Škoda Fabia Greenline, šetrný model oficiálně

Ve světové premiéře se na IAA 2007 představuje nová modelová řada GreenLine, speciálně vyvinutá s cílem na maximálně úsporný a ekologický provoz se zaměřením na minimalizaci emisí pevných částic a CO2. Prvními představiteli jsou Fabia GreenLine a Fabia Combi GreenLine s motorem 1,4 TDI PD DPF/59 kW s nízkou hodnotou emisí CO2 nepřesahující 110 g/km a to bez výrazného omezení výběru mimořádných výbav. Dalším modelem řady GreenLine je vůz Octavia Combi FlexFuel, jenž bude ke konci tohoto roku uveden na švédský trh. Tato novinka je vybavena motorem 1,6 MPI/75 kW upraveným pro spalování paliva E85, tvořeného směsí 85 % bioethanolu a 15 % benzinu.

U Fabie bylo zapracováno na snížení spotřeby a emisí za pomocí nově přeprogramované řídící jednotky a pětistupňová převodovka dostala delší převody. Podobně jako například Peugeot u modelu 308, i Škoda bude obouvat Fabii z výroby pneumatikami s velmi nízkým valivým odporem.

Tip: Prohlédněte si živé fotografie Fabie Greenline přímo z Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia Greenline

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků