Škoda Fabia S2000: nová éra začíná

Škoda představila první sérií snímků závodního rallye speciálu odvozeného od nové generace Fabie. Prosadí se konečně?

Automobilka Škoda dlouho dopředu avizovala, že do vrcholné a finančně extrémně náročné kategorie WRC se již nevrátí a zaměří se na levnější a svým způsobem perspektivnější třídu S2000. Tedy třídu vozu s atmosféricky plněnými dvoulitry a náhonem na všechna čtyři kola.

Studie Fabie S2000 byla představena zhruba před půl rokem a čekalo se tak pouze na okamžik oficiálního představení. A ten nyní přichází.

O technice vozu není mnoho známo, ale značná část se dá již nyní odhadnout. Na sto procent je pod přední kapotou atmosféricky čtyřválec o objemu 2 litry, který dle jiných konkurentů bude dosahovat výkonu okolo 280 koní.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se pak stará závodní sekvenční převodovka s různými převody dle podmínek. Mezi koly a nápravami pak budou tři mechanické diferenciály.

Doufejme také, že Škoda nasadí za volant opravdu dobrého jezdce a navíc, že tovární tým povede někdo, kdo bude mít opravdu maximální zájem na dobrém umístění. Přeci jenom minulost ukázala, že tomu tak nebylo vždy.

Každopádně výhodou homologace do třídy S2000 je i cena. Závodní speciály této třídy se cenově pohybují okolo 150-180tis. eur, což je často téměř o řád méně, než kolik stojí nový speciál třídy WRC. Dostupnost vozu je tak daleko větší. Máte-li zájem, škodovka vám jistě ráda jeden dodá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků