Škoda Fabia je v Německu trhákem, lépe se prodává jen Golf

Škoda Fabia je v Německu trhákem, lépe se prodává jen Golf

Jak se zdá, německé „šrotovné“ vydatně pomáhá mladoboleslavské škodovce, ačkoli to řada z jejích skalních domácích odpůrců jistě nese s nelibostí. Podle informací legendárního listu Frankfurter Allgemeine Zeitung totiž obsadila Škoda Fabia v únoru v místních prodejích skvělé druhé místo (9 190 prodaných vozů), lepší tak byl jen Volkswagen Golf, kterého se však prodalo více než dvakrát tolik. Přesto je to pro Fabii, která byla v Německu v prodejích ještě v lednu až na 18. místě, znamenitý úspěch. Je však třeba dodat, že nikdo nemůže předvídat budoucí vývoj situace uměle vytvořené státní intervencí.

V Německu Fabii jde po krku Volkswagen Polo, který si za únor pořídilo 8 889 nových majitelů. Následují například Ford Fiesta, Volkswagen Passat či Audi A4, což je pro Fabii na náročném trhu celkem slušná společnost. Škodovka se do první dvacítky dostala ještě s jedním vozem, a to s Octavií. Tu si totiž pořídilo 3 629 motoristů. Je třeba dodat, že se tržně velmi důležité Německo stalo další ze zemí z EU, která zavedla „šrotovné“ jako formu nepřímé podpory automobilovému průmyslu, jenž se jako celek v souvislosti s hospodářskou krizí nachází ve svízelné situaci. Ve Škodě Auto navíc díky šrotovací prémii roste produkce motorů a převodovek do malých vozů. Výroba motorů a převodovek ve Škoda Auto se během začátku roku vyšplhala k maximu stávající výrobní kapacity. I přes probíhající celosvětovou finanční krizi tak motorárna zažívá růst produkce.

Za tento úspěch ale Škoda nevděčí jen vlastním vozům. Bezmála 1 600 motorů denně (namísto obvyklých 1 200) a téměř 2 000 denně vyrobených převodovek nachází místo i v dalších koncernových autech. Konkrétně se jedná o tříválcové motory 1,2 HTP/44 kW 6V a 1,2 HTP/51 kW 12V a převodovka MQ200. Ty se montují do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků