Škoda Fabia Greenline: zbraň pro šetřílky

Je Fabia Greenline usporným a ekologickým modelem, nebo jen módní hrou na záchranu planety? Víme, jak se věci mají.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sporné reakce, V čem že spočívá ten rozdíl?
  2. Tříválcová kakofonie, Silné nervy = nízká spotřeba, Greenline sedí, Naměřená dynamika
  3. Greenline funguje, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Když vyšla Mladoboleslavská automobilka s novinkou Greenline u modelu Fabia, snesla se na škodovku v zahraničí vlna kritiky za její snahu o ekologii. V domácích luzích a hájích si jejího počinu málokdo všiml. Chtěli jsme zjistit, jaká ve skutečnosti je zelená Fabia. Jde o další marketingový tah Mladoboleslavských nebo taktickou zbraň pro šetřílky?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sporné reakce

Škoda Auto má dnes několik tradičních trhů. Vedle domácího českého a takřka domácích trhů na Slovensku a v Polsku se exportuje především do Německa a Velké Británie, kde si vydobyla svou pozici přes „value for money”, tedy dobrý poměr ceny a hodnoty nabízeného zboží. Nová Fabia Greenline není nic jiného než přeobutá, odlehčená a „přeladěná” Fabia 1,4 TDi 59 kW. Nejvíce kriticky se o novém Greenline vyjádřili britští škodovkáři na svých diskuzních forech.

Podle nich to vypadá, že novou Fabii Greenline berou jako marketingový podfuk škodovky a nectí britskou tradici, kdy i poslední Mini Cooper musí znít jako osmiválcový Jaguar. Na domácím trhu je pro změnu označení Greenline z minulosti spojeno s akčními modely řady Favorit, Forman a Felicia.

Jaká je dále odezva z Evropy? Němečtí motoristé zvláště na východě novou Fabii Greenline  dotlačili ke spotřebě těžko uvěřitelných 3,2 l/100 km. Byli jsme proto zvědavi, jak sami v podobném testu uspějeme.

Tip: Přečtěte si naše starší testy nové Škody Fabia: Fabie 1,4i, Fabie Combi HTP, top verze Combi s motorem 1,9 TDI, nebo základního hatchbacku s motorem HTP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V čem že spočívá ten rozdíl?

Design Fabie jsme vám představili tolikrát, že by bylo ztrátou času začínat o něm znovu. Testovaná Fabia v bílé barvě vypadá mohutněji než její sestřičky v pastelových barvách a díky logu Greenline na zádi vozu si nás kolemjdoucí pletli s protiradarovými aktivisty z brdských lesů.

Tou nejpodstatnější změnou je snížení čelního odporu vzduchu z cx=0,32 na 0,30 a spotřeby paliva v kombinovaném režimu o 0,7l/100 km. Tomu odpovídá snížení produkce CO2 ze 127 na 109 g/km. Mladoboleslavští toho dosáhli úpravami exteriéru, podvozku, naladěním motoru a jiným obutím - pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Na palubě je pak změn o poznání méně. Jedinou je absence rezervního kola, které připadalo vývojářům příliš těžké. Protože uvnitř už k žádné revoluci nedošlo, můžeme se rovnou pustit do zkoumání jízdních vlastností ekologické Fabie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sporné reakce, V čem že spočívá ten rozdíl?
  2. Tříválcová kakofonie, Silné nervy = nízká spotřeba, Greenline sedí, Naměřená dynamika
  3. Greenline funguje, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků