Škoda Fabia RS: kompletní popis výbavy

Dostal se nám do rukou kompletní popis výbavy Fabie RS, který se oproti původním předpokladům trošku rozšířil. Těšit se tak můžete nejen na klimatizaci, ale také např. na xenonové světlomety. A to za velmi slušnou cenu.
Škoda Fabia RS: kompletní popis výbavy

Škoda Fabia RS byla představena na letošním autosalonu v Ženevě. Mnohé překvapilo rozhodnutí automobilky osadit jej dieselovým čtyřválcem 1,9 TDI-PD s přímým vstřikováním a výkonem 96 kW, který se objevil nově také v Octavii a již od počátku je nabízen ve Škodě Superb. Tento motor je kombinován s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, automobil s ním zrychluje na 100 km/h za 9,6 sekund a má kombinovanou spotřebu 5,6 l (tedy pokud s ním pojedete rozumně); samozřejmě při využití potenciálu motoru to bude více, podstatně více - deset litrů jen to fikne.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Pro mnoho lidí může být použití turbodieselu překvapením

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nejvýraznějšími prvky zevnějšku jsou mohutné spoilery 

Základní cena vozu by měla být 495 tisíc korun, tedy o něco méně, než kolik stojí Fabia ve výbavě Elegance. Na rozdíl od této vybavy má ale RS šestnáctipalová litá kola, již zmíněnou šestistupňovou převodovku, silnější TDI motor (Elegance je možné pořídit pouze s 1,9 TDI-PD 74 kW) a rozdílný, sportovnější interiér. Trošku odlišná je i základní výbava, která dělá z RS mimořádně atraktivní škodovku. Ostatně, posuďte sami.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sportovní dojem umocňuje tříramenný volant, sedadla Cross-Tuck a stříbrné prvky interiéru

Design:

  • kola 6,5J x 16", pneu 205x45 R16
  • přední nárazník s integrovaným spoilerem
  • sportovní sedačky s potahovou látkou Onyx
  • tříramenný volant v kůži
  • nápis VRS vzadu + emblém vpředu
  • nerezová krtyka výfuku
  • boční lišty
  • snížení podvozku o 15 mm
  • boční blikače tmavé
  • interiér onyx/onyx
  • zadní spoiler
  • lakovaná vnější zpětná zrcátka
  • malý kožený paket
  • chrompaket a chromované vnitřní kliky dveří
  • nová grafika přístrojů
  • pedály s kovovými kryty
  • nástupní lišty v předu
  • vkládané koberce onyx s nápisem RS

Bezpečnost:

  • ABS+ EDS, ASR
  • airbag řidiče a spolujezdce
  • přední opěrky hlavy výškově a sklopně nastavitelné
  • přední mlhovky
  • xenonové světlomety
  • bezpečnostní světla ve výplních dveří
  • kotoučové brzdy vpředu i vzadu
  • tříbodové pásy vpředu, dva tříbodové pásy + jeden dvoubodový vzadu
  • třetí brzdové světlo a zadní mlhové světlo
  • imobilizér

Komfort:

  • posilovač řízení,
  • výškově nastavitelný volant ve dvou osách,
  • výškově nastavitelné sedadlo řidiče,
  • dělená zadní sedadla
  • elektrické ovládání bočních oken vpředu
  • dálkově ovládané centrální zamykání se sklopným klíčem
  • odkládací kapsa pod sedadlem spolujezdce
  • kapsy na opěradlech předních sedadel
  • vnitřní osvětlení s kontakty na všech dveřích
  • zpožďovač vnitřního osvětlení
  • čtecí lampičky pro řidiče a spolujezdce
  • zapalovač cigaret
  • popelník vzadu s osvětlením
  • palubní počítač
  • regulace intenzity osvětelní přístrojů
  • přihrádka před spolujedcem s falešným dnem
  • klimatizace s automatickou regulací a chlazenými schránkami
  • zadní stěrač
  • rádio Symphony CD + 8 reproduktorů
  • sluneční clony
  • zvuková signalizace nevypnutých světel
  • mechanicky nastavitelná zpětná zrcátka
  • odkládací schránky ve výplních předních dveří
  • vyhřívané zadní sklo
  • cyklovač předních stěračů + pachový filtr
  • výsuvné ostřikovače světlometů
  • dvoutónová houkačka
  • tónová skla, čelní s pruhem
  • přídavný topný element
  • výklopný držák na nápoj u řidiče

Výbava je celkem bohatá, chybí snad jen elektrické ovládání oken vzadu a elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek. Pro pohodlnou jízdu na dálnici se může hodit tempomat, pro lepší parkování pak parkovací asistent (i když u krátkého auta tak důležitý není). Fabia RS by měla být dostupná začátkem června, tedy zhruba za měsíc. Vzhledem k tomu, že se jedná o opravdu výbornou nabídku, doporučuji s koupí nové fabie s naftovým motorem posečkat.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V černé barvě Magic vypadá Fabia RS poněkud krotce

Mimochodem, jak jsme už zmínili v první článku o „eresku“, tento sporťáček bude nabízen ve čtyřech atraktivních barvách - stříbrné diamantové metalíze, žluté Lemon, červené Corrida a černé Magic s perleťovým efektem.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků