Škoda Fabia S2000: nová éra začíná

Škoda představila první sérií snímků závodního rallye speciálu odvozeného od nové generace Fabie. Prosadí se konečně?

Automobilka Škoda dlouho dopředu avizovala, že do vrcholné a finančně extrémně náročné kategorie WRC se již nevrátí a zaměří se na levnější a svým způsobem perspektivnější třídu S2000. Tedy třídu vozu s atmosféricky plněnými dvoulitry a náhonem na všechna čtyři kola.

Studie Fabie S2000 byla představena zhruba před půl rokem a čekalo se tak pouze na okamžik oficiálního představení. A ten nyní přichází.

O technice vozu není mnoho známo, ale značná část se dá již nyní odhadnout. Na sto procent je pod přední kapotou atmosféricky čtyřválec o objemu 2 litry, který dle jiných konkurentů bude dosahovat výkonu okolo 280 koní.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se pak stará závodní sekvenční převodovka s různými převody dle podmínek. Mezi koly a nápravami pak budou tři mechanické diferenciály.

Doufejme také, že Škoda nasadí za volant opravdu dobrého jezdce a navíc, že tovární tým povede někdo, kdo bude mít opravdu maximální zájem na dobrém umístění. Přeci jenom minulost ukázala, že tomu tak nebylo vždy.

Každopádně výhodou homologace do třídy S2000 je i cena. Závodní speciály této třídy se cenově pohybují okolo 150-180tis. eur, což je často téměř o řád méně, než kolik stojí nový speciál třídy WRC. Dostupnost vozu je tak daleko větší. Máte-li zájem, škodovka vám jistě ráda jeden dodá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků