Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorem 1,2 HTP 40 kW předvedla, že dokáže jezdit v reálném spotřebu s průměrnou spotřebou 2,6 l/100 km. Háček? Samozřejmě tu jeden je. Výsledek byl naměřen v rámci Škoda Economy Run a dosáhla ho vítězná posádka Marek Tribula – Martin Kadlec. 

Škoda Fabia 1.2 HTP: překvapení se třemi válci (test)

Škoda Fabia 1.2 HTP: překvapení se třemi válci (test)

Jak už to v soutěžích o co nejnižší spotřebu bývá, posádky musely využít všech triků z učebnice úsporné jízdy, důsledným využíváním setrvačnosti počínaje a vyhýbáním se vyšším rychlostem konče. Přesto je výsledek obdivuhodný, uvážíme-li, že byl dosažen na 309 km dlouhé trase v běžném provozu. 

Jak vyplývá už z názvu, závod je určen výhradně pro auta značky Škoda, která je oficiálním partnerem. Na start letošního ročníku nastoupilo 65 posádek z České republiky a okolních zemí.

Při Economy Run se výsledky hodnotí dle emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Vedle toho se hodnotí i dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě a shodné hodnotě emisí CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem, vysvětluje Škoda v oficiálním komuniké. 

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Zajímavé je, že nejúspornější diesel se v letošním ročníku neprosadil výš než na čtvrté místo. Byla jím Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman-Sedláček s výsledkem 3,09 l/100 km. Všechny posádky dokončily soutěž pod pětilitrovou hranicí. 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků