Škoda Fabia Praktik: Návrat k užitkovým automobilům

Užitkové provedení Fabie Combi přichází na trh. V nabídce jsou dva motory a základní cena nepřekročí dvě stě sedmdesát pět tisíc korun.
Škoda Fabia Praktik: Návrat k užitkovým automobilům
Fabia Praktik. Tak takové nese jméno užitkový automobil na bázi Fabie Combi, homologovaný jako N1, tedy postaru na „žlutých“ číslech a s automatickým odpočtem DPH. Klepněte pro větší obrázekNázev „Praktik“ není ničím novým. Tímto přídomkem se vyznačovaly už automobily na bázi modelu Forman. Na první pohled se zdá, že Praktik vychází jak z kombíku, tak z nejlevnějšího modelu Junior. Fabii Junior asi nejvíc připomínají nárazníky, nenalakované v barvě karoserie. Mezi další odlišnosti od běžného modelu Combi patří plechové Klepněte pro větší obrázekvýplně „oken“ v zadních dveřích i v posledním sloupku karoserie.

Pro cestující jsou vyhrazena pouze dvě místa, která jsou od prostoru pro náklad oddělena pevnou příčkou - od horní hrany sedadel je tvořena mříží. Prostor pro náklad, respektive jeho podlaha je z překližky s protiskluzovou a vodoodpudivou úpravou. V každém rohu podlahy je oko, do kterého je možné upevnit ukotvení nákladu. Do nákladového prostoru Fabie Praktik je možné naložit až 1 290 litrů nákladu. Celý prostor je Klepněte pro větší obrázekpřístupný, kromě zadních, také bočními zadními dveřmi, což oceníte při snaze o co nejlepší využití nákladové plochy.

Oproti standardní Fabii Combi Classic je interiér Praktiku drobet upraven. Nad předním oknem, mezi slunečními clonami, jsou umístěny dvě čtecí lampičky a za nimi najdeme výklopnou schránku, do které lze umístit drobnější předměty. Dalším doplňkem interiéru je Klepněte pro větší obrázek „kapsa“ tvořená síťkou nad hlavami řidiče a spolujezdce. Tato schránka zabírá v podstatě celou zbývající plochu střechy v interiéru.

Standardní výbava obsahuje mimo jiné airbag řidiče, posilovač řízení, přípravu pro rádio, osvětlení nákladového prostoru, elektrické výškové nastavení předních světlometů, Klepněte pro větší obrázeknastavitelný volant, signalizace nevypnutých světel, otáčkoměr s digitálními hodinami a další. Na přání je možné vůz vybavit mimo jiné airbagem spolujezdce, bočními airbagy, systémy ABS a MSR, klimatizací s automatickou regulací, elektrickým ovládáním oken, tažným zařízením, přípravou pro rádio, přípravou pro telefon GSM, vyhřívanými sedadly apod.

Jako pohonné jednotky Fabie Praktik budou nabízeny dva motory. Prvním je zážehový Klepněte pro větší obrázekčtyřválec 1.4 MPI o výkonu 50 kW a druhým taktéž čtyřválec, ale vznětový o objemu 1.9 SDI. Tento atmosféricky plněný motor nabízí výkon 47 kW.

Základní verze Škody Fabia Praktik se zážehovým motorem přijde na Kč 274 098,- bez DPH (cena s DPH činí Kč 334 000,-), varianta se vznětovým motorem přijde na Kč 324 918 Kč bez DPH (s DPH Kč 396 400,-).

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků