Škoda Fabia RS bude od konce ledna rychlejší

Koncem ledna se začne prodávat Fabia RS s drobným vylepšením: kratším odstupňováním manuálního šestikvaltu. O něco kratší budou převody čtvrtého, pátého a šestého stupně, díky čemuž se výrazně zlepší pružnost motoru. Z 60 na 100 km/h zrychlí nově RS na pětku za 8,4 s (dříve 11,5 s), na šestku za 11,9 s (18,7 s), z 80 na 120 km/h na pětku za 8,8 s (10,6 s), na šestku za 10,8 s (14,8 s).

Díky kratšímu odstupňování se zvýší maximální rychlost z 204 km/h na 206 km/h (motor bude mít více „síly“), o desetinu sekundy se také zlepší akcelerace na stovku (9,5 s oproti 9,6 s). Nevýhodou je drobné zhoršení emisí (146 g/km CO2 oproti 138 g/km) a spotřeby: 7,1/4,5/5,4 l/100 km místo 6,7/4,2/5,1 l/100 km.

   

Tip: Přečtěte si velký test Fabie RS a stáhněte si plakáty na plochu

Další novinkou je ukončení produkce Fabie Praktik, pravděpodobně pro nepříliš příznivé prodejní výsledky.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků