Škoda Fabia Paris: sporťáček na bázi kombiku

Vedle současných modelů vystavuje Škodovka na autosalonu v Paříži také novou designovou studii Fabia Paris. Jde o sportovní automobil postavený na bázi modelu fabia Combi. Originální prvky exteriéru Fabie Paris dotváří šestipaprsková 17" litá kola, přední spoiler s rozšířenými blatníky, větracími otvory a zabudovanými mlhovkami, výrazně tvarovaný spoiler pátých dveří a spoiler zadního nárazníku. Vůz je lakován modrou metalízou Santorin (s ní korespondují i bezpečnostní pásy v modré barvě).

Čalounění interiéru je v šedostříbrné barvě, sportovně tvarovaná sedadla se zvýrazněným bočním vedením jsou na okrajích potažena šedostříbrnou kůží; středy sedáků a opěradel jsou z černé děrované látky s šedostříbrným podkladem. U zadních sedadel byly výrazněji vytvarovány okrajové části sedáku, čímž vzniklo hlubší sedadlo sportovního tvaru.

Originální je tříramenný volant se zdvojeným spodním ramenem, středu přístrojového panelu dominuje velký kruhový otáčkoměr s digitálním rychloměrem. Po jeho stranách jsou půlkruhové stupnice teploměru oleje a chladicí kapaliny. Další tři menší kruhové přístroje jsou zabudované uprostřed přístrojové desky nad středovou konzolou (palivoměr, ukazatel napětí v elektrické soustavě a analogové hodiny).

Dva hliníkové nosníky spojují po stranách středovou konzolu a středový tunel. Zcela originálním prvkem je stylizovaný ochranný rám za opěrkami hlavy zadních sedadel, plynule přecházející v odkládací plochu nad zavazadlovým prostorem a zavazadlová síť bránící vniknutí zavazadel do interiéru.

Snížený podvozek je vybaven sportovně naladěnými pružinami a tlumiči. Samozřejmostí je plná výbava, zahrnující čtyři airbagy a klimatizaci, pro jistější pocit z jízdy tu je i ESP.

Poznámka redakce: Na pařížském autosalonu se Škoda moc nevytáhla. Zatímco v Ženevě představila velmi povedenou studii Tudor, v Paříži zklamala. Fabia Paris je zkrátka jen „vytuněná“ fabia, která postrádá jakoukoliv inovaci.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků