Škoda Fabia je v Německu trhákem, lépe se prodává jen Golf

Jak se zdá, německé „šrotovné“ vydatně pomáhá mladoboleslavské škodovce, ačkoli to řada z jejích skalních domácích odpůrců jistě nese s nelibostí. Podle informací legendárního listu Frankfurter Allgemeine Zeitung totiž obsadila Škoda Fabia v únoru v místních prodejích skvělé druhé místo (9 190 prodaných vozů), lepší tak byl jen Volkswagen Golf, kterého se však prodalo více než dvakrát tolik. Přesto je to pro Fabii, která byla v Německu v prodejích ještě v lednu až na 18. místě, znamenitý úspěch. Je však třeba dodat, že nikdo nemůže předvídat budoucí vývoj situace uměle vytvořené státní intervencí.

V Německu Fabii jde po krku Volkswagen Polo, který si za únor pořídilo 8 889 nových majitelů. Následují například Ford Fiesta, Volkswagen Passat či Audi A4, což je pro Fabii na náročném trhu celkem slušná společnost. Škodovka se do první dvacítky dostala ještě s jedním vozem, a to s Octavií. Tu si totiž pořídilo 3 629 motoristů. Je třeba dodat, že se tržně velmi důležité Německo stalo další ze zemí z EU, která zavedla „šrotovné“ jako formu nepřímé podpory automobilovému průmyslu, jenž se jako celek v souvislosti s hospodářskou krizí nachází ve svízelné situaci. Ve Škodě Auto navíc díky šrotovací prémii roste produkce motorů a převodovek do malých vozů. Výroba motorů a převodovek ve Škoda Auto se během začátku roku vyšplhala k maximu stávající výrobní kapacity. I přes probíhající celosvětovou finanční krizi tak motorárna zažívá růst produkce.

Za tento úspěch ale Škoda nevděčí jen vlastním vozům. Bezmála 1 600 motorů denně (namísto obvyklých 1 200) a téměř 2 000 denně vyrobených převodovek nachází místo i v dalších koncernových autech. Konkrétně se jedná o tříválcové motory 1,2 HTP/44 kW 6V a 1,2 HTP/51 kW 12V a převodovka MQ200. Ty se montují do vozů Škoda Fabia a Škoda Roomster, Volkswagen Polo a Volkswagen Fox, Seat Ibiza a Seat Cordoba.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků