Škoda Fabia Paris: sporťáček na bázi kombiku

Vedle současných modelů vystavuje Škodovka na autosalonu v Paříži také novou designovou studii Fabia Paris. Jde o sportovní automobil postavený na bázi modelu fabia Combi. Originální prvky exteriéru Fabie Paris dotváří šestipaprsková 17" litá kola, přední spoiler s rozšířenými blatníky, větracími otvory a zabudovanými mlhovkami, výrazně tvarovaný spoiler pátých dveří a spoiler zadního nárazníku. Vůz je lakován modrou metalízou Santorin (s ní korespondují i bezpečnostní pásy v modré barvě).

Čalounění interiéru je v šedostříbrné barvě, sportovně tvarovaná sedadla se zvýrazněným bočním vedením jsou na okrajích potažena šedostříbrnou kůží; středy sedáků a opěradel jsou z černé děrované látky s šedostříbrným podkladem. U zadních sedadel byly výrazněji vytvarovány okrajové části sedáku, čímž vzniklo hlubší sedadlo sportovního tvaru.

Originální je tříramenný volant se zdvojeným spodním ramenem, středu přístrojového panelu dominuje velký kruhový otáčkoměr s digitálním rychloměrem. Po jeho stranách jsou půlkruhové stupnice teploměru oleje a chladicí kapaliny. Další tři menší kruhové přístroje jsou zabudované uprostřed přístrojové desky nad středovou konzolou (palivoměr, ukazatel napětí v elektrické soustavě a analogové hodiny).

Dva hliníkové nosníky spojují po stranách středovou konzolu a středový tunel. Zcela originálním prvkem je stylizovaný ochranný rám za opěrkami hlavy zadních sedadel, plynule přecházející v odkládací plochu nad zavazadlovým prostorem a zavazadlová síť bránící vniknutí zavazadel do interiéru.

Snížený podvozek je vybaven sportovně naladěnými pružinami a tlumiči. Samozřejmostí je plná výbava, zahrnující čtyři airbagy a klimatizaci, pro jistější pocit z jízdy tu je i ESP.

Poznámka redakce: Na pařížském autosalonu se Škoda moc nevytáhla. Zatímco v Ženevě představila velmi povedenou studii Tudor, v Paříži zklamala. Fabia Paris je zkrátka jen „vytuněná“ fabia, která postrádá jakoukoliv inovaci.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako jeden z mála vozů své třídy nabízí i karoserii Combi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing.

Ceny a výbava • První jízda po faceliftu • Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

včera | Richard Herbich | 16 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků