Škoda Fabia Paris: sporťáček na bázi kombiku

Škoda Fabia Paris: sporťáček na bázi kombiku

Vedle současných modelů vystavuje Škodovka na autosalonu v Paříži také novou designovou studii Fabia Paris. Jde o sportovní automobil postavený na bázi modelu fabia Combi. Originální prvky exteriéru Fabie Paris dotváří šestipaprsková 17" litá kola, přední spoiler s rozšířenými blatníky, větracími otvory a zabudovanými mlhovkami, výrazně tvarovaný spoiler pátých dveří a spoiler zadního nárazníku. Vůz je lakován modrou metalízou Santorin (s ní korespondují i bezpečnostní pásy v modré barvě).

Čalounění interiéru je v šedostříbrné barvě, sportovně tvarovaná sedadla se zvýrazněným bočním vedením jsou na okrajích potažena šedostříbrnou kůží; středy sedáků a opěradel jsou z černé děrované látky s šedostříbrným podkladem. U zadních sedadel byly výrazněji vytvarovány okrajové části sedáku, čímž vzniklo hlubší sedadlo sportovního tvaru.

Originální je tříramenný volant se zdvojeným spodním ramenem, středu přístrojového panelu dominuje velký kruhový otáčkoměr s digitálním rychloměrem. Po jeho stranách jsou půlkruhové stupnice teploměru oleje a chladicí kapaliny. Další tři menší kruhové přístroje jsou zabudované uprostřed přístrojové desky nad středovou konzolou (palivoměr, ukazatel napětí v elektrické soustavě a analogové hodiny).

Dva hliníkové nosníky spojují po stranách středovou konzolu a středový tunel. Zcela originálním prvkem je stylizovaný ochranný rám za opěrkami hlavy zadních sedadel, plynule přecházející v odkládací plochu nad zavazadlovým prostorem a zavazadlová síť bránící vniknutí zavazadel do interiéru.

Snížený podvozek je vybaven sportovně naladěnými pružinami a tlumiči. Samozřejmostí je plná výbava, zahrnující čtyři airbagy a klimatizaci, pro jistější pocit z jízdy tu je i ESP.

Poznámka redakce: Na pařížském autosalonu se Škoda moc nevytáhla. Zatímco v Ženevě představila velmi povedenou studii Tudor, v Paříži zklamala. Fabia Paris je zkrátka jen „vytuněná“ fabia, která postrádá jakoukoliv inovaci.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků