Se Škodou Fabia po faceliftu poprvé v Česku: Jak jede filtrovaný tuplák?

167 komentářů

Jarda
3. března • 6:56

Proč ty motory tak podtáčíte? 1300 otáček je nesmysl a ani na 1500 otáček se nejezdí a to ani s turbem! Otáčky se mají držet alespon na 1800 lépe kolem 2000.
Ježděním na takto nízké otáčky motor ničíte. Jednak dochází k detonačnímu hoření, druhak je mnohem víc namahán a opotřebován dvouhmotový setrvačník.
To je amateřina jezdit tímhle stylem.

Lukas
3. září • 21:45

Jestlipak by škodovka dala na ten jejich úžasný motor stejnou záruku? https://www.garaz.cz/clanek/zaruka-na-motor-1-... ...

Anti-automat
14. srpna • 1:10

A pritom by stacil uplne jednoduchy atmo benzin o objeme okolo 12oo-13oo.

Josef
14. srpna • 8:52

Možná se Škoda v případě jednoduchého atmo tříválce 1,0 MPI vrátí časem k dvanáctistovce ("HTP") nebo to dokonce zvětší na třináctistovku...;-)

XYZ
11. srpna • 22:47

Kdo se má v tom škodováckým ceníku vyznat? Jako je fajn, že si člověk může koupit samostatně třeba loketní opěrku a nemusí kvůli tomu brát hned paket za 20 tisíc. Ale toto je druhý extrém. A jestli se dobře dívám, tak základní verze nemá ani manuální klimu, vpředu jsou švihadla a zrcátka bez laku.

petr r. (petrumr)
12. srpna • 9:52

základ je klima, zajděte si k očnímu, že nejste schopen pochopit psaný text a obrázky-že by barvocit?:-(

Rosťa
11. srpna • 19:30

Nezbývá nám nic jiného než se smířit s malými 3válcy (menší a střední auta) a 4válcy o malém objemu (větší auta) turbem vytažené do nesmyslných výkonů. Většina normálních lidí je prostě chce. Včera jsem četl jednu diskuzi (na zpravodajském webu) týkající se konce atmosféry ve Vitaře a bylo mně hodně smutno. Padaly tam argumenty typu: Turba jedou pěkně odspodu, nemusím se snažit a můžu jezdit rychle, trhu každou atmosféru, ušetřím na povinném ručení díky nízkému objemu, krouťák mám už od 1500 a proto nepotřebuji točit nad 30000 a podobné hovadiny. Nejlepší byl Macho, který pomalu onanoval nad tím jak v Oplu Mokka 1.4T trhnul na dálnici ix20 při rychlosti 190kmh. A to by se starou poctivou atmosférou nedal. A podle rychlosti ix20 prý poznal, že to byla 1.6GDI.

Q
11. srpna • 20:21

Tak ono je atmosféra a atmosféra. Záleží samozřejmě na objemu. Taková Fabia 2.0 MPI zátahem odspoda překoná mnoho moderních turbomotorů.

Rosťa
11. srpna • 20:35

Poukazoval jsem na to, že obyčejní lidé prostě chtějí "směšné" motory a proto je výrobci vyrábějí. Lidé chtějí papírové spotřeby 5l (že to žere 7l jim nevadí), lidé chtějí auta s papírovými parametry na hranici sporťáků nejlépe do 500 tisíc bez ohledu na to, že je požitek z jízdy v kelu (hlavně že trhnu někoho na semaforech). Pak se nemůžeme divit, že díky emisním limitům přicházíme o poctivé motory, když většina limitů padne na ty cinknité nesmysly.

Josef
13. srpna • 18:43

Rosťo, myslím si, že existuje několik pohledů na tuto problematiku. Předně, významná část "automobilistů" používá auto k přemísťování z místa A na místo B a je jim jedno, co mají za auto a co v autě je pod kapotou. Stačí jim, aby to jelo a aby to mělo třeba nízkou spotřebu. Pokud si tato skupina lidí pořídí maloobjemový turbomotor a bude jezdit pasině a s citem, tak dosáhne v průměru citelně nižší spotřeby než by dosahovala s dřívějšími výkonem srovnatelnými atmosferickými motory. Na druhou stranu, kdo opravdu "uměl" jezdit s citem a snažil se, tak nízké spotřeby dosahoval(dosahuje) i s těmi atmosferickými motory. Musel se ale v takovém režimu "úsporné jízdy" snažit více, než v případě srovnatelně výkonných turbomotorů - je to s nimi zkrátka pohodlnější. Jenže je zde to velké "JENŽE". Pokud taková "nemotoristická skupina" nemá správný cit s plynovým pedálem a způsobem jízdy (časté brždění a necitlivé prudší akcelerace), tak s těmi turbo motory dosahují naopak větší spotřeby, než s tou dřívější "klasickou" atmosférou - tyto motory nebyly až tak citlivé na takový způsob jízdy. To je ale všeobecně známá skutečnost. Zjednodušeně řešeno - když se na to pořádně šlape, tak turbomotory se nezadýchají a díky dostatečné dodávce vzduchu turbem stačí rychleji spálit všechno palivo co se do motoru nastříká. Je to ale opravdu hodně zjednodušeně napsáno.
Zkoušel jsem před lety náhradní Octavii 1,2 TSI, kterou jsem dostal po dobou opravy služební Ostavie 2,O TDI a ve třech osobách v rovinaté krajině mezi Boleslaví a Kolínem jsem dosáhl o víkendu spotřeby 4,7 litru (konec dubna, slabý provoz, dodržoval jsem limity rychlosti 50 km v obci a mimo obec 90 km/hod, žádné prudké akcelerace a žádná zbytečná brždění). Potom jsem vynuloval počítač a sám jsem si zajel stejnou trasu "zostra" a měl jsem spotřebu 8,5 litru. Na dálnici jsem to neměl čas testovat, jen jsem to chvíli zkusil z Boleslavi do Prahy - nad 130 km/hod už koníky chyběly a bylo zbytečné to trápit a nebavilo mne to a potřebu na dálnici jsem už neměřil a sjel z "dálnice" na okresky. Spotřeba mne příjemně překvapila a stejně tak i celkový projev motoru 1,2 TSI, který se mi líbil se více, než předchozí 1,6 MPI. Do Octavie ale minimálně 2,0TDI nebo 1,8TSI.
Samozřejmě 6 a více válcové velkoobjemové motory jsou o něčem jiném, ale i ta spotřeba je také jinde - dá se udělat spotřeba za určitých podmínem překvapivě nízká, ale rozhodně se to nedá srovnávat s výsledkem, který by se dosáhl s miniautem s minimotorem. To je ale přece logické, protože velké auto bývá také těžší než to malé a větší širší gumy mají větší odpor,...atd. Jen doplním, že auta pro zábavu nikdo nehledá v kategorií Fabií a pod. pod 500 tisíc Kč a nikdo nekouká ani na spotřebu. Zábavná auta jsou o dost dražší a počty prodaných kusů ukazují, že se to týká jen malého procenta lidí. Rozhodně si tyto auta nekupují lidi, které jsem zmiňoval v úvodu, kteří auto berou jako prostý "spotřebáK" k tomu přemísťování z místa A do místa B. A Asi nemá o otm smysl diskutovat v diskusi o tříválcové Fabii.

Rosťa
13. srpna • 22:17

Díky za relevantní názor a diskuzi. Sice s tebou nesouhlasím, ale vážím si relevantního výkladu. Trošku do toho vidím z hlediska legislativy EU. Teď to zjednodušeně popíšu (bez emocí a názoru k výkonu a vlastnostem motorů) v příkladových hypotetických číslech. Výrobce měl roční normu 100 emisních jednotek a vyráběl 12 aut z toho 10 tříválců 1.2 o papírových emisích 8 jednotek a 2 čtyřválce 1.8 o emisích 10 jednotek. Kontrolní orgán zjistí, že v reálném provozu vykazují 110 jednotek (9 jednotek tříválec a 10 jednotek 4 válec). Jako trest jim dá emisní normu 98 jednotek na příští rok a co udělá výrobce, když potřebuje prodat příští rok prodat o jedno auto více? Vyrobí 12 tříválců 1.0 o 7,3 jednotkách a jeden čtyřválec 1.4 o 9 jednotkách. A tak to jde dál a dál..... Takže ostrouhají ti kupující co chtějí větší motor na úkor těch co jim je šumák v čem jezdí resp. co chtějí ten tříválec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
13. srpna • 23:12

Legislativu EU mi raději nepřipomínej Rosťo....:-/ To je hotové neštěstí. Řada věcí není promyšlená do detailů a do všech důsledků a je vůbec otázkou, co se za tím vším skrývá.. ("eletro" lobby? ekofanatici?....)
Asi se budeme lišit v názorech na tříválce. Myslím si, že v mini a v malých autech mají své opodstatnění. Ten, kdo si bude chtít koupit miniauto s pořádným alespoň 4-válcovým motorem, bude mít ale určitě šanci v rodině BMW u Mini. MiniCooper se bude určitě vyrábět dál. Akorát hold kupující bude muset připlatit...
Časem ale stejně všichni skončíme u elektromobilů a bude tak konec diskusí o spalovacích motorech a počtech válců....

Rosťa
13. srpna • 23:24

Doufám, že vydržím etapu elektromobilů bez nutnosti nového auta a auto budu řešit až s vodíkem.

mpolan
14. srpna • 7:33

Vodík je nejhorší a nejdražší možné řešení pohonu aut. Jeho jediná výhoda je v tom, že se dá snadno natankovat, zbytek jsou už jen samé zápory.
Je smutné, že po tolika letech to lidi stále nejsou schopni pochopit.

LOL
15. srpna • 22:31

Vodík je jediná reálná alternativa. Auta na baterky (myšleno bez dalšího zdroje energie) jsou jasně slepá větev (a to jak z pohledu automobilismu, tak z pohledu energetické distribuční soustavy). To ti řekne každý příčetný elektroinženýr, protože pokrok v bateriích za posledních 100 let je naprosto směšný. Kapacita, výdrž, spolehlivost, to vše se počítá prakticky stále ve stejných řádech jako před 100 lety. A teď si srovnej třeba jak pokročil výkon z litru u spalovacích motorů, jak se posunuly krouticí moment, hmotnost, spolehlivost, palivová soustava... Jediné, co je na elektromobilech dokonalé, jsou motory, ale to je málo.

Josef
14. srpna • 8:42

Je smutné, že po tolika dostupných (a publikovaných) informacích (i o aktivitách Toyota, Honda,...) to mpolan stále není schopen pochopit a zná jen jednu výhodu a považuje zbytek jen za samé zápory a ne jako oříšky (no, asi i "ořechy") k "rozlousknutí" v rámci vědeckotochnického vývoje.

Josef
13. srpna • 23:38

Myslím si, že v Česku nám eletromobily naštěstí nehrozí ještě několik desetiletí. S tím vodíkem - také si představuji, že když bych jezdil elektroautem, tak bych chtěl řešit doplňování energie mnimálně po tisící km jen pár minut. Děsí mne potenciální anabáze s bateriovými auty, kde bych každých 300 km řešil otázku, kde to nabít a jak dlouho to bude trvat, abych mohl dojet zbývajících třeba jen 80 km.

Rejnok
13. srpna • 21:44

Jen k té pasáží o větších autech a větší spotřebě. Nevím, jaké máš zkušenosti.
Já mám jak s velkoobjemovým benzínem, tam je spotřeba vyšší. Nicméně, Volvo V70 2,5 turbodiesel, spotřeba cca 5-5,5l. Mám i MB éčko, 320cdi. Tam je spotřeba průměr na couračky cca, 6,5l. Na dálky 5,4. Měl jsem i Volvo S80 2,5 D5, spotřeba 5,5. Takže to je stejně jak s Fabií, jen trochu někde jinde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
13. srpna • 23:42

Nevím, jaké Volvo myslíš tím 2,5 D5. Mám Volvo S80 2011, je to D5, ale 2,4. Ale to je detail... Co mě zaujalo víc, je ta spotřeba, já s tím mám pr§měr 7,5 ale jezdím teda většinou dálky, ale zase v klidu tempomat tak na 140. Pokud se snažím, tak to jde i lehce pod 7, ale moc níž se už nedostanu. Možná to je tím, že mám automat a AWD. Ale i tak, spotřeba 5,5 se mi zdá hodně málo...

Rejnok
14. srpna • 19:21

Jj, 2,4-říkám dva a půl ale dé pětka. Já měl manuál. Ale nešel jsem nikdy přes 7l. Když jsem jel do Německa nebo Francie, tak při rychlosti 180 po dálnici, spotřeba 6,8. Jinak těch 5,5-6. To bylo stále. To awd +automat dá samozř. dva litry navíc. A to mělo i v době, když už to mělo najeto přes 800tisíc.

Josef
13. srpna • 23:33

Rejnoku, nic nelze generalizovat, ani tu spotřebu. Myslím si, že pokud bys jezdil ty s tou 3-válcovou Fabií, tak budeš mít spotřebu 4-4,5 litru, protože ty umíš jezdit s autem s citem. Je to hodně o řidiči a jeho umění a samozřejmě i na konkrétních podmínkách. Myslím si, že bys tu tebou uvedenou "couračku" 6,5 l s MB éčkem 320cdi ale nedokázal v Praze v pátek odpoledne při "courání" z Průhonic na Suchdol...
Samozřejmě pokud s takovým pořádným autem nasadím rozumné tempo na prázdné (poloprázdné) dálnici, tak spotřeba při dané rychlosti může být až překvapivě nízká a s diskutovanou tříválcovou Fabií buď stejná a při vyšší rychlosti dokonce i menší. Všechno je o konkrétních podmínkách a konkrétní situaci a též i o technickém stavu auta (třeba i o obutí, atd.). Napadl mne ještě jeden příklad, který může ukázat, jak tomu s tou spotřebou a provozními náklady je obecně. V Německu v městských aglomeracích (Kolín, Frankfurt,...) je normální, že v rodinách mají kromě velkých aut ještě ty městská minauta. Proč by si je tam ti Němci pořizovali, když by mohli jezdit jen těmi velkými a silnými auty? Asi je někde zakován pes a oni ti Němci po těch letech zkušeností moc dobře vědí kde.;-)Na závěr jen poznamenám, že se spotřebou nezabývám. Jezdím jak potřebuji a na spotřebu nehledím (rozhodně ale nejezdím stylem brzda plyn). U služební naftové Octavie je mi to fuk, stejně jako u soukromého sportovního sedanu, který má spotřebu o dost vyšší. Jezdím s ním, protože mne to baví. Proč bych se měl obtěžovat spotřebou?

mpolan
11. srpna • 22:19

Nevím teda, jak jezdíš, že ti to žere sedm litrů. S Fabií 1.0 TSI není problém jezdit kolem pěti a půl, a nebýt brzdou provozu.
Požitek z jízdy? Co to je, prosím? V kolonách na dálnici, na přecpaných okreskách, v ucpaných městech, to jsou teda požitky...
Tvoje popisy ukazují na nějaký dost zásadní mindrák u tvé osoby.

Rosťa
12. srpna • 7:37

Něco je asi špatně, když mazda 6 s dva a půl krát větším motorem a skoro dvakrát větší váhou a výkonem jezdí za 7l.

Stern
11. srpna • 23:00

A proč by měl mít mindrák.
Napsal co si myslí a v globále má pravdu! Na oktávce to je vidět nejlépe. Pokud nechci RS, tak z pohledu požitku z jízdy a jízdních vlastností je nejlepší volbou 1.8 TSi a 2.0 TDi a né 1.0 TSi.
Proč se nepozastavuješ na tím, že píšeš "kolem 5.5", když máš jezdit za 4.4l takže o 25% větší spotřeba. Než na trh přišel ten maras s downsizingem, tak když mělo auto napsáno v papírech 7,5l tak jezdilo v rozmezí 7,2 až 7,6l. Mimochodem manželka jezdí s Fabií 1.2 TSi DSG za 6.2l a v papírech má 4,7l.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
13. srpna • 12:07

Mindrák z toho jeho vyjadřování úplně stříká, ale chápu, že pro odpor k malým motorům to ani nechcete nikdo vidět. Je mi to fuk, maximálně se zasměju.
Až budu jezdit normovaný cyklus, pak si budu stěžovat, že mám jinou spotřebu, než se uvádí. Ale to průměrný český odpad taky neumí pochopit a tak jen hloupě plácá. Ale jinak máš pravdu, před downsizingem takhle výkonné motory jezdily průměrně za sedm. Dneska kolem pěti litrů. Já tam pokrok vidím a plácání neznalých mě nezajímá.

mechanik
13. srpna • 20:11

to jo, když se necháš půl cesty tahat. pak je to kolem 5 litrů:-D

Josef
13. srpna • 17:53

Mpolane, někdo sdělí názor a ty hned, že má mindrák, že mu ten mindrák z jeho vyjadřování přímo stříká apod. Ono to ale vypadá, že „něco“ stříká spíše z tvých reakcí. To „něco“ je ohromná arogance, nadutost a přesvědčení, že jsi nejchytřejší a ostatní jsou pro tebe „průměrný český odpad“. Takové arogantní „hovado“, jako jsi ty, to aby člověk pohledal.Přitom stačilo prosté sdělení, že máš jiný názor a sdělit tvůj argument. Diskutující (i ostatní) by třeba ocenili tvoji informaci. Jenže to bys nesměl být Mpolan. Za arogancí a nadutostí se velmi často skrývá nevzdělanost a prostá hloupost. Zatím jsi toho zde v diskusích Autorevue moc nepředvedl. Tedy kromě té arogance a nadutosti.

mpolan
14. srpna • 7:30

Neotravuj, špekoune.

Josef
14. srpna • 8:46

Co, došly ti argumenty, mpolane?:-)
Tak nám konečně mpolane sděl, pro které státy/trhy Škoda(VW) "vyvinula" tu 70 kW verzi tříválcového turbomotoru. Rád se poučím.

Jirik
11. srpna • 14:49

Srovnání nové Fabie s dosluhujícím Rapidem. Obojí MY19.
Uvažuji o koupi Rapida Spaceback v provedení Style+ a s několika doplňky mi vychází v konfigurátoru cena 441 772 Kč. Pro zajímavost jsem si naklikal Fabii Combi Style+ s cca stejnými doplňky. A nestačím se divit, Za Fabii mám zaplatit 437 265 Kč. Takže cca stejně.
Není to divné, když by to měly být auta z různých tříd?Pro úplnost dopňky pro Fabii:
0 Kč Rezevní kolo ocelové (neplnohodnotné), sada nářadí a zvedák vozu
4 000 Kč Paket pro špatné cesty (zvýšení světlé výšky o 8mm)
4 800 Kč Adaptivní tempomat
2 500 Kč Auto Light Assist
9 700 Kč Závěsné zařízení s odnímatelnou hlavicí + el. adaptér
400 Kč Elektrické ovládání oken vpředu i vzadu s prošitím dveří
10 000 Kč Paket Style PLUS
787 Kč PŘÍSLUŠENSTVÍ - Gumové koberce se zvýšeným okrajem
878 Kč PŘÍSLUŠENSTVÍ - Gumový koberec do zavazadlového prostoru
200 Kč Loketní opěrka prošívaná
1 500 Kč Driver Alert
2 000 Kč Mobilita Plusa doplňky pro Rapida:
1 600 Kč Rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola
5 400 Kč Paket pro špatné cesty
4 000 Kč Paket Style Plus
972 Kč PŘÍSLUŠENSTVÍ - Celoroční interiérové koberce
2 100 Kč Závěsné zařízení s odnímatelnou hlavicí
3 500 Kč SmartLink+
9 000 Kč Front Assist s funkcí nouzové brzdy
1 300 Kč Potah podlahy zavazadlového prostoru, oboustranný (guma/látka)
7 000 Kč Rear View Camera
1 500 Kč Driver Alert - Asistent rozpoznání únavy
2 000 Kč Mobilita Plus

Rosťa
11. srpna • 20:28

Za mne, který má zkušenosti jak s Fabií, Rapidem i Oktávkou, ti doporučuji (jak uvádí Hafan) rok starou Oktávku na CNG, kde pohodlí a jízdní vlastnosti jsou nesrovnatelné s Fabií či Rapidem, jako bonus 1 km za 0.9 až 1 Kč. Pokud chceš nové a nebudeš v tom jezdit sám, tak Rapida, když to máš pro jen sebe tak ti stačí Fabie. A co se týká ceny, tak si dej práci (chce to čas a nervy) a obejdi prodejce a licituj o ceně. Dá se oproti ceníkové ceně srazit i 15%.

mpolan
11. srpna • 15:16

A pak se podíváš na rozměry a techniku, a zjistíš, že Rapid a Fabia jsou auta postavená na stejném základu...

Jirik
11. srpna • 15:40

To určitě ano, ale přece by tam nějaký rozdíl měl být, když už je vykazují v různých třídách, ne? Takto tam vidím jen o krapet více místa pro cestující vzadu a u liftbacku výraznou podobnost s Octavii.

HAFTAN
11. srpna • 16:47

Za cca 450tis Kč bych si NIKDY nevybíral auto jako je Rapid nebo Fabie. Za tuto cenu dostaneš ve velmi dobré výbavě mnohem hodnotnější auta: i30, Ceed, 308, Megane, Mazda 3, Civic, Focus, Astra. Kdybych už nutně musel mít škodovku, raději bych si koupil roční OIII CNG s nějakou jinou, než základní výbavou. Například:https://www.tipcars.com/skoda-octavia/limuzina/cn... ...

mechanik
11. srpna • 13:18

To jako chtěj za tu tříhrnkovou mrdku až 420tis jo? To nemůže přece nikdo dát.

dpcstb
12. srpna • 2:15

ta trojhnkova mrdka na ceste natrhne prdel minimalne 40% toho co na cestach dnes stretnes

mechanik
12. srpna • 9:33

To na tom nic nemění že je to tříhrnkovej sráč za čtyři kila

Peron
11. srpna • 12:35

Tak, kdyby Škodovka dělala trochu kvalitní auta, nemusela by jich prodat 4 miliony ale stačila by polovina, možná ani ne.
Jedím od roku 90 s různými auty. Většinou vyšší střední třída, obsahy nejméně 2,5l, většinou ale nad 3l. Ale měl jsem i menší auta. Jednou jsem měl týden Fabii. Novou, najeto 1500km. No, nechci popisovat cestu Brno Praha a Zpět.......Slovo utrpení to nevystihuje přesně. A to nejsem žádný obr. Mám 173cm. Když je člověk z vyššího obsahu zvyklý, že předjede, tak na silnici, když jsem přidal a v protisměru se bvlížilo auto, tak jsem musel dávat pozor, aby bylo dosta daleko, abych nezabil rodinu. Ono totiž přidáte plyn a nic se neděje. Auto musí být rozjeté, nebo podřadit a vystřelit a doufat, že nebude čelní střet. Z tohoto pohledu se jedná o vyloženě nebezpečné auto. O tom, že jsem věděl, kolik spojů a výmolů je na D1, to nemusím ani mluvit. Kdysi jsem měl Peugeot 205, to byl proti Fabii opravdu luxusní kočár, se kterým jsem jel jednou do Hamburku a cestu jsem si užíval. Neumím si představit, co zažívají lidé ve Fabii, když je potkávám na cestě k moři a sedí jich tam 5. Snad jedno přirovnání mě napadne a to transport Židů ve vlacích.
Chápu ale, že někdo, kdo měl Favorita, nebo v lepším autě nikdy neseděl, může být z takového auta nadšený. Ale neumím si představit, že bych si takové auto někdy mohl koupit. Snad ani do města, na ty nákupy. protože do kufru se nevejde ani taška s velkým nákupem.

Marsu
14. srpna • 7:47

A teď jsi představ, že někteří vlastníme několik aut a používáme je dle potřeby. Takže když potřebuji zajet 1,5 km do města a zaparkovat na plném parkovišti, tak si vezmu z garáže tu pro tebe ponižují Fabii a vůbec z toho nemám mindrák. A když pak potřebuji někam 300 km po dálnici, vezmu si Pašíka.

jirka
12. srpna • 6:35

jak píšeš sory za tykání. Já měl fábii dva týdny půjčenou 1.2 TSI ta slabší. Utrpení v tom cestovat, v zatáčkách to nedrželo a výkon hrůza. Taky jsem zvyklý na min tři litry. To předjíždění v tom je pro sebevrahy.

dpcstb
12. srpna • 2:06

staci nebyt kokot a nepredbiehat za kazdu cenu, resp sa naucit predbiehat. napr podradit a rozbehnut sa este pred vybocenim z pruhu. a tak isto nie kazdy kradne, alebo ma stastie byt bohaty, fabka je pre bezneho poctiveho cloveka uplne ok. kolko percent aut ma zrychlenie na 100 pod 8s? 20%? asi este menej. bez ohladu na znacku. a nezda sa zeby s tym ludia mali problemy. opakujem, staci nebyt kokot.

Jura
12. srpna • 8:27

Ty jsi dobrý debil. Je vidět, že na Slovensku se po ránu stále chlastá. Ukaž mi naloženou Fabii, jak zrychlí za méně než 8 sekund, pokud to je po rovině, nebo do mírného kopečka. Ono předjíždění nějakou dobu trvá, kokot jsi ty. Když auto není schopno předjet během pár sekund, tak je to k hovnu, protože potom pojedeš v koloně za traktorem.., Jsi blbec....

dpcstb
12. srpna • 8:47

vacsina aut na cestach ma zrychlenie medzi 9-12s na 100. a ti ludia funguju, traktor predbehnes na jednotke max dvojke, tam pouzitelne zrychluju vsetky auta. proste to nieje problem

JirkaX
12. srpna • 16:21

Na tyhle ubožáky nemá smysl reagovat. Vždyť vidíš, jakýma blábolama odpovídají.

Vostok
12. srpna • 14:22

Tak nesmíš brát v potaz starý zetor. U nás v ČR moderní traktory jezdí 70-80. Tak jestli na jedničku jezdí Fabia takhle rychle, tak máš super káru...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dpcstb
14. srpna • 7:37

nemyslim ze niekto v 47kw fabii ma potrebu predbiehat traktor iduci 80km/h

dpcstb
12. srpna • 8:45

dufam ze iba jazykova bariera. nikde som nepisal o nalozenej fabii do kopca pod 8. reagoval som na paka hore, ktory si mysli ze fabia ci ine male auta su k hovnu, pretoze on ma nejaky stary 6 valec s ktorym je schopny obiehat.

Malec
12. srpna • 8:20

Na Slovensku nikdy nežilo nic chytrého, je to takové zaostalé jako Rumunsko, nebo Bulharsko, myslel jsem, že se to zlepšilo ale jak vidno, stav zůstává stále stejný, blbých je tam většina...:-O

Čobol
13. srpna • 15:20

:-D:-D:-D

dpcstb
12. srpna • 8:42

ked niesi schopny vytiahnut racionalne argumenty, tak aspon hlupe ukazky. nastastie nie vsetci cesi maju v hlave nasrate ako ty

Malec
12. srpna • 9:40

Ne, jsi blbec. Protože ty jsi nazval každého, kdo potřebuje předjíždět kokotem a ještě podle tebe kdo má lepší auto než Fabia je zloděj. Takže argumentů mám dosatatek. Jen to co jsi napsal, může napsat jenom blbec. Já mám tři auta, MB, BMW a Volvo. A nic jsem neukradl, ani nevyhrál. Jenom jsem si na to vydělal a to velmi poctivě. A že je předjíždění s Fabií sebevražedná akce, o tom není pochyb. Nikdy není před autem rovuna kilometr, aby bylo vše ideální. Kdyby předjížděl člověk jen tehdy, nepředjel by nikdy. Já při předjíždění nikdy neriskuju. Ale někdo se vyřítí proti 140 a potřebuju přidat A to s Fabií bohužel nejde.....Tak přemýšlej, než někoho nazveš např zlodějem, nebo kokotem, protože od auta za 400tisích chce aby i jelo.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
12. srpna • 20:04

Nikde nenapsal, že kdo předíždí je kokot, ale napsal, že stačí nebýt kokot.., že se nemusí předjíždět za každou cenu a když už tak se na to řádně připravit. Také nenapsal, že kdo má lepší auto než fabie je zloděj. Napsal, že ne každý je zloděj (a že takových vychánků tady máme), nebo má štěstí být bohatý. Pokud to nejsou ojetiny, tvá auta, tak máš, podle sebe, hodně dobře placenou práci, ale tohle zdaleka nemá každý. A s Fabii se dá normálně předjíždět, smozřejmě v rámci normální jízdy, a vůbec při tom nejde o život, jen nesmí být řidič kokot. Takže argument nemáš žádný, překroutil jsi obsah příspěvku, a ještě jsi k tomu, jak jsi to napsal, aha blbec.

Bean
13. srpna • 14:01

Prosím tebe Mirek už drž klapačku a jdi otravovat jinam a tlumočníka druhých si nech na doma. Musíš být dosti zamindrákovaný zoufalec, co patrně nemá ani auto.....

Mirek
13. srpna • 18:19

Copak nelíbí se ti, že jsem pojmenoval věci pravým jménem? Nebo jsem snad lhal jako tvůj předřečník a ty sis chtěl přisadit a nevyšlo to? Mindráček, zoufalče?

Bean
13. srpna • 21:36

Nezajímá mě předřečník, jen plácáš nic neříkající kokotiny. Být to dřív, tak bys byl zaručeně svazák. Jsi takový vlezloun.....

Mirek
14. srpna • 5:57

Na tohle téma většinou mluví a takto píši ti největší přizdisráči, kteří by podrazili každého jen aby se měli dobře a nic o tom neví a tu dobu ani nezažili. Já ji zažil a nikdy jsem v žádné komoušské organizaci nebyl, zato ty jsi pěkný výlupek když nazýváš uvedením věcí na pravou míru plácáním nic neříkajících kokotin. Máš takové soudružské chování. Ti také potírali vše, co se jim nelíbilo a nevyhovovalo jim, vlezoune.

Bean
14. srpna • 16:23

Mě tvé kráky nezajímají, stěžuje si jinde. Jen jsi zkrátka takový vtíravý pičus, který se všude ve PE, i když o něj nikdo nestojí:)

Mirek
14. srpna • 21:47

A o tebe stojí kdo, blbečku, který jsi tady nedal žádný příspěvek, který by se týkal, techniky auta. Jsi obyčejný připosraný prudič a ještě k tomu úplně blbý. Neser se do diskuze, když tě to nezajímá a jdi si psát své hlouposti na novinky.cz, tam budeš mít úspěch, tam je více takových trollů, jako ty, z páté cenové skupiny.

Bean
15. srpna • 15:58

:-D Skutečně pičus a svazák na sto procent jsi byl také. Tam nebyl nikdo jiný, než tací kokoti jako ty. Běž svá moudra troubit jinam, jsi vlezlý jak pijavice:-)

Marek71
13. srpna • 10:01

Aby byl člověk bohatý (každý ať si představí svou míru bohatosti), tak k tomu nemusí mít jenom štěstí. Častokrát stačí jenom vzdělání, píle a pracovitost.

Mirek
11. srpna • 13:50

Nechci být rýpal, ale ty si opravdu myslíš, že všichni lidé v tomto státě vydělávají 50 000 Kč měsíčně a není pro ně problém koupě auta za 1 500 000 Kč a výš? Kdyby nebyly tyhle auta, víš jak bys byl na silnicích "opuštěný"? :-D Tak hodně lidí si asi zkusilo něco s větším motorem a výkonnějšího, ale kde na to ta většina má vzít? Všechny automobilky této třídy dělají i auta této třídy, to se budeš připitoměle nadřazovat a pohrdat všemi, kdo si takové auto koupí?
Ten závěr raději nebudu komentovat, asi bych byl "trochu" sprostější.

Peron
11. srpna • 14:15

Jelikož z Tvého příspěvku je poznat, že nejsi ani moc zkušený, ani moc chytrý, tak Ti ani sprostě nadávat nebudu. Máš patrně ten pocit, že ojeté auto je něco moc špatného a je to velký krok do neznáma a já nevím, co jště se v hospodě nad pivkem chytrého říká. Ale věř, že každé lepší auto vyšší třídy, je ojeté násobně lepší, než nová Fabia, nebo nová Octavia. A i když tato auta mají najeto třeba 150 tisíc, tak tu novou Fabii, nebo novou Octavii přežijí. Kdysi mezi lidmi panoval takový názor, který přetrvává dodnes. Koupím si Škodovku, protože se to dělá tady a jsou na to k dostání všechny díly a je to levné.:-))
No, nebudu to komentovat........
Než si koupit Fabii, nebo Oktávku, raději koupím jetého Mercedesa, nebo něco podobného. Céčko, nebo éčko. Např. zde
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/M... ...
Ale holt, každý má v hlavě svůj rozum a podle toho jedná.
Můj Mercedes stál 2,2 mio. Chápu, že každý to nemá. Ale než si koupit Fabii nebo jiný drek za skoro půl mega, nebo Oktávku skoro za mio, tak za ty peníze raději koupím ojetinu od Mercedesu, nebo Volva...........

allf11
12. srpna • 7:57

No a tenhle MB přežije všechny ty nové Fobie.:-D

Mirek
11. srpna • 14:54

Tak předně, umím uvažovat a o chytrosti bych raději polčel. Podívej se kolik jakých aut se v kterých kategoriích prodá a potom si spočítej, jestli by na ty "fabiove..." vůbec nějaké olítané vyšlo. A potom si představ, že auta nižších kategorií by skončila, niko by je nekupoval, a moc lidí, kteří by kvůli tomu přišlo o práci, by si auto vůbec koupit nemohli (.. víš jak bys byl na silnicích "opuštěný"? ) Jestli máš rozum, tak ti možná došlo, ale upřímně o tom pochybuji.

Peron
11. srpna • 15:04

Vím jistě, že s rozumem i s uvažováním máš zásadní problémy. Už z toho komentáře o neprodejnosti a kolik lidí by přišlo o práci:-)
AD1- Vše je otázka nabídky a poptávky. Pokud by se nenašlo dost zoufalých, co to budou kupovat, tak by automobilka rozhodně z Tvého jednoduchého myšlení nezavřela brány podniku:-), ale musela by reagovat. Ať už kvalitou nabídky, nebo cenou. Nebyl by to prvné případ, kdy automobilka musela reagovat na nezájem.....
Vždycky mezeru po výpadku někdo rád zaplní. Tak funguje trh.
Ad2-Předpokládám, že jsi na pozici zaměstnanec, tedy tomu odpovídá mentalita příspěvků. Víc asi netřeba.......

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
selvitr
11. srpna • 16:43

Ojetá auta kupují lidé, firmy, které na nové nemají a nebo k nim zatím nedorazila informace o moderních možnostech financování vozového parku.
Nechápu k čemu je dobré na ježdění po městě, třeba ojeté S-classe za původní dvě mega? Možná pro někoho, kdo má mozek v rozkroku.

Marek71
13. srpna • 9:57

Přesně tak... mám na auto určité požadavky, nechci moc slevit a když kouknu do ceníku nových aut, tak na to nemám. Pak mám dvě možnosti, koupit nové auto s kompromisy (třeba trochu vybavená Fabka nebo Octávka v úplném základu) a nebo za tu samou cenu vezme pohodlnou ojetinu vyšší třídt. Samozřejmě, je potřeba důkladně vybírat a ani pak není jistota, že člověk koupí dobře, není to pro každého. A taky je potřeba počítat s vyššími náklady na provoz než u nového auta v záruce. Odměnou za to je pak úplně jiné auto, pohodlí, výkon a pocit z jízdy. Jestli to za to stojí, to ať každý uváží sám.PS:
Ještě je třetí možnost, rozpočet na auto použít jako akontaci a na zbytek si pujčit, nebo jak vy to nazýváte využít "moderní možnosti financování vozového parku", ale zadlužit se kvůli autu se mi moc nechce, prostě radši koupím to, na co mám.

Oldtimer
11. srpna • 16:55

Pokud ti Mercedes C, nepřipadá dost dobrý na ježdění po městě, tak patrně nebudeš mít ani ten rozkrok, Bo jsi eunuch a už se nedivím, kde rekrutují ve Škodovce kupce :-D

selvitr
12. srpna • 13:31

Moje dcera má 10 let staré A-classe a jeho roční provoz stojí jen na opravách a pojištění přes 40.000Kč. Nová Fabia, Polo, Ibiza vyjde při jejím nájezdu 3.500Kč na operativní leasing. Co by jsi si vybral? Já na jejím místě nové auto.
Mám už 6. auto jako nové, z toho 3 na operák. Osobně nevidím důvod, proč umrtvovat firemní peníze v ojetině. Auto je jen spotřebak a s kvalitou jsou na to všechny značky cca stejně.
Jo, a pro úplnost, Škodovku nemám, přijde mi zbytečně předražená.

Marek71
13. srpna • 9:49

Zajímavé... manželka má taky MB A 2007 kupováno jako ojetina v 2015, tak mohu srovnávat. Pojištění stojí 3500 KČ, pokud bych chtěl i havarijní, tak kolem 10-12 tisíc dohromady. Gumy a přezutí stojí stejně jako na Fabku a jednou za rok kontrola a výměna oleje, cca. 5 tisíc max. Jo a hned po koupi jsem ji nechal udělat výměnu oleje v automatu, pro jistotu. By mě zajímalo, kde jste vzal těch 40 tisíc jenom pojištění a opravy?

selvitr
13. srpna • 11:00

13.000 pojištění + 3.500 geometrie v autorizovaném servise (jinde to neumí) + olej-filtry-svíčky 7.000 + obrok olej v automatu 5.000 + to co odejde = loni tlumiče, zámek dveří, klíč, ventil odvetrani nadrze, napinak drazkoveho remene ... možná je to víc než 40.000 Kč

Monty
13. srpna • 13:48

Člověče nehnul to. Pak jsi mimo. Geometrii na podělané áčko neumí jinde než v MB?, Ty jsi tedy debil, promiň ale jinak nelze....
13tisíc pojištění? Já mám éčko, s limitem okna 27 tisíc, havarijko bez spoluúčasti, a to mám obsah 3,2, včetně pov. ručení platím 15 tisíc. Svíčky se nemění každý rok a olej v automatu se mění po 80tis km. A pokud každý rok odchází kladka a tlumiče, tak je někde něco špatně:))))

selvitr
13. srpna • 15:32

Doporučte debilovi brněnský servis, kromě Hoška, kde mi udělají řádně geometrii? A nepište mi Doliho, ten to vozi někam do Kotěhulek do garáže, auto potom samo zatáčí.
V A-classe W169, který má moje dcera je variator a u toho se doporučuje měnit olej po šedesáti tisících.

mechanik
13. srpna • 20:07

Jestli furt děláš geometrii a furt to stojí za hovno, tak si vyměň horní uložení na tlumičích;-) protože když je špatný uložení, tak ti geometrii udělají správně ale jak někde vemeš díru tak se ti hne těhlice a je to zase rozhozený.

selvitr
13. srpna • 21:50

Každopádně díky za tip ;-)

selvitr
13. srpna • 21:48

V autorizovaném servisu to umějí setřídit dobře, ale dcera s tím jezdí hlavně po městě a vymetá kanály, tak jí to nechávám jednou za rok setřídit. Vždy je to rozhozený.

Marek71
13. srpna • 16:57

Ono se doporučuje měnit olej v každém automatu po 60 tis. km (variátor/nevariátor) i když automobilka tvrdí, že je doživotní.

Marek71
13. srpna • 11:33

No jak píšu níže, chce to možná i trochu štěstí při koupi nebo důkladnou prohlídku a trpělivost při výběru.

selvitr
13. srpna • 12:22

No, proto si raději kupuji resp. pronajímám funglovky. Není nad to, si auto sám zaprdět :-)

Marek71
13. srpna • 13:15

Jasně, to je ideální, když na to člověk má. Já se musím spokojit s ojetinou a jsem taky spokojený.
Ale ano, znám lidi, co o ojetině vůbec neuvažují a jedinou volbou je pro ně nové auto. A jsou spokojeni třeba s fabkou kombi jako s rodinným autem. V pohodě, dokážu to pochopit, ale já jdu jinou cestou :-)

Mirek
11. srpna • 17:14

A prosím, prosím, kde seženu asi 250 000 ojetých Mercedesů třídy C s motorem objemu minimálně 2,5 l pro místní lidi, kteří jinak museli koupili ty šroty s maloobjemovými motory do 2,5 l za minulý rok?

Horal
11. srpna • 18:15

A nedělej zde ze sebe idiota. Když už ti dochází argument, tak vytáhneš najednou 2,5l a 160k. Myslíš že céčko ve dvoulitru je málo dostačující na Fábii? :-D

Mirek
11. srpna • 20:11

Tak idota tady ze sebe udělal ten, který napsal nekupovat Fabi, tedy auta tohoto typu a k tomu přidá, že si mají asi všichni koupit olítaná auta s objemem motoru nad 2,5 l, že se s tím nedá jinak předjíždět, utrpení v tom jezdit..... A to si jako myslíš, že tahle rada, podle něj, platí jen v Česku a pro ostatní státy on doporučuje tato auta kupovat, tak aby na naší republiku vyšla ta olítaná auta s parametry Mercedesu 2,5l a výš? Nebo si myslíš, že se vyrábí a prodá více aut typu Mercedes... než aut typu Fabie, i20, Corsa, Astra, Octavie, Focus ... , tak aby na každého to výkonné olítané vyšlo?
Vidím, že je to stejně marné a nebudu tu dokola vypisovat, co jsem již napsal.
Jako bych slyšel odpověď na dotaz reportéra náhodně kolemjdoucího "Kde pracujete a jaké doporučujete koupit auto?" "Ale, ani se neptejte, pracuji v PSA ve výrobě aut, ale to jsou takové šroty s maloobjemovými motory, to by neměl nikdo soudý kupovat. Kupovat by se mělo něco smysluplnějšího, co má výkon, něco s motorem alespoň 2,5 litrů." "A nevadí vám, že když by to nikdo nekupoval, že přijdete o práci a nebudete si moct koupit ani tu olítanou káru?" "No vadilo, ale stejně doporučuji nekupovat ty na naše auta....."

Horal
11. srpna • 22:17

Tak teď lžeš. Pozorně jsem si přečetl Perona příspěvek. přečti si ho také. Píše, jaké měl a má auta a potom napsal svojí zkušenost s Fabií. Uvedl konkrétní výtky. Nic víc. V dalším příspěvku napsal, že by raději koupil něco od Mercedesu, nebo od Volva. Nikde nevidím nic o 2,5 l a víc, nebo 160 k, jak všude zmiňuješ. Uvedl příklad Mercedesa C 200. Nic víc. Takže to jsou jen Tvé výplody a na žádnou z těch výtek co měl k Fabii, jsi nebyl schopen oponovat a vyvrátit to. Jen tu píšeš kolem a kolem spoustu věcí, prázdný text bez obsahu, Není snad tak těžké, na jednoduchou otázku, dát jednoduchou odpověď. Takže za vola jsi tu zatím ty.....

Mirek
11. srpna • 22:42

Víš co to je marná snaha? Zkus mi převykádat tuto větu, jak ji chápeš (pomiň slovo "Jedim", vím, že je to jezdím, že písmenko zkrátka vyletělo, to se stane)
"Jedím od roku 90 s různými auty. Většinou vyšší střední třída, obsahy nejméně 2,5l, většinou ale nad 3l."
a tohle jsem si také vymyslel
"Ale věř, že každé lepší auto vyšší třídy, je ojeté násobně lepší, než nová Fabia, nebo nová Octavia....Než si koupit Fabii, nebo Oktávku, raději koupím jetého Mercedesa, nebo něco podobného. Céčko, nebo éčko... Ale než si koupit Fabii nebo jiný drek za skoro půl mega, nebo Oktávku skoro za mio, tak za ty peníze raději koupím ojetinu od Mercedesu, nebo Volva..........."
Nebudu se již o tom dále rozepisovat, ale než příště vyskočíš, nechej si ten čeký text někým převykládat, abys mu porozuměl.

Horal
11. srpna • 22:59

A stále se vyhýbáš vyvrátit ty připomínky k Fabii. Je to tak těžké??

mechanik
13. srpna • 19:59

Je to jednoduchý, kdyby lidi ty tříhrnkový mrdky nekupovali tak by je taky nevyráběli. Když budu vyrábět a prodávat sebevětší píčovinu, a lidi to budou kupovat tak proč bych to nevyráběl.
V Americe se v 60 letech prodávali skoro jenom 8válce, přitom se vyráběli do těch samejch modelů i 6válce, ale skoro nikdo to nechtěl.
A to samí je dneska tady, Škodovka to zkusila na lidi s tříhrnkem HTP, lidi to samozřejmě kupovali jako potrhlí s domněnkou že to bude jezdit za čtyři litry(HOVNO!!!) žralo to stejně jako 1.4 MPIčko, spíš víc. Kdyby to tenkrát nikdo nekupoval tak tu tříválcovou hrůzu možná stáhli z nabídky. Toť můj názor.

Horal
11. srpna • 22:57

Zbytečně to kopíruješ a snažíš se vykroutit. Je tam psáno, co jsem říkal. S čím jezdil a jezdí. Následně je uvedeno, že ojeté auto vyšší třídy je lepší, než Fabka, nebo Oktavka. A je uveden příklad Mercedes C 200. Nikde nevidím nic o doporučení nejméně 2,5l. Buď jsi hloupý, nebo to jen hraješ, nebo nevíš, jak z toho ven:))

Horal
11. srpna • 17:31

Vyraž po Evropě. Tam je na prodej víc aut, než u nás obyvatel:).
A na auto tip ti dát můžu. Před půl rokem jsem koupil ženě Volvo S60. Za 350. Můžeš se přijet na něj podívat. A Vem si Fábii na porovnání:-D

JirkaX
11. srpna • 20:06

Tady se člověk dočte hloupostí.

Mirek
11. srpna • 16:07

Samozřejmě a nové Mercedesy s motory 2,5 l by zlevnily na 300 až 400 000 Kč, aby si to mohli chudí češi koupit. Stačí se podívat do celého světa, jak to v těch chudých státech prodávají doslova za hubičku a všichni si tam vozí své zadky v samých BMW, Mercedesech, Hondách, Lexusech..... :-D
A že by toto odvětví živilo u nás přímo asi 150 000 lidí a nepřímo dalších až 400 000 lidí?https://ekonomika.idnes.cz/automobilovy-prumysl-cesk... ...
https://byznys.ihned.cz/c1-65633890-pocet-lidi-za... ...
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/zavislost-ceska... ...
http://ceskapozice.lidovky.cz/vyrobu-aut-zatim-nic-nena... ...
https://www.kurzy.cz/zpravy/449803-tri-procent... ...

Horal
11. srpna • 16:26

Olééééééééééééé:-D, tak to je jízda:-D...Tak dokud bude po zemi chodit dostatek takových soudružsky uvědomělých jedinců, co maj pocit, že sráč je potřeba kupovat, aby byla plná zaměstnanost, tak můžou v Boleslavi vesele ještě zdražit, odebrat zadní sedačky, okna nechat bez otvírání a stejně budou mít na rok vyprodáno:-D:-D:-D:-D:-D

Mirek
11. srpna • 17:02

Olééééé, tak já doteď nevěděl, že mimo Boleslavi tady není žádná automobilka a žádné další automobilky tady neprodávají svá auta.
Další, který si myslí, že koupí nový Mercedes třídy E za 300 000 Kč a ekonomický guru k tomu.
Promiňte pane řediteli nadnárodní korporace, můžete mi poradit, jaké nové auto s motorem alespoň 2,5 l a výkonem minuimálně 160 kW s cenou do 300 000 Kč mám koupit? :-D

Horal
11. srpna • 17:17

A pročpak bys chtěl 160kw, když tu velebí Fabii joudo?
;-)
No a stále odbíháš od tématu a vyhýbáš se odpovědi jak malé děcko. Zkus vyvrátit ty Perónovy připomínky. Šup sem s nějakým argumentem

Mirek
11. srpna • 17:20

Jouda jsi jedině ty, já na vše odpověděl, že někteří nechápou, tak to již není můj prodlém, ale jak vidím, tak teď již i tvůj.

Horal
11. srpna • 18:13

No ať čtu jak čtu, nikde žádný protiargument k výtkám Fabie, které uváděl Peron. Které to tedy jsou ty odpovědi??

Oldtimer
11. srpna • 15:33

Peron, že se s tím troubou vůbec bavíš. Nevidíš, že je to hlupák obecný?? Není schopen inteligentně reagovat, místo toho plky a prázdné fráze o opuštěných silnicích. Inteligentní člověk by na příspěvek reagoval věcně. Buď umím tvrzení vyvrátit, nebo mlčím. A ne plácat hovadiny typu, že se křápy musí kupovat kvůli tomu aby byla vyšší zaměstnanost. To je zralé na léčení:-D.
Když někdo napíše, auto nejede, nedá se s ním předjíždět, můžu napsat, ne to není pravda, auto má zrychlení. Když někdo napíše, že je v tom utrpení jezdit, můžu napsat není to pravda, je to velmi pohodlné. Ale psát píčoviny, že nebýt Fabií, byly by silnice opuštěné a lidé by neměli práci, to může napsat jen kokot. Já bych si ten krám nekoupil, ani kdyby to stálo 100 tisíc. Také nemám na nové auto vyšší třídy. Mám ojetou Hondu Accord z Německa a za pár kaček proti Škodovce a mnohem lepší pohodlí a kvalitu.

Mirek
11. srpna • 15:45

Tak na léčení jsi tedy zralý. Podle této úvahy by jen v Česku skončila kompletně výroba automobilů a skoro všech firem na toto odvět navázána. vůbec nechápeš, kolika lidí by se to dotklo, ale co s hlupákem. Jen napsat, že auto s motorem 2.5 l vylučuje kompletně veškerá auta vyrobená v této republice, to se netýká jen Fabii. Navíc neumíš vůbec číst, tahle hloupost, vás obou, vylučuje všechny výrobce aut v Česku.
Ten Oldtimer ti sedí, měl bys přesedlat na nějaký čerstvější nick, je vidět, že jsi opravdu velice bystrý a hlavně chytrý. :-D

Oldtimer
11. srpna • 16:13

Jak říkám. Jsi hlupák obecný. Sice mluvíš ale zatím jsi nic neřekl. Plácáš prázdné fráze, řešíš jaký má kdo Nick, opuštěné silnice ale nic konstruktivní. Jak bylo psáno výše. Hloupý zaměstnanec. Zkus být konkrétní a vyvrátit něco z výhrad k Fabii z příspěvků Perona. Jinak nech ústa zavřená, vyjde to stejně.....

Bertold
11. srpna • 11:33

Jan, ďakujem pekne za odpovede. September bude z hľadiska udávanej spotreby výrobcami prelomové obdobie v automobilovej branži-prechod z NEDC na WLTP.Čo sa týka sprevodovania, ak platí to, čo pred faceliftom, tak pílový diagram verzie 81kW mám v blogu-
http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/12/fab... ... Sedí to so zisteniami na prezentácii.

oh.c!
11. srpna • 11:07

Děkuji za zodpovězení dotazů;-). Co se týče filtrů pevných částic tak odpovědi přinese až čas a provozní zkušenosti. Předpokládám, že pokud výrobce něco někde prokazatelně nezmrší při návrhu a výrobě a následně pokud uživatel nic nedomrší provozem tak to bude fungovat. Bude to stejné jako u filtru u naftových motorů. Stav filtru je ukazatelem stavu motoru. A to je už v rukou uživatele daného motoru;-). V tomto ohledu se děsím, že by se někdo nechal záměrně tyto motory "běžet" v nějakých 1100 ot/min, jak jsem se někde dočetl. Bohužel se jednalo o výrok přímo někoho z automobilky :-O.

Neurotic
11. srpna • 11:01

Jestli nevíte co jiného máte testovat tak vám poradím. Zkuste Infiniti QX80, ale opatrně s plynem, protože když ho při rozjezdu na křižovatce sešlápnete k podlaze jak ve Fabii tak by jste mohli docela tvrdě vrazit do chudáka před vámi:-))

petr r. (petrumr)
12. srpna • 9:49

a notak opatrně, každéj není nemehlo jak vy na počítači.

HAFTAN
11. srpna • 10:00

Každý další facelift či nová verze škůdky je jen horší a horší. Celkově koncern upadá rapidně na dno. Ibizu lze alespoň koupit z 1.6 TDI, Fabii a Rapida ne. I když bych toto akceptoval, tak nechápu cenovou politiku. Trochu použitelná verze auta stojí 350tis+ a to už člověk musí dělat velké kompromisy. Když bych vyřadil ze srovnání Dacii a korejce, aby mě škodovácký klub neukamenoval hned na počátku (a to za tyto peníze pořídíte předokolový Duster v plné polní), tak lze za tyto peníze (okolo 400tis) koupit například Megana ve slušné výbavě s motorem, Focuse, Mazdu 3 a jiné, o třídu větší auta. Například za cenu Monte Carla lze koupit o řád větší Fiat Tipo s motorem 1.4 Tjet v edici S-Design.Škoda má v cenách velkou rezervu pro fleet - kdo někdy zahlédl, kolik umí pro vělkoodběratele slevit, tak je mu jasné, jak je tvořena cena - 25-30 procent jde dolů minimálně.

Dix_
11. srpna • 10:44

Tipem jsem jel před dvěma lety a že by mě to zaujalo to zrovna ne.Navíc nemá bezklíč a hlídání mrtvého úhlu.Oboje má Fiat až v 500X.Jediné,co má,tak ACC.Motor,kde mělo automat,tak byl vyřazen z nabídky kvůli emisím.

petr r. (petrumr)
11. srpna • 10:17

zavoláte si je sám, může byt aji pozdě......Srovnávat fábii s dustrem? A ještě edici M-C když ještě se neví jestli bude....
A víte proč je konkurence? Snad každý si koupí podle svojeho gusta. Já třeba mám dvě auta a každý od jiného výrobce.

Karel
11. srpna • 9:40

Když vidím, jak se místní redaktoři mohou podělat z Fabie, která je pořád stejná, tak si vůbec nedovedu představit, co se tu bude dít, až přijde novej Rapid. Z toho se tu asi všichni třikrát poserou (sice to bude padesáté deváté auto na MQB, ale to nevadí. Tohle je ŠKODOVKA!).

petr r. (petrumr)
11. srpna • 9:52

komunista každým coulem, vy byste to auto uplně zakázal a ty novinky to přeci nemůže být pravda, že. Zatemnite, zhasnite, natáhněte si šprcku a potichu, at sousedi si o vás něco nemyslí, že jste hříšný komouš.

Dix_
11. srpna • 9:49

Nový Rapid má premiéru na jaře 2019.B-]

Drahoslav Vejsasa
11. srpna • 9:39

Koncernová smršť pokračuje a nabírá na obrátkách!

j
11. srpna • 9:05

fabia je krám, vzhledem k tomu, že fabia podlehla tříváci a filtru pevných částic. také start stop je více než otravný a snižuje životnost auta. už to není co bývalo. lidi, nekupujte předraženou fabii. z mého pohledu je to předražený krám.

dpcstb
12. srpna • 2:01

hejty trojvalcov a startstop systemu su iracionalne. uz i novinari postupne prichadzaju na to ze trojvalce su perfektne ok a o startstopsysteme clovek prakticky nevie. u benzinov urcite.

Yearling
11. srpna • 10:04

Máte jistě pravdu, ale co tedy (nového a srovnatekně kvalitního) podle Vás v současnosti koupit v ceně kolem 350kKč??!!

setr
11. srpna • 18:44

Jo ještě mne napadlo Suzuki Baleno. Taky lepší volba, bez debat.

tazzz007
11. srpna • 15:01

Srovnatelné, tedy kromě velikosti zavazadlového prostoru ve všem lepší, je např.Suzuki Swift.:-)

mpolan
11. srpna • 15:14

Swift je moc malý, bohužel. A nejen v kufru.

Peron
11. srpna • 12:45
Karel
11. srpna • 10:50

Co třeba KIA RIO, máme doma jako druhé auto poslední generaci před faceliftem. Za 6let najeto 115 t.km z toho 90tis.na LPG. Jediné!!! výdaje za celou dobu - výměna brzdových destiček. I baterie je původní.
Cena v r. 2011 249.900,- Motor 1,25 CVVT - 63kw, Spotřeba benzin 5,3 LPG 6. kufr 290lit. rozvor jako Octavia I. a vybava? Vše, ESP, hlavové airbagy i pro zad.sedadla, 5* Euro ncap, kotouče i v zadu, klima, el.okna i zrcátka, rádio s CD, USB,AUX ovládání na volantu stejně jako pal.počítač, alarm aj.. Jako bonus zdarma zimní pneu a zámek zpátečky. Co chcete víc za ty prachy!?!?

Karel
11. srpna • 10:48

Co třeba KIA RIO, máme doma jako druhé auto posldení generaci přede faceliftem. Za 6let najeto 115 t.km z toho 90tis.na LPG. Jediné!!! výdaje za celou dobu - výměna brzdových destiček. I baterie je původní.
Cena v r. 2011 249.900,- Motor 1,25 CVVT - 63kw, Spotřeba benzin 5,3 LPG 6. kufr 290lit. rozvor jako Octavia I. a vybava? Vše, ESP, hlavové airbagy i zad.sedadla, 5* Euro ncap, kotouče i v zadu, klima, el.okna i zrcátka, rádio s CD, USB,AUX ovládání na volantu stejně jako pal.počítač, alarm aj.. Jako bonus zdarma zimní pneu a zámek zpátečky. Co chcete víc za ty prachy!?!?

mpolan
11. srpna • 11:25

Rok 2011, vážně? Pak se člověk nemá odpůrcům Škody smát.

Karel
11. srpna • 12:01

Nevím, co znamená "vážně"???? Datum prodeje máme krásný 11.11.2011 najěte si testy, kde o něm psali jako o "Nejlepším malém autu na trhu" (Svět motorů 2011 mám schovamý), ale klidně se smějte, v té době jsem si zkusmo doplatil vše, co mělo RIO v základu do Fabie 63Kw a byl jsem na 315 000Kč. Ještě teď lituji, zě jsem ji nevzal. Mohl jsem mít za sebou už i výměnu rozvodů u v té době 1,2TSi 63kw, a žena se za 250tis. mohla pařit bez klimy s okny na švihadla, místo rádia poslouchat krásný zvuk 3válce a říkat si, že ESP i boční a hlavové AirBagy jsou jen zbytečné hlouposti. Takhle jen manželce každý rok trapně mením olej. :-(
Pa

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
11. srpna • 12:30

"(nového a srovnatelně kvalitního)" a ty vytáhneš rok 2011?

Karel
11. srpna • 12:48

Nová Fabia je asi tak stejně nová, jako dnešní "nové" RIO. To samé - a teď to trochu přeženu- : Hurá, má to nová světla a masku.
Proto to s tím starým modelem RIO klidně srovnávám. Spolehlivost zatím skvělá a základní výbavou, až na povinné prvky tu Fabii ještě dnes předčí.
Býval jsem zarytý Škodovák ( Š 120GLS, Rapid 130, Rapid 136, Felda GLX 1,3MPI) ale co Škodovka začala z lidí dělat bl.ce, Fabii s dvířky na kastlíku před spolujezdcem za příplatek (Junoir), mě to nadobro pustilo.

Shimi
11. srpna • 11:46

mpolan: Smát se můžeš, ale sám sobě. Ti, kteří nemají v hlavě seno pochopili, co tím Karel myslel.

setr
11. srpna • 10:35

Srovnatelně kvalitního... tak třeba Kia Rio, ale ta je určitě lepší. Momentálně Hyundai i20 nabízí jen vozy o 100 tisíc levnější, takže to taky ne... Mazda 2 - no ta je zas nesrovnatelně lepší technicky i výbavou... Tak asi Renault Clio.

Shimi
11. srpna • 10:34

Yearling: Kia Rio 1.4 R4 74 kW - 330.000,- Kvalitativně naprosto srovnatelné a navíc člověk dostane plnohodnotný, léty prověřený, motor.

mk
11. srpna • 9:23

Za filtr pevných částic nemůže Fabia, ale legislativa a dřív nebo později to čeká všechna auta

Cichon
11. srpna • 9:02

Fabka je docela povedene auto, ktere zabiji naprosto tragicky vyber motoru. Jako priblizovadlo v meste asi OK, ale jako rodinne auto v kombiku uz asi nee.

tom
12. srpna • 10:19

Fabka je pohledné auto a to je asi tak vše. Více prostoru, lepší motory, výhodnější cenu je třeba hledat jinde.

setr
11. srpna • 13:18

Fabka byla v našich krajích vždycky zámková vložka. Základní řešení jak něco zamknout.

Josef
11. srpna • 11:06

Jen doplním poznámku k tomu "tragickému výběru motorů" v návaznosti na to, co jsem psal v diskusi k Fabii včera - ten 70kW tříválec je opravdu nabídka "k ničemu" i vzhledem k tomu, jak ji zhodnotil redakto v testu. Klidně by v nabídce mohla zůstat jen ta 81 kW verze (navíc se 6 kvaltem). Buď nabídnout pořádný motor, nebo nic. S tím tříválcem TSI mi to připomíná, jako by v restauraci dali do jídelníčku jídlo - neokořeněné (dá se to přece jíst...) se lžičkou ("5-kvalt") a za "příplatek" další možnost - to samé jídlo okořeněné a k tomu příbor ("6-kvalt").
Jak jsi napsal Cichone - přibližovadlo po městě OK - se základním motorem 55kW bez turba (a případných komlikací s filtrem pevných částic) naprosto v pohodě.
A pro toho, kdo takové auto chce používat jako "rodinné" (a třeba i v kombiku), tak těch 81kW s převodovkou manuál 6kvalt nebo automat. Jednoduché a prosté a férový přístup k zákazníkům. Žádná šidítka a cenikové "hlavolamy". Nechat si platit rozdíl výkonu 10 kW a nazývat to "alternativou" a "pestrostí nabídky", to je ostuda a škoda Škody.
Ve Škodě ale nejsou hloupí, napadl mne možná důvod, proč ten tříválec nabízí ve dvou podobně výkonových verzích - při výrobě/montáži motoru se díly 1 jakostní třídy dají do motorů 81kW a díly 2 jakostní třídy do toho slabšího,ve kterém jsou díly méně namáhány. To má potom logiku... Ale co si má potom v takovém případě myslet zákazník?

JirkaX
11. srpna • 11:58

Až budeš v důchodu jezdit jak se říká kolem komína, do Lidlu, k doktorovi, na hřbitov, nejezdit moc dálnice atd., tak ti bude ta verze 70 s pětikvaltem bohatě stačit. A těch cca 15 tis dáš třeba do větší bezpečnosti.

Mirek
11. srpna • 12:22

A ta větší bezpečnost v autě se dokupuje jak? Má to nějaký paket? Nebo si pod tím mám představit, že si dáš v autě na hlavu přilbu, nechaš si udělat dovnitř výstužný rám... To bude potom slávy, sotva to pojede, ale budeš v tom vypadat jako rallyový závodník. :-D

Josef
11. srpna • 12:27

Dobrá připomínka/argument, díky Mirku.:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
11. srpna • 13:19

Dobrá? Ne, naprosto hloupá. Hodná nějakého blba.

Josef
11. srpna • 14:04

Podíval jsem se do konfigurátoru Fabie a v oblasti bezpečnosti lze utratit k základu ještě 20 tisíc Kč. Jenže to je taková "bezpečnostní výbava" o které lze pochybovat, že by si ji vůbec "člověk", jak sji ho specifikoval, vybral v případě, že ten "člověk" bude v důchodu a bude jezdit jak se říká kolem komína, do Lidlu, k doktorovi, na hřbitov, nejezdit moc dálnice atd.
Všechny podstatné bezpečnostní prvky pasivní a aktivní ochrany jsou už ve Fabii namontovány v základu a rozhodně tento "člověk" v důchodu si koupí stejně ten nejlevnější motor v nabídce a bude rád, že je rád a nebude špekulovat nad nepodstatnými příplatky.

JirkaX
11. srpna • 15:25

Příště to budu asi muset rozepsat detailněji. Hlavní rozdíl jsem neviděl až tak ve výkonu, jako v počtu rychlostních stupňů. Proto "nejezdit moc dálnice". To ale neznamená, že nebude jezdit i delší trasy. Nějaké ty výlety, pohodovou jízdu. A když bude třeba, tak ten motor zabere. Tady je popisován důchodce jako něco odepsaného, ale to je nesmysl.

Josef
11. srpna • 16:18

Hele JirkoX, toho důchodce jsi zde uvedl ty (JirkaX | 11. 08. 2018 11:5)
A na delší trasy i dálnici a nějaké ty vylety postačí v pohodě i ten základní tříválec 55kW. Nebo si snad myslíš, že bude na dálnici někdo s tímto motorem brzdou jako kamiony? Jak zmiňuješ pohodovou jízdu (pasivní chování, jízda s dodržováním předpisů), tak to zvládne i ten základní motor. A příklad, cituji tě: "A když bude třeba, tak ten motor zabere.", tak v takovém případě člověku, který nepředvídá, může výkon chybět vždycky, i když bude mít pod kapotou 150 kW.
Aby motor opravdu znatelně "zabral", tak je potřebný a citelný rozdíl alespoň těch 30-40 kW a ne nějkých 10kW. Záleží samozřejmě i na práci s převodovkou, včasným podřazením,..atd.
Když přesedneš ze 6 válce do zdejší diskutované Fabie, tak určitě uznáš, že ten rozdíl výkonu mezi oběma verzemi přeplňovaného tříválce je nepodstatný.
Pro někoho může být ale těch 10 kW podstatných a stejně tak může považovat 15 tisíc za odůvodněný příplatek, to každého věc. Já jsem ale sdělil svůj názor a doporučuji, aby si to každý vyzkoušel v praxi v konkrétním autě ještě před tím, než se rozhodne a auto si koupí.

bzzz
12. srpna • 15:40

Kamion je brzdou v pruhu, kde v danou chvili nema co pohledavat. To same bude platit o te 55'ce, ale kdo by v tak malem aute chtel jezdit mezi kamiony... takze ano, 55'ka - tim spise na kopcovite D1 - brzdou bude.

Josef
16. srpna • 11:20

Nahlédl jsem bzzz (a i JirkoX) po pár dnech sem, jak se „vyvinula“ diskuse k „nové“ Fabii s nabízenými motory. Čekal jsem, že se někdo vyjádří k tomu výkonu v návaznosti na sousední větve diskuse ohledně spotřeby a „výhody“ alternativních ojetých výkonných velkých aut a jejich „úžasné“ spotřeby. Nikdo nenapsal ani ťuk, což ukazuje, kdo se asi v diskusích vyjadřuje a jaké jsou jejich praktické zkušenosti z řízení různých aut a jejich „praxe“ na silnicích.
Myslím si, že obecně nejsou brzdou na silnicích a dálnicích obecně auta, ale jejich řidiči, co sedí za volantem. Vždyť není zdaleka výjimkou, když se po silnici doslova „sunou“ šnečím tempem značková auta s pořádnými výkonnými motory (přitom si vždy vzpomenu na „protagonisty“ diskusí na Autorevue, jak jim ten jejich velkobjemový motor „žere“ jen 6 litrů apod. vidím jeden z důvodů šnečího tempa…). Dalšími „šneky“ jsou řidiči, kterým řízení aut nic neříká a řízení berou jako nutné zlo, nebo jen jako prostou nutnost – důchodce k doktorovi, na nákup, roztržitá „mamina“ vezoucí řvoucí caparty do školky nebo k tomu doktorovi apod. Tyto „šneky“ můžeme pozorovat pří jízdě v nejrůznějších modelech aut různých značek s různými výkony motorů. Přesto, že by mohli jet rychleji, sunou se po okreskách mimo město 70-80 km rychlostí.
A na dálnicích? Brzdou jsou opět především řidiči kamionů, kteří předjíždí a myslí si, že když pojedou o 3-5 km rychleji, tak si najedou „ohromnou“ úsporu času. Přitom použití prosté logiky ukáže, že úspora v konečném důsledku je pro ně max. několik minut. Takže ne kamiony a jejich motory, ale ti řidiči.
A co osobáky na dálnicích? Opět se stačí podívat a sledovat praktické počínání řidičů. Opět to není o výkonech aut. Přece stačí podřadit a šlápnout motoru „na krk“, protože potřebný výkon se získá ve vysokých otáčkách a ne se zařazenou „dlouhou“ šestkou. Stačí pozorovat, jak laxně předjíždějí řidiči aut s poměrně silnými motory a je jim úplně jedno, co ti v autech za nimi (zpětná zrcátka snad používají jedině na parkovišti, když se chtějí učesat…). Aby podřadili a trochu na to „šlápli“, to je snad ani nenapadne. Takže opakuji, je to o řidičích. A to CityGo nebo Fabia s 55kW motorem, když se podřadí a motor vytočí nahoru k max otáčkám, tak na dálnici ten kamion předjede celkem svižně a když přijde na věc, tak těch povolených 130km/hod se s 55kW motorem dá udržet, ale na „volnoběžných“ otáčkách to rozhodně nepůjde. Nevěřící Tomášové si to mohou vyzkoušet. Samozřejmě, že na dálnicích je příjemnější ježdění se silnými auty, podle mne minimálně 110 kW, optimálně 150 kW a ideálně těch 190-200kW. Občasná jízda se CityGo a stejně tak i s 55kW Fabií po dálnici rozhodně nevadí a dá se v pohodě „přežít“ a to nejenom jízdou ve „vláčku“ mezi kamiony.
A na závěr, bzzz, V jízde ve „vláčku“ vidím po dálnicích spousty osobních aut a zdaleka to nejsou Felície, fabie HTP a podobné „prskolety“. Já také se služební Octavií se zařadím do vláčku, když se bavím se spolujezdcem a řešíme pracovní problémy. Vím, že se řidič má věnovat jen řízení, ale někdy to hold nejde a tak to řeším tím „vláčkem“. Nejsem jediný, a proto si dovedu představit, jak auta s adaptabilními tempomaty jsou z uvedeného důvodu v jízdě ve „vláčku“ celkem bezpečně používána.

JirkaX
11. srpna • 16:41

A co takhle rozdíl v krouťáku?
Zatím stop, odjíždím. Na hřbitov a cestou se stavím v Lidlu. :-)

Josef
11. srpna • 17:42

JirkoX, psal jsem cituji: "...Záleží samozřejmě i na práci s převodovkou, včasným podřazením,..atd." Čili samozřejmě záleží i na tom krouťáku a s tím souvisí i řešení jednotlivých převodovek na jednotlivé motory (převodovky nejsou stejné). Motory s nižším krouťákem (a i výkonem) jsou kratší (maji lehčí převody). Proto jak jsem zmiňoval, cituji:"...Pohodovou jízdu (pasivní chování, jízda s dodržováním předpisů), tak to zvládne i ten základní motor."
Zkrátka se podřadí a pohoda. Nad 100 km/hod už krátké převody moc nepomáhají, ale občasný přesun na dálnici se základním motorem dá zvládnout (vždyť ěch HTP ještě jezdí mraky, nemluvě o starých Feliciích apod.) Proto, jak jsem uvedl, pro město, okresky, krátké cesty s častými studenými starty ten základní motor 55 kW v pohodě dostačuje. Když si to navíc člověk sám vyzkouší s půjčeným autem a postačuje mu to, tak není co dál řešit. A ušetří se peníze.
Když ale výkon nestačí (nevyhovuje chování auta, dynamika, pružnost, vadí častější řazení) a bude se auto používat ve větším obsazení/zátěži, s vozíkem na kouli a častěji po dálnicích, tak jednoznačná volba je ten turbo tříválec. A když se jde do toho turba, tak je přece lepší zvolit proti té slabší tu silnější. Za cca 15-16 tisíc se koupí kromě 11kW a 40 Nm navíc ještě ten 6-kvalt. A člověk si potom později nemusí vyčítat, že se měl rozhodnout jinak, protože si v případě té Fabie si koupil ten nejsilnější motor, který byl v nabídce... Pokud se Fabie naloží naplno (zejména v případě kombi), tak i těch 81kW s 200 Nm není nic moc. Takže si myslím, buď těch 55kW, nebo těch 81kW. Samozřejmě to může vidět někdo jiný jinak a je to joho věc, co si koupí. Může částečně pomoci i to hodnocení pana redaktora, který se k motorům vyjádřil.

JirkaX
11. srpna • 18:31

Už to nebudeme pitvat. Něco o tom taky vím, začínal jsem od 25 koní (a taky to jelo) k současným 150. 20 aut. Jenom jsem projevil svůj názor, i já bych bral tu vyšší verzi, ale jezdím hodně dálky.

Josef
18. srpna • 12:35

JirkoX, ještě k tomu důchodci, jak jsi zde uvedl ty (JirkaX | 11. 08. 2018 11:5), možná toho důchodce by oslovil i argument, který se probíral ve SM č.33 - Bubny na ústupu, cituji:
"Dosud měla zadní koutoučové brzdy standardně jen nejsilnější varianta 1.0 TSI/81 kW, či nejdražší výbavy Style a Monte Carlo. Ambition pak za příplatek 2000,- Kč. V novém ceníku najdeme kotouče už pro druhou výbavu Ambition. Bubny tK MAJÍ JEN VOZY V NEJNIŽŠÍM STUPNI VÝBAVY aCTIVE ČI LITROVÉ ATMOSFERICEKÉ MOTORIZACE 1.0 MPI 55 a 44kW. My pragmatici dodáváme, že zadní bubny jsou hlavně stran "ruční brzdy" po letech nejspolehlvější, navíc dnešní kotouče, i když je za nějaké 4 roky neopotřebujete, prostě zreznou. Bubnové klidně vydrží 200 000 km a patnáct let vystačí jen s občasným čištěním."Prodávám jak jsem koupil, nebudu diskutovat jestli to s tou výdrží kotoučů 4 roky je pravda nebo není. Prodávám jak jsem koupil. Pro toho zmíněného důchodce je to ale další argument, aby zůstal u základní motorizace, nebo aby si uvědomil, když se u turbo motoru "rozšoupne" do výbavy Ambition, tak že už dostane jen provozně dražší kotouče.

Mirek
11. srpna • 12:30

A hned jsme byli osoleni, ale kde tu bezpečnost dokoupit, tak to ani slovo.

Josef
11. srpna • 12:40

Vzpomínám si da dávnou minulost, kdy probíhaly "diskuse" o tehdejším "výkřiku" techniky - o motorech HTP a probíral se rozdíl mezi 40kW a 47 kW verzí, jak to "silnější" lépe "táhne",... atd. "Příplatek" byl tehdy taky asi 15 tisíc. A potom krásné otázky kolem "čipování" za cca 10000,- Kč které zvedne "výkon" těchto motorů o "zásadních" cca 5 -10 KW....:-)
Oba víme své, že;-)
Alespoň víme, jaká kategorie lidí se o tyto "škodovky" zajímá....;-)

mpolan
11. srpna • 15:13

Není vhodnější způsob, jak se odstřelit, než popisováním údajných nerozdílů mezi verzemi HTP. Slabá verze měla jen šestiventilovou hlavu, silnější dvanáctiventilovou. Ten motor se choval úplně jinak, ale ty nemáš potřebnou mozkovou kapacitu, abys to vůbec dokázal pobrat.

Josef
11. srpna • 16:01

mpolane, o rozdílu v konstrukci obou motorů HTP ví asi každý, stejně tak i o problémech přeskakování řetězu a u kterého z obou variant se to více projevovalo. A o tom "úplně" jiném chování obou motorů to ví každý, kdo se s nimi tehdy povozil. Stejně tak i rozdíl "výkonu" (a akceleraci...). O tom, jak se motory HTP obou výkonových variant chovaly "jinak", k tomu není potřeba mozkové kapacity, ale pouhé soudnosti, kterou ty tedy vůbec nemáš, tedy podle toho, co zde v diskusích sděluješ. Je vidět, že toho moc odježděné nemáš. Že ten "silnější" motor "lépe" táhnul ve vysokých otážkách díky 4 ventilům na válec je jediný podstatný rozdíl v chování těch motorů a stejně tak, že ten slabší se lépe projevoval v nízkých otáčkách. Rozdíly byly ale z praktického hlediska zanedbatelné. Kdo to ale poměřoval se stopkami, tak samozřejmě zaznamenal měřitelné hodnoty. Oba motory byly slabé, proto asi i byly vylepšeny, aby se dostaly na výkon 44kW a 51kW ve Fabiích II a v modifikaci/přepracování tohoto motoru do podoby litrového motoru původně uvedeného v CitiGo se výkony "upravily" na 44kW a 55kW, přičemž hodnota krouťáku klesla v souvislosti se sníženém obsahu válců (zdvihového objemu,...).
Napsal jsem to poněkud obsažněji, ale tobě to stejně nepomůže. Komu není shůry dáno, v apatice nekoupí.

mpolan
11. srpna • 22:15

Panejo, tolik textu, abys napsal jen samé nesmysly, gratuluji. Ale poslední větou ses popsal hezky.

Josef
12. srpna • 8:49

mpolane, já se divím, že při tvé genialitě a vševědoucnosti se vůbec zahazuješ tvými obsažnými reakcemi s námi hloupými ve zdejších diskusích.
Když se už ale objeví takový expert jako jsi ty, tak se rád dozvím něco nového. Znovu se tě ptám, když všechno víš, a víš zejména, že Škoda musí 70kW verzi vyrábět pro jiné trhy, tak mi prosím tě sděl, pro které konkrétní trhy musí tu 70 kW verzi Škoda vyrábět?
Ty přece mpolane nepíšeš samé nesmysly a všechno, co nám napíšeš, tak máš přece podložené relevantními informacemi/důkazy, tedy sem s nimi. Rádi se poučí i jiní a budou potom psát méně nesmyslů, které tě provokují k tvým obsažným reakcím..

Josef
11. srpna • 16:27

Jo, ještě odmítám s tebou mpolane řešit otázku dostranění vyvažovacích hřídelů mezi HTP a současným tříválcovým litrovým MPI, atd. a dalších "zásadních" "rozdílů".

Josef
11. srpna • 12:19

Turbomotor na časté studené starty a cesty kolem komína, do Lidlu, k doktorovi, na hřbitov, když se nejezdit moc dálnice atd. není vhodný a těch 55 kW základního motoru bez turba a filtru pevných částic naprosto pro takový druh provozu postačuje. (A těch 15 tis dáš třeba do větší bezpečnosti, jak píšeš - uspořených proti 70kW verzi)

JirkaX
11. srpna • 12:51

Můžeš napsat, v čem je turbo nevhodné na kratší cesty? Rád se poučím.
A pro chytrolína Mirka. Já jsem konfigurátor Fabie nestudoval, možná se dají přikoupit další airbagy, nebo něco z pasivní bezpečnosti. Jestli ti vůbec dochází co tím myslím.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
11. srpna • 13:22

Každý start motoru a jeho chod po dobu, než se zahřeje, probíhá v provozně nepříznivých podmínkách - trvá než se promažou všechny díly/zahřeje se olej. Turbo je poměrně choulostivým dílem motoru a potřebuje dobré mazání, které je dokonale funkční při zahřátí oleje a tím i zahřání celého motoru. Proto se nemá ani šlapat motoru "na krk" dokud není zahřátý. Stejně tak platí, aby se naopak nevypínal turbomotor okamžitě po velké zátěží, kdy turbo pracovalo naplno a je potřebné aby se dochladilo chodem motoru v nízkých nebo volnoběžných otáčkách. Souvisí s tím i tlak oleje, který je udržován jen za chodu motoru. Jsou to všeobecně známé věci. Z toho, co jsem napsal, vychází i požadavky na kvalitní oleje, které jsou samozřejmě dražší. Stačí sledovat i vývoj "hustoty" oleje jejích výrobců "zastudena" podlel hodnot 20W/30(40,...) podle požadavků výrbců motorů postupně až k 0W/30(40,...).
Potom platí pravidlo, že se nepokazí jedině to, co v motoru (v autě) není. Čili, pokud motor nemá turbo (a filtr pevných částic), tak se tyto součástky nemohou pokazit. Pokud se auto provozuje jen po dobu záruky, tak je zbytečné se tím zabývat (třeba i pro toho kdo si auto pronajímá cestou operativního leasingu). Ale pro toho, kdo si kupuje auto a požaduje, aby mu sloužilo mnoho let (déle než je záruka) může být toto hledisko zajímavé.

JirkaX
11. srpna • 13:36

Zbytečně se dlouze rozepisuješ, všechno je dostatečně známo. Pokud bych to takhle měl brát, tak pro kratší jízdy nění vhodný žádný spalovák. Ale když se s ním zachází zodpovědně, je jedno jestli je s turbem nebo bez.

ss
12. srpna • 13:34

správně

Niemand
12. srpna • 7:27

Problém nie je turbo, ale priamy vstrek.Pri tom to jazdnom štýle bude EGR otvorené prakticky stále, ale bordel z ventilov nemá čo čistiť.

Josef
12. srpna • 8:27

Potom je otázkou co i ten filtr pevných částic...

Josef
12. srpna • 9:03

Doplnil bych to ještě tím, že byly problémy těmi filtry s pevnými částicemi u nafťáků montovaných so malých aut (Polo, Fabia,..) a na základě reklamací a soudních sporů, to VW vyřešil malou "brožurkou" přivěšenou ke klíčku zapalování, kde je upozorněn zákazník, že musí v případě častých starů a krátkých jízd jednou za týden filtr vyčistit delší jízdou s motorem ve vyšších otáčkách...
Možná v případě těchto benznových tříválců s filtry pevných částic toto platit nebude a problémy nebudou. Filtry pevných částit montované do benzinových motorů jsou novinkou. Jen aby to nedopadlo, jako před lety, když filtry pevných částic začali dávat do natťáků PD a hodně zákazníků s tím mělo problémy. Problém byl vyřešen až s motory s CR.

Josef
11. srpna • 13:53

Je jen otázkou, co znamená "zacházet zodpovědně" a potom ještě to, jestli turbo vydrží po celou dobu životnosti motoru, nebo může "odejít" dříve. Výrobce to nazaručuje, že turbo vydrží "věčně". Navíc pochybuji, že turbo u tohoto tříválce má například chlazená ložiska, což má vliv na vznik závady/životnost turba. Jenže kvalitní turbo, které obsahuje řešení "detailů" je drahé a používá se u motorů/aut vyšších tříd. Zkrátka není turbo jako turbo, ale na druhou stranu turbo pro Fabii bude určitě levnější než třeba turbo pro nejsilnější nafťák používaný v Occtavii/Superbu, a proto případná předčasná výměna nikoho nezruinuje. Všechno je věcí pohledu a záleží na každém, jak si uspořádá své požadavky a pro co se rozhoden a co si potom vybere a koupí.

mpolan
11. srpna • 11:24

Ty jsi fakt hloupý. Škoda tu verzi se 70 kW tak jako tak musí vyrábět pro jiné trhy, tak proč by ji nenabídla i u nás? Jen tak na okraj se mrkni na rozdíl točivých momentů u těch dvou verzí. Vážně si myslíš, že celkem malý rozdíl 40 Nm lze řešit druhojakostními nebo horšími díly?

Lukas
3. září • 20:46

Pro jiné trhy se dělá např. 1.6 MPI.

Josef
11. srpna • 12:13

Ty jsi zase mpolane moc chytrý. Tak mi prosím tě sděl, pro které konkrétní trhy má tu 70 kW verzi Škoda vyráběnou? A proč v duchu té výroby (nabídky) pro jiné trhy, nenabízí Škoda i kombinace/pakety výbavy, které dělá pro ty jiné trhy? A potom vzhledem k tomu, co napsal testující pan redaktor o charakteristice toho slabšího motoru, tak si myslím, že to je pouhý "odvar" toho silnějšího, podle redaktora celkem dobře nastaveného a sladěného pro uživatele. Zákazník má dostat poctivou porci a ne "odvar", zejména, když se i za ten "odvar" požadují poctivé peníze. Co se týká těch dílů (jejich jakostí a třídění), o tom vím své. V podstatě je mi úplně jedno, co si ty myslíš a co si kdo myslí. Už ani nevím proč jsem vůbec psal komentář k této "kategorii" "aut". Ať si každý koupí co chce, a když je pro někoho rozhodující nabídka motorů "porcovaná" po cca 10 kW a za každých 10 kW je ochoten příplácet 15 tisíc Kč, je to jeho věc. V každém případě vím, že jiní zákazníci kupují jinde a ne u Škody. Klidně si můžeš myslet, že jsem hloupý a dokonce mne tak i hodnotit v diskusi. Je to dobré vysvětlení toho, pro koho (jaké lidi, jakou skoupinu) Škoda vyrábí a koho oslovuje svojí "pestrou" cenově "výhodnou" nabídkou.

petr r. (petrumr)
11. srpna • 9:55

snad máte jiný vyběr nebo jste feták a kupujete do rodinny auto do 500tkč? Ještě napište o tym popelníku at si uděláme obrázek co jste zač.:-/

Don Manfredi
11. srpna • 8:14

Tak tomu říkám entrée! Návrat 190 cm se nese v nasprosto bombastickém stylu, kdy jeden test fabie stíhá druhý. PR oddělení Škody Auto opět funguje, což je skvělá zpráva!

nepadnouci padak
13. srpna • 11:32

Ono je potreba narod presvedcit, ze oturbeny trihrnkovy primovstrik je jedina spravna volba moderniho ovcana. EU potrebuje omezit zavislost na rope stejne jako pristrihnout tipec cinskym a indickym konkurentum tradicnich evropskych vyrobcu vozidel a tak se snazi ovcany presvedcit, ze tuto jeji politiku maji ze svych kapes financovat. Vse samozrejme pod rouskou boje s globalnim oteplovanim.

Doporučujeme

Články odjinud