Škoda Fabia II: známe první cenu

113 komentářů

T
1. února • 14:17

http://halbot.haluze.sk/images/2007-01/2993_zakazka.jpg

VVTi
31. ledna • 23:40

To je pekne, ze cena zostane priblizne rovnaka. Ale treba povedat, co sa vlastne zmenilo oproti Fabii I. V podstate dali novu vyssiu kasnu. Inak Nic. Podvozok rovnaky, motory rovnako o nicom, vybava ziadna (este ze je zo zakona ABS a 2 vaky), palubka z Roomstra. Tak vidim, ze 7 rokov robili na plechovaj kasne. Stale si myslim, ze cenova politika Skody nie je dobra. Ked clovek nebere akciu, ze to neskutocne drahe. Radsej zoberem Focusa II za 375t KC v dobrej vybave s klimou, 4 vaky ... Este mozno aj niejaku zlavu predajca da :-))

lego
31. ledna • 23:48

Já nevím, všechno má přeci takovou cenu, jakou je někdo ochotný za to dát. Lidé to kupují za ty ceny, tak je to asi v pořádku.

_Teddy_
1. února • 9:51

A presne tak to je! Len trh samotny moze donutit predajcu znizit ceny, ak nebude spokojny so svojim trhovym podielom, a predajnymi cislami. Mozme tu komentovat ceny skodoviek, a vyjadrovat nespokojnost, ale kym sa Fabie a Octavie za tie ceny predavaju, VW nema dovod ceny znizovat...

Tomas
31. ledna • 23:47

Fabia 1.4 74 kW, elektr. okna, zrcátka, 4 pytle, palub. poc., ABS, tempomat, klima, atd atd., za 350 tkc poridis uplne v pohode. To se ti zda moc ?? Vis, to nesmis kyvnout hned na prvni cenu,co ti prodejce rekne. Je to obchodnik, jako kterykoli jiny, a ma sve rezervy. Fabie neni tak draba jak vypada, a neni problem na ni idelat slevu 65.000,-. p.s.: A to nemyslím ceny v akci.

VVTi
1. února • 2:48

Jasne ze moc. Za 25t mas o triedu vacsi Focus - etalon nizsej strednej triedy. Navyse treba brat oficialny cennik - kolko si vybojujes je tvoja vec. Fabia I uz konci, preto ti mozu dat zlavu. Na Fabiu II zlavu nedostanes, takze bude drahsia ako ten Ford. Tak naco kupovat Fabiu. Ked som kupoval pred 4 rokmi Fabiu I kombi za 410t nechceli mi dat ani lekarnicku zadarmo 3-[

R36
1. února • 16:04

Etalon nizsej strednej triedy? No zpravidla se za etalon nižší střední třídy staví Golf a tomu tak bude ale mozná je "nizseja stredneja trieda" něco jinýho :-) A Golfu to nikdo nesebere.

lego
31. ledna • 23:50

No je ale pravda, že v ceníku Škody jsem si nikde nevšimnul, že by tam bylo napsáno "smluvní ceny"...

Tomas
1. února • 1:14

Samozrejme. Cenik je cenik - ale pokud zbozi nakoupim, a nakoupim ho s nejakym ziskem ¨, a rozhodnu se, cast sveho zisku prenechat zakaznikovi formou slevy, tak je to jen moje vec. S tim preci nema cenik nic spolecneho. Pane, vy pouze rypete, slovickarite a snazite se hledat chyby. S Vasim pristupem a chovanim se nedivim, ze vam nikdo zadne zbozi neda se slevou,....spis si myslim, ze konkretne Vam, na nej vsichni davaji prirazku.

lego
1. února • 9:27

No bohužel je to ve skutečnosti zpravidla tak, že lidé, kteří by onu slevu potřebovali nejvíce nejsou otrlí natolik, aby si o ní řekli. Ale v podstatě jde o to, že nabízení slevy ještě před započetím obchodu, tzn. při první návštěvě či první nezávazné nabídce je nekorektní. Pakli-že to tak někteří prodejci dělají, nevidím nejmenší důvod nenechat si vytisknout nové ceníky s cenami po slevě jako základními. Pokud pochybujete o účelnosti tohoto kroku, tak se někdy zeptejte některého z prodejců, kdy naposledy prodal auto za skutečnou ceníkovou cenu.
A k tomu osobnímu, co jste napsal v předchozím příspěvku. Obdivuji Vaši jistotu, se kterou odhadujete, soudíte a odsuzujete lidi, které neznáte. Na základě nulových poznatků o mé osobě jste na třech řádcích projevil, dle mého názoru, jen malý smysl pro věcnost. Vzhledem ke způsobu, jakým jste postupoval mi nezbývá, než si myslet, že se stává obecně přijatelným postupem, na základě doměnek psát o faktech, stejně jako jsem o tom psal v reakci na výše uvedený článek.

Ráďa
31. ledna • 23:18

A 1.2 ..... to je motor ze Š1203 ne?:-)):-)):-))

lego
31. ledna • 21:18

Tak se na to podívejme. Nová Fábie. Auto, jako každé jiné, někomu se líbí, někomu ne. Je to věc názoru a vkusu, respektive nevkusu. Je mnoho horších, ale i lepších aut. Proto mě zaráží, že server o autech ,sebedaklarující se jako nezávislý, dokáže nechat zcela zaujatě, jakýkoliv sebenesmyslnější článek o vozech Škoda viset třeba čtrnáct dní na místě, kde je obvyklé, že každý článek má své místo pouze jeden den. Nesmyslnost tohoto dnešního článku čiší už z toho, jakým pochybným a spekulativním způsobem se navozuje zdání o předložení faktu (viz. cena), který však je naprostou a bohapustou spekulací několika nedočkavců neschopných zajistit korektní informace z důvěryhodných zdrojů.
Nelze potom jinak, než myslet si, že autoři takto zbytečně uváděných zavádějících článků jsou možná chtěně, možná nechtěně někým manipulováni nebo dokonce i vedeni tak, aby rozdmychávali očekávání veřejnosti, sledujíce jen jeden pragmatický cíl.
Takže pánové......, vaše debata na téma nová Fábie nebo KIA Cee´d je z tohoto pohledu naprostým vedlejším produktem, o který tady ve skutečnosti ani nejde.;-)

Pepouš
1. února • 21:14

Jde jen o to, že naše milovaná, českýma ručičkama poskládaná škůdka vyjde podstatně dráž, než jakékoliv jiné srovnatelné autíčko. A o o o tom tom je

Radek Ondrášík
31. ledna • 21:22

Vidíte to příliš jednoduše. Pokud čtenáři, což jsou svým způsobem naší zákaznící chtějí určité témata ve větší míře, než jiné, je jasné, že toto téma se zde bude objevovat více. "Visení" článku je závislé na jeho čtenosti, zda se čte nebo ne.V obchodě např. s počítači, taky nebudete mít 20 klasikcýh PC a 20 Apple strojů jen proto, abyste měl vyrované skóre, ale budete tam mít v lepším případě 19 PC a jeden Apple a v realitě, jen 20 PC, protože ty se prodávají. Možná si k tomu z dobré víry a fandovství přidáte i to jablko.

lego
31. ledna • 21:36

No..., výmluva dobrá. Zdůvodnění špatné....., jen těžko si dovedu představit, že k tomu Applu napíšete, že stát bude 39,- korun, protože např. v Tescu se aktuálně kvalitní jablka prodávají za 39,-Kč s dovětkem, že to sice nemusí být přesné, ale že sedět by to mohlo....;-)
Navíc, kritizuji podstatu výše uvedeného článku a dovolím si tvrdit, že svojí nulovou vypovídací hodnotou je 31.1.2007 trochu nadbytečný, jelikož by stačilo napsat článek s titulkem např. "Jak se těšíte na novou Fábii" a věřím, že ta diskuze odvíjející se dole by byla naprosto stejná. A dále, pokud cítíte, že nějaké "zboží"(články) je prodejnější, vyhraďte jim zvláštní regál(místo na monitoru) a máte po případných narážkách od některých "nesprávně chápajících" čitatelů na náznaky možnosti protěžování některých subjektů.;-)

Radek Ondrášík
31. ledna • 21:47

Ta cena je ovšem reálná. Pokud se podíváte na obecný rozdíl cen CZ-NL u současné generace a také u jiných modelů ŠKody, dojdete k závěru, že námi uvedená cena se od reality bude lišit tak +- 5tis. Kč. Myslím, že jako informace pro odhad cen modelů, který je v ČR nejprodávanějším vozem, to dostačuje.Jinak velmi často píšeme o ne zcela ověřených informacích, což se týká hlavně nových modelů a není na tom nikdy nic špatného. Překvapuje mne, že o protěžování nepíšete např. pod Loganem o kterým jsme za poslední týden psali vícekrát, než o Fabii za poslední 3 týdny ;-)

lego
31. ledna • 21:57

Sám zpochybňujete přesnost uváděné ceny, ale titulek hrdě hlásá "Známe...." nikoliv "Předpokládáme...." , ono jde totiž o to, že přibližnou cenu dokáže odhadnout téměř každý a dokonce i drtivá většina prodejců už celý leden připravuje zákazníky na základní ceny okolo 260 - 270 tis.. Jenže ono když se něco nadepíše "Víme.., známe...", tak se to "prodává" lépe..., je to běžná marketingová taktika... ;-)
A co se týká Loganu, nechte ho tam vyvěšený týden a napíšu vám něco podobného i do tamní diskuze....
(mimochodem, při důsledném čtení mých příspěvků se dočtete o protěžovaných subjektech a ne o protěžované Škodě a.s.;-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
31. ledna • 22:06

My ale známe první cenu Fabie. 11 990 eur bude stát s daněmi a poplatky Fabia II v NL s daným motorem a daným stupněm výbavy.Další odhad je už jen spekulací a myslím, že je to jasně vidět.

Tomas
31. ledna • 23:41

Neřešit. Mlamoj "lego" neví co by psal...proč by si nejprodávanější auto, které má novou generaci, nezasloužilo více místa ??? A navíc, možnost vepsat do řádku Adresa v prohlížeči jakoukoli jinou stránku o automobilech, by snad pánovi nemuselo činit takové problémy. Nová Fabie se více líbí než naopak, živě se o ní diskutuje, stránky o ní se navštěvují, a o to tu jde ne ?? Mě se AutoRevue líbí - aspoň se tu diskutuje, a z diskusí se člověk leckdy doví více, než z článku.

lego
1. února • 9:35

V žádném případě nezpochybňuji, že Fábie je skutečně nejprodávanějším vozem. Stejně tak nezpochybňuji to, že mnoho lidí vyhledává články o něm. Co ale zpochybňuji je přístup "nezávislých" (v našem případě) serverů. Přeci není problém založit rubriku s názvem např. "nejčtenější..." a tam podobné články umísťovat.
Bohužel na nic jiného z vašeho příspěvku není možné reagovat. Možná by bylo přínosné příště psát poněkud věcněji a méně osobněji.

lego
31. ledna • 22:09

Přečtěte si důkladně svůj článek. I o té cene 11.900 eur píšete..... "Základní verze Fabie ve výbavě Classic a s motorem 1,2 HTP o výkonu 44 kW BY MĚLA STÁT na nizozemském trhu 11 990 eur (přibližně 335 000 Kč).".... tak co tedy vlastně znáte???

lego
31. ledna • 22:11

..."by měla stát..." nelze považovat za ekvivalent "bude stát..."

roryn
31. ledna • 18:24

B-]:-Pjak to tady všechno čtu co jste napsali,tak si myslím že v ŠKODA AOTO Mladá Boleslav by s vás měli radost!Tolik odborníků najednou a jeden větší a chytřejší jak druhý!

mirecek
31. ledna • 18:28

ti co mluvi z vlastni zkusenosti- ze maju skodu to beru, ale kecalove at dou radit nekam jinam

lego
31. ledna • 20:52

Ačkoliv to tak někdy nevypadá, tak tady se to jmenuje "Autorevue.cz" a ne Škodarevue.cz"...;-)

borec
31. ledna • 18:18

mam roomstera 1,2 a docela slusne uhaní 170km/h není problem a 5.8¨l s klidnou nohou fakt super auto

lego
31. ledna • 20:53

Jo jo..., fakt "super", ale ne auto...;-)

Jirka
31. ledna • 18:54

Také o něm uvažuju.Máte tu 1,2 51kW?Opravdu jste s ní spokojen?Sice si ji nejdřív projedu u dealera,ale zkušenost od nezavislého člověka je lepší.Jak se sním jezdilo za toho větrného počasí??Přece jenom ta prosklená plocha je o něco větší než u fabky combíka co mám ted'.Pokud budete mít čas a chut',napište prosím pár zkušeností na můj mail.Dík.

Tomas
31. ledna • 23:27

51 kW je slušný motor pro firmu, zabývající se rozvozem květin, nebo pro člověka, který jezdí sám nebo převáží lehčí materiál. Doporučuji motor 1.4 63 kW, výbava Style - jak motoricky, tak výbavou budete ve středním proudu a neprohloupíte. Jen se prosím pokuste vyhnout nulté sérii těchto vozů - co vím, tak všechny byly 1.2 47 kw, ale možná se najdou i 1.4, ale jak říkám - vyhněte se jim. Jedná se o vozy ve výbavě Roomster dovybavené na variantu Style. Vykazují velké množství nedostatků. Jinak pokud se pro tento vůz rozhodnete, tak přeji ať Vám dobře a dlouho slouží.

mirecek
31. ledna • 18:10

a to teprve 1,2 v roomsterkoj to je teprve posusnanicko

mirecek
31. ledna • 17:53

proc hned swiftbia BUDME VLASTENCI

Bouďák
31. ledna • 17:45

Od té doby co jsem pryč z JZD po Škodě netoužím . A ta nová Swiftbia 1,2 nebo kolik ? Pche .
Na světě je přece dost hezkých a dobrých aut .

pawelno
31. ledna • 18:17

Jasně, na světě je spousta aut. Každý ať si vybere podle svého, podle toho co se mu líbí a vyhovuje. To je přeci normální:-)
A právě mezi těmi dobrými a pěknými auty jsou i Škodovky. To je přeci taky normální:-)

yoggi
31. ledna • 17:39

kia ceed a celkovo kia fakt nemusim ale zase musim uznat ze ta ceed je celkom vydarene auto. nato ze som zastancom koncernu vw. a co sa tyka miesta medzi ceed a fabiou (mam combi) tak naozaj ceed je priestranny a priestorovo je na urovni octavie II a dealer tvrdil ze ma o kusok viac miesta ako octavka. skodovka by mala zaujat cenovu polityku ze priblizne rovnaka vybava a motor bude lacnejsi ako ceed a nie o 10tsk ale mal by tam byt vacsi rozdiel lebo inak sa dost ludi asi prikloni pre kiu. predajnost ukaze.

PetrH
31. ledna • 17:37

Volant,pedály,sedačky????3-[Je móda dát základní cenu a po příplatcích máte teprve auto

CyberVic
31. ledna • 16:16

...takze zadne "mezigeneracni zdrazeni", ani zadna jina revoluce se nekona. Za tuto cenu to bude velmi dobre prodejne, stejne jako Fobie I, neni duvod, aby se neco menilo, a ani CEED ani LOGAN to prilis nezmeni. Tim nerikam nic nic o kvalitach Logana nebo Ceedu, jen o prodejnich vyhlidkach Fobie II. ...jinak me osobne v clanku zminovane "mezigeneracni zdrazeni" moc obvykle neprijde, treba O1 Combi ELEGANCE TDI 81kW stavala 624.900kc, OII Combi Elegance TDI 77kW stoji 629.900, takze kdyz srovnam vybavu urovne elegance, ten narust ani ne o 1% za sest let mi neprijde jako mezigeneracni zdrazeni, ani jako zdrazeni vubec...

petrumr
31. ledna • 15:05

zase je to tady-ceed nejde porovnávat s fabkou,ale s octávkou:-P

moje jméno
31. ledna • 18:37

ano to je naprosta pravda. Jenze kupujuci vetsinou nekupuje auto podle toho do ktere tridy patri, nybr co si za sve penize muze poridit. A pokud Fabia se ctyrmi valci a vybavou kde nemam vse na klicku stoji to co stoji, neni se cemu divit ze zakaznici premysli o Ceedu ktery to ma v zakladu vcetne modernejsiho motoru.

KK
31. ledna • 15:39

S Octavií? To myslíte vážně?

Shimi
31. ledna • 16:06

to KK: Co se ti na tom nezdá? Pokud si odmyslím její kufr, který je prapůvodem toho, že se tohle auto pořád strká do střední třídy, což je úplná demagogie, tak je tohle auto těžce, ale těžce podprůměrem nižší střední třídy. Nevidím jediný důvod proč by se nemohla srovnávat se Ceed´em a jemu podobným vozům. Jestli ta obava nebude spíš kvůli tomu, že by ve srovnání s třídní konkurencí krutě pohořela ;-)

smudliky budliky
31. ledna • 17:36

Ze Octavia je "tezce, ale tezce pod prumerem nizsi stredni tridy"? Dovolte, abych se zasmal. Nejezdim octavii, ale znam ji a myslim, ze se mylite. Octavia je na spici v prostoru, interieru, ma dobre jizdni vlastnosti (v tride ji prekonava o fous jen focus), lze do ni poridit i slusny motor (napr. 2.0 FSI). Opravdu vam to pripada jako tezky podprumer? Tak mi prosim uvedte, ktere vozy tvori prumer a ktere vozy nadprumer? Tesim se, kolik jich nad octavii najdete...

Shimi
1. února • 11:48

to smudliky budliky: OK, tak čtěte :)Vezmeme jako vzorek O II, výbava ambiente s motorem 1,6 - cena ehm 500.000,- To je takový základ, sice za půl mega, ale základ :)Ford Focus, výbava Trend+ s motorem 1,6 - cena 400.000,-
Opel Astra, výbava Enjoy s motorem 1,6 - cena 440.000,-
Opel Astra CARAVAN !!, výbava Enjoy s motorem 1,6 - cena 465.000,-
Citroen C4, výbava SX s motorem 1,6 80 kW - cena 408.000,-
Renault Megane, výbava Expression s motorem 1,6 80 kW - cena 417.000,-
Renault Megane GRANDTOUR !!, výbava Expression s motorem 1,6 80 kW - cena 438.000,-
Kia Cee´d, výbava EX s motorem 1,6 90 kW !! - cena 430.000,-Mám pokračovat? :)) Myslíte si, že Octávia II je co se týče prostoru, interiéru, jízdních vlastností a motorů lepší než zmiňované vozy?? Nechtějte, abych se teď zasmál já ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
1. února • 16:03

Ty budliky,neber tady za vzor akční nabídky!Když jsi trochu šikovný,tak i tu octávku za těch půl mega dostaneš v eleganci.Ten tvůj focus 1,6 duratec 5dv.! v trendu stojí 475990,-kč,tak tu nekal vodu.A i kdyby,těch pár tisíc co ušetříš při pořízení se ti vrátí na hav.pojistném,náhr.dílech,servisu a hlavně na zůstatkové hodnotě.A srovnávat citroena,renaulta s oktávkou,to snad nemyslíš vážně!!!Nech se vyšetřit!To je jako srovnávat favorita s feldou.To není žádná konkurence.Se podívej na prodeje,ale to ty asi neuděláš,co?

smudliky budliky
1. února • 12:25

Shimi, ano, O2 je z hlediska prostoru, kvality interiéru a celkové vyváženosti více než srovnatelná s C4, Meganem, Astrou atd. atd. Focus má lepší jízdní vlastnosti, ale zase děsivý interiér a diskutabilní design (hatch). O cenách vůbec nemluvím - proč by vlastně O 2 měla být levná nebo dokonce nejlevnější? Ale rozhodně to není auto, které by celkově bylo pod průměrem třídy. Je ve velmi dobrém nadprůměru. Proto i víc stojí. Kdo to chce, koupí, kdo nechce, nekoupí. Říká se tomu trh.

Shimi
1. února • 13:26

to smudliky budliky: Dobrá, zkusíme to jinak :)Vezmeme si již několikrát zmiňovaný Ford Focus. Jak jistě všichni víme, tak je na tom co se týče jízdních vlastností lépe než O II. Co se týče prostoru, interiéru (který je pro mě osobně povedenější než v O II), designu (věc názoru a velice relativní) a motorů, nemají si tyto dva vozy co vyčítat. Tak PROČ je OII o 100.000,- !!! dražší než, v globálu, lepší Focus ?? TOTO je pro mne ten těžký podprůměr. To má Škoda opravdu tak dokonalou reklamní kampaň, že na to ty lidi jdou jak slepice po flusu aniž by se nad tím někdo pozastavil? Trh je sviňa, to máte pravdu. Dokud to ty ovce budou bezmyšlenkovitě kupovat, tak není důvod s tím něco dělat.

GoGO
31. ledna • 19:20

Šmudlíku, dneska sem celej den dělal zástavbu v Octavii II. Měřím pouze 185 cm a když někdo píše, že má prostorný interier, tak si říkám jestli nejsem moc narostlej. Nebo že by " Smudlik budlik byl metrovej hobit ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jiri
1. února • 13:29

Mam 194cm a jako ridic nemam problemy ani ve fabii. Stelovatelne sedadlo uplne dole a v klidu. Za mnou je to horsi, ale jezdim sam nebo ve dvou. Tak mi tvrd ze se 185cm se nemuzes vlezt o oktavky ;-)

smudliky budliky
1. února • 12:03

Nejezdim octavii ani zadnym dalsi vozem nizsi stredni tridy. Mam jine predstavy o prostornosti jako takove. Ale pokud mluvime o srovnani v ramci tridy, tak ano, O 2 je prostorna.

brm
31. ledna • 21:04

Vzadu nejezdim, ale pri 187 cm nemam za volantem problem. Ze by gogo mel metrovej pupik? :)

Tomas
31. ledna • 23:32

Hehe :-) Taky mě to napadlo :-D

Tomas
31. ledna • 13:54

Buď se mi to zdá, nebo si slováci přivlastnili celou značku KIA a Ceed obzváště :-) Jakýkoli přispěvek psaný ve slovenštině tu jedno z těch slov vždy obsahuje :-) My tu máme TPCA, a já taky nejsem z produktů této fabriky odvařenej jen proto, že se to rádoby dělá u nás. No jo...holt se zas někdo pokouší Slovensko industrializovat ( kde jsem to už jenom viděl :-p ), a názory ztrácí objektivitu. I když je to vlastně pravda, koho chleba jíš, toho píseň zpívej :-)

_Teddy_
31. ledna • 14:53

Hm, a to ti nenapadlo, ze Cee'd moze byt prave najvaznejsim superom Fabie (a mozno aj Octavie) v tomto regione? V tom pripade je to dost logicke, ze sa tie dve auta spominaju spolu. A mozes si byt isty, ze ani ludia vo VW/Skodovke nie su na hlavu padnuti, a velmi pozorne toho korejcana sleduju. Dost mozne, ze prave im bude odkrajovat z trhoveho kolaca. V cechach je iste ovela silnejsie "narodne" citenie k skodovkam (nekritizujem, len konstatujem), ale aj tam sa ludia casom preberu...BTW, ak o tom nevies, na SK sa robi viacero aut: v trnave 207-ka, v blave dake audiny (tusim Q7?), aj touaregy, golfy-syncro a passaty sa tam montovali. A nikto nebol na tie auta dako vysadeny. Mozno aj preto, ze povacsine boli mimo dosah penazenky bezneho cloveka...A ak mas pocit, ze si Cee'd "privlastnujeme", myslim ze sa mylis. Mne je teda ozaj sum-a-fuk kde sa to vyraba (ja osobne ani nezijem na slovensku), podstatne pre mna je to ze je to dost dobre auto, s velmi slusnou vybavou/cenou/motormi, a vyrazna zmena na trhu (5+2 roky zaruka). V tom aute som sedel a viezol sa, takze mam nan vlastny nazor. A ten je asi taky, ze ak si korejci ustriehnu kvalitu, Cee'd moze dobre zamiesat karty na trhu v kompaktnej a nizsej strednej triede...

Tomas
31. ledna • 15:04

Já s Ceed již pár zkušeností mám, a jako vážnou konkurenci bych ho příliš nevnímal....s jeho "semtamsetrefim" převodovkou a dílenským zpracováním, atp. mu zatím moc šancí proti zaběhlé kvalitě Škoda (resp.VW) nedávám. Uznávám, že KIA udělala velký pokrok za poslední 2-3 roky, a zvyšuje kvalitu mílovými kroky, jenže začala krokovat z úplně KATASTROFÁLNÍ úrovně, takže ke kvalitním vozům jí ještě mnoho a mnoho schází. A také by si měli lidé uvědomit, že cena hodiny servisní práce, dostupnost a cena náhradních dílu a dostupnost servisu jako takového, je třeba oproti Fabii úplně někde jinde. Koupí auta investice zdaleka nekončí. Věřím, že KIA bude za pár let vyrábět vozy výborné kvality se skvělým designem a zpracováním a servisem na každém rohu. V této době má ale ode mě stále ještě nálepku "NEBRAT". Uvidíme časem.

Jakaši Ógasta
31. ledna • 19:08

Chtěl bych vědět jak dlouho jsi prošahával toho korejce ze Slovenska, že vynášíš takový silný
" odborný" argumenty a hned v první větě. Opravdu jsi přesvědčenej o " zaběhlý " kvalitě Škoda?

Tomas
31. ledna • 23:30

Ne, že bych oba tyto vozy vyráběl, ale oba se částečně podílejí na jednom z mých příjmů. Když už to potřebuješ vědět. A i kdyz doufám v úsoěch obou, u nové Fabie je zaručen, u Ceedu jsou to pouhé spekulace.

Jirka
31. ledna • 18:46

Ceed je myslím si celkem povedené auto,ale taky si myslím,že to zas s tím prodejem nebude tak divoké.Záruka 7 let je sice pěkná věc,ale stejně si jí zaplatí majitel.Stačilo mi když jsem se podíval do ceníku kolik by mě vyšly ,garančky' jen do 30tis.km.a ta cena průměrně vybaveného auta taky není zanedbatelná,za ty prachy mám golfa.Ale každý strůjcem svého štěstí.Já osobně bych do ní nikdy nešel.

zzzz
31. ledna • 14:41

A taky mají Tuarega a Cayenne, ale na to už většina z nich nemá :-D

Peter75
31. ledna • 18:30

no mylsim ze na Touareg a Cayenne nema ani vacsina z Vas :-D

Tomas
31. ledna • 23:22

Prodám svý auto a koupím si jedno kolo z Touarega :-D

Tomas
31. ledna • 17:08

Vdyť víš....:-) Slovenská policie si nakoupila nejlepsí Audiny, a zbytek národa nemá skoro ani co žrat :-D Nápadně mi to připomíná Moskvu :-D To je pomalu jak u nás, jen jestě o kousek horší :-D

Hen
31. ledna • 15:16

kluud, chlapci, kluud. Staci si precitat testy Ceedu a tie pochvalne reci nesiria iba Slovaci, ktori by mali pocit, ze KIA je ich znacka. V pondelok som sa mal moznost viezt v zakladnom modeli 1,4 a musim sa priznat, ze napriek tomu, ze voobec nefandim korejcom (Chevrolet byvale daewoo naozaj nemusim) ze ten Ceed bolo velmi zaujimave auticko, pohodlne, priestranne - naozaj je to vyssia trieda ako Fabia a v zaklade malo vsetko co som potreboval, dokonca aj skoro vsade priplatkovu laktovu opierku.. :) Ta mi k zivotu nechyba, ale radenie bolo vynikajuce, vykon motora dostacujucu napriek tomu, ze som uz zvyknuty na turbodiesle so zodpovedajuci krutiakom a zatahom, jazda velmi ticha a komfortna, interier celkom usiel. Ako som bol informovany, cena toho auta bola 425 tis. SK, cize cca 340 ceskych, co si myslim, ze ho robi veelmi zaujimavym autom pre kazdeho. A ako uz bolo vyssie pisane, 5-7 rocna zaruka je velky tromf. Design je urcite subjektivna vec a aj ked je Ceed mierne "inspirovany" inymi autami, myslim ze je velmi vydareny, minimalne je "europsky"... a okrem toho Fabia II a jej design, myslim ze o nom a o jeho "inspiracii" tu bol flame uz velakrat... Ked spravia kombi a ked bude cas vymenit moje terajsie auto, urcite budem zvazovat aj Ceed, ale nie preto, ze sa to pre korejcov montuje niekde pri Ziline... takze kluud

yoggi
31. ledna • 12:55

minuly vikend som pozeral kiu ceed aj vo vnutry som ju skusal. nie je to zle auto. urcite nie je kategoria s fabiou. lebo patri do nizsej strednej triedy. aj cena sa nemoze zrovnavat s fabiou lebo ceed zacina od 470tsk, model co som pozeral mal motor 1,6 a cena bola cca 560tsk

Jarda
31. ledna • 12:47

Základní cena bude 249900 ale nesmíte to nikomu říct :) myslím, že už to všichni vědí, ne?

mipu
31. ledna • 13:01

ale to bude holobyt:-(

Petr
31. ledna • 12:17

Koupili jsme jako druhý auto (pro skoromanželku) fabii 40kw za necelých 300 000,- Ve výbavě má "pouze" - abs, 4xairbag, klimatic, el. okna, el. zrcátka, koženej paket, chromovej paket, černá metalíza, pal. počítač, centrál s DO, 6x repro, ... Jako druhý auto do rodiny nemá absolutně chybu a dovedu si ji v pohodě představit i jako startovací auto pro tříčlenou rodinu. Je to český auto s dokonalou asistenční službou ( sám jsem se přesvědčil když mě kiksla moje oktávka v místech kde dávají lišky dobrou noc - do hodiny jsem odjížděl náhradním autem a druhej den mi dovezli opravený auto až pod nos). A hlavně když srovnám fabku s jinými malými auty (206, clio, punto, micra, swift, yaris...) tak je to bytelný auto. jediný zápory - malej kufr (na kabelku a nákup stačí) a na dálnici do kopce trochu dechá (když ji kupujeme s tím, že se na dálnici svezeme jen občas...) Najděte mi auto který může této nabídce konkurovat... a pak kritizujte a preferujte nějaký kie nebo co který kromě toho , že jsou shit tak jsou i o sto klacků dražší...

pepouš
1. února • 21:07

Nepleteš se náhodou v číslech? Za tuhle cenu, že jsi koupil Fóbii? ve kterým bazaru ji dávají takhle lacino?

mates
31. ledna • 12:42

za necelyhc 300 fobii s touhle vybavou? tak to bud nebyla nova nebo jsi chytnul nejakou akci, ktera nam fsem zcela unikla.... osobne proti fobii nic nemam, v provedeni combi je to zcela dostacujici auto pro nenarocnyho ridice a da se bez klimacky poridit pod 300 ve vybave ambiente, nicmene tebou opovrhovany ceed (mimochodem auto o tridu vyssi, srovnavas tedy nesrovnatelne) ma za 320, cili rozdil v cene temer minimalni, motor 1,4 80kW VVT, mnohem vic mista diky vetsimu rozvoru a rozmerum, v zakladu vsechny serepeticky co normalni clovek potrebuje, a hlavne na auto 5 let zaruku a na motor 7 let, takze pro me to je v soucasnosti horkej favorit na koupi auta na cca 4 roky a pak jiny, budu ho prodavat jeste v zaruce, a kdo opovrhuje korejci, necht se konecne probudi, protoze tam kde byli japonci pred 20 lety a kam se dostali, podobny to b ude i u korejcu... ale pro nekoho je jednodussi si zacpat usi a oci a mlet porad svou o poruchovosti a pak hledat duvody proc si draz koupil menci auto s polovicni zarukou....

Tomas
31. ledna • 17:14

342.900,- Fabia v eleganci , se senzorama couvani, metalizou, autoradiem na CD (paket zdarma) atd. - sleva 60.000,- = 282.900,- Ted to tu mam pred sebou. A neni to zadna super akce. Standartni dealerska sleva, kdyz se prodejce snazi a ty jsi na nej aspon trosku prijemnej.

Petr
31. ledna • 13:59

fabka byla nová, kupovaná na konci jarní akce (2006) v oficiálním autosalonu. nebylo to předváděcí auto. byla vyráběná na zakázku. prodejce jsem ukecal na 6% slevu. jak jsem zjistil tak zhruba těch 5% slevy je kdykoli schopnej dát i řadovej prodejce u všech značek koncernu VW. a k těm korejcům - rodiče si koupili novýho chevroleta (korejec) - za půl roku čtyři záruční opravy... Pak to vzdali a teď mají renaulta (na koncern VW jsem je nepřesvědčil :-D)

zdenator
31. ledna • 10:51

Zajímavý je, že článek je o ceně a diskuze je zas úplně o něčem jinym.:-P Že se vám furt chce rozebírat, že VW nedělá pořádný motory a že nejlepší sou japonci. To už každej ví... Pojďte se radši bavit o tý ceně. Tady v ČR zas bude cena na h.... Furt nechápu, jak je to možný.

_Teddy_
31. ledna • 11:03

No, tak by som to nepovedal. VW robi aj poriadne motory, akurat ich filozofia je taka, ze ako zakladne motory pre Fabiu ponukaju fakt biedne sunty (bohuprisam, neviem preco). Tie 3-valce htp su mizeria. 40-45kW bolo dost v dobe s120, ktore mali s plnou "vybavou" (4 plnohodnotne klucky na dverach, 4 bezpecnostne pasy a 3 spatne zrkadla) ~700kg, ale nie pre Fabiu...Inak tu cenu nepovazujem za konecnu. Urcite budu mat predajcovia priestor na akcie a zlavy. Lebo inak to bude mat nova Fabia aspon na sk dost tazke (konkurencia v podobe Cee'd s kvalitnym zakladnym motorom bude silna). Myslim ze FabiaII bude musiet casom zist aj pod dnesne ceny FabieI...

ITTI
31. ledna • 11:49

SK je ještě více bezvýznamný trh než ten v CZ,tak to neřeš a jednou zkus napsat větu bez slova CEED:-D Pokud bych musel volit, tak z Blavy a Kolína absolutně nic,Pažouta z jedině z Francie,ale 207 nechci,takže zbývají dva výrobci.Tj. ten ten kousek od Prahy.Teď jsem dočet srovnání ceda s fofusem, byla to dokonce příloha...fakt dobrý.B-]Opravdu jsem si dal tu práci a prolezl snad všechny sk servery o autech a ani jednou jsem tam nenašel,že by někdo z Česka cizincům něco vnucoval. Máme to na háku. Nejsu ta bohatý,abych kupoval levné věci.B-]

Marek71
31. ledna • 12:17

Ono celkovo... SK a CZ trhy sú štatisticky bezvýznamné a ešte k tomu oproti normálnej Európe deformované nebývalým podielom značky Škoda. Takže porovnať Fabku 2 a Ceed bude mať zmysel tak po polroku - roku a vziať údaje z celej Európy. Otázkou ale je, či sú zrovna tieto dve autá priamo konkurenti, mne sa Ceed zdá večší, nižšia stredná.

Josef
31. ledna • 8:15

Jezdím ve čtyřech lidech 125, když to kolona vyžaduje tak 130. Tedy do 4000 otáček. Do těchto otáček by měl motor velice dobře vyhovovat. Spotřeba při těchto rychlostech v létě 5,0 litrů, v zimě 6,0 litrů.

Dread
31. ledna • 11:44

tak to je solidni spotreba, akorat si zapomel dodat ze pulku cesty se vezla na odtahovce protoze se vysrala :-D:-D:-D

Řepík
31. ledna • 10:57

Sorry, ale tohle Ti nevěřím. Mám taky 1.2 HTP 40 kW a při rychlosti 130 km/hod. to žere rozhodně víc, takže průměr 5 litrů při této rychlosti je nesmysl...

pepe
31. ledna • 9:42

podla mna je to preto, ze auto zatazene 4mi osobami klesne viac k vozovke, cim sa logicky znizi aerodinamicky odpor a klesnu turbulencie pod podvozkom, ktore maju tiez brzdiaci efekt.... z toho vyplyva.... cim viac fabiu zatazite, tym ma nizsiu spotrebu (samozrejme neratam akceleraciu).... aebo vyssiu maximalku..... cize Fabia 1.2, 6 osob a plny kufor = maximalka 220kmh, spotreba pri 130kmh nemeratelna :-D:-D:-D:-D:-D:-D

drsen
31. ledna • 9:54

Ešte si zabudol, treba sklopiť spätné zrkadlá, klobúk položiť na zadnú chlapatú poličku a idééééééém.

Tom
31. ledna • 9:22

Jak to děláš? Já jezdím sám, snažím se úsporně a za 5,5l/100KM

Josef
31. ledna • 10:17

Udržuji stálou rychlost 125 km/h. Loni v létě jsem se u mého Pola nad 5.5 nedostal. Průměrná byla 5.2 a když byly velký vedra, tak i 4,78, ale to jsem jezdil na úsporu 115-120 ( 3500 otáček ).

doubt
31. ledna • 10:37

Ale tos zavřel okýnka, vypnul klimatizaci, rádio a světla, že? :)

Ferohra
31. ledna • 9:02

Prosim Ta uz to nehul!
5 l/100km pri 125-130km/h so styrmi ludmi? Tomu neveris ani Ty sam.
Ako je mozne ze moj kamos jazdi sam (kombi), s lahkou nohou okresky do 100km/h okolo 5.5l/100km/h?

Juha
31. ledna • 9:45

Oproti jiným 1,6 jede skvěle, oproti fabce je to letadlo, ale stejně bych raději 100 koní víc.

drsen
31. ledna • 9:17

Nechápem, Fabia 40 kW, spotreba 3,5 l/100 km pri 130 km/h s desiatimi osobami. Alebo to bol len sen?

Juha
31. ledna • 8:43

Já mám Corollu 1,6 a žere mi i 12 litrů. Na trojku jede 138, ale na čtyřku je líná jako veš. Pokud jedem dva tak to auto ještě trochu jede. Pokud sedne třetí člověk, tak jako bych zatáhl ručku. Motor jede dobře až nad 4500 otáček jinak není poznat těch 114 koní na 1080 kg.

Radek
31. ledna • 12:23

to bude nějakej error ... to je něco ještě s karburátorem ?

Vody
31. ledna • 8:56

V corolle 1.6 jsem jel a popisujes asi jine auto. Jezdi to velice slusne i odspodu, vykon je tam znat, dynamika a zrychleni tomu taky odpovidaji.

Duri17
31. ledna • 8:28

To sa mi akosi nezda. To je spotreba cisto pri uvadzanej rychlosti, alebo daky priemer. Lebo ja mam 1.4TDI 59kW a pri 120 to berie 5,2L, pri 130 5,6L. Celkovy priemer za 20tis km bol 5,1L/100km.

Josef
31. ledna • 8:38

Ti co kritizují 44KW. Podívejte se na průběh motorových křivek a zjistíte, že 130 při 3900 otáčkách je bez problému.
Spotřeba, jedná se o dálniční průměr při těchto rychlostech.
Dnešní motory jsou již zcela jinde, nabízí VVT. Dokonce i základ ve Fiatu Punto. Dnes už by jsem si koupil pouze motor s VVT. Fabia II nemá VVT ani u jednoho benzíňáku, velice se mně líbí Ceed, ten má také VVT v základu.

Radek
31. ledna • 12:21

5l při dlouhodobých 4000 otáčkách ? to se mi teda nechce věřit, a nedejbože ještě naložený

Ráďa
31. ledna • 15:56

Majitelé HTP obecně jezdí za spotřebu Smartu;-) Problém je v tom, že se musí na jízdu velmi soustředit, proto se na compík dívají zásadně při jízdě z kopce ...a tam to těm 5L při 130 km/h v 5 lidech odpovídá:-)

doubt
31. ledna • 10:35

Hele Josef, křivka nekřivka, pokud pojedeš celou cestu pořád mezi 120 a 130 km/h ve čtyřech lidech, tak ti nevyjde v létě spotřeba 5 litrů. Jako celkový průměr bych tomu věřil, když bys započítal i nějaké ty okresky a přiznal, že po dálnici nejedeš pořád 130, ale "až" 130.

micák
31. ledna • 3:51

1,2 - to je snad jenom pro blbce.V pěti lidech je musí předjet i Trabant!

martin
31. ledna • 22:44

plnej souhlas, htp bych nekoupil ani pritelkyni. tenhle motor je uplne na nic ikdyz by mozna ten trabant do kopce trosku stracel:-)

Martin
31. ledna • 6:47

Už jsi jí někdy řídil, že tak kecáš???
Taky jsem si myslel, že to nemůže jezdit...opak je ale pravdou....

Ráďa
31. ledna • 15:51

jj Š1203 je na dálnici horší to máš recht, takže 44 kw je zcela dostačující:-D

lukým
31. ledna • 7:01

přesně tak.lidi nepochopěj že někomu 1,2htp stačí a netouží závodit.já si rád taky zajezdim rychle a tak trochu jako prase ale když si pudu koupit auto tak takovíhle jelikož když to pojede líneji aspon budu jezdit slušně a bez bodů.měj sem feldu i i fábku a fábka jela.

0ndra
31. ledna • 9:57

no ono se dá prasit i se Š120

Deli
31. ledna • 7:55

Já teda jako prase poslední dobou jezdim:-D

Petr
1. února • 14:17

Ja jezdim jako prase od 1. 7. 2006 3-[

Liu
31. ledna • 6:59

Ani Ty si sa nevyjadril presne.Ja som na tom jazdil.Ono to chodí,to je pravda,ale pokiaľ idete jeden,dvaja. Daj si tam 5 ľudí a plný kufor a je z toho lenivec nad lenivcov,vtedy to už veľmi nejazdí...

MAKARÓN
6. února • 15:47

řeknu to asi takhle, ona 1.2 HTP dokáže jet (nikoli předjet) celkem překvapivě. Byli jsme dva a na dálnici směr Bratislava jsem jel s kolegou skoro pořád tachometrových sto padesát (plný knedlík, občas do táhlého kopce museli zpomalit na 125, víc to nejelo). Někdo tady naráží na trabanta, ten měl určitě tak do 50ti stejné zrychlení, díky dementnímu zpřevodování ale potom končí :-). Vozit v HTP více než 2 lidi rychle prostě nejde. Šlapal jsem tomu na krk co to dalo (firemní auto). Pro srovnání: když šlápnu stejně na krk svému Fiat Stilo 1.6 MW, jede o padesát rychleji, tedy dvě stě. Prostě: nedělejte z komára velblouda, je to auto pro dědky a mladé lidí, co chtějí škodovku s levným motorem a malou spotřebou. Nelze chtít od toho auta ještě výkon, to prostě do té trojčlenky nevychází. Kdo chcete víc, vyberte si jiný maloobjemový benzín a sáhněte si do kapes.

vlad
31. ledna • 13:03

Když zavzpomínám, měl jsem nějakou dobu Š105 a taky jsem zajel. Ale určité minimální výkonové parametry a z nich plynoucí dynamika jízdy jsou nezbytné, jinak není jízda potěšení, ale utrpení. Akcelerace vozu je navíc jedním z prvků aktivní bezpečnosti. Fabku 1,2 jsem neřídil, ale moc bych od ní nečekal. Měl jsem 1,4 půjčenou a dost naloženou. Celkem to šlo, ale musel jsem myslet na to, že leckde už jde na doraz (výjezd z obce v kopci mezi silnějšími vozy - to jsem už trhal kolonu).

0ndra
31. ledna • 9:59

pro 5 lidí a plný kufr si nekupuj Fabii ale auto střední třídy, pokud to není spíše výjimečné obsazení, pak ale musíš pochopit, že to holt nepojede, kdybys nacpal 5 lidma a kuframa jakékoliv jiné malé auto se základním motorem, taky ti nepojede.... Fabia je malé auto, není to rodinný vůz, to si uvědomte

Radek
31. ledna • 12:11

lada má základ 1.6 a v 5 lidech pojede :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stihacka
31. ledna • 12:48

To jo, ale bude žrát jak ruskej tank...:-D

Radek
31. ledna • 17:42

při testu spotřeby lada versus htp to vyšlo +- stejně, někde pod 5 litrů, ale nejelo se porád 130

31. ledna • 7:47

Každý má volbu. Kdo jezdí často v pěti s plným kufrem, tak si snad 1.2 nekoupí. Kdo jezdí převážně sám, tak mu 1.2 úplně stačí. To je myslím jasné každému, i Slovákovi...

mik
31. ledna • 17:10

prepáč, vysvetlíš mi to ešte raz? ja tomu celkom nerozumiem, asi preto, že som slovák B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
1. února • 7:38

Tak si to znovu přečti, raději 2x a pomalu.

lukým
31. ledna • 9:19

souhlas.každý si musí uvědomit kčemu auto potřebuje a podle toho vybírat.když mě stačí 1,2 tak druhýmu nemusí.ale nemusí hanit motor kterej jemu zrovna nestačí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza K.
1. února • 14:38

souhlasím s Tebou,
kdyz jezdim ve 4 lidech a plnym kufrem ( a lyzemi na strese ) tak si koupim silnejsi verzi.
Kdyz vim, ze budu sam a budu popojizdet po velkem meste a mimo mesto pojedu 1x za mesic, vezmu si 1,2. Uz jsem mel Fabii zazehovou 1,4, ted mam 1,4 TDi Combi,
letos zkusim "pouze" 1,2 / 47kW a pristi rok se uvidi.

Petr
31. ledna • 5:17

Ale usetri se na svickach a i na mot. oleji. :-D

Doporučujeme

Články odjinud