Škoda Fabia Monte Carlo: dRSný vzhled i s jemnou technikou

Škoda se rozhodla oslavit výročí 110 let motorsportu zvláštním provedením Fabie, které nese jméno po jednom z míst motoristickému sportu zaslíbených - Monte Carlu. Vůz je standardně vybaven sportovním podvozkem a řadou dalších sportovně vyhlížejících doplňků exteriéru i interiéru, které připomínají sportovní model Fabia RS, nebo z něj přímo pocházejí. Ve skutečnosti by se ale celá edice mohla jmenovat také Fabia Potěmkin - pod nekompromisním hávem totiž skrývá i ty nejslabší motorizace, které jsou pro tento model k dispozici. Ale pojďme se na celý vůz podívat podrobněji.

Fabii Monte Carlo charakterizují především černé doplňky. Touto barvou jsou lakovány plastové lemy spodní části karoserie, střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek. Ani mřížka chladiče nebo zatmavené světlomety tatéž nepřipomenou jiné části barevné palety a černý lak nesou i kola z lehké slitiny Comet o průměru 16 palců.

V interiéru je na výběr alespoň o něco více barevných možností - zvolit je možné buď celočerné provedení, nebo kombinaci černé s červenými středy sedadel a výplněmi dveří. Obě varianty mají ve výbavě (opět) černé čalounění střechy, sportovní sedadla, malý kožený paket (volant potažený perforovanou kůží s červeným obšitím, madlo ruční brzdy a manžeta řadicí páky - pro interiér v červené barvě taktéž s červeným obšitím), prahové lišty a kovové kryty pedálů.

Výbava vozu vychází ze stupně Ambiente a v závislosti na trhu se bude novinka prodávat s motory 1,2 HTP s 44 kW, 1,2 12V HTP s 51 kW, 1,4 16V s 63 kW a 1,2 TDI CR s 55 kW. Motor 1,2 TSI pak bude dostupný jak s 63 kW, tak s 77 kW a 1,6 TDI ve všech třech verzích o výkonu 55 kW, 66 kW resp. 77 kW. Všechny Fabie Monte Carlo budou vybaveny mechanickou převodovkou.

Takto vymóděná Fabia má vzpomenout nejen na historii motorsportu jako takového, ale připomenout i úspěchy škodovky. Proto se poprvé představí veřejnosti na rallye Monte Carlo, kde závodní speciál dosáhl Fabia S2000 jedněch z nejlepších výsledků výsledků - čtvrtého místa v roce 2009 při debutu ve své kategorii a druhé, třetí a páté místo v roce 2010.

Výstavní premiéru si vůz odbude na ženevském autosalonu, již v únoru 2011 si jej ale budete moci objednat. Ceny zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Monte Carlo
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků