkem Tour pouze v několika málo provedení - u Fabie to bude trochu komplikovanější. Mladoboleslavské mini první generace ve totiž bude i nadále vyrábět jak s přívlastkem Tour, tak bez něj. A aby to bylo ještě složitější, škodovka tento přístup uplatní pouze u karosářské varianty sedan.

Raději si to shrňme: Škoda Fabia bude nyní dostupná v obou svých generacích. Ta starší bude nadále nabízena jako hatchback, kombi i sedan v obvyklých provedeních, ale v případě třetího typu karoserie vypadne z nabídky výbava Classic, kterou nahradí provedení Tour.

Základní strukturu nabídky Škody Fabia jsme si ujasnili, pojďme se na sedan Tour podívat trochu blíže. Nové provedení Fabie I bude k dispozici jen s tříválci 1,2 HTP v obou výkonových variantách, tedy 40 kW (55 k) a 47 kW (64 k).

Nic zajímavého? Omyl, klíčovou informací je totiž cena tohoto provedení. Základní model Tour s motorem o výkonu 40 kW bude stát jen 229 900 Kč, což jen lehce přesahuje cenu dočista vyholeného modelu Junior. Za tuto sumu ovšem nezískáte model bez krytu přihrádky spolujezdce, ale aspoň rozumně vybavený vůz s jedním airbagem, ABS, brzdovým asistentem, posilovačem řízení, tónovaným skly a zadními dělenými sedadly. U silnější verze za 239 900 Kč navíc dostanete i centrální zamykání a elektrické ovládání oken.

Příplatková výbava sice bude k dispozici, ale nebude tak bohatá, jako u klasického modelu sedan.

Proti modelu Fabia Sedan Classic tak při nákupu Tour ušetříte přes 50 000 Kč, což je u vozu s cenou lehce přes 200 tisíc Kč sleva velmi významná. Otázkou ovšem je, zda to poněkud nepopulárnímu sedanu pomůže k významně lepším prodejům. Nicméně minimálně u Dacie mají ode dneška o čem přemýšlet...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia sedan. S touto jezdíval kdysi Petr Broža, slavný autor mnoha bestsellerů
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků