Hoši, nejdříve si uvědomte pojmy jako: manuální , polautomatická a automatická regulace zopakujte si něco z automatizace, která se vyučuje na některých středních školách. Pokud se někomu zdá Škoda nevhodná tak ať se poohlédne po lepším autě. Taky by mě zajímalo zda vaše drahá polovička je opravdu tak jedinečná a nemá žádnou chybu. Jestli je to dokonalý super automat ovládaný myšlenkou v horším případě hlasem.
Automat s manuální regulací
Teda takové kapacity a odborníci se zde dohadují o klimatizaci, ale žádný nedokáže říci tu jednoduchou pravdu že manuální klimatizace chladí každou chvíli jinak. Záleží na otáčkách motoru, vnější teplotě, rychlosti proudění vzduchu interiérem (záleží i na rychlosti jízdy). Prostě jednou chladí moc, jindy málo. To by se člověk tím točítkem fakt ukroutil (podobně jako s topením na starších autech, taky při podřazení při předjíždění to začalo topit více). Z tohoto pohledu je Climatic který udržuje stabilní teplotu na výstupu automaticky, fakt o dost lepší. Dokážu si představit že pro mnoho uživatelů i vhodnější na obsluhu. S tím knoflíkem zatočit na 18 stupnů (ta tečka uprostřed nahoře) je mnohem jednodušší než mžourat na diplej kolik tam vlastně je (velmi vhodné hlavně pro starší občany se slabším zrakem, třeba při 100km rychlosti). Teď mluvím o Climatronicu, je jedno kolikazónovém. Tak a teď si vyber, Climatic nebo Climatronic, jednoduchost obsluhy nebo dokonalejší funkce. Ale ať mi tady někdo nezatlouká hřebíky do hlavy že je Climatic manuál, není to pravda. To si asi skutečnou manuální klimatizaci nevyzkoušel.
Kime, v severní Korei to je samozřejmě automat, ale kdekoliv jinde to je všechno jen ne automatická klimatizace! Ps: Ty jsi Kim Čong Il nebo duch Kim Ir Sena ?
Tak co to teda je? Automat to není, manuál taky ne, tak co teda? Maximálně s přimhouřením všech očí poloautomat.
Aky je ten novy material na pristrojovke?? Je hodnotnejsi? A je zmeneny cely, alebo len vrchna cast palubovky (pod oknom)?
Tento týden budu mít faceliftovanou Fabii 1.4 TDI na test, takže poreferuji
Jak pracuje PTC.Je to nějaké topné těleso umístěné před výdechy u čelního skla?
PTC je prídavný vykurovací element pre dieselové motory, pretože u nich trvá dosť dlho, kým sa zahrejú a začnú kúriť... Nie je u výduchov, je umiestnený priamo v kúrení.
Trošku se v tom teď nevyznám, vždycky jsem myslel že Easy = "Já na to mám", ale teď to spíš vypadá na Juniora2. Jaký jsou tam vůbec rozdíly?
Díky za odpověď
Easy je varianta Clasicc s motorem 1.2/40 kw
A navíc o nepatrně odlehčenější.
Neptrně... Nemá posilovač, 13 kola, černý nárazníky a kdovíco ještě.. Opravdu tam velký rozdíl od Juniora nevidím.
Adam
Easy má nárazník v barvě karoserie
Mlžíte . Citace z článku u výbav: "lakované nárazníky v barvě vozu (pouze Classic)". Mezi Juniorem a Easy jsem při podrobnějším zkoumání článku našel pudrovací zrcátko a jinak znějící klakson. A abych nezapomněl, možná lepší posilovač brzd. A to vše za bratru 23 tyček českých.
To jsem přehlédl. Měl jsem za to, že Easy má lakovaný nárazník - dříve měl.
Easy má opravdu lakované nárazníky,nic jste nepřehlédl.Ceník je ke stažení zde: http://www.skoda-auto.com/cze/model/fabia/fabia/prices/
Podla mna Fabia bola ... zbytocne predrazena ... tie nizsie ceny Skodu len zachrania ... uz existuju lepsie znacky na trhu s lepsiou vybavou v rovnakej alebo nizsej cene. Alebo pridu znacky ktore ponukaju lepsiu alebo podobnu vybavu, vo vyssej triede za o dost nizsie ceny. Skodovka bude este musiet cenu Fabie znizovat !
Pokud třeba myslíš R Thaliu tak se musím zasmát.Za poslední týden jsem střídavě jezdil s Fabií a Thalií.Thalie měla sice už najeto zhruba 70 000km-Fábie jenom 20 000km,ale rozdíl v jízdě byl tak obrovský,že mi Thalie připadala jako šrot.
To tady radeji nerikejte. Ze by Skoda byla lepsi nez konkurence, tomu neverim!
Týkalo se to konkrétně Thalie.A to snad ani konkurence není,za to je levnější.
Mňa by tiež zaujímali tie lepšie značky s lepšou výbavou a cenou Treba si uvedomiť jednu vec - ceny na našom trhu diktuje Škoda, ostatní ju len kopírujú. Jednoznačne to platí v segmetoch Fabie a Octavie... Fabia sa zlacňovať nebude, na to vezmi jed. Sám som zvedavý na slovenský cenník, ak v ňom budú také pozítivne zmeny, ako v českom, nie je čo riešiť
Taky by me zajimalo, ktere ze znacky jsou srovnatelne a nabizi za nizsi cenu auto o tridu vys a s lepsi vybavou?Napadaji me snad jen korejci, ovsem u nich bych s kvalitou, dil. zpracovanim radeji nezacinal.Takze si dejme priklad.Skoda Fabia Ambiente 1.4 55 KW 332 900,- Kc.Fiat Punto 1.2 Dynamic 330 900,-Ford Fiesta 1.3 Ambiente 336 400,-Renault Clio 1.2 16V Comfort Authentique 334 900,-atd. atd.Jak je videt, rozdily jsou v radech +- 2000-4000 Kc nahoru i dolu.Kde tedy mate ty jine znacky, ktere nabizi vic za mene, nebo dokonce vyssi tridu za o dost nizsi ceny?
No, zrovna dovozce Fiatu dává do konce září na Punto téměř 33 000 Kč slevu (takže to Punto 1.2 Dynamic přijde na necelých 300 000 Kč), Renault ČR dává 40 000 Kč slevu na "šrotovatelný" vůz, takže se cena auta dostává taky pod 300 000 Kč.Takže cenový rozdíl je vyšší - je nutné uvažovat i akce, které tu jsou od 1.7.
Akce nelze zapocist, to pak nikdy nejste schopen objektivniho porovnani! Ano, i moje porovnani bylo ne uplne koser, nebot vybavy a motory se drobne lisi, ovsem pro ilustraci to snad stacilo.Mimochodem, Skoda take nabizi prubezne akce. O tom, ze za cenikovou cenu dnes snad jiz nikdo nekupuje radeji zacinat nebudeme.Pro srovnani je treba brat oficialni ceniky, nic jineho.
Ford Fiesta 1.3 Ambiente Family - v dlouhodobe akci za 249 900,- Kc...
Fabia Easy 1.2 247 900, Fabia Classic 1.2 277 900. Bez akce.Ano, nerikam ze levnejsi nejsou, rikam, ze rozdily jsou male.Opravdu se budeme pretahovat?
Je podle mě nutné odlišovat plošné slevy dovozce a slevy, které nabídne dealer individuálně. "Slevy" očesáním (jak je praktikuje Škodovka např. u Juniora) se netýkají celé řady a pokud mě nevyhovuje např. motor, tak mi jsou na nic. Plošné slevy na celý model však mohu využít dle libosti.Stejně se mi nelíbí jediný model vozu s uměle sníženou cenou. Opticky to vypadá dobře (cena již od xxx xxxx Kč), ale při bližší kalkulaci nového vozu.A ještě jedna poznámka - je rozdíl, pokud akce jsou na již vyrobené vozy (leasing na rok zdarma, sleva na skladové vozy), nebo když slevu dostanu i na auto zadávané do výroby. Ve svých příkladech jsem uvažoval výhradně slevy (akce) na auta zadávané do výroby. A opakuji, slevy dovozců, nikoliv to co si ukecám u dealera sám.
pridal bych jeste bezpecnost, korejskym autum se oproti fabii myslim moc verit neda (staci zkouknout na euroncap katastroficke testy kia napr.)
Ake su tie lacnejsie znacky?
Je možno mít i automatickou převodovku jak v benzínu,tak i v dieslu a za kolik?
Automat je možné mít pouze s motorem 1.4 55 kW.
Pane Broža četl jsem starší příspěvky a všiml si,že již přes půl roku slibujete test-recenzi Nového Renaulta Scénika a pořád nic,kdy konečně bude???
Je možné udělat i test na Novou Toyotu Corollu Verso?
Bohužel Scenica se nám nepodařilo zajistit na test, stejně jako Verso, na které je nyní nával ze strany novinářů z tištěných časopisů.
Jdi do haje
ale pane Broza ... co se takhle podepsat vlastnim jmenem
Podpis
Klasická kombinace - automat (Tiptronic) pouze k 1.4 55 kW, tedy jen benzín. Podle informací v různých diskusích (jak na autorevue.cz, tak auto.cz) se však nejedná o dobrou převodovku - jak výkonem, tak spotřebou a životností.Osobní zkušenost s ní ale nemám. Ceny s 1.4 55 kW je jasná, hledej u motorizace (A).
Co rikate na tu cervenou Corridu? Me osobne se vic libila cervena Rally. Ta Corrida je takova zasla, proste divna.
Cervena relly byla jasne lepsi! Nevim proc ji neudelaji treba v metalize. Byla by super.
Postav si auto s barvou rally a barvou corrida vedle sebe a uvidis rozdil. Budes mluvit jinak.
Fascinuje mě, co se dá uvést jako výbava auta - viz Junior, fakt jsem se pobavil, už chybí jen dopsat že to má taky volant a sedačky nebo nemá
Osobně si myslím ,že špatně chápete uváděnou výbavu.Např.ruční stahování oken se u Juniora a pod.uvádí kvůli tomu,žetam zkrátka není elektrické-určitě ne kvůli tomu,že je to nějaká mimoř.výbava!A tak se to dá vysvětlit i u dalších věcí-pro nechápavé!
Priznam se, ze vycet vybavy u Skody je vzdy usmevny. Uvadi se i takove veci, ktere zakaznik nejen ze ocekava, ba ho ani nenapadne, ze by to v aute nebylo.Tohle myslim marketing Skody nezvlada. Pravda ale je, ze Skoda v tom neni sama.
tiez som sa na tom ohromne pobavil...
A ma to "dokonca" aj rezervne koleso a cierne narazniky a spatne zrkladla
Ta automatická klimatizace v Eleganci je opravdu automatická (Climatronic) nebo ten ani ryba ani rak, co umí akorát regulovat teplotu (Climatic) a P.R. Škodovky mohutně zapracovalo?
Je to Climatic, tedy polo-automat. Climatronic se do Fabie nikdy nenabízel a ani nabízet nebude, stejně jako základní manuální klima. Tu má jen stará Octavia a Superb.
A nebylo by teda košer do výbavy uvést "poloautomatická klimatizace", když to žádná automatická klima není?
Je to kopie z webu, nechal jsem ji v původním stavu.
No, když už se škodovka nestydí lhát lidem do očí (a co jiného je vydávání poloautomatické klimy za automatickou), tak byste měli mít trochu soudnosti vy a když už to hodláte přepsat do písmene, tak aspoň upozornit "bacha, zákazníku, tady tě někdo obelhává, ale my to nejsme".
Osobně souhlasím s tím, že by se Climatic měl označovat jako polo-automat. Nicméně pokud bychom definovali automatickou klimatizaci jako takovou, která dokáže udržet nastavenou teplotu v interiéru, pak je možné označit Climatic jako automatickou klimu, i když nedokáže řídit sílu a směr foukání. Climatronic pak Škoda (a VW obecně) označuje jako klimatizaci s elektronickou regulací.
V článku jsem to raději změnil na "klimatizace Climatic", abych předešel další diskusi.
Nechci se v tom dále šťourat, jenom mi přišla úsměvná věta "pokud bychom definovali...". Já mám právě dojem, že automatická klimatizace obecně je brána jako ta, co mění směr a sílu větráků a udržuje navíc teplotu a není třeba něco definovat. To bychom mohli "nadefinovat" poloautomatickou klimatizaci tak, že je schopná měnit teplotu alespoň jedním směrem a že jí tedy jsou vybaveny všechny vozy v základu (protože topit umí každý)
Chtěl jsem tím jen říct, že si Škoda definovala automatickou klimu po svém, takže v podstatě nelže.
Já jsem to pochopil, ale takhle zákeřně jí definoval marketing a uvádějí tím lidi v omyl (zeptejte se deseti lidí, zda si pod pojmem "automatická klimatizace" představí něco, co nemá ani displej a je to schopno udržovat pouze teplotu či plně automatické zařízení). Buďme rádi, že (zatím) neudělali tu "definici" dle mého příkladu o dva příspěvky výše.
Pojem automaticka klimatizace je proste siroky, spada do nej jak klimatizace s displejem, ktery ridi intenzitu toku vzduchu, jeho smer atd. i ta, ktera udrzuje stalou teplotu.Kazdy si to vyklada trochu jinak.Ze to chytre vyuzil marketing Skody? Vsak o tom je marketing! Prectete si nejakou knihu (mozna budou stacit skripta) o marketingu a pak se tomuto divit nebudete. Delaji to bezne vsechny firmy, nebo snad znate nejakou, ktera rika vzdy jen cistou pravdu?Predstavte si situaci, kdy BMW bude mit v propagacnich materialech k 7ce naposano, nas iDrive je slozity, vyznaji se v nem jenom odbornici, je vlastne potencialne nebezpecny. To snad asi ne, ze?! Takze BMW vlastne klame verejnost take!Co az bude klimatizace bezne umet 8 zon. To uz 1 zonova automaticka nebude automaticka, protoze nebude umet to, co jeji moderni nastupce?Je to hrani se slovicky. Kdo vi o cem je rec, tomu to nevadi, kdo nevi, tomu je to jedno, nebo si to necha vysvetlit.
Já vím, co je to marketing. Minulý semestr jsem z něj dostal za jedna, takže už skripta naštěstí číst nemusím Vše má ale své hranice a je zde i inidividuální míra vkusu (spíš nevkusu), co se už prostě nedělá. Ať si škodovka podobné bláboly píše na svých stránkách, když na to mají žaludek. Ale mám dojem, že zrovna na tomto serveru bychom mohli být trochu inteligentnější a nenechat se marketingem oblbovat a tak jsem se ozval. Vám to tak vyhovuje, vy počítáte s tím, že když škodovka napíše 'v základní výbavě 17" kola', tak myslí i s pneumatikami a ve skutečnosti jde o 13" ráfky apod., fajn, beru to, ale necpěte mi, že mně tohle vadit nemá.To slovíčkaření s osmi zónami, jak jste ho naznačil, je blbost. Správné přirovnání je to, že až bude běžných osm zón (čili osm samostatně nastavitelných a automaticky regulovaných prostor), tak oni udělají dvouzónovu, dají k tomu osm výdechů a prohlásí, že je osmizónová, protože fouká do osmi zón. A pak najde se hafo lidí, kteří řeknou "no kdyť je to jedno, že nás oblbujou, dvouzónová stačí taky, kdo by potřeboval osmizónovou".
Pravdu mate pouze v tom, ze server autorevue.cz by nemel prejimat texty doslovne, respektive k nim pridat svuj kometar, pokud se v nich vyskytuje odchylka od vseobecneho pojeti daneho pojmu. Jenze takovy pojem se definuje tezko, nebot je odvisly od postoju mnoha lidi a akcentovat vuli vetsiny neni vzdy mozne.Kdo urcuje onu hranici? Vy? Mela by to ucinit asi siroka ctenarska verejnost. V poradku, ale pak by bylo fer toto uplatnovat u vsech firem bez rozdilu.Na moje dotazy jste neodpovedel. Necpu Vam, ze Vam to vadit nema, to jste vubec nepochopil smysl. Cpu Vam (pokud pouziji Vasi terminologii), ze kdyz Vam to vadi, tak u vsech a ne jen u jedne firmy! Tim se ale dostanete do nesmyslneho a nikdy nekonciciho kolotoce oprav marketingovych tvrzeni.Muj priklad s 8 zonovou klimatizaci byl o tom, ze vyvoj jde kupredu a pod jeden pojem se v ramci vyvoje skryje vice reseni. Vzdyt se bezne pouziva vyraz "automaticka klimatizace s el. regulaci", coz je jasny rozlisovaci prvek.Svet, kde bude kazdy mluvit pravdu, buse se vse oznacovat presne a merit zcela objektivnimi meritky je pro me nepredstavitelny a dokonce i odpudivy.
Ne, tu hranici si určuje každý sám, já jsem se zde v diskuzi vyjádřil, že "automatická klima" v pojetí škody je už za hranicí toho, co nazývám lež. Na lži jsem alergický všude, nikoliv jen u škodovky. A chcete mně snad kontrolovat, zda se ozvu vždy? Mám dojem, že jakmile někdo řekne něco proti škodovce, vyletíte jak čert z krabičky na pérku. Ozval jsem se, že v popisu výbavy je uvedena lživá (z mého pohledu, někdo to nazve "zamlžená" nebo "nepřesná") informace a že si nemyslím, že by měla AR takovéto nepravdivé informace otiskovat. Tečka. Nikde jsem neuváděl, že jsem to v životě neviděl a jediná firma, která takhle kecá, je škodovka. Nic takového. Tak se v tom furt nešťourejte a berte to tak, že mám jiný názor než vy a že jsem ho tu v diskuzi svobodně vyjádřil.Jenom jedna faktická připomínka - pokud tvrdíte, že "běžně" se používá "aut. klimatizace s el. regulací", asi máte hodně zkreslenou představu, co je to běžné a bežné je dle Vás asi jen to, co dělá VW. Namátkou (a čistě náhodně) jsem si otevřel WWW stránky Renaultu, Citroenu, Fiatu a Opelu. U Renaultu čtu "Automatická klimatizace". U Fiatu "AUTOMATICKÁ KLIMATIZACE". U Citroenu "Klimatizace automatická". U Opelu elektronická klimatizace. Otevíral jsem to náhodou, jak mě značky napadaly, žádný průzkum jsem nedělal. Vyplývá mi z toho to, co všichni (kromě vás) vědí. Běžně se používá výraz automatická klimatizace, někdo používá jako synonymum "elektronická" (VW, Opel). Teď, co to píšu, jse se ještě mrknul na BMW a vidím "Automatická klimatizace", takže jsem si jen potvrdil, že já vedle nejsem.
ja tiež chápem označenie Climatic zo strany Škodovky za cielenú lož a nie za marketing. Marketing zvykne pracovať s pojmami napríklad: osvedčený (namiesto obstarožný), dizajnovo prekvapujúci (namiesto odpudivý), úsporný pri dodržiavaní predpisov (namiesto kurva, ten ale žere).
Vydávať ale climatic za automatickú klímu je dezinformácia, ktorá uvádza neznalých do omylu - napríklad aj mňa, pokiaľ som climatic nevidel a nepresvedčil sa o tom, že k automatickej klíme má ešte hodne ďaleko.
Kontrolovat Vas nechci a ani nemohu.Vite problem je v tom, ze se lide jako Vy ozyvaji prave jen u Skody, i kdyz v tom, jak jsem jiz napsal, Skoda neni sama.Ja proste nemam rad, kdyz nekdo meri dvojim metrem. Jeden pro VW a druhy pro ostatni. Ja taky VW nemusim, radeji mam BMW, Hondu a jine, ale to neni duvod, proc nadavat na VW (nebo Skodu).Mate jiny nazor, ano. Ja jen nerozumim argumentum, ktere vas k nemu dovedly.Pojem automaticka klimatizace je jak jsem jiz psal velmi siroky. Presnejsi a bezne pouzivany termin je automaticka klimatizace s el. regulaci. Ze ho nemaji automobilky ve svych materialech je jasne. Vzdyt to plyne z pojmu sameho.
Aha, takže jsem to s tím čertíkem trefil, to je docela škoda, lepší by se tu debatovalo bez emocí. Obhajujete neobhajitelné. Pro podstatu věci je totiž úplně jedno, jestli mi podobné chování vadí u všech nebo jen u škodovky. Až bude podobně kecat třeba Opel a já se neozvu, máte tu možnost vy nebo kdokoliv jiný. Navíc opět sem taháte termín "běžně používaný". Tak to dokažte. Najděte si desítky diskuzí na netu (i zde na autorevue), zda se "běžně" porovnávají manuální a automatické klimatizace nebo "manuální a automatické klimatizace s elektronickou regulací". Jste k smíchu, pokud si myslíte, že b) je správně. Podívejte se do ceníků automobilek, většina uvádí "automatická" a každý tomu rozumí. Navíc, ono je úplně jedno, jestli ta klimatizace je s elektronickou regulací nebo je v autě skřítek, co s tím hejbe čudlíkama. Podstata věci, která vám pořád uniká, je ten plně automatický režim. A opakuju, je úplně jedno, zda je toho automatického režimu dosaženo elektronikou, bimetalovými proužky nebo obluhujícími skřítky. A to, jak jste mimo, dokazuje i Vaše první věta: "Vite problem je v tom, ze se lide jako Vy ozyvaji prave jen u Skody, i kdyz v tom, jak jsem jiz napsal, Skoda neni sama.". Já tu řeším lživé údaje a vy pouze to, zda se ozývám vždy nebo jen někdy. Vůbec neřešíte jádro, a to je to, že tady ty lživé/zkreslené údaje jsou. Diskutér bojler (viz výše) se se mnou aspoň dohaduje, co je to automatická klima, což je pro tento problém celkem důležitá otázka. Vy ale řešíte hovadiny a nezlobte se, už na to nehodlám dále reagovat, je to ztráta času. Pro mně i pro vás.
a) Nevim o jakem certikovi je tu rec. Kdo tu pak jedna s emocemi.b) Bohuzel u Opelu (a jinych) se nikdo vetsinou neozve. O tom ale diskuze neni, jak si mylne myslite.c) Ja termin automaticka klimatizace s el. regulaci znam. Vy ne, fajn. Nezna ho zrejme hodne lidi, to je konecne duvod, proc automobilky voli radeji jednodussi termin. Nebudeme se ale hadat, co je obsahem slova bezny, ze ne.d) Ja Vam ale neustale opakuji, ze dle meho nazoru Skoda nelze! Proste vyuziva siroke pole pusobnosti pojmu automaticka klimatizace. O tom je diskuze.e) Vyhrazuji si pravo resit ve svych prispevcich co uznam za vhodne. Toto pravo neupiram ani Vam. Mimochodem, reaguji na Vase prispevky.f) Vy definujete automatickou klimatizaci nejak, nekdo jiny zase jinak.Pokud definujeme man. klimatizaci tak, ze uzivatel musi sam neustale hlidat teplotu vzduchu, a o tu snad u klimatizace jde, pak klimatizace automaticka toto umi sama. Umi to Climatic? Umi. Pak je tedy automaticka. Existuji dokonalejsi automaticke klimatizace, ktere pridavaji dalsi funkce. Takto se to da pochopit, nebo ne? Podle Vas ne, dobre, Vas nazor.Kdyz pisete, at Vam neberu Vas nazor, neberte Vy muj.Ve vysledku je to stejne jedno, nebot Skoda si bude stejne psat co chce a autorevue.cz to uverejni.
Vy jeden, přečtěte si (třeba ve slovníku zde na stránkách) co to je automatická klimatizace a pak diskutujte! S vaším chápáním jste totiž úplně, ale úplně vedle a melete tu nesmysly.
Souhlasim s Niemandem.
Pokud je uvedeno automaticka klima predstavim si, ze nastavim teplotu a ono mi ji to udrzuje. A je mi celkem jedno jestli ji udrzuje pomoci jednoho nebo deseti cidel apod. Je to proste automat, tecka. U manualu mi to fouka porad stejne studeny vzduch a to je velky rozdil.
to Tomik & Niemand: hlboký omyl chlapci. Použijem výrok jedného z Vás:
"Pokud je uvedeno automaticka klima predstavim si, ze nastavim teplotu a ono mi ji to udrzuje".
A to je práve to, čo Climatic na rozdiel od aut. klímy NEVIE, resp. NEDOKÁŽE. Climatic zabezpečí akorát to, že z výduchu fúka vzduch rovnakej teploty (ten ktorý si nastavíš). Ten ale zďaleka NEMUSÍ byť rovnaký, ako je teplota vo vozidle (napríklad na zadných sedadlách). Na zabezpečenie rovnakej teploty v automobile potrebuješ sústavu čidiel a automatické regulovanie intenzity ofuku, o čom môže Climatic tak akorát snívať. Nezamieňajte si jedno blbé čidlo pri výduchu vzduchu s automatickým zabezpečením nastavenej teploty.
Doporucuji si precist prispevky jeste jednou.Drizi Climatic teplotu na vystupu, drzi! Kdyz vynechate termin poloautomat, dostanete co? Automat.
ale hovno, Niemande. Automatická klimatizácia je predsa o teplote v automobile a nie na nejakom posranom výduchu. Načo by ti bola klimatizácia v baráku, keď na výduchu v pivnici by si mal 18 stupňov a v obyváku na 1. poschodí +35 stupňov ??? Aj to by si nazval automatickou klímou?
Ten pojem s kterym operujete je velmi siroky. Rekl bych, ze diskuze konci, nebot pouzivate v diskuzi sprosta slova.
PeterL a LK maji naprostou pravdu. Pokud dobre chapu smysl "automatickeho" Climatiku, funguje asi tak, jako kdyz u manualni klimatizace pohybujes ovladacem topeni. S tim rozdilem, ze ta uzasna "automatika" ukazuje i teplotu (resp. podle jejiho nastaveni za me bude otacet tim koleckem topeni). Takze staci, kdyz si u manualni klimatizace koupim za par korun teplomer, dam ho na vydech topeni a otacenim knofliku topeni si nastavim takovou teplotu, jakou chci, aby foukala. Pak - svete, div se - fouka vzduch o stale stejne teplote. Genialni! Ale bohuzel to s "automatikou" nema nic spolecneho.
PeterL totiz pojmenoval to, o co se LK celou dobu snazil a ty ne a ne to pochopit - ze totiz automaticka klima udrzuje teplotu VE VOZE - tj. teplota proudiciho vzduchu je PROMENLIVA, stejne jako jeho smer a intenzita. To ale Climatic neumi - pro dosazeni stale stejne teploty v aute je potreba neustale menit smer, rychlost i teplotu manualne.
Proste - Climatic je manualni klimatizace s teplomerem, nic vic. A mezi spoustou ruznych klimatizaci je to jedina automaticka klima, u ktere se musi vse delat manualne. Proto je to jen uboha lez, nikoliv priklad dobreho marketingu.
Climatic umí regulovat také práci kompresoru, nemusí jet furt naplno jako manuální klima. Climatic tedy není manuál s teploměr, ale skutečný mix mezi manuálem a automatem.
Mozna jsem se spatne informoval, ale Climatic ma jen jedno cidlo - na vydechu. Je tedy (z hlediska teploty v aute) uplne jedno, jestli pro dosazeni vyssi teploty omezi vykon kompresoru, nebo jestli u manualni klimy vic "pritopim". Vysledek bude porad stejny. Jediny vliv to bude mit na spotrebu, coz je ale diskutabilni.
Jina situace by nastala, kdyby mel Climatic cidlo nekde v prostoru a umel menit rychlost a teplotu vzduchu - pak by to sice nebyla uplne idealni situace, ale aspon by se jakz-takz udrzovala teplota v aute a slovo "automaticka" by v nazvu nebylo az tak mimo. To ale podle vseho Climatic neumi a ja si stojim za tim, ze ke konstantni teplote na vydechu lze dospet i u manualni klimatizace, resp. jak Climatic, tak manualni klima nic jineho neumi. Climatic to akorat umi jinak a ukazuje k tomu stupne. A proto je "automaticka" proste lez.
Vy teda ale máte trpělivost
Já beru, že vám to třeba stačí nebo si pod tím představíte automatickou klimu, ale ten, kdo zná opravdovou automatickou klimu, je z toho akorát zmatenej. Navíc můj malý testík, ke kterému mě inspiroval Niemend, mě přesvědčil, že většina automobilek i čtenářů AR si pod pojmem automatická klima zkrátka představuje něco jiného, než Vy. Mně osobně by velmi iritovalo, kdyby do mě tahle "automatická" klimačka furt fičela na plný kotel, i když by to vůbec nebyla potřeba a zbavit bych se toho mohl jen tak, že bych někde virgloval hejblatama. A při vjezdu do slunečního žáru bych zase musel virglovat, aby to vůbec bylo schopné uchladit a poté zase virglovat, aby to zbytečně nefoukalo, když nemusí. Asi jsem holt náročnější než vy Rozhodně souhlasím, že manuální klima je lepší než nic a poloautomatická lepší než manuální, ale pořád to zdaleka není plnohodnotný automat.
Vážení, k Vaší neplodné debatě bych jen přidal, že dle mého názoru je klimatizace v autě od toho, aby v autě udržovala určité klima. S tím snad všichni souhlasí. Automatická to dělá automaticky, tj. nemusím do ní zasahovat. manuální musím řídit sám. Pokud chci udržovat určitou teplotu v autě, tak ji zpravidla chci udržovat v celém autě (nemám-li více teplotních zón) a ne jen v blízkosti výduchu klimatizace. Z toho mi jasně vychází, že pokud chci regulovat teplotu v celém autě, nestačí jen nastavit teplotu, vycházejícího vzduchu, ale musím i reagovat na okolní podmínky tím, že budu přinejmenším regulovat množství dodávaného vzduchu o požadované teplotě. Buď to dělám manuálně a pak je klimatizace manuální nebo to je automat a pak to je klimatizace automatická. Z toho my plyne, že climatic má tak akorát automatickou regulaci teploty, ale ne již výkonu. Je to dudíž lepší manuál, když alespoň vím jakou teplotu mi fouká. Jinak ale oproti manuálu rozdíl nepatrný, neboť když si k němu dodám teploměr tak si tu teplotu za chvíli můžu na regulátor nastavit a pak to půjde stejně!
Škoda lže, krade a může i zabít!
LK mel pravdu, je to neobhajitelne.Mate recht, Skoda lze, krade a jizda v ni muze, pokud mate jeji "automatickou" klimu i zabit.Souhlasim.
A nestačí automatické udržování teploty-to je snad to nejdůležitější.Vaše starosti...
Řešení ve Fabii je horší, než nabízí Conrad. Ten za 2 775 Kč i s DPH nabízí Check-Temp III - doplněk klasické manuální klimatizace navíc nabízí i displej a vnitřní/vnější teploměr.Za automatickou klimatizaci by si to ale netroufl prohlásit nejspíš ani Horst Fuchs
To jsou pořád argumenty. Samozřejmě, že někomu stačí. Někomu dokonce stačí i stahovací okna a je spokojenej (např. můj otec).To už rovnou můžou napsat, že jí dělají s motorizací V40 20l/2000k a když se někdo ozve, proč kecají, tak se dozví, že těch (opravdových) 100k u 1.9TDI stačí a že má starosti...
To je docela škoda, když uvážíme, že klimatizace začíná být standard, a že konkurenční automobilky již začínají nabízet klimatizace nejen plně automatické, ale i výcezonové. je to pravda spýše otázka vyšších tříd, ale nezdá se mi, že by Škoda tento trend zachytila. Climatronic už dávno není v porovnání s konkurencí luxusem a tak by se mohl objevit i ve fabii. Naproti tomu Superb by si zasloužil už klimatizaci vícezonovou. Tu však škoda vůbec nemá v nabídce. Jinak ale zdá se, že konkurence zapracovala a Škoda musela snížit ceny a zvýšit výbavu. Jen tak dál.
Dvouzonovou klimu ma ted Nova Octavie...
Climatic bohatě stačí, teplotu drží, tak proč drahý Climatronic?
Boční okýnka jdou otevírat u aut již desítky let, proč drahou klimatizaci? Aneb - někdo má radši komfort, někdo chce co nejvíc ušetřit. Automatická klima je super už jen tím, že zbytečně nefouká, když to není třeba (např. moje manželka foukání přímo nesnáší, i od stolního ventilátoru), většinou se zaměří tam, kde je to nutné (díky senzorům slunečního svitu) a vůbec je to zařízení "set it and forget it".
Kdo má v nižší třídě plně automatickou klimu? Snad jen Seat Ibiza, ale jinak nikdo. Prostě se to nenosí.
Jo??? Jenom IBIZA? A co třeba Fiat Punto? Dvou zonova klima tam za příplatek je.
A co třeba Fiat PANDA? To je dokonce "A" segment, a v nabídce ji mají taky !!
Na to jednoduchá odpověď - například Fiat do Punta nabízí plně automatickou dvouozónovou klimu. Dokonce je možné aut.klimu objednat i do Pandy!
Fiat (dvouzónová u Punta i Pandy), Renault Clio, Citroen C3, Peugeot 206...Jo, není nad to ventilovat ověřené informace...
Např. Mazda 3
Komu prebejvaj drobny a nevi co s casem, muze si mechanickou klimu na automatickou predelat : http://octavia.ec.cz/Climatronic/
Hezký odkaz, díky za něj. Já si z toho odnáším ponaučení, že teoreticky je to možné, v praxi se to nepoužívá...
Tak nejak
On priplatek za Climatronic neni zadne marketingove vydirani, je tam hodne hardware navic: servem ovladane klapky, cidla teploty venku a na ruznych mistech vevnitr, cidlo intenzity slunecniho zareni a samozrejme ridici jednotka. Taky je pak vic veci, ktere se na aute mohou podelat
Třeba Punto umí i dvojzónovu !!!
a co takhle renault nebo fiat panda??????????????
Já se nehádám, že by jí tam měli dávat. Já pouze tvrdím, že pokud tam strkají nějaký poloautomat, je nefér do seznamu výbavy psát "automatická klima". Takové podrazy se zkrátka nedělají.
Ale ona je automatická, jenom vy se domníváte, že elektronická...
Mám ve dvou autech dvě klimatizace. Jedna umí regulovat automaticky teplotu i otáčky, druhá dokonce i klapky v průduchách, takže zjistí-li, že na pravou stranu šajní slunce, pravými horními výdechy bude chladit o něco víc. Škodovácký climatic umí maximálně regulovat teplotu. Je-li tedy automatický, znamená to, že jedna moje klimačka je nad-automatická a druhá dokonce ultra-mega-automatická?Nepleťte do toho elektroniku, o té tu řeč není. Já jsem se pouze ptal, zda jde opravdu o automatickou klimatizaci a dozvěděl jsem se, že nikoliv, akorát škodovka opět z lidí dělá voly. Nezlobte se, že mi přijde, že zrovna u Vás se jí to povedlo.
Souhlasím plně s LK. Totiž mezi klimatizací "manuální" a klimatizací s čidlem na výstupu není
veliký rozdíl. Snad jen v tom, že dokáže úsporněji nákládat s provozem kompresoru. Výsledný efekt
v autě je totiž stejný. Kdybychom udělali na knofíku manuální klimatizace pomyslné stupně teploty, tak to vyjde na stejno, jen s mírně větší nepřesností tak 30 cm od výdechu.
Vaš spor s panem NIKDO řeší Rover 75, který má ve výbavě manuální klimatizaci s čidlem teploty na výstupu a jako automatickou tu, která porovnává teplotu z vnějšího čidla s teplotou v soustavě vnitřních čidel teploty a čidla slunečního svitu. Tím se v krajním případě může stát, že zatímco horní výdechy vanou studený vzduch, spodní výdechy na nohy dávají mírně oteplený vzduch. A to jsem ještě nezačal rozebírat automatickou klimatizaci za provozu v zimě!!!!.
1. mechanická klimatizace - lednička, která jede naplno i kdyby se chumelilo.Nabízí se do O2
2.1. automatická - u VW se jmenuje Climatic, u Škody nijak. Nabízí se do Fabie. Teplotu reguluje pomocí čidla u ovládání ventilace. To je pro ni určující. Teplota se nastavuje otočnými knoflíky s s vyznačenými stupni Celsia. Pokud něco udržuje teplotu na základě navolené hodnoty, podle mě je to automatické.
2.2 automatická - climatronic, čidel má víc, vzduch vhání tam kam je potřeba. Teplota a další věci se volí pomocí displeje.nabízí se do O2 a Superbu
2.3. vícezónová atd atd....nabízí se do O3
Dle mého názoru, jediný, kdo ze sebe může udělat vola je on sám, protože kdo kupuje auto tak, že si je ani neprohlédne, neoptá se a nevyzkouší, tak je přinejmenším vůl. Pokud mu to ovšem není jedno. A navíc Škoda z nikoho voly nedělá. Ono to totiž často u řady lidí není třeba..
k bodu 2.1. Climatic má jedno čidlo na výduchu vzduchu. To znamená, že ti zabezpečí akorát to, že z daného výduchu prúdi vzduch rovnakej teploty. TO ALE NEZNAMENÁ, že ti to udržuje nastavenú teplotu v celom aute !!! Na to práve potrebuješ automat s čidlami, ktorý vie vyhodnocovať podmienky v celom automobile. Čo Climatic nemá ani zďaleka.
Príklad: Ak si sa viezol v aute s automatickou klimatizáciou, určite si videl ako reagovala po prechode auta z tieňa na slnko a podobne.
Iný príklad: Ty si nastavíš teplotu 21 stupňov na Climaticu, nastavíš si intenzitu ofukovania ako ti vyhovuje a cítiš sa fajn. Pritom tvoje deti na zadných sedadlách môžu mať aj +/- 5stupňov - je to úplne ten istý prípad ako u blbej manuálnej klimatizácie.
Nazývať climatic automatickou klimou je preto trochu od veci.
Mám doma automatický bojler,na ohřev vody.Nastavím teplotu a termostat udržuje teplotu.
Fajn, váš názor vám neberu, nicméně je značně menšinový (což nemusí nutně znamenat, že je chybný, přestože si to myslím). Pokud chcete polemizovat, tak klíčová je věta "Pokud něco udržuje teplotu na základě navolené hodnoty, podle mě je to automatické.". S tím do puntíku souhlasím. Problém je v tom, že klimatizace (jakákoliv, i kancelářská) není jen teplota, ale i síla a směr větráků. To, že jeden prvek z těchto tří je automatický a ostatní manuální z toho (z mého pohledu) nedělá plně automatickou jednotku, ale poloautomatickou.Asi jako převodovky v asijských motorkách. Je třeba řadit, ale nemačká se spojka. Můžu tvrdit "když nepoužívám spojku, jde o automat". Mohu si to myslet, ale většina lidí bere za automat to, co funguje plně samočinně, ne jen částečně.Tímto bych rád tu debatu utnul, nic nevyřešíme a asi nikoho kromě nás to nezajímá. Jestli k tomu ještě něco máte, klidně to sem postněte, ale já už reagovat nebudu, protože co jsem mohl, to jsem k tomu již řekl. OK?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.