Škoda Fabia RS bude od konce ledna rychlejší

Koncem ledna se začne prodávat Fabia RS s drobným vylepšením: kratším odstupňováním manuálního šestikvaltu. O něco kratší budou převody čtvrtého, pátého a šestého stupně, díky čemuž se výrazně zlepší pružnost motoru. Z 60 na 100 km/h zrychlí nově RS na pětku za 8,4 s (dříve 11,5 s), na šestku za 11,9 s (18,7 s), z 80 na 120 km/h na pětku za 8,8 s (10,6 s), na šestku za 10,8 s (14,8 s).

Díky kratšímu odstupňování se zvýší maximální rychlost z 204 km/h na 206 km/h (motor bude mít více „síly“), o desetinu sekundy se také zlepší akcelerace na stovku (9,5 s oproti 9,6 s). Nevýhodou je drobné zhoršení emisí (146 g/km CO2 oproti 138 g/km) a spotřeby: 7,1/4,5/5,4 l/100 km místo 6,7/4,2/5,1 l/100 km.

   

Tip: Přečtěte si velký test Fabie RS a stáhněte si plakáty na plochu

Další novinkou je ukončení produkce Fabie Praktik, pravděpodobně pro nepříliš příznivé prodejní výsledky.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků