Škoda Fabia Sportline: Fabia RS bez motoru

Úspěšná a pro mnohé až ikonická Fabia RS marně čeká na nástupce. Nejostřejší Fabií se nyní stane Sportline, silný motor ji ale schází.

Škoda Fabia RS je dodnes pozoruhodným autem. S motorem 1,9 TDI a pohotovostní hmotností 1320 kg měla ke sportovnímu mini opravdu velmi daleko, přesto se stala modlou mnoha nejen mladých řidičů a její prodeje i přes nemalou cenu předčily i očekávání samotné automobilky. O to více se divíme tomu, že Škoda dodnes nenabídla provedení RS na základě druhé generace Fabie. Jejím předobrazem, či možná náhradou, se stane provedení Fabia Sportline, které bude představeno za pár dní na ženevském autosalonu.

Od standardní Fabie jej odliší především několik designových prvků exteriéru a interiéru, lepší výbava a pouze lepší z motorů v nabídce Fabie. Pokud ovšem čekáte nějakou novou pecku, třeba motor 1,2 HTP s turbem (HTTP?), musíme vás zklamat, žádné zásadní technické inovace Sportline nepřinese a na opravdu sportovně laděnou Fabii si zřejmě ještě počkáme.

Čím se tedy Sportline bude lišit od „obyčejné” Fabie? V prvé řadě jej poznáme podle barevného provedení - novinka bude k dispozici pouze ve čtyřech barevných modifikacích včetně vyobrazené černé metalízy s perleťovým efektem a červené metalízy, o zbylých dvou barvách zatím automobilka mlčí. Standardem bude bílá, nebo stříbrná střecha a Sportline poznáte i podle skel SunSet, tedy výrazněji tónovaných skel zadní trojice dveří. Sportovně laděný model odliší také litá 17" kola Trinity v základní výbavě a snížený podvozek. Výbvavu bude možné rozšířit o Styling kit s agresivnějśím spoilerem předního nárazníku, difuzorem zadního nárazníku, střešním spoilerem, koncovkou výfuku a prahovými lištami.

Interiér bude proveden vždy v červené nebo modré barvě, za samozřejmost můžete považovat přední sportovní sedadla, tříramenný kožený volant a ocelové kryty pedálů. Standardem bude poloautomatická klimatizace a autorádio Beat.

Vrátíme-li se zpět k nabídce motorů, zde můžete počítat se zážehovými čtyřválci 1,4 l (63 kW) a 1,6 l (77 kW) a přeplňovanými vznětovými agregáty 1,4 l TDI (59 kW) se třemi válci a 1,9 l TDI (77 kW) opět se čtveřicí válců. Stejně jako u nedávno představené Fabie Scout budou všechny motorizace jsou spojeny s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, pouze verzi 1,6 l si budete moci pořídit se šestistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic.

Pokud se již nyní nemůžete dočkat příchodu Fabie Sportline na český trh, pak vězte, že tento model si budete moci objednat již v neděli 1. března 2009 u všech autorizovaných prodejců Škody za cenu od 329 900,- Kč za verzi s motorem o objemu 1,4 l a pětistupňovou ručně řazenou převodovkou.

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Sportline
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků