Škoda Fabia Scout: další skautík z Boleslavi

Škodovka se rozhodla bojovat proti krizi útokem a v Ženevě krom nového Yeti vdechne život i někdejšímu konceptu Fabie Scout.
Škoda Fabia Scout: další skautík z Boleslavi

Již v roce 2007 ve Frankfurtu ukázala škodovka světu koncept Fabie Scout, který měl zapadnout do mladoboleslavského oddílu vozů pro volný čas. Od té doby ale jako by se po něm slehla zem. A bylo to s podivem, neboť Fabii Scout nedělí od její „obyčejné” sestřičky žádné dramatické změny, Scout je v tomto případě ryze stylingovým paketem. Těžko říci, co nakonec přimělo automobilku Fabii Scout zákazníkům nenabídnout, ale ať už to bylo cokoli, tento model dnes jak bájný Fénix vstává z popela, aby ohromil návštěvníky ženevského autosalonu a získal si přízeň zákazníků.

Ačkoli vůz budeme moci vidět naživo poprvé až za pár týdnů, už nyní o něm víme vše podstatné. Vzhledové změny jsou zjevné z prvních oficiálních fotografií - vůz dostane jinak tvarované nárazníky, nelakované boční prahy, ochranné plastové pláty na dveřích a střešní nosič ve stříbrné barvě. Odlišností budou i nová kola z lehké slitiny Arktos, která byla navržena speciálně pro model Scout a budou k dispozici v 16" i 17" provedení. Scout poznáte také podle mlhovek nasvěcujících zatáčky a tónovaných skel, oba tyto prvky bude mít vůz ve standardu.

Pár drobných změn se odehrálo i v interiéru. Zde najdeme nové čalounění určené výhradně pro tento model, tkané koberce s nápisem Scout a pedály s nerezovými plochami a protiskluzovými pryžovými prvky. A dál? Dál nic, žádné jiné změny Scout v batůžku nepřinese.

Abychom byli úplní, pro Fabii Scout budou k dispozici čtyři z nejlepších motorů, které jsou v nabídce pro běžnou Fabii. Vůz tak bude ochuzen o populární benzinový pološestiválec HTP a příznivci vysokooktanových paliv si budou muset vystačit se čtyřválcem o objemu 1,4 litru a výkonu 63 kW (86 k) se spotřebou 6,5 l na 100 km a ješte silnějším agregátem o objemu 1,6 litru, výkonu 77 kW (105 k) a průmětné spotřeby 6,9 l na 100 km. Naftové motory se tříválcové koncepce nevzdají a začnou u motoru 1,4 TDI s výkonem 59 kW (80 k) a spotřebou 4,6 l na 100 km, aby hned druhou možností mohly skončit u pamětníka 1,9 TDI s výkonem 77 kW (105 k) a spotřebou 4,9 l nafty na sto km.

Standardně budou pohonné jednotky doplněny o pětistupňový manuál, k motoru 1,6 bude k dispozici i automatická převodovka. Oba naftové motory pak bude možné vybavit filtrem pevných částic.

Vůz bude v prodeji od května 2009 a jeho ceny se jistě dozvíme co nevidět. Vzhledem k minimálním změnám oproti běžné Fabii očekáváme za „skautí paket” rozumný příplatek pár desítek tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Scout
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků