Škoda Fabia Greenline: zbraň pro šetřílky

Je Fabia Greenline usporným a ekologickým modelem, nebo jen módní hrou na záchranu planety? Víme, jak se věci mají.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sporné reakce, V čem že spočívá ten rozdíl?
  2. Tříválcová kakofonie, Silné nervy = nízká spotřeba, Greenline sedí, Naměřená dynamika
  3. Greenline funguje, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Když vyšla Mladoboleslavská automobilka s novinkou Greenline u modelu Fabia, snesla se na škodovku v zahraničí vlna kritiky za její snahu o ekologii. V domácích luzích a hájích si jejího počinu málokdo všiml. Chtěli jsme zjistit, jaká ve skutečnosti je zelená Fabia. Jde o další marketingový tah Mladoboleslavských nebo taktickou zbraň pro šetřílky?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sporné reakce

Škoda Auto má dnes několik tradičních trhů. Vedle domácího českého a takřka domácích trhů na Slovensku a v Polsku se exportuje především do Německa a Velké Británie, kde si vydobyla svou pozici přes „value for money”, tedy dobrý poměr ceny a hodnoty nabízeného zboží. Nová Fabia Greenline není nic jiného než přeobutá, odlehčená a „přeladěná” Fabia 1,4 TDi 59 kW. Nejvíce kriticky se o novém Greenline vyjádřili britští škodovkáři na svých diskuzních forech.

Podle nich to vypadá, že novou Fabii Greenline berou jako marketingový podfuk škodovky a nectí britskou tradici, kdy i poslední Mini Cooper musí znít jako osmiválcový Jaguar. Na domácím trhu je pro změnu označení Greenline z minulosti spojeno s akčními modely řady Favorit, Forman a Felicia.

Jaká je dále odezva z Evropy? Němečtí motoristé zvláště na východě novou Fabii Greenline  dotlačili ke spotřebě těžko uvěřitelných 3,2 l/100 km. Byli jsme proto zvědavi, jak sami v podobném testu uspějeme.

Tip: Přečtěte si naše starší testy nové Škody Fabia: Fabie 1,4i, Fabie Combi HTP, top verze Combi s motorem 1,9 TDI, nebo základního hatchbacku s motorem HTP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V čem že spočívá ten rozdíl?

Design Fabie jsme vám představili tolikrát, že by bylo ztrátou času začínat o něm znovu. Testovaná Fabia v bílé barvě vypadá mohutněji než její sestřičky v pastelových barvách a díky logu Greenline na zádi vozu si nás kolemjdoucí pletli s protiradarovými aktivisty z brdských lesů.

Tou nejpodstatnější změnou je snížení čelního odporu vzduchu z cx=0,32 na 0,30 a spotřeby paliva v kombinovaném režimu o 0,7l/100 km. Tomu odpovídá snížení produkce CO2 ze 127 na 109 g/km. Mladoboleslavští toho dosáhli úpravami exteriéru, podvozku, naladěním motoru a jiným obutím - pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Na palubě je pak změn o poznání méně. Jedinou je absence rezervního kola, které připadalo vývojářům příliš těžké. Protože uvnitř už k žádné revoluci nedošlo, můžeme se rovnou pustit do zkoumání jízdních vlastností ekologické Fabie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sporné reakce, V čem že spočívá ten rozdíl?
  2. Tříválcová kakofonie, Silné nervy = nízká spotřeba, Greenline sedí, Naměřená dynamika
  3. Greenline funguje, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků