Škoda Fabia je v Německu trhákem, lépe se prodává jen Golf

Jak se zdá, německé „šrotovné“ vydatně pomáhá mladoboleslavské škodovce, ačkoli to řada z jejích skalních domácích odpůrců jistě nese s nelibostí. Podle informací legendárního listu Frankfurter Allgemeine Zeitung totiž obsadila Škoda Fabia v únoru v místních prodejích skvělé druhé místo (9 190 prodaných vozů), lepší tak byl jen Volkswagen Golf, kterého se však prodalo více než dvakrát tolik. Přesto je to pro Fabii, která byla v Německu v prodejích ještě v lednu až na 18. místě, znamenitý úspěch. Je však třeba dodat, že nikdo nemůže předvídat budoucí vývoj situace uměle vytvořené státní intervencí.

V Německu Fabii jde po krku Volkswagen Polo, který si za únor pořídilo 8 889 nových majitelů. Následují například Ford Fiesta, Volkswagen Passat či Audi A4, což je pro Fabii na náročném trhu celkem slušná společnost. Škodovka se do první dvacítky dostala ještě s jedním vozem, a to s Octavií. Tu si totiž pořídilo 3 629 motoristů. Je třeba dodat, že se tržně velmi důležité Německo stalo další ze zemí z EU, která zavedla „šrotovné“ jako formu nepřímé podpory automobilovému průmyslu, jenž se jako celek v souvislosti s hospodářskou krizí nachází ve svízelné situaci. Ve Škodě Auto navíc díky šrotovací prémii roste produkce motorů a převodovek do malých vozů. Výroba motorů a převodovek ve Škoda Auto se během začátku roku vyšplhala k maximu stávající výrobní kapacity. I přes probíhající celosvětovou finanční krizi tak motorárna zažívá růst produkce.

Za tento úspěch ale Škoda nevděčí jen vlastním vozům. Bezmála 1 600 motorů denně (namísto obvyklých 1 200) a téměř 2 000 denně vyrobených převodovek nachází místo i v dalších koncernových autech. Konkrétně se jedná o tříválcové motory 1,2 HTP/44 kW 6V a 1,2 HTP/51 kW 12V a převodovka MQ200. Ty se montují do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků