Škoda Fabia RS končí, připravovaná Fabia III platformu MQB nedostane

Když si to shrneme, máme pro zastánce vozů Škoda Fabia ne jednu, ale hned dvě špatné zprávy…

Britský magazín Autoexpress už včera citoval šéfa mladoboleslavského vývoje Dr. Franka Welsche, který se rozpovídal o současnosti a budoucnosti modelové řady Škoda Fabia. Zřejmě nejdůležitějším sdělením je ukončení výroby špičkové verze Škoda Fabia RS, a to bez náhrady. Hlavní důvod je jasný: neprodává se. A to má hned několik důvodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia RS: labutí píseň ostrých fabií

Hlavním důvodem bude pochopitelně cena. Aktuální generace modelu Škoda Fabia RS byla představena teprve před třemi lety na autosalonu v Ženevě a prodávat se začala hned v dubnu. Za zákazníky tehdy vyrazila s cenou 499 900 Kč, jež do dnešních dnů narostla jen o 5 000 Kč. Přesto je to hodně, zvláště když si uvědomíme, že rychlejší a větší Škoda Octavia III RS je dražší jen o nepříliš dramatických 115 000 Kč…

Test Škoda Fabia RS: Rozumný Sportovec

Test Škoda Fabia RS: Rozumný Sportovec

Další nevýhodou současné Fabie RS je dostupnost pouze automatické převodovky. Ta u podobných rychlých svišťů příliš populární není, použitá rychlostní skříň se navíc svou povahou hodí spíše do větších aut a pro klidnější jízdu, a stylové páčky pod volantem to nevytrhnou. Když už se někdo pro podobné auto rozhodne, zpravidla se těší na to, jak bude „kvedlat“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Svůj díl viny na prodejních neúspěších Fabie II RS má jistě i standardní zástavba automatické převodovky

Navíc daná převodovka je docela drahá, třeba u Octavie či jiných verzí Fabie se za ni připlácí 40 až 50 000 Kč, o kterých by tak mohla být Fabia RS s „manuálem“ levnější. A takových 450 000 Kč by už v ceníku vypadalo přeci jen jinak. Proto je jasné, že za prodejní neúspěchy Fabie RS nestojí jen „nevděční zákazníci“, ale mohou si za ně částečně také přímo v Mladé Boleslavi.

Škoda Fabia bude „opravdu hezké auto“ a Superb dostane výrazný vzhled

Škoda Fabia bude „opravdu hezké auto“ a Superb dostane výrazný vzhled

„Pravdou je, že lidé mají rádi (Fabii) RS, ale nekupují ji, v porovnání s cenou standardní Fabie stojí příliš mnoho,“ uvedl pro Autoexpress Dr. Welsch a pragmaticky dodal: „Sady doplňků jako Monte Carlo a příplatkové prvky typu litých kol ale kupují. Chceme auta prodávat, ne jen ukazovat.“ Poněkud nadšenecky ale doplnil: „Samozřejmě pokud bude na některých trzích silná poptávka, dáme se rychle do toho, jako konstruktéři rádi stavíme taková auta.“

Škoda Fabia 2014: jak by se vám líbil tento design?

Škoda Fabia 2014: jak by se vám líbil tento design?

Dr. Frank Welsch se dále vyjádřil k připravované třetí generaci Škody Fabia, jež by se měla objevit již během příštího roku. Zatímco dosud se spekulovalo o použití nejmodernější koncernové platformy MQB, Welsch tyto naděje rázně rozptýlil. Zatímco dosud se podle něj u VW Group soustředili na její implementaci do vozů velikosti Golfu, nyní se budou zaměřovat na větší modely. Teprve pak přijdou na řadu vozy velikosti Pola, ovšem Fabia III si ještě bude muset vystačit s konvenčním mechanickým základem.
 

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 164 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků