Škoda Fabia RS končí, připravovaná Fabia III platformu MQB nedostane

Když si to shrneme, máme pro zastánce vozů Škoda Fabia ne jednu, ale hned dvě špatné zprávy…

Britský magazín Autoexpress už včera citoval šéfa mladoboleslavského vývoje Dr. Franka Welsche, který se rozpovídal o současnosti a budoucnosti modelové řady Škoda Fabia. Zřejmě nejdůležitějším sdělením je ukončení výroby špičkové verze Škoda Fabia RS, a to bez náhrady. Hlavní důvod je jasný: neprodává se. A to má hned několik důvodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia RS: labutí píseň ostrých fabií

Hlavním důvodem bude pochopitelně cena. Aktuální generace modelu Škoda Fabia RS byla představena teprve před třemi lety na autosalonu v Ženevě a prodávat se začala hned v dubnu. Za zákazníky tehdy vyrazila s cenou 499 900 Kč, jež do dnešních dnů narostla jen o 5 000 Kč. Přesto je to hodně, zvláště když si uvědomíme, že rychlejší a větší Škoda Octavia III RS je dražší jen o nepříliš dramatických 115 000 Kč…

Test Škoda Fabia RS: Rozumný Sportovec

Test Škoda Fabia RS: Rozumný Sportovec

Další nevýhodou současné Fabie RS je dostupnost pouze automatické převodovky. Ta u podobných rychlých svišťů příliš populární není, použitá rychlostní skříň se navíc svou povahou hodí spíše do větších aut a pro klidnější jízdu, a stylové páčky pod volantem to nevytrhnou. Když už se někdo pro podobné auto rozhodne, zpravidla se těší na to, jak bude „kvedlat“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Svůj díl viny na prodejních neúspěších Fabie II RS má jistě i standardní zástavba automatické převodovky

Navíc daná převodovka je docela drahá, třeba u Octavie či jiných verzí Fabie se za ni připlácí 40 až 50 000 Kč, o kterých by tak mohla být Fabia RS s „manuálem“ levnější. A takových 450 000 Kč by už v ceníku vypadalo přeci jen jinak. Proto je jasné, že za prodejní neúspěchy Fabie RS nestojí jen „nevděční zákazníci“, ale mohou si za ně částečně také přímo v Mladé Boleslavi.

Škoda Fabia bude „opravdu hezké auto“ a Superb dostane výrazný vzhled

Škoda Fabia bude „opravdu hezké auto“ a Superb dostane výrazný vzhled

„Pravdou je, že lidé mají rádi (Fabii) RS, ale nekupují ji, v porovnání s cenou standardní Fabie stojí příliš mnoho,“ uvedl pro Autoexpress Dr. Welsch a pragmaticky dodal: „Sady doplňků jako Monte Carlo a příplatkové prvky typu litých kol ale kupují. Chceme auta prodávat, ne jen ukazovat.“ Poněkud nadšenecky ale doplnil: „Samozřejmě pokud bude na některých trzích silná poptávka, dáme se rychle do toho, jako konstruktéři rádi stavíme taková auta.“

Škoda Fabia 2014: jak by se vám líbil tento design?

Škoda Fabia 2014: jak by se vám líbil tento design?

Dr. Frank Welsch se dále vyjádřil k připravované třetí generaci Škody Fabia, jež by se měla objevit již během příštího roku. Zatímco dosud se spekulovalo o použití nejmodernější koncernové platformy MQB, Welsch tyto naděje rázně rozptýlil. Zatímco dosud se podle něj u VW Group soustředili na její implementaci do vozů velikosti Golfu, nyní se budou zaměřovat na větší modely. Teprve pak přijdou na řadu vozy velikosti Pola, ovšem Fabia III si ještě bude muset vystačit s konvenčním mechanickým základem.
 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků