Škoda Fabia na elektřinu znova v akci. Bestie RE-X1 Kreisel bzučí silou 354 koní

Novinka vychází z Fabie Rally2 evo, svým výkonem překonává klasiku se spalovacím motorem. Ostrý start na závodních tratích přijde už brzy.

Škoda letos oslavuje 120 let v motorsportu, v duchu současné doby si tedy nadělila dárek – elektrický. Vůz se oficiálně jmenuje RE-X1 Kreisel a vznikl díky spolupráci Škoda Motorsport, Škoda Austria, Kreisel Electric a Baumschalger Rallye & Racing. Výchozím bodem byla Fabia Rally2 evo, která byla upravena pro zástavbu elektrického pohonu.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

Nová Škoda Fabia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Poznámky o luxusu byly na místě

A změny byly dost zásadní – bylo zapotřebí upravit podlahu a najít co nejnižší místo pro uložení baterie s kapacitou 52,5 kWh a napětím 860 voltů. Chlazena je kapalinou Shell E-Fluids. Pohon zajišťuje elektromotor Kreisel Electric s výkonem 260 kW a točivým momentem 600 Nm – pro srovnání, klasický pohon ve formě přeplňované šestnáctistovky disponuje jen 214 kW a 425 Nm.

Rakouská společnost Kreisel Electric také připravila nabíjecí stanici Chimero, z níž je možné závodní elektrofabii dobíjet mezi ErZetami výkonem až 200 kW. Bude ji potřebovat vcelku brzy, vůz je homologován a nastoupí již nyní v červenci na rallyovém Mistrovství Rakouska. Startovat má i v dalších podnicích tohoto šampionátu, v nichž si to může rozdat třeba s elektrickou závodní Corsou.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků