Škoda Fabia MPV téměř odhalena

42 komentářů

kluk jako buk
13. července • 0:07

http://www.autocar.co.uk/news_article.asp?na_id=216097

jimi
11. července • 21:41

tak takhle to určite nebude vypadat...
bude to jenom scivilizovaný roomster...

Pracovník Škoda Auto
11. července • 18:09

Můžu vám s úplnu jistotou říct takto Fabia MPV jak zveřejnil britský magazín vypadat nebude! sloupek za zadními dveřmi bude daleko širší, zadní světla budou zasahovat až do zadního sloupku. Prostě tahle fotografie je pouhá fáma a neni první už se jich pár takových oběvilo. např nedávno předložili do jednoho časopisu jak by asi mohl vypadat následních Fabie .. vytvořily ale uplně zcestný obrázek..............

schimmer
11. července • 22:26

Díky za tvůj příspěvek.Jsem rád,že to neni Roomster.

Modrák
11. července • 20:15

Díky bohu. Roomster byl docela hezký a tohle je ošklivé a zároveň méně praktické než český bestseler v třídě Renault. To už by korupce z tradičních manažerů musela spadnout i na české konstruktéry.

schimmer
10. července • 11:43

Muze sem napsat nekdo,kdo uz videl Roomstera (nekdo od skodovky-tyhle lidi sem tam reaguji v diskuzich-viz naposledy o Fabii II) jestli jde o Roomstera? Ten nazor o testovani podvozku je dobry,ale automobilky to vetsinou testuji pod karoserii aktualniho modelu(muze byt trosku upraveny) a pochybuji,ze by kvuli tomu delali specialni karoserii,obvzlast u Skody.

schimmer
11. července • 11:58

Nemuzete se nekdo dostat k tistene verzi britskeho Autocar?Ze byste tu fotku naskenovali a dali ji sem,pze tahle pidi fotka je fakt o nicem.Jinak si myslim,ze ji Autocar vyfotil i zezadu a i predek,takze jestli mate nekdo moznost,tak to sem dejte.Diky

Butthead
10. července • 10:07

Mě to příjde, jako když VW udělá o 10cm vyšší a o 10cm delší předražený Golf Plus... Taky je to trošku vyšší a delší nepovedevý hybrid, taková Fabia plus... Ale to je jedno co to je a jaké to bude, u nás se to stejně bude prodávat... třeba ve verzi Junior plus za 300.000 Kč  

lefil
10. července • 8:59

Dost dlouho jsem se díval na tu fotku a upřímě řečeno, jsem dost skeptický, že se jedná o budoucí Roomster. Za prvé, Škodovka nedělala studii Roomsteru a Yettiho jen tak. Určité prvky mají společné (a společné s novou Octávií) a tady chybí. Např. si neumím představit, že by neměl zakulacená okna jako 02 (na fotce nejsou). Pohled zepředu chybí, ale nevypadá, že byse podobal Yettimu (tak si myslím, že bude vypadat). No a nakonec zadní převis. Je sice možné, že bude takto dlouhý, ale tohle ukazuje spíš na budoucí Combi než MPV. Spíš mně to připadá, že testují podvozek v jiném kabátě. Snad ....

Dusan
9. července • 20:58

Nezapomente, ze je to v CR Auto roku 2006.

milan
9. července • 18:16

Trochu ma zaraza jedna vec. Nacasovanie MPV od Fabie. Nastupca Fabia 2 bude predstaveny najskor na jar 2007. Cize rok na to, ako sa predstavi toto MPV. Otazkou je, ci bude v sebe skryvat aj dizajnerske "schopnosti" tohto minivanu (aj to sa stalo, najprv bol predstaveny Ford C-max a nasledne do roka novy Focus). Ak by tomu tak aj bolo, z uvedenej snimky sa da len rozoznat (ako nova myslienka) mohutnejsi predny a zadny naraznik (co pri minivane je vlastne aj povinnost), inaksie reflektory vpredu. Pravdepodobne interier bude odlisny. Vychadza vsak to, ze rozdiel medzi fabiou 1 a 2 nebude vacsi, ako tomu bolo pri Octavia 1 a 2. Tazko sa da podla tejto snimky aj odhadnut rozmer. Osobne si vsak myslim, ze "Roomster" bude skor MPV postavene na podvozku Octavie (teda a la Golf Plus). Je to samozrejme vsak iba moj odhad.

Marek_Litzman
10. července • 0:38

Já bych Roomster mrsknul spíš k Merivě, Fiatu Idea atd. To vlastně v celém koncernu ještě chybí.

patrik
9. července • 16:25

Já sice dost často mám řeči proti MB a VW, ale v zásadě si hodně vážím toho, jak VW Škodovku během jedné dekády pozvedlo ze směšného Ossieho na celkem regulérní evropskou značku, hlavně pokud jde o dílenskou kvalitu. Tím začleněním do precizní germánské družiny Škodovka v kvalitě přeskočila lecjakou románskou značku. Na druhé straně holt občas trpí emoce a hravost. Taky jsem tiše doufal, že Roomster (nebo Fabia MPV, to je jedno) bude designově něco šťavnatého, čím se Škoda slušně vymezí i uvnitř skupiny proti kouzelníkovi ze Seatu (když už tedy nesmíme dělat sporťáky). Ten profil z Autocaru bohužel moc slibně nevypadá, spíš to evokuje šedou nudu Touranu (myslím opravdu jen vnější design). Nojo, co se dá dělat, kdyby býval Škodovku tehdy koupil Renault, možná bychom tu teď v rámci dělby montovali Logany a nebo taky jen díly do náklaďáků...

Pavel Vaníček
9. července • 21:51

I já s Tvým názorem plně souhlasím. Ale s tou germánskou precizností to není jen u aut. Vše germánské mi příjde precizní. Ale je to hodně chladná preciznost. Já mám rád spíš "románskou" lehkost bytí. Je to o přístupu k životu germánský rozum x románské srdce. Mě život naučil dát spíš na to srdce. Proto jsem zatím dával přednost Fiatu (126, Panda) a Citroenu (Saxo). Rozhodně jsem nikdy nelitoval. Na druhou stranu třeba Yeti se podle mě Škodě hoooooodně povedl

Pan Klobouk
11. července • 11:01

Německá preciznost . Pracuji pro několik německých firem a když vidím slogan německá preciznost tak se smíchy za břicho popadám. Jsou to bordeláři jako každej jinej. Německá preciznost patří minulosti - bejvávalo, bejvávalo....
Jinak co se týče rodiny lidových vozů a Škoda Auto tak s tím přínosem každopádně souhlasím.

Pavel Vaníček
11. července • 16:19

No možná jsou němci stejní bordeláři jako každej jinej, ale aspoň si na tý - byť možná už neexistující - preciznosti zakládají. Ono je to asi taky to jediný, na čem si můžou zakládat.

vRS
11. července • 10:37

Ve Francii proběhl první ročník průzkumu spokojenosti zákazníků pořádaný JD Power a světe div se, Škodovka dopadla opět velmi dobře, dokonce podstatně lépe než domácí výrobci, tj. Peugeot, Citroen a Renault.
http://news.auto.cz/img/galleries/01_42cc0c08b76ca.jpg
.
http://news.auto.cz/img/galleries/03_42cc0c08c373e.jpg
.
metodika:   http://news.auto.cz/img/galleries/02_42cc0c08bfb59.jpg
 
to bude asi nějaká globální konspirace, že všichni najednou nadržují Škodovce nebo tak něco, že goes???
 
 

patrik
10. července • 22:07

Díky za podporu aspoň zpětně, nebyl jsem na lince. I já souhlasím s vámi oběma - člověk si to může promítnout třeba i na prázdninové cestování: přes Německo všichni přejedeme a radujeme se z udržovaných dálnic a celkového ordnungu, ale většinou tam dovolenou netrávíme a pokračujeme do Francie, kde si v tom rámusu a bordelu dáváme do nosu a očumujeme ženské a dělá nám to dobře.

schimmer
9. července • 17:31

Naprosty souhlas s tvym nazorem o prinosu VW pro Skody i pro celou nasi zemi.My Cesi bychom se uz meli odnaucit rikat-"Ty osklivi Nemci nam zase ublizuji.My chudacci Cesi".

Ari Vatanen
9. července • 15:12

Nemohla by ta fotka být ještě o něco menší???

Jirin
9. července • 14:44

 Ja pochybuju o tom, ze to, co kluci z Autocaru vyfotili, by mela byt finalni verze kastle. Snad ani Skoda by se ne.... s Roomsterem a Yetim, kdyby pak chtela dalsich X let valit zvysenou Fabii. To je dost uhozene. Ikdyz..... U Skody jeden nikdy nevi.

Marek_Litzman
9. července • 13:10

Abych řekl pravdu, nedokážu pochopit, proč na tu fotku všichni tak žehrají. Vzhled je jedna věc, ale podle mě je podstatnější to, co je uvnitř. A to zatím většina z nás nezná. A ti, co znají, těm se asi moc mluvit chtít nebude, takže já bych toho pomlouvání designu nechal. Mě osobně nevadí škodovácký design (neříkám, že je na titul Nejhezčí auto roku) a navdilo by mě, kdyby v něm bylo pokračováno. Proč taky ne?

Jen tak stranou, mohl by mi někdo zasvěcený říct, čím to je, že Škodovky nebývají odhalovány špionážními fotografy? Třeba O2 byla vyfocena pár dní, před oficiálními fotkami, u kombíku totéž, zatímco fotky mnoha jiných se odjevují dnes a denně. Je to jenom náhoda, nebo se řidiči škodovek umí lépe skrývat?

schimmer
9. července • 17:26

Jen abych doplnil. Me se design Skody velice libi.Octavia dokonce hodone,hodne moc.Stejne tak studie Tudor i Roomster.S Yetim to bylo horsi,ale uz jsem si zvykl.Ovsem tohle ,to je proste hodne spatny vtip.Nemuzou prece cekat,ze v roce 2006 nekoho zaujme auto,ktery vypada jako vytazena Fabia Combi,ktera uz je vzhledem ke svemu stari dost designove OUT.
A ted bych chtel odpovedet na tu tvoji otazku.Taky jsem nad tim uz premyslel,proc se v mediich objevuji desitky fotek noveho Punta a o skodovkach je ticho.Napadli me jen 2 duvody. 1.-Skodovka proste neni pro zapadni trh dulezita znacka a tak tam proste nikoho "nerajcujou" fotky novy Fabie.Ovsem faktem je,ze naopak v Cechach je po takovych fotkach obrovsky hlad,takze tu fotku by nektere medium zaplatilo.Mimochodem je zajimave,ze ze zapadnich casopisu se skodovkam a jejim tajnym projektum nejvic venuji Britove.Viz fotky Octavie 2, Fabia 2 v Autoexpressu a ted MPV.Takze,abych to shrnul,tak tenhle argument podle me trosku pokulhava,i kdyz muze mit svoje opodstatneni. Podle me je vyznamnejsi ten druhy.A sice-2.Co si budeme namlouvat.Pokud by automobilky chteli,tak by se na verejnost zadna fotka nedostala.Ony automobilky sice tvrdi,ze zadne informace nepodaji atd,ale faktem je,ze pokud se v mediich zacne ukazovat tajna fotka noveho Mercedesu uz 3roky pred premierou,tak je to pro tu znacku uz urcita reklama.To auto na sebe strhava pozornost jeste mnohem driv,nez si ho muzete koupit.Dukazem toho je,ze cim vice se blizi premiera auta,tak tim vice se objevuji tajne fotky s konkretnejsimi obrysy az 2 mesice pred vystavni premierou se jakoby nahodou podari vyfotit nemaskovane auto,ktere automobilka zrovna foti do prospektu.O autu se tak zacne mluvit driv a jeste se to podpori tim,kdyz se auto predstavi sice uz treba v zari,ale na trh se dostane az dalsi rok v breznu. To mate nejdriv tajny fotky,pak oficialni,pak premiera,pak prvni zkusenosti v casopisech,pak prvni testy a nakonec prezentace u dealera a o jednom aute se tak mluvi rok.No a proc je to u SKody tak tezke?Protoze skodovka mela az do nastupu noveho vedeni (loni) strategii uplne tajnosti,kdy skutecne usilovala o to,aby se na verejnost nic nedostalo.Melo to pak byt velike prekvapeni a sokovat.Ale od nastupu Detlefa Witigga (nebo jak se jmenuje) je to jinak.On sam to potvrdil nekolika vrelymi rozhovory v mediich,kde ochotne odpovidal na dotazy ohledne seriove vyroby Roomsteru.To driv u skodovky nebylo.Nebo Superbu uz prozradili,ze pujde o auto mezi tridami s vyklopnou zadni casti. No a aby to vse podporili,tak poslou maskovany prototyp nekam,kde ho urcite nekdo vyfoti.Nerikam,ze je to tak ve vsech pripadech,ale automobilky to proste delaji.Neverte tomu,ze kdyby jim to vazne tak strasne ublizovalo,ze by se to delo.

Marek_Litzman
10. července • 0:34

Nad tímto už jsem se taky párkrát zamýšlel. Posledně i veřejně v Garáži u příležitosti velmí postupného uvádění q7. K čemu jsem došel? Je to jednoduché. K rodokmenu.

Mercedes si představení nového S-klasse x let před premiérou může dovolit.Tento vůz má svou stálou klientelu, která si vždy koupí nový model a je dobré je dopředu o tomto informovat, ačkoliv poněkud zakrytě.
Zato okruh stálé klientely Škody je mizivý. V této kategorii si lidé vybírají to nejlepší, co seženou a předčasným odhalením nového modelu je jim vysílán signál "to auto už je zastaralé" a "už se dělá nové, lepší", což jaksi není pozitivum.

Na druhou stranu nutno říct, že určité testovací kilometry v provozu vůz najet prostě musí a očekávám, že k testování využije polygony (mám teď na mysli třeba ty v severních oblastech) společné s VW (tedy Audi, Seat a samotné VW), takže by se podle mne logicky měly stejnou měrou zachycovat všechna koncernová vozidla. A to nemluvím o papparazzi (či jak se to příšerné slovo píše) pracujících na vlastní pěst, jako Pascal Piérart ( http://pascalpierart.free.fr/ ). Vždyť obrázky tohoto fotografa jesou povětšinou z veřejných komunikací. Nebo že by opravdu pracoval na objednávku automobilek?

Je to samozřejmě jen má úvaha a je dost možné, že páni z Česaně se mi už pěkně smějí, ale člověk by měl vyjadřovat své názory, ne? :)

Dusan
9. července • 18:10

Co se tyce tech spionaznich fotek Skodovky tak krome Nemecka a Anglie je Skoda (a samozrejme doma) je Skoda naprosto minoritni vyrobce s pocty prodanych kusu nekde na urovni Ferrari + Lamborghini a to jeste kdovi jestli. Takze nikoho krome CR fakt nezajima jak bude vypadat nova Skodovka, kterou ani v nejvetsim prubehu vyroby nepotka na svych silnicich za cely mesic.

Paulz
9. července • 22:04

To Dusan:Jo ferrari+Lamborghini vyrobí 500 000 aut za rok-a odkud jsi spadl?

goes
9. července • 22:39

nauc se cist, on nepsal, ze Skoda vyrobi tolik auto jako F ci L, ale to, ze v jinych zemich se jich proda tolik, jako F nebo L...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Paulz
10. července • 12:35

To Goes:Dusan napsal mimo Německa,Anglie a Česka je Škoda naprosto minoritní prodejce kde se prodá zhruba jako F a L dohromady.No jsou takové státy ve světě/třeba USA/,ale mám takový dojem,že v Evropě určitě ne.

vRS
11. července • 10:27

Pokud lze vyvozovat závěry ze statistik, tak Škodovka prodala v rámci EU za 1-5/2005 víc aut než např. KIA, Hyundai, Suzuki, Mazda, Honda, Volvo, Mitsubishi, Alfa Romeo a řada dalších automobilek, ale srovnávat prodeje Škodovky s Jaguarem nebo Land Roverem je irelevantní.
http://news.auto.cz/?article=4126

Papin
12. července • 13:21

Vite co? Skodovky nemam rad, ale nez se zacnete hadat, prectete si vyrocni zpravu. Maji ji na webu. Celkem prodali cca 441tisic vozu za rok 2004. A jak se zda, mimo Madarsko na vychode popularita klesa, na zapade, jak kde.
Dodávky zákazníkům ve vybraných zemích

Země 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2004/2003

Česká republika 75952 80882 82405 74466 71522 64676 -9,6 %

Slovensko 31451 32095 37523 29175 25728 23150 -10,0 %

Polsko 44457 39326 37354 34301 42927 39693 -7,5 %

Maďarsko 6807 7707 8354 11507 15462 17350 12,2 %

Střední Evropa 166701 170399 175171 157015 164996 151815 -8,0 %

Německo 56270 65219 66937 67656 70055 78051 11,4 %

Francie 11782 12053 13727 16607 14234 13013 -8,6 %

Velká Británie 23145 30509 36048 38251 37103 34236 -7,7 %

Itálie 19698 23005 28643 23051 23061 20478 -11,2 %

Španělsko 13137 14834 17118 15549 13322 16605 24,6 %

Rakousko 15972 19466 18880 15552 16200 15601 -3,7 %

Dánsko 6632 5921 6083 7068 7207 8362 16,0 %

Švédsko 17248 18827 8853 9008 8614 8763 1,7 %

Západní Evropa 192156 229109 244099 238323 235861 240672 2,0 %

elipsoid
9. července • 15:27

Mozna je to tim, ze na odhaleni Fabie MPV asi evropske motoristicke casopisy moc ctenaru neprilakaji, takze nema smysl platit mesicni dovolenou ve Finsku (nebo kde to testujou) nejakymu profi fotografovi. Ale je zase fakt, ze treb O2 nekdo tenkrat vyfotil v JAR.

schimmer
9. července • 12:52

Tak tohle je hodne spatny.Vzdyt takovyhle aut jezdi po svete statisice.Vypada strasne!!! Vzdyt Roomster byl super,mel zajimavy design tak prece stacilo jeho prvky jen prenest na vyssi karoserii a melo by to uspech.Tohle vypada fakt hrozne.Vzdyt to ma stejny designovy styl dveri jako soucasna Fabia,ktera se predstavila v roce1999.S timhle se skodovka bohuzel na tech vymodlenych 600tis. vyrobenych aut bohuzel nedostane.

goes
9. července • 11:25

rekl bych, ze panove z vyvoje v Mlade Boleslavi tak jednou po vecerni party jeli domu Fabii kombi a pri couvani narazili do zdi a srovnali tomu kapku zadek. A druhy den rano po opici, si rekli, ze na co jit cestou velkeho odporu, kdyz takto to lidi budou kupovat taky a vlastne si usetri praci, protoze uz maji temer vse hotove.
A tak MPV srovnaji zadek, kapku zvysi podvozek, zmeni posuv sedacek a super nejnovejsi MPV, ktere opet vyhraje kde co je na svete. Mozna to bude mit nakonec nazev jako "SKODA ALL ROAD XC90 X5 HUMMER" s prednim nahonem a motory 1.2 12V a 1.4TDI...

furgon
9. července • 12:28

Goes - je to trochu jinak. Tohle nutny zlo, lidi to ( pro mne z nepochopitelnyho duvodu ) chteji, tak to u nas ve vyvoji prichystali. Skdodovka si nemuze vybirat, co by se ji libilo vyrabet, to urcuje trh. Co vim, tak v Cesane nejsou ani dvakrat nadseny z toho trivalce kterej zkonstruovali, ale VW to vzhledem k poptavce prikazal a hotovo.

goes
9. července • 12:38

tak to je jasne, ze nad Skodou stoji jeste VW a ti koordinuji finalne vse a v ramci urcenych mantinelu muzou jednotlive automobilky pracovat. Narazkami na Skodu narazim na ten princip vyroby aut. Uz ted je kazdemu rozumnemu clovku jasne, kdo bude pristi rok vitezem Auta roku v CR, kdo vyhraje v danem roce nejhezci auto roku, o cem budeme cist 100 testu v kazdem casopise, kdo prevalcuje veskerou konkurenci v jakemkoli parametru a pritom uvidime jak to dopadne :)

furgon
9. července • 12:58

Vzhledem k podilu prodeje na nasem trhu chapu, ze ji lidi voli jako auto roku. A ohledne nejhezciho auta to je o tom, ze polovina lidi nedokaze pochopit rozdil mezi vyznamem slova nejhezci a nejlepsi. Za to Skoda nemuze.  

ITTI
9. července • 12:56

Alternativou je ty testy nečíst, na ankety se nedívat, auta z MB nekupovat... v čom problém? Ještě bych věděl o jednom řešení: Škodu Auto(továrnu) srovnat se zemí a lidi v česku budou konečně v klidu.To  malé "č" není překlep. Vystihuje velikost národa.

Sandokan
9. července • 16:26

"v čom problém" ... ty budeš určitě zakuklenej čobolák, že?

Petr Broža
9. července • 13:04

Osobně si nemyslím, že je špatné, že Češi kupují nejvíce škodovky. Je to přece jejich volba, ať si vyberou jaké auto chtějí. Sám jsem delší dobu škodovkami jezdil (Fabia, Octavia) a nijak mne to nepoznamenalo

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
goes
9. července • 13:28

nebyl bych si tak jisty

goes
9. července • 12:13

...a pak jsem se zobudil s rukou v serbliku

goes goes, stavim sa, ze keby to malo na kapote napisane "Cuore Sportivo", tak si celej na vetvi a slintas blahem. Kedze je to skodovka, tak to apriori musi byt to najhorsie, co sa vyrobilo - staci si pozriet vacsimu tvojich reakcii v clankoch alebo diskusii.

goes
9. července • 12:26

nevim o co se snazis, kdyz pouzijes cizi nick ale budiz.
Uprimne receno cekal jsem, ze to bude vice nove, ne ze to bude (zatim z techto fotek) v podstate jenom mirne upravena Fabia combi, ale uvidime finalni verzi. Zatim proste klasicky nic moc prevratneho.
Co se tyce meho cuore sportivo tak s tim pribrzdi, jelikoz z neho nedelam nadauto, jak se tady snazis vsunout svym prispevkem. Projdi si ty temata poradne a uvidis muj velmi realny pohled na cuore sportivo a jine znacky.

Doporučujeme

Články odjinud