Kapitoly článku:
Škoda Superb
Sedan vyšší střední třídy s velkým rozvorem 2803 mm. Prostor na zadních sedačkách je skutečně obrovský, naopak zavazadlový prostor je objemem 462 litrů spíše podprůměrný. Celková délka vozu je 4803 mm. Superb je naší velkou chloubou, ale koncern Volkswagen s ním už do další generace moc nepočíta. Jednak kvůli konkurenci s Volkswagenem Passat a taky kvůli nízkým číslům prodeje. Vůz je jinak povedený.
Kdybych měl Superb zařadit, podle mě patří na pomezí střední a vyšší střední třídy
Interiér je na vysoké úrovni a nabízí tradiční usporádání vozů stáje Volkswagen
Classic Comfort Elegance
Pohonné jednotky a technická data
Zážehové motory |
motor |
1,8 20V Turbo |
2.0 MPI |
2.8 V6 |
počet válců |
4 |
4 |
6 |
objem (cm3) |
1781 |
1984 |
2771 |
výkon (kW/ot./min) |
110/5700 |
85/5400 |
142/6000 |
točivý moment (Nm/ot./min) |
210/1750 - 4500 |
172/3500 |
280/3200 |
palivo |
Natural 95 |
Natural 95 |
Natural 98 |
jízdní vlastnosti |
maximální rychlost (km/h) |
216 |
197 |
237 |
zrychlení 0 - 100 km/h (s) |
9,5 |
11,6 |
8,0 |
podvozek |
poháněná náprava |
přední |
přední |
přední |
brzdy vpředu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
brzdy vzadu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
převodové ústrojí |
převodovka |
pětistupňová |
pětistupňová |
pětistupňová |
typ |
mechanická |
mechanická |
mechanická |
spotřeba paliva |
město (l/100 km) |
11,5 |
11,9 |
14,3 |
mimo město (l/100 km) |
6,5 |
6,4 |
7,3 |
kombinovaná (l/100 km) |
8,3 |
8,4 |
9,9 |
objem palivové nádrže (l) |
62 |
62 |
62 |
hmotnosti |
pohotovostní hmotnost (kg) |
1438 |
1412 |
1501 |
užitečné zatížení (kg) |
577 |
577 |
577 |
Vznětové motory |
motor |
1,9 TDI |
1,9 TDI |
2.5 V6 TDI |
počet válců |
4 |
4 |
6 |
objem (cm3) |
1896 |
1896 |
2496 |
výkon (kW/ot./min) |
74/4000 |
96/4000 |
120/4000 |
točivý moment (Nm/ot./min) |
250/1900 |
285/1750 |
350/1250 |
palivo |
motorová nafta |
motorová nafta |
motorová nafta |
jízdní vlastnosti |
maximální rychlost (km/h) |
189 |
205 |
219 |
zrychlení 0 - 100 km/h (s) |
13,2 |
10,4 |
9,5 |
podvozek |
poháněná náprava |
přední |
přední |
přední |
brzdy vpředu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
brzdy vzadu |
kotoučové |
kotoučové |
kotoučové |
převodové ústrojí |
převodovka |
pětistupňová |
pětistupňová |
šestistupňová |
typ |
mechanická |
mechanická |
mechanická |
spotřeba paliva |
město (l/100 km) |
7,1 - 7,2 |
7,7 |
10,0 |
mimo město (l/100 km) |
4,6 - 4,7 |
4,6 |
5,4 |
kombinovaná (l/100 km) |
5,5 - 5,6 |
5,7 |
7,0 |
objem palivové nádrže (l) |
62 |
62 |
62 |
hmotnosti |
pohotovostní hmotnost (kg) |
1458 |
1465 |
1565 |
užitečné zatížení (kg) |
585 |
585 |
585 |
Ceny a výbavy
Vybraná výbava |
Model |
Classic |
Comfort |
Elegance |
Posilovač řízení |
x |
x |
x |
Přední okna v elektrice |
x |
x |
x |
Zrcátka v elektrice |
x |
x |
x |
Centrální zamykání |
x |
x |
x |
Airbag řidiče |
x |
x |
x |
Airbag spolujezdce |
x |
x |
x |
Boční airbagy |
x |
x |
x |
Okenní airbagy |
13 000 Kč |
13 000 Kč |
13 000 Kč |
ABS |
x |
x |
x |
ASR |
x |
x |
x |
Stabilizační systém (ESP) |
25 000 Kč |
x |
x |
Klimatizace (A/M/P) |
x (M) |
x (A) |
x (A) |
Autorádio |
6 800 Kč |
x |
x |
Ceny náleží modelům s manuální převodovkou, pětistupňový Tiptronic stojí se vznětovým motorem 57 tisíc, se zážehovým agregátem potom zaplatíte celých 74 tisíc navíc.
Ceník modelů |
Classic |
2.0 MPI |
689 900 Kč |
1.8 20V Turbo |
736 900 Kč |
1.9 TDI 74 kW |
736 900 Kč |
1.9 TDI 96 kW |
782 900 Kč |
Comfort |
1.8 20V Turbo |
813 900 Kč |
1.9 TDI 74 kW |
813 900 Kč |
1.9 TDI 96 kW |
859 900 Kč |
2.8 V6 142 kW |
924 900 Kč |
2.5 TDI 120 kW |
1 016 900 Kč |
Elegance |
1.8 20V Turbo |
956 900 Kč |
1.9 TDI 74 kW |
956 900 Kč |
1.9 TDI 96 kW |
1002 900 Kč |
2.8 V6 142 kW |
1067 900 Kč |
2.5 TDI 120 kW |
1159 900 Kč |
Odkazy