Škoda Fabia MPV, Fabia „mini“ a Octavia kombi dle Autobildu

Podle Autobildu 17/04 hodlá Škoda zvýšit prodeje svých vozů do roku 2008 ze současných cca 450 tisíc kusů ročně na 600 tisíc. Tomu by měly pomoci nejen nové generace současných vozů (Octavia, Fabia, Superb), ale také zcela nové modely.

První novinkou by mělo být malé MPV založené částečně na studii Roomster a velikosti Opelu Meriva či Hondy Jazz. Tento vůz se objeví na trhu v polovině roku 2006, tedy ještě o něco dříve, než druhá generace Fabie (konce téhož roku). Na konci roku 2007 pak bude následovat nová Fabia kombi. Autobild rovněž zmiňuje novou verzi Fabie RS s motorem 1.8T 110 kW. K druhé generaci Fabie se přidá také kratší třídveřový hatchback postavený na bázi nové generace VW Lupo; cena by měla začínat na osm tisících eur.

Na podzim tohoto roku přibude k nové Octavii také kombi. Současná generace se sice bude vyrábět i nadále (minimálně do příštího roku), nicméně bude určena především pro méně náročné trhy východní a střední Evropy. V roce 2007 by měl nabídku motorů pro Octavii doplnit nafťák 1.5 l o výkonu 74 kW (100 k) a 2.0 TDI s výkonem 118 kW (160 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia MPV a malá třídveřová Fabia vycházející z Lupa

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Octavia kombi

Tip: Vše o nové Octavii, jízdní dojmy

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků