Škoda Fabia RS a WRC (podrobné informace)

Prezentace Škodovky na letošním ženevském autosalonu se nese ve sportovním duchu díky premiéře vozů Fabia RS a Fabia WRC. Přinášíme vám jejich podrobné technické údaje a desítky fotografií. Nenechali jsme si ujít ani další novinky, z nichž v popředí stojí použití tříválcového turbodieselu 1.4 TDI pod kapotou Fabie.
Škoda Fabia RS a WRC  (podrobné informace)
Seznam kapitol
  1. Konečně jsme se dočkali Fabie RS
  2. Fabia WRC - podrobné technické údaje
  3. Jak vidí Fabii WRC vedení Škody Auto
  4. Další nové agregáty pro Škodovky
  5. Auriol se již svezl ve Fabii WRC

Vítejte v první speciální příloze, jež se věnuje mezinárodnímu ženevskému autosalonu. Posbírali jsme veškeré informace, týkající se učinkování mladoboleslavské automobilky na tomto velkolepém automobilovém svátku. Jednotlivé dílčí celky jsme pro lepší orientaci rozdělili do několika kapitol, nerozdělený článek si můžete přečíst v textové verzi Autorevue.cz

Ve světové premiéře představuje Škoda Auto na ženevském autosalonu svůj nový sportovně orientovaný model Škoda Fabia RS. Škoda Fabia RS jako atraktivní vůz s výrazným sportovním charakterem doplňuje modelovou řadu Fabia a zároveň rozšiřuje nabídku sportovních modelů značky Škoda.

Diesel ve sportovním hatchbacku?

Jedním z nejzajímavějších atributů nového vozu je bezesporu jeho pohonná jednotka. Tou je ve voze Škoda Fabia RS vznětový motor 1.9 TDI PD o výkonu 96 kW/130 k, který vozu dodává nejen vynikající dynamické parametry, ale také výjimečnost a exkluzivitu, a to jak v rámci značky, tak i na trhu v kategorii sportovních automobilů. V rámci modelové řady Fabia je totiž motor 1.9 TDI/96 kW určen výhradně pro model RS. Automobily se sportovním založením, poháněné vznětovým agregátem, aniž by jim přitom tento druh pohonu ubíral sportovní image, nejsou ani dnes běžným jevem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Pro mnoho lidí může být použití turbodieselu překvapením

Motor o objemu 1.9 l má více než dostatečný výkon 96 kW/130 k, kterého dosahuje při 4000 ot./min. Navíc disponuje vysokým točivým momentem 310 Nm, dosahovaným již při 1900 ot./min., což vozu zaručuje výbornou elasticitu. S charakteristikou motoru je vhodně sladěna šestistupňová převodovka, která se v modelové řadě Fabia objevuje vůbec poprvé. Díky šesti převodovým stupňům je tak možné optimálně využít výkonových vlastností motoru.

Motor 1.9 TDI/96 kW přitom potěší majitele vozu Fabia RS nejen svou silou a dynamikou, ale také hospodárností. Maximální rychlost Fabie RS je 204 km/h, zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,6 s - to vše při průměrné spotřebě 5,6 l/100 km.

Sportovní nálepku RS už známe

Na sportovní notu je samozřejmě naladěn také design vozu. Nejvýraznějším prvkem vnějšího designu je nový mohutný přední nárazník s integrovaným spoilerem. Nárazník je vysunut dopředu a je tvarován ve stylu vozů WRC. Kromě samotných proporcí jsou další dominantou nového nárazníku tři velké otvory ve spoileru pro přívod vzduchu k chladičům a brzdám. Prostřední otvor má mřížku orientovanou svisle, takže stylisticky navazuje na charakteristickou masku chladiče s logem Škoda, doplněnou navíc emblémem RS. V obou krajních otvorech je mřížka orientována vodorovně, navíc jsou do nich efektně zakomponovány kruhové projektorové mlhovky. Dalším z detailů, které dokreslují sportovní výraz vozu, jsou například odvětrávací otvory v bočních stranách nárazníku, resp. spoileru před předními koly.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nejvýraznějšími prvky zevnějšku jsou mohutné spoilery 

Ke sportovnímu automobilu neodmyslitelně patří atraktivní kola. Rozměrná šestnáctipalcová kola z lehké slitiny vyjadřují sportovní charakter a celkovou dynamiku vozu. Mezi paprsky kol prosvítají brzdové třmeny, které jsou lakovány zelenou barvou, což je další typický znak sportovních modelů Škoda.

Také zezadu je jednoznačně zřetelný sportovní ráz vozu. Zvýrazňuje jej spoiler nad zadním oknem, zadní nárazník s novým integrovaným spoilerem a také originálně tvarovaná koncovka výfuku z nerezové oceli.

Interiér

Design interiéru nezůstává nijak pozadu za vnějším vzhledem vozu. Také zde nalezneme prvky, které dávají jednoznačně najevo určení a možnosti vozu Fabia RS. V první řadě jsou to sportovní sedadla s novým originálním čalouněním Cross-Tuck, která poskytují nejen dostatek pohodlí a komfortu, ale také dobrou oporu potřebnou při rychlé jízdě. Okraje sedadel jsou čalouněny světle šedou látkou, středy sedáků a opěradel potom černou látkou. Střední část opěradel sedadel zdobí symbol RS.

Interiér a přístrojová deska jsou provedeny v černé barvě Onyx, výjimečnou atmosféru v interiéru vytváří obložení stropu a sloupků také v černé barvě Onyx. Sportovní charakter zvýrazňuje nejen tříramenný volant, který je podobně jako řadicí páka a rukojeť ruční brzdy potažen kůží, ale i řada dalších prvků, jako například stříbřité stupnice kontrolních přístrojů, sportovní pedály z nerezové oceli s pryžovými protiskluzovými ploškami, prahové lišty s logem RS nebo vkládané koberce rovněž zdobené emblémem RS.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sportovní dojem umocňuje tříramenný volant, sedadla Cross-Tuck a stříbrné prvky interiéru

Podvozek vozu Škoda Fabia RS je proto oproti běžným vozům modelové řady Fabia snížen o 15 mm. Na všech kolech jsou účinné kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. O bezpečný přenos sil z kol na vozovku se starají elektronické systémy ABS a ASR (protiprokluzový systém).

Komfort a výbava

Skladba standardní výbavy odpovídá charakteru vozu a poskytuje posádce vysokou míru bezpečnosti a dostatek komfortu. Ve standardní výbavě vozu Škoda Fabia RS nechybí airbagy řidiče a spolujezdce, podélně a výškově seřiditelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu nebo příprava pro rádio s osmi reproduktory. V rámci široké nabídky mimořádných výbav je možné vůz doplnit například o boční airbagy, ESP, klimatizaci, xenonové světlomety, autorádio nebo navigační systém.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V černé barvě Magic vypadá Fabia RS poněkud krotce

Vůz Škoda Fabia RS bude nabízen ve čtyřech atraktivních barvách - stříbrné diamantové metalíze, žluté Lemon, červené Corrida a černé Magic s perleťovým efektem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Konečně jsme se dočkali Fabie RS
  2. Fabia WRC - podrobné technické údaje
  3. Jak vidí Fabii WRC vedení Škody Auto
  4. Další nové agregáty pro Škodovky
  5. Auriol se již svezl ve Fabii WRC

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků