Škoda Fabia Tour de France měla styl i skvělou výbavu. Dnes už se shání těžko

Speciální edice českého kombíku si hrála se žlutou barvou a zahrnovala hromadu výbavy již ve standardu.

Ani Škoda Fabia se nevyhnula řadě speciálních edic. V souvislosti s právě probíhajícím cyklistickým závodem Tour de France si tak nelze nevzpomenout na stejnojmennou edici Škoda Fabia Tour de France, která přišla do nabídky v červnu roku 2005. Škoda je dlouhodobým partnerem závodu a letos již poosmnácté zajišťuje mobilitu organizátorů.

Nejluxusnější Škoda Favorit stála víc než nová Felicia. Solitaire je dnes velká rarita

Nejluxusnější Škoda Favorit stála víc než nová Felicia. Solitaire je dnes velká rarita

Škoda Fabia Tour de France byla dostupná jen v karosářské variantě Combi a nabízela se ve třech barvách - žluté Lemon, stříbrné diamantové metalíze a černé magické s perleťovým efektem. Uvnitř se vyznačovala žlutými bezpečnostními pásy, interiérem v barvě Onyx se speciálními potahy sedadel či koberečky se žlutým lemováním a logem závodu.

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

K dispozici byly všechny tehdejší motorizace s výjimkou benzinového dvoulitru. Základní tříválec 1.2 HTP o výkonu 47 kW se nabízel za 352.900 Kč. Fabia Tour de France vstoupila na trh souběžně s dalšími dvěma verzemi - Spirit a Sportline. Se stejným motorem a s karoserií kombi však byla nejdražší, respektive varianta Spirit vyšla na 325.900 Kč a Sportline na 345.900 Kč.

Škoda Fabia Combi Tour de France: České ceny (2005)
1.2 HTP (47 kW) 352.900 Kč
1.4 16V (55 kW) 382.900 Kč
1.4 16V (74 kW) 403.900 Kč
1.9 SDI (47 kW) 412.900 Kč
1.4 TDI PD (55 kW) 432.900 Kč
1.9 TDI PD (74 kW) 463.900 Kč

Škoda zároveň se speciálním provedením fabie lákala i na jízdní kola v rámci sortimentu originálního příslušenství. Například dětské kolo Škoda Bike Junior Ride či silniční kolo pro dospělé Škoda Bike Speed Ride, což byl špičkový model pro náročné cyklisty. Kolekci jízdních kol si automobilka drží v nabídce dodnes.

Nejluxusnější Škoda Felicia je dnes velká rarita. O její výbavě se dřív mohlo jen snít

Nejluxusnější Škoda Felicia je dnes velká rarita. O její výbavě se dřív mohlo jen snít

Sehnat dnes Škodu Fabia Tour de France není snadná záležitost. Tu a tam se v inzerci nějaká objeví, mají však hodně najeto. V galerii najdete žlutý kousek, který nabízí prodejce z Brna. Je dovezen z Německa, má najeto přes čtvrt milionu kilometrů a je přestavěn na plyn. Stojí 64.000 Kč. Uvnitř vypadá zachovale, taková voňavka jako před 16 lety už to ale není.

Základní výbava vozu Škoda Fabia Combi Tour de France

  • Nárazníky, vnější zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu
  • Kola Band z lehkých slitin (15palcová)
  • Ocelové rezervní kolo
  • SunSet - skla s vyšším stupněm tónování v zadní části vozu
  • Přední mlhové světlomety
  • Ozdobný kryt motoru
  • Nálepky s logem Tour de France
  • Podélní střešní nosič, boční lišty
  • Interiér v barvě Onyx, potahová látka sedadel Tour de France
  • Posilovač řízení
  • Řadící páka se sportovním designem
  • Výškově nastavitelná přední sedadla
  • Tříramenný sportovní kožený volant nastavitelný ve dvou osách
  • Palubní počítač
  • Airbagy řidiče a spolujezdce a přitahování předních bezp. pásů
  • Tři hlavové opěrky a tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
  • Bezpečnostní světla ve výplních předních dveří
  • ABS + MSR
  • Elektrické ovládání oken vpředu
  • Elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka
  • Malý kožený paket (volant, madlo ruční brzdy, manžeta řadící páky)
  • Chrompaket (vnitřní kliky, tlačítka pojistek dveří, pojistné tlačítko ruční brzdy
  • Sklopné opěradlo zadních sedadel
  • Sítě v zavazadlovém prostoru
  • Popelník vpředu a vzadu
  • Centrální zamykání dveří
  • Rádio Škoda Symphony s CD přehrávačem (8 reproduktorů)
  • Sklopná neodnímatelná anténa
  • Vkládané koberce

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků