Škoda Fabia Scout: další skautík z Boleslavi

Škodovka se rozhodla bojovat proti krizi útokem a v Ženevě krom nového Yeti vdechne život i někdejšímu konceptu Fabie Scout.
Škoda Fabia Scout: další skautík z Boleslavi

Již v roce 2007 ve Frankfurtu ukázala škodovka světu koncept Fabie Scout, který měl zapadnout do mladoboleslavského oddílu vozů pro volný čas. Od té doby ale jako by se po něm slehla zem. A bylo to s podivem, neboť Fabii Scout nedělí od její „obyčejné” sestřičky žádné dramatické změny, Scout je v tomto případě ryze stylingovým paketem. Těžko říci, co nakonec přimělo automobilku Fabii Scout zákazníkům nenabídnout, ale ať už to bylo cokoli, tento model dnes jak bájný Fénix vstává z popela, aby ohromil návštěvníky ženevského autosalonu a získal si přízeň zákazníků.

Ačkoli vůz budeme moci vidět naživo poprvé až za pár týdnů, už nyní o něm víme vše podstatné. Vzhledové změny jsou zjevné z prvních oficiálních fotografií - vůz dostane jinak tvarované nárazníky, nelakované boční prahy, ochranné plastové pláty na dveřích a střešní nosič ve stříbrné barvě. Odlišností budou i nová kola z lehké slitiny Arktos, která byla navržena speciálně pro model Scout a budou k dispozici v 16" i 17" provedení. Scout poznáte také podle mlhovek nasvěcujících zatáčky a tónovaných skel, oba tyto prvky bude mít vůz ve standardu.

Pár drobných změn se odehrálo i v interiéru. Zde najdeme nové čalounění určené výhradně pro tento model, tkané koberce s nápisem Scout a pedály s nerezovými plochami a protiskluzovými pryžovými prvky. A dál? Dál nic, žádné jiné změny Scout v batůžku nepřinese.

Abychom byli úplní, pro Fabii Scout budou k dispozici čtyři z nejlepších motorů, které jsou v nabídce pro běžnou Fabii. Vůz tak bude ochuzen o populární benzinový pološestiválec HTP a příznivci vysokooktanových paliv si budou muset vystačit se čtyřválcem o objemu 1,4 litru a výkonu 63 kW (86 k) se spotřebou 6,5 l na 100 km a ješte silnějším agregátem o objemu 1,6 litru, výkonu 77 kW (105 k) a průmětné spotřeby 6,9 l na 100 km. Naftové motory se tříválcové koncepce nevzdají a začnou u motoru 1,4 TDI s výkonem 59 kW (80 k) a spotřebou 4,6 l na 100 km, aby hned druhou možností mohly skončit u pamětníka 1,9 TDI s výkonem 77 kW (105 k) a spotřebou 4,9 l nafty na sto km.

Standardně budou pohonné jednotky doplněny o pětistupňový manuál, k motoru 1,6 bude k dispozici i automatická převodovka. Oba naftové motory pak bude možné vybavit filtrem pevných částic.

Vůz bude v prodeji od května 2009 a jeho ceny se jistě dozvíme co nevidět. Vzhledem k minimálním změnám oproti běžné Fabii očekáváme za „skautí paket” rozumný příplatek pár desítek tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Scout
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků