Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorem 1,2 HTP 40 kW předvedla, že dokáže jezdit v reálném spotřebu s průměrnou spotřebou 2,6 l/100 km. Háček? Samozřejmě tu jeden je. Výsledek byl naměřen v rámci Škoda Economy Run a dosáhla ho vítězná posádka Marek Tribula – Martin Kadlec. 

Škoda Fabia 1.2 HTP: překvapení se třemi válci (test)

Škoda Fabia 1.2 HTP: překvapení se třemi válci (test)

Jak už to v soutěžích o co nejnižší spotřebu bývá, posádky musely využít všech triků z učebnice úsporné jízdy, důsledným využíváním setrvačnosti počínaje a vyhýbáním se vyšším rychlostem konče. Přesto je výsledek obdivuhodný, uvážíme-li, že byl dosažen na 309 km dlouhé trase v běžném provozu. 

Jak vyplývá už z názvu, závod je určen výhradně pro auta značky Škoda, která je oficiálním partnerem. Na start letošního ročníku nastoupilo 65 posádek z České republiky a okolních zemí.

Při Economy Run se výsledky hodnotí dle emisí CO2 na základě celkové spotřeby vozu. Vedle toho se hodnotí i dosažená průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při stejné spotřebě a shodné hodnotě emisí CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, resp. větší zdvihový objem, vysvětluje Škoda v oficiálním komuniké. 

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline slibuje jezdit za 3,3 l/100 km

Zajímavé je, že nejúspornější diesel se v letošním ročníku neprosadil výš než na čtvrté místo. Byla jím Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman-Sedláček s výsledkem 3,09 l/100 km. Všechny posádky dokončily soutěž pod pětilitrovou hranicí. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků