Škoda Fabia RS 2010: česká cena je venku. A není tak docela nová

Novou Škodu Fabia RS pro letošní modelový rok jsme vám představili již začátkem března, těsně před její premiérou na ženevském autosalonu. Představení to bylo důkladné, do mozaiky informací ale přece jen něco chybělo - cena a specifikace výbavy. A přesně s tím Škoda vyrukovala dnes, necelé dva měsíce pro světové premiéře vozu.

Nebudeme dlouze chodit kolem horké kaše a vybalíme to na vás rovnou - cena nové Fabie RS bude začínat na baťovských 499 900.- Kč, verze kombi pak bude drazší o rovných 15 000.- Kč. Pokud vám prve zmiňovaná cena něco připomíná, nejste sami; mám pocit, že skoro stejnou cifrou se mohlo chlubit i první provedení „eReSa”, tehdy ovšem s nepříliš přesvědčivým naftovým motorem pod kapotou.

Co se výbavy týče, představuje RS specifickou výbavovou úroveň, jak jsme ostatně u škodovy zvyklí. V interiéru Fabie tak RS najdeme tříramenný kožený sportovní volant, v multifunkční verzi i s „pádly” řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG a s ovládáním pro rádio. Dále standardní provedení nabídne výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle či elektrické ovládání všech oken, vzadu navíc s dětskou pojistkou. Interiér doplňují také přístrojová deska v provedení Onyx, automatická klimatizace Climatronic, rádio Swing či vkládané tkané černé koberce s prošitím v šedé nebo červené barvě.

Model označený logem RS na zádi je na silnici snadno rozpoznatelný také díky předním denním a pozičním LED světlometům, projektorovým halogenovým světlometům a 17" kolům Gigaro z lehké slitiny. Střecha, střešní spoiler (u verze hatchback) a kola (hatchback i kombi) budou nabízena v závislosti na barvě vozu ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným. Sportovně naladěný podvozek s asistenčními systémy ESP, ABS a ASR nabídne i novou funkci XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí prokluzující vnitřní kolo, což má za následek zvýšení přenášeného výkonu na zatíženém předním kole. Ve standardu najdeme také tempomat.

Pro připomenutí je dobré říci, že novou generaci „FRS” pohání motor 1,4 TSI s výkonem 180 koní, kerý disponuje přímým vstřikováním paliva a dvojitým přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem. Agregát se může pochlubit kombinovanou papírovou spotřebou 6,2l na 100 km, emisemi CO2 148 g/km a točivým momentem 250 Nm dostupným v rozmezí 2000 - 4500 ot/min. Maximální rychlost vozu Fabia RS je 224 km/h (226 km/h pro Fabia Combi RS).

Sportovně laděná verze Fabie nyní přichází k českým obchodníkům, kteří mají k dispozici prodejní programy a jsou tak připraveni přijímat objednávky. Nezbývá tedy než vyrazit k nejbližšímu dealerovi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia RS 2010
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků