Škoda Fabia Junior: Ještě levnější Fabia

Přes poměrně hlasité odmítání Škoda přece jen připravuje Fabiu s litrovým motorem.
Škoda Fabia Junior: Ještě levnější Fabia
Nový model ponese jméno Junior a bude tím nejlevnějším, co může Škodovka svým zákazníkům nabídnout. Zatím není k dispozici příliš podrobností k tomuto novému modelu, uveďme si, co již známo je.

Fabia Junior bude dostupná jen ve verzi hatchback a od Fabie Classic se liší tím, že nemá nárazníky v barvě vozu nebo zadní plato. Bez víka se musí obejít i schránka před spolujezdcem. Ve výbavě budou „jen“ 13“ litá kola (Classic má 14“), nebude však chybět například airbag řidiče.

Naopak se v základní výbavě budete muset obejít bez posilovače řízení a další prvků, které jsou předmětem základní výbavy provedení Classic.

Pro model Junior jsou připraveny dvě pohonné jednotky. První z nich je známá 1.4 nabízející výkon 44 kW. Druhou je dlouho očekávaný motor o objemu jednoho litru. Výkon tohoto, také celohliníkového motoru, činí 37 kW. Technická data motorů stejně jako další „číselné“ informace přinášíme v tabulce pod článkem.

O ceně výbavy Junior zatím nebylo rozhodnuto. Dá se však předpokládat, že provedené úpravy budou znamenat snížení ceny o cca 20 až 30 tisíc korun ve srovnání se současným nejlevnějším provedením Fabie (Kč 269 900,--).

Poznámka: Fotografie na titulní straně je ilustrační a nezachycuje skutečnou podobu Fabie Junior.

Technická data 1.0 MPl/37 kW 1.4 MPl/44 kW
Počet válců 4 4
Zdvihový objem (cm3) 996 1397
Vrtání/zdvih (mm) 72,0 x 61,2 75,5 x 78,0
Největší výkon/otáčky (kW/min-1) 37/5000 44/4500
Největší točivý moment/otáčky (Nm/min-1) 84/2750 118/2600
Kompresní poměr 10,0:1 10,0:1
Plněný emisní předpis EU 2, EU 3 EU 2, EU 4
Plnění: elektronické vícebodové vstřikování paliva MPI x x
Zapalování: elektronické bezdotykové, řízené mikroprocesorem x x
Mazání: tlakové oběžné s plnoprůtokovým čističem oleje x x
Palivo: bezolovnatý benzin min. o. č. 95 (91) 95 (91)
Pohon předních kol x x
Spojka: suchá, hydraulicky ovládaná jednokotoučová, s talířovou pružinou a bezazbestovým obložením x x
Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná x x
Převodové stupně I-3,833 II-1,957 III-1,310 IV-0,975 V-0,756 Z-3,727 I-3,462 II-1,957 III-1,310 IV-0,975 V-0,756 Z-2,923
Stálý převod 4,867 4,118
Přední náprava: zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem x x
Zadní náprava: kliková s vlečenými rameny x x
Odpružení: vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči, vzadu s tlumiči vně pružin x x
Brzdy: kapalinové dvouokruhové, diagonálně propojené s podtlakovým posilovačem x x
Brzdy vpředu: kotoučové, s dutými kotouči a jednopístovými plovoucími třmeny x x
Brzdy vzadu: bubnové x x
Parkovací brzda: ruční mechanická na zadní kola x x
Karoserie: pětimístná dvouprostorová, pětidveřová, ocelová plně pozinkovaná x x
Součinitel odporu vzduchu Cx 0,32 0,33
Vnější rozměry
Délka (mm) 3960 3960
Šířka (mm) 1646 1646
Výška (mm) 1451 1451
Rozvor (mm) 2462 2462
Světlá výška (mm) 139 139
Rozchod vpředu (mm) 1435 Classic: 1435; Comfort: 1419
Rozchod vzadu (mm) 1424 Classic: 1424; Comfort: 1408
Vnitřní rozměry
Šířka v loktech na předních sedadlech (mm) 1380 1380
Šířka v loktech na zadních sedadlech (mm) 1392 1392
Míra pohodlí vpředu (max./min.) (mm) 1100/860 1100/860
Míra pohodlí vzadu (max./min.) (mm) 846/606 846/606
Výška sezení na předních sedadlech (mm) 977 977
Výška sezení na zadních sedadlech (mm) 952 952
Objem zavazadlového prostoru (l) 260 260
Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sed. (l) 1016 1016
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost (kg) 1010-1090 1065-1155
Užitečné zatížení (kg) 505-425 515-425
Celková hmotnost (kg) 1515 1580
Zatížení střechy (max. kg) 75 75
Hmotnost přípoj. vozidla nebržděného (max. kg) 400 450
Hmotnost přípoj. vozidla bržděného - stoupání 12 % (max. kg) 400 800
Hmotnost přípoj. vozidla bržděného - stoupání 8 % (max. kg) 550 950
Svislé zatížení koule tažného zařízení (max. kg) 50 50
Náplně
Objem palivové nádrže (l) 45 45
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h) 147 157
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 21,6 16,5
Spotřeba dle: 99/100 (EU 3,EU 4); 93/116 (EU 2) EU 2/EU 3 EU 2/EU 4
Spotřeba - městský cyklus* 9,0/8,8 9,4-9,6/9,6-9,8
Spotřeba - mimo město* 5,4/5,4 5,5-5,6/5,5-5,6
Spotřeba - celkem* 6,7/6,6 6,9-7,1/7,0-7,2
Emise CO2 (g/1 km)* 161/158 166-170/168-173
Průměr zatáčení (m) 10,48 10,48

* Spotřeba je závislá na rozsahu mimořádné výbavy

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků