Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorem 1,2 HTP 40 kW předvedla, že dokáže jezdit v reálném spotřebu s průměrnou spotřebou 2,6 l/100 km. Háček? Samozřejmě tu jeden je. Výsledek byl naměřen v rámci Škoda Economy Run a dosáhla ho vítězná posádka Marek Tribula – Martin Kadlec. 

Škoda Fabia 1.2 HTP: překvapení se třemi válci (test)

Škoda Fabia 1.2 HTP: překvapení se třemi válci (test)

Jak už to v soutěžích o co nejnižší spotřebu bývá, posádky musely využít všech triků z učebnice úsporné jízdy, důsledným využíváním setrvačnosti počínaje a vyhýbáním se vyšším rychlostem konče. Přesto je výsledek obdivuhodný, uvážíme-li, že byl dosažen na 309 km dlouhé trase v běžném provozu. 

Jak vyplývá už z názvu, závod je určen výhradně pro auta značky Škoda, která je oficiálním partnerem. Na start letošního ročníku nastoupilo 65 posádek z České republiky a okolních zemí.

Při Economy Run se výsledky hodnotí dle emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Vedle toho se hodnotí i dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě a shodné hodnotě emisí CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem, vysvětluje Škoda v oficiálním komuniké. 

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Zajímavé je, že nejúspornější diesel se v letošním ročníku neprosadil výš než na čtvrté místo. Byla jím Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman-Sedláček s výsledkem 3,09 l/100 km. Všechny posádky dokončily soutěž pod pětilitrovou hranicí. 

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků