Škoda Fabia R2 je šancí pro talenty, jak naskočit do rallye

Čeští fanoušci se letos na tratích automobilových soutěží setkají se zajímavou novinkou. Jedná se o vůz Škoda Fabia R2, jehož předností má být kromě jízdních vlastností a spolehlivosti i příznivá cena. Díky tomu se v nové třídě 6 mohou objevit nové tváře. Soutěžní model připravila ve spolupráci se značkou Škoda společnost Impromat Car, která bude zároveň zajišťovat prodej vozidel. Cena Fabie R2 je v základní verzi 62 tisíc eur.

„Již v únoru proběhla homologace podle předpisů FIA, momentálně čekáme na její písemné doručení,“ řekl AutoRevue.cz jednatel společnosti Impromat Car Vlastimil Brůzl. „Zatím máme hotových devět vozů. Dva by měly vyjet už při prvním podniku českého mistrovství, kterým je na konci března Valašská Rallye. Jsme v kontaktu i s dalšími zájemci, jedno auto by mělo zamířit do zahraničí. Připravená je i šotolinová verze.“

Vývoj a testy Fabie R2 trvaly dva roky, už loni se ale prototyp představil na Rallye Bohemia a Barum Rallye před polem soutěžních vozů. Základem speciálu je sériový model, konstruktéři ale sportovnímu zaměření přizpůsobili podvozek a ve stejném duchu upravili nápravy. Vůz navíc disponuje sekvenční převodovkou, pod kapotou se skrývá šestnáctiventilový motor o objemu 1600 ccm a výkonu 132 kW.

„Naším cílem je oslovit širší pole talentovaných amatérských jezdců, kteří mají chuť do závodění a hledají cenově dostupné auto. Fabia R2 je logickým pokračování našich sportovních aktivit, věřím, že bude doma úspěšná podobně jako je Fabia S2000 v mezinárodní konkurenci,“ prohlásil při prezentaci vozu vedoucí prodeje mladoboleslavské značky pro střední a východní Evropu Jan Hurt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia R2 je čeká na zájem mladé jezdecké generace
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků