Škoda Fabia S2000: nová éra začíná

Škoda představila první sérií snímků závodního rallye speciálu odvozeného od nové generace Fabie. Prosadí se konečně?

Automobilka Škoda dlouho dopředu avizovala, že do vrcholné a finančně extrémně náročné kategorie WRC se již nevrátí a zaměří se na levnější a svým způsobem perspektivnější třídu S2000. Tedy třídu vozu s atmosféricky plněnými dvoulitry a náhonem na všechna čtyři kola.

Studie Fabie S2000 byla představena zhruba před půl rokem a čekalo se tak pouze na okamžik oficiálního představení. A ten nyní přichází.

O technice vozu není mnoho známo, ale značná část se dá již nyní odhadnout. Na sto procent je pod přední kapotou atmosféricky čtyřválec o objemu 2 litry, který dle jiných konkurentů bude dosahovat výkonu okolo 280 koní.

O přenos výkonu na všechna čtyři kola se pak stará závodní sekvenční převodovka s různými převody dle podmínek. Mezi koly a nápravami pak budou tři mechanické diferenciály.

Doufejme také, že Škoda nasadí za volant opravdu dobrého jezdce a navíc, že tovární tým povede někdo, kdo bude mít opravdu maximální zájem na dobrém umístění. Přeci jenom minulost ukázala, že tomu tak nebylo vždy.

Každopádně výhodou homologace do třídy S2000 je i cena. Závodní speciály této třídy se cenově pohybují okolo 150-180tis. eur, což je často téměř o řád méně, než kolik stojí nový speciál třídy WRC. Dostupnost vozu je tak daleko větší. Máte-li zájem, škodovka vám jistě ráda jeden dodá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků