Škoda Fabia Monte Carlo: dRSný vzhled i s jemnou technikou

Škoda se rozhodla oslavit výročí 110 let motorsportu zvláštním provedením Fabie, které nese jméno po jednom z míst motoristickému sportu zaslíbených - Monte Carlu. Vůz je standardně vybaven sportovním podvozkem a řadou dalších sportovně vyhlížejících doplňků exteriéru i interiéru, které připomínají sportovní model Fabia RS, nebo z něj přímo pocházejí. Ve skutečnosti by se ale celá edice mohla jmenovat také Fabia Potěmkin - pod nekompromisním hávem totiž skrývá i ty nejslabší motorizace, které jsou pro tento model k dispozici. Ale pojďme se na celý vůz podívat podrobněji.

Fabii Monte Carlo charakterizují především černé doplňky. Touto barvou jsou lakovány plastové lemy spodní části karoserie, střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek. Ani mřížka chladiče nebo zatmavené světlomety tatéž nepřipomenou jiné části barevné palety a černý lak nesou i kola z lehké slitiny Comet o průměru 16 palců.

V interiéru je na výběr alespoň o něco více barevných možností - zvolit je možné buď celočerné provedení, nebo kombinaci černé s červenými středy sedadel a výplněmi dveří. Obě varianty mají ve výbavě (opět) černé čalounění střechy, sportovní sedadla, malý kožený paket (volant potažený perforovanou kůží s červeným obšitím, madlo ruční brzdy a manžeta řadicí páky - pro interiér v červené barvě taktéž s červeným obšitím), prahové lišty a kovové kryty pedálů.

Výbava vozu vychází ze stupně Ambiente a v závislosti na trhu se bude novinka prodávat s motory 1,2 HTP s 44 kW, 1,2 12V HTP s 51 kW, 1,4 16V s 63 kW a 1,2 TDI CR s 55 kW. Motor 1,2 TSI pak bude dostupný jak s 63 kW, tak s 77 kW a 1,6 TDI ve všech třech verzích o výkonu 55 kW, 66 kW resp. 77 kW. Všechny Fabie Monte Carlo budou vybaveny mechanickou převodovkou.

Takto vymóděná Fabia má vzpomenout nejen na historii motorsportu jako takového, ale připomenout i úspěchy škodovky. Proto se poprvé představí veřejnosti na rallye Monte Carlo, kde závodní speciál dosáhl Fabia S2000 jedněch z nejlepších výsledků výsledků - čtvrtého místa v roce 2009 při debutu ve své kategorii a druhé, třetí a páté místo v roce 2010.

Výstavní premiéru si vůz odbude na ženevském autosalonu, již v únoru 2011 si jej ale budete moci objednat. Ceny zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Monte Carlo
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků