Škoda Fabia po faceliftu: nižší ceny, lepší výbavy

Fabie přichází s modelovým rokem 2005 nejen s lehkými úpravami vzhledu, ale také jinými barvami interiéru, širší výbavou a hlavně podstatně nižší cenou. Zejména verze Ambiente a Elegance jsou o desítky tisíc levnější; Škoda tímto krokem pořádně zatopí konkurenci.
Škoda Fabia po faceliftu: nižší ceny, lepší výbavy

O změnách Fabie v modelovém roce 2005 jsme psali již před několika týdny. V článku jsme ale (bohužel) zcela opominuli fakt, že se výrazně změnily výbavy jednotlivých verzí a současně byly sníženy jejich ceny, nejméně u Classicu, nejvíce u Elegance. Např. Fabia 1.2 47 kW Elegance stála před faceliftem téměř čtyři sta tisíc korun, dnes stojí jen 342 900 Kč a ve výbavě má navíc tempomat, ABS+ASR+MSR, boční airbagy, malý kožený paket a chrompaket.

Výhodnější je i výbava Ambiente, která má rovněž ABS pro všechny motory, mlhovky a el. stavitelná a vyhřívaná zrcátka, Classic pak dostal obousměrné nastavení volantu, dělená sedadla a rovněž o cca 17 tisíc nižší cenu. Nižší ceny potěší zejména zájemce o nafťáky, které byly dříve velmi drahé, např. Fabia 1.9 TDI 74 kW ve výbavě Elegance stála hodně přes pět set tisíc, byla tedy dražší než lépe vybavený model RS s lepším motorem. Nyní je TDI 74 kW o 43 tisíc levnější, takže ji konečně má smysl koupit (i díky vylepšené výbavě). Zájemce o červenou barvu Corrida pak potěší, že za ni nemusí připlácet původních 5 200 Kč; je totiž podobně jako modrá a bílá zdarma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tímto krokem se Fabia zejména v dražších výbavách Ambiente a Elegance (u ní za příplatek 40 tisíc oproti Ambiente dostanete nejen litá kola, klimatizaci, boční airbagy a tempomat) stala daleko vážnějším konkurentem zahraničním vozům, které byly dosud většinou výhodnější. Koupě Fabie tak není už jen pouhým patriotismem, ale docela rozumných rozhodnutím. Zejména verze kombi (plus 15 tisíc oproti hatchbacku) nemá v této třídě žádného vážnějšího konkurenta.

Podrobnější informace o změnách vzhledu, interiéru a nabídky barev najdete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přehled jednotlivých výbav

Junior 1.2 40 kW: airbag řidiče s přitahovači bezpečnostních pásů, brzdový posilovač, odrazová světla v předních výplních, popelník vpředu, jednotónová houkačka, rezervní kolo ocelové, mechanické ovládání oken, mechanické uzamykání dveří, sklopné madlo vpředu s háčky, prosvětlení přístrojů bez stmívání, 3. hlavová opěra vzadu, tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu; 13" ocelový disk 5J x 13, pneu 155/80 R13, čirá skla, nárazníky v černé barvě, mechanicky stavitelná vnější zpětná zrcátka v černé barvě, příprava pro střešní nosič

Easy/Classic: airbag řidiče s přitahovači bezpečnostních pásů, brzdový posilovač - hmotnostně závislý, odrazová světla v předních výplních, popelník vpředu (Easy), popelník vpředu a vzadu (Classic), vysokotónová houkačka, make-up zrcátkem vpravo, radiopříprava se 4 reproduktory + sklopná neodnímatelná střešní anténa (Classic), rezervní kolo, mechanické ovládání oken, mechanické uzamykání dveří, sklopné madlo vpředu s háčky, prosvětlení přístrojů bez stmívání, zakrytí zavazadlového prostoru, PTC přídavný topný element (jen pro dieselové motory), posilovač řízení (Classic), 3. hlavová opěra vzadu, tříbodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed, výškově nastavitelné sedadlo řidiče (Classic), zadní sedadlo dělené (Classic), volant nastavitelný ve dvou osách (Classic); 14" ocelový disk 5J x 14 (5Jx13" pro Easy), pneu 165/70 R 14 (155/80 R13 pro Easy), velkoplošné kryty kol Duron (pouze Classic), ozdobný kryt motoru (pouze Classic), tónovaná skla (pouze Classic), lakované nárazníky v barvě vozu (pouze Classic), mechanicky nastavitelná vnější zpětná zrcátka v černé barvě, příprava pro střešní nosič

Poznámka: Výbavy Junior a Easy nejsou dostupné pro kombi a sedan.

Ambiente: airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači předních bezpečnostních pásů, brzdový posilovač - hmotnostně závislý, ABS + MSR, ABS+MSR+ASR (pro 1,4/74kW; 1,9TDI/74kW; 2,0/85kW), odrazová světla v předních výplních, popelník vpředu a vzadu, zapalovač cigaret, vysokotónová houkačka, make-up zrcátko vpravo, radiopříprava se 4 reproduktory + sklopná neodnímatelná střešní anténa, zadní sedadlo dělené, osvětlení zavazadlového prostoru, rezervní kolo, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání dveří, SAFE systém, sklopná madla, vzadu s háčky, prosvětlení přístrojů se stmíváním, zakrytí zavazadlového prostoru, PTC přídavný topný element (jen pro dieselové motory), posilovač řízení, sloupek řízení výškově i podélně nastavitelný, dvě čtecí světla vpředu, multifunkční ukazatel (palubní počítač), výškově stavitelné sedadlo řidiče, 3. hlavová opěrka vzadu, tříbodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed; 14" ocelový disk 6J x 14, pneu 185/60 R14 (15" pro motor 2,0/85kW), pneu 195/50 R15 pro 2,0/85kW, velkoplošné kryty kol Tucanus, kotoučové brzdy vzadu (pro 1,4/74kW; 1,9TDI/74kW a 2,0/85kW), ozdobný kryt motoru (mimo 1,2/40 kW), tónovaná skla, lakované nárazníky v barvě vozu, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, kryty podběhů vpředu i vzadu, příprava pro střešní nosič, přední mlhové světlomety

Elegance: airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači předních bezpečnostních pásů, brzdový posilovač - hmotnostně závislý, boční airbagy vpředu, ABS+MSR+ASR (mimo 1,9 SDI/ 47 kW), ABS+MSR ( pro 1,9 SDI/ 47 kW), varovná světla v předních výplních, popelník vpředu i vzadu, zapalovač cigaret, dvoutónová houkačka, make-up zrcátko vpravo, radiopříprava se 4 reproduktory + sklopná neodnímatelná střešní anténa, zadní sedadlo dělené, osvětlení zavazadlového prostoru, odkládací schránka pod rádiem, chrompaket, boční odkládací kapsy - vzadu, rezervní kolo, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání dveří, SAFE systém + sklopné klíče s dálkovým ovládáním, klimatizace Climatic, sklopná madla, vzadu s háčky, prosvětlení přístrojů se stmíváním, zakrytí zavazadlového prostoru, klimatizovaná odkládací schránka spolujezdce s osvětlením, PTC přídavný topný element (jen pro dieselové motory), posilovač řízení, sloupek řízení výškově i podélně nastavitelný, dvě čtecí světla vpředu, multifunkční ukazatel (palubní počítač), výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově a sklonově seřiditelné opěrky hlavy, ukazatel nedostatku kapaliny v nádrži pro ostřikovače, 3. hlavová opěrka vzadu, tříbodový bezpečnostní pás vzadu uprostřed, malý kožený paket, tempomat; kola z lehkých slitin Sprint - 6J x 14", pneu 185/60 R14 (15" pro motor 2,0/85kW), pneu 195/50 R15 pro 2,0 85kW, šrouby se zabezpečením proti krádeži, kotoučové brzdy vzadu (pro 1,4/74kW; 1,9TDI/74kW a 2,0/85kW), tónovaná skla, čelní sklo s šedým pruhem, lakované nárazníky v barvě vozu, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, textilní tlumení krytů podběhů, příprava pro střešní nosič, mlhová světla, ozdobný kryt motoru

Kompletní ceník

Fabia 2005 hatchback sedan kombi
Junior
1.2 40 kW 224 900 - -
Easy
1.2 40 kW 247 900 - -
Classic
1.2 47 kW 277 900 292 900 292 900
1.4 55 kW 307 900 322 900 322 900
1.4 55 kW (A) 357 900 372 900 372 900
1.9 SDI 47 kW 337 900 352 900 352 900
1.4 TDI 55 kW 357 900 372 900 372 900
Ambiente
1.2 40 kW 287 900 - -
1.2 47 kW 302 900 317 900 317 900
1.4 55 kW 332 900 347 900 347 900
1.4 55 kW (A) 382 900 397 900 397 900
1.4 74 kW 353 900 368 900 368 900
2.0 85 kW 388 900 403 900 403 900
1.9 SDI 47 kW 362 900 377 900 377 900
1.4 TDI 55 kW 382 900 397 900 397 900
1.9 TDI 74 kW 413 900 428 900 428 900
Elegance
1.2 47 kW 342 900 357 900 357 900
1.4 55 kW 372 900 387 900 387 900
1.4 55 kW (A) 422 900 437 900 437 900
1.4 74 kW 392 900 407 900 407 900
2.0 85 kW 427 900 442 900 442 900
1.9 SDI 47 kW 402 900 417 900 417 900
1.4 TDI 55 kW 422 900 437 900 437 900
1.9 TDI 74 kW 452 900 467 900 467 900
RS
1.9 TDI 96 kW 495 900 - -

Poznámka: S novými výbavami zmizely z nabídky akční modely jako Joy, Choice apod., které po zlevnění a zvýhodnění standardních modelů postrádaly smysl.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků