Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorem 1,2 HTP 40 kW předvedla, že dokáže jezdit v reálném spotřebu s průměrnou spotřebou 2,6 l/100 km. Háček? Samozřejmě tu jeden je. Výsledek byl naměřen v rámci Škoda Economy Run a dosáhla ho vítězná posádka Marek Tribula – Martin Kadlec. 

Škoda | Škoda Fabia

Škoda Fabia 1.2 HTP: překvapení se třemi válci (test)

Jak už to v soutěžích o co nejnižší spotřebu bývá, posádky musely využít všech triků z učebnice úsporné jízdy, důsledným využíváním setrvačnosti počínaje a vyhýbáním se vyšším rychlostem konče. Přesto je výsledek obdivuhodný, uvážíme-li, že byl dosažen na 309 km dlouhé trase v běžném provozu. 

Jak vyplývá už z názvu, závod je určen výhradně pro auta značky Škoda, která je oficiálním partnerem. Na start letošního ročníku nastoupilo 65 posádek z České republiky a okolních zemí.

Při Economy Run se výsledky hodnotí dle emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Vedle toho se hodnotí i dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě a shodné hodnotě emisí CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem, vysvětluje Škoda v oficiálním komuniké. 

Škoda | Autosalony | Technika | Byznys | Frankfurt 2013 | Škoda Octavia

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Zajímavé je, že nejúspornější diesel se v letošním ročníku neprosadil výš než na čtvrté místo. Byla jím Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman-Sedláček s výsledkem 3,09 l/100 km. Všechny posádky dokončily soutěž pod pětilitrovou hranicí. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků